Retroparada Primaverii - 2015

informatii de ultima ora legate de masini,in special 4x4
Post Reply
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Retroparada Primaverii - 2015

Post by George »

http://www.classiccarclub.ro/index.php? ... &cal_id=83

A fost astazi. Am fost si eu. Nu ma pricep sa scriu povesti frumoase, dar nu ma rabda "dejtele" sa nu imi spun parerea.
Lume, destula zic eu. Masini, multe ca numar. Calitate, indoielnica.
Personal, ma bucur ca astfel de evenimente au loc, din ce in ce mai multe. Uite asa, creste interesul, atrage atentia opiniei publice, si poate se mai schimba ideea aia tampita, bagata de "rabla" in capul romanului, ca orice masina veche e buna de remat. Astfel de intalniri dovedesc contrariul. Sau, cel putin, asa ar trebui.
Felicitari pentru marketing, organizatorilor evenimentului. Au fost televiziuni, a fost tombola, spatiul pus la dispozitie a fost ok, iar zona unde s-a tinut, in Bucuresti, bine aleasa, zic eu. Asta pentru ca era si carciuma, fix in mijlocul evenimentului. ;D
Beraria H, gazda evenimentului, (fostul pavilion H din parcul Herastrau - Fierastrau, pt umoristi) a fost o gazda buna, primitoare. Bere rece, mici calzi, fete frumoase. Cam mult "piper", peste tot, dar a fost bine, una peste alta.
Referitor la expozanti, aici a fost marea mea dezamagire. Constat, inca o data, ca noi, ca oameni, avem prea putine pretentii. Suntem obisnuiti cu putin, din pacate, si parca nu vrem sa ridicam stacheta. Principiul "las-o mah, ca merge-asa", si-a facut simtita prezenta, din plin. Vazand masinile expuse, am constatat ca la dacia mea din 91, daca o spalam, dadeam cu un spray pe ici, pe colo, si mai puneam un colant alb peste gauri, eram atractia expozitiei. Sau cel putin, pe aproape. Insa deh, "self esteem"-ul meu nu m-a lasat sa ma duc. Ma intreb, cum oare, pe unii de pe acolo, ii lasa.
Concret. Expozitia a fost impartita in doua, in fata pavilionului fiind expuse antebelicele, iar in spate, catre lac, postbelicele. Totul bine, pana aici. Aah, un minus mare, aici: separarea asta, fara a face cunoscuta impartirea, catre public. Cine nu stia ca trebuie sa mai fie masini, si nu le cauta, pleca linistit acasa, vazand doar una dintre parti, ale expozitiei. Pe un nene l-am tras eu de maneca, dupa ce pozase antebelicele, ca voia sa plece.
Asadar, antebelicele. Parca 11 masini expuse, daca imi amintesc bine. Americancele, in fata, coafate, rujate. Felicitari americanilor, ca fac inca piese pentru ele, si romanii cu bani le pot cumpara. Foarte frumos un Buick, din filmele cu Al Capone, plus un Dodge. Care Dodge, mandru de el nevoie mare, a saltat capota. Frumos, curat, dar: alternator pe masina din 1936?! Instalatie electrica fixata cu "soricei"? (coliere rapide din plastic, pt cine nu stie). Unii ar spune ca sunt carcotas, dar probabil ca cei care gandesc pe principiul de mai devreme, ca merge si asa. Stiu ca merge, dar la un asemenea nivel, si la cati bani s-au bagat acolo, chestiile astea sunt nesemnificative, ca si cost. Deci...de ce?!
Europencele, reprezentate de Opel, Mercedes, Ford, MG. Nu stiu cine a restaurat Fordul alb, Taunus parca, de prin '38, dar si-a batut joc de el. Eu il bateam pe ala pe care l-as fi platit s-o faca. Sau, daca o faceam singur, si doar atata am putut, o tineam pentru mine, sa ma plimb duminica, la Giurgiu, nu s-o duc in Herastrau, intre alte masini de varsta ei. Ma rog, numai daca nu voiam s-o fac de ras. Cheder de dacia din 2000, la parbriz? Faruri Elba? Lufturi la capote, facute cu drujba?! Mi-a fost frica sa ma uit in interior. Si ma gandesc la astea, ca le-am observat eu, care habar n-am de masinile antebelice. Nu m-au pasionat, nu le cunosc, si astea mi-au sarit in ochi. Ma intreb ce o gandi unul cu adevarat pasionat, si cunoscator.
Alta, un Mercedes albastru. Capace la roti ruginite, anvelope "victoria" murdare, probabil de dacia 1100, noroi pe sub masina, intr-o zi insorita, dupa vreo saptamana foarte frumoasa. Si te gandesti, oricum, ca nu e masina de zi cu zi.
Speriat fiind de acestea, zic sa-mi incerc norocul la astea mai tinerele, in jur de 30, cum imi plac. Ma duc in spatele pavilionului, si ce gasesc: parcarea plina de bmw, mercedes, porsche, fiat, vw si americane, din nou. La americane n-am avut curiozitatea, din principiu. Nu-mi plac. Ma rog, o singura exceptie, care a si fost prezenta, dar in varianta coupe, nu cabrio, cum mi-ar fi placut: mustang.
Romancele au fost prezente prin 2 M-uri, unul "soldat", unul civil. Frumusele, ambele, chiar daca isi marcau teritoriul. :P
Dacia 1100 vreo 3 bucati, din care 2 tunate, Dacia 1300 cateva bucati (4, cred), plus un sport. Nu m-am apropiat prea tare de ele, ca ma zgariau pe retina chederele vopsite, peria de geam vopsita proaspat, odata cu caroseria, sau, in cazul unei 1300 visinii, rugina umflata pe capota fata, fix deasupra ornamentului cromat.
A lipsit din nou, ca si anii trecuti, Oltcit si Aro.
Est europencele au fost reprezentate de 3 volgi, din care 2 negre. Putin cam de speriat, pt unii mai in varsta, dar frumusele. Mai crapase vopseaua pe ele, dar na...deja ma obisnuisem, pana acolo. De asemenea, o frumoasa Skoda 120L, alba. Frumoasa de la distanta, ca de aproape, nici ea nu s-a dezbracat, la dush. Lipsa la apel, a fost trabantul.
Ce mi-a placut, cel mai tare din toata expozitia: un Mercedes W123, alias Cobra. Culoarea verde mustar originala, superb intretinuta. Era polish-ata, dar era originala, poate singura de pe acolo (in starea aia, zic, pt ca mai erau cu vopsea originala, si cu rugina acoperita cu bucati de colant). Interior perfect, curat, "clean" cum ar spune "neamtzu'". Cel mai probabil recent importata din Germania, unde oamenii chiar isi ingrijesc masinile. Arata a masina de babutza, care s-a dus numai duminica, la biserica, cu ea. Mai era una "gri sobolan", frumos lucrata, dar minus pt culoare, ca nu era originala.
In fine, nu ma mai intind la povesti, ca poate vreti sa vedeti poze. Sper ca cei care au facut, sa le puna pe aici. Eu am facut doar una, ca na...sunt carcotas. N-am avut ce poza.
Inchei povestea mea, neincalecand pe nimic, dar cu speranta ca anul viitor ne va aduce mai mult respect de sine. In randul celor care vor sa iasa in fata, mai ales.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
ARO CLUB ROMANIA

User avatar
mihai71
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 388
Joined: 15 Aug 2011, 14:09
Location: Bucuresti

Re: Retroparada Primaverii - 2015

Post by mihai71 »

Cobra 123 acela este model pt America - faruri patrate , bara mare bara mica , A/C etc. Am avut multe modele de Mercedes aproximativ 12 bucati in vremurile bune. Masini deosebite , TANCURI
Rockere partidul te vrea tuns
User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Retroparada Primaverii - 2015

Post by ydaniel »

Cea de mai sus este w 116.
Ma bucur ca ti-a placut Cobra gri sobolan ;)) ::)
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2396
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Retroparada Primaverii - 2015

Post by vercingetorix »

Asta spune foarte mult despre criteriile de la Retromobil.
Masini din anii '30 cu "soricei" la instalatia electrica ?
Ha-ha, nu pot pentru ca sa rad, vorba lui Caragiale...
Sa mai spun ceva de Aro 24x cu motor D127 an fabricatie 1981 luat de la Romtehnica respins de Retromobil ca nu e "ïstoric" ?
E inutil ca sa mai vorbim degeaba, vorba nemuritorului Mitica Dragomir... ;D

Felicitari organizatorilor, sponsorilor si celor pasionati de masinile lor, mai ales in vremurile astea cand toti alearga dupa "plastice" si te privesc ciudat/chioras cand te incapatanezi sa nu-ti rematizezi fierul... ;))
Daca nu Aro, atunci ce ?

User avatar
mihai71
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 388
Joined: 15 Aug 2011, 14:09
Location: Bucuresti

Re: Retroparada Primaverii - 2015

Post by mihai71 »

DA ai dreptate este 116 inainte 123 - 124 - 190 etc
Rockere partidul te vrea tuns
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Retroparada Primaverii - 2015

Post by George »

E in acelasi timp, nu e inainte, sau dupa.
W123, sau cobra, e urmasul "botului de cal", W115.
W116 e in alta clasa, viitoarea S-klasse, inaintasa "balenei" in care a murit Lady Di, W126.
Mercedesul ala l-am pus cu titlu orientativ, vizavi de ce am gasit la expozitie. Cobra care mi-a placut, n-am pozat-o, pt ca nu era nimic senzational in ea. Era cum trebuia sa fie orice masina, la asa o expozitie. Si apoi, nu era nici asa veche, fiind 1981.

Referitor la ce spune vercingetorix, are dreptate, na. Cand am spus eu, acelasi lucru, undeva in 2006, ca la retromobil se tau "certefecate" pe ochi frumosi, mi-am atras critici vehemente, ba chiar acuzatii de dat in judecata, de la actualul "prezident" al retromobil, zis si "automobilia" pe forumuri. Eu inteleg ideea ca trebuie sa popularizam, sa aratam lumii masini vechi, sa culturalizam populatia, in ceea ce priveste automobilul, insa cred ca trebuie sa fim un pic mai exigenti, si nu sa facem lucrurile doar ca sa fie facute, sau bifate undeva, pe o agenda.
Din cele vreo 11 antelebelice, cred ca puteau fi acceptate maxim 5. Si nu cred ca era vreo suparare, din partea vizitatorilor, ca vad doar 5 masini dinainte de razboi. Oricum sunt masini rare...dar sa mai fie si crosetate la nea gigi, in curte, unde nea gigi nu e un mester tipicar, care sa lucreze incet si bine, ci un nene pus pe carpeala, pe luat bani multi (ca e de epoca, masina) si facut repede, de ochii soacrei. Fordul acela alb, si un Mercedes albastru, (cel cu noroi pe dedesubt) sincer... erau cam jenante.
Ce nu inteleg, e ca nu se incearca apropierea de Tiriac, sau atragerea lui in club. I-o fi frica cuiva, sa nu-si piarda scaunul?! Tiriac e o referinta in domeniu, iar masinile lui sunt asa cum ar trebui sa fie o masina de colectie. Sper ca multi dintre voi ati putut merge la Salonul auto de acum 2 saptamani, unde Tiriac Colection a avut stand. Sau, poate multi ati vazut expozitia lui, de la Otopeni (care, apropos, trebuie sa se redeschida cu noi modele, la inceputul verii). Colectia aia trebuie aratata lumii, acolo trebuie sa tintim, nu sa ne pacalim cu masini vopsite cu bidineaua. (apropos de vopsit, aveam emotii recent, ca i-am reparat masina unui fost membru de pe aici, si a trebuit facuta o vopsire partiala. Omul mi-a zis ca n-are pretentii, doar sa fie o culoare, acolo, sa nu bata la ochi, sa nu-l opreasca garcea. Vopsit in garaj la mine, fara conditii "profi", dar a iesit asa si asa, zic eu. Acum, dupa ce am vazut un Triumph rosu la expo, care era si de vanzare, mi-am dat seama ca daca mai trageam un polish la vopseaua aia facuta la mine in curte, ma puteam expune si eu, acolo.)
ARO CLUB ROMANIA
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Retroparada Primaverii - 2015

Post by George »

Am gasit pe fesbuc un album, public, cu poze ale masinilor participante. Observ ca unele din ele, eu nu le-am mai gasit. Am ajuns la 11.00, adica fix la jumatatea programului anuntat, si am observat cum vreo 2 masini voiau sa plece. Ma intreb cum de se pleaca, inainte de finalul evenimentului?! Apropos de respectul de sine...ce sa mai zic de respectul fata de altii.

https://www.facebook.com/mihaelakmy/med ... 580&type=1
ARO CLUB ROMANIA

Post Reply