ITP anual
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2403
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
ITP anual
De la 1 ianuarie 2018 Inspecția Tehnică Periodică pentru mașinile mai vechi de 12 ani se va efectua la interval de un an. De asemenea, pentru mașinile noi, șoferii vor face ITP-ul la trei ani, a precizat în Comisia de Transporturi din Camera Deputaților, George Dincă, directorul general al Registrului Auto Român.
Este vorba despre un pachet legislativ adoptat în Camera Deputaților și care a fost trimis Administrației Prezidențiale pentru promulgare.
Măsura urmărește și transpunerea unei directive europene pentru creșterea gradului de siguranță rutieră mai ales că de la începutul anului au fost aduse în țară aprox. 600 000 de autovehicule rulate din import, cu o vârstă medie de 12 ani.
Spre comparație anul trecut au fost înmatriculate 340 000 de mașini second–hand din afară cu o vârstă medie de 8 ani.
RAR arată că la mașinile vechi defectele tehnice la sistemele de direcție și frânare sunt mai des întâlnite și de accea a fost redus intervalul de ITP de la doi la un an în timp ce pentru autoturismele mai noi, la prima verficare tehnică, în general nu s-au constatat probleme deosebite mai ales că producătorii auto acordă și garanții extinse.
Totodată, RAR precizează că, șoferii care au înscrisă în certificatul de înmatriculare data următorului ITP la doi ani vor urma acest interval. De asemenea, pentru autovehiculele rulate din import mai vechi de 12 ani care se prezintă la unitățile Registrului Auto Român în vederea eliberării Cărții de Identitate necesară înmatriculării, se va înscrie data ITP-ul la interval de un an.
Potrivit unei directive europene, ITP-ul este obligatoriu și pentru tractoarele agricole sau forestiere însă, din 110 000 de tractoare înscrise/înmatriculate în circulație doar 5200 au inspecții tehnice valabile.
Este vorba despre un pachet legislativ adoptat în Camera Deputaților și care a fost trimis Administrației Prezidențiale pentru promulgare.
Măsura urmărește și transpunerea unei directive europene pentru creșterea gradului de siguranță rutieră mai ales că de la începutul anului au fost aduse în țară aprox. 600 000 de autovehicule rulate din import, cu o vârstă medie de 12 ani.
Spre comparație anul trecut au fost înmatriculate 340 000 de mașini second–hand din afară cu o vârstă medie de 8 ani.
RAR arată că la mașinile vechi defectele tehnice la sistemele de direcție și frânare sunt mai des întâlnite și de accea a fost redus intervalul de ITP de la doi la un an în timp ce pentru autoturismele mai noi, la prima verficare tehnică, în general nu s-au constatat probleme deosebite mai ales că producătorii auto acordă și garanții extinse.
Totodată, RAR precizează că, șoferii care au înscrisă în certificatul de înmatriculare data următorului ITP la doi ani vor urma acest interval. De asemenea, pentru autovehiculele rulate din import mai vechi de 12 ani care se prezintă la unitățile Registrului Auto Român în vederea eliberării Cărții de Identitate necesară înmatriculării, se va înscrie data ITP-ul la interval de un an.
Potrivit unei directive europene, ITP-ul este obligatoriu și pentru tractoarele agricole sau forestiere însă, din 110 000 de tractoare înscrise/înmatriculate în circulație doar 5200 au inspecții tehnice valabile.
Daca nu Aro, atunci ce ?
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: ITP anual
Comisia europeană cu ideile măciuci . Ar trebui să elimine toate metodele de fraudare a verificărilor mai degrabă,decât de a micșora perioada de inspectie . Ar trebuii făcută și în funcție de km efectuați .Sunt mașini care fac 2000 de km pe an,.și mașini care fac 50000 de km . Astea sunt metode de a aduce bani la buget . Referitor la tractoarele aflate în interioru uniunii europene , sunt o grămadă de gunoaie care nu au drept de a circula .În Germania sunt tractoare folosite zilnic ,fabricate în ani 60 ,pline de ulei,vomitătură de ulei , traforate fără nici un fel de omologare ,pun viața oamenilor în pericol zilnic , poluează solul și nu ii mai controlează amendează nimeni ,ÎN 2017 BĂĂ . Tările alea dezvoltate ar trebuii să fie fruntașe ,exemplu de urmat .Noi, cei cu salariu mediu de 500 de euro , ce să facem mai întâi ?
Oricum cei care au mașini vechi și bune ,nu sunt afectați decât că trebuie să plătească dublu verificarea .Cei care fac km puțini ,acceași poveste . Oricum mașina cam are nevoie de o revizie pe an, ulei și filtre ,suplimentar mai faci o verificare ,scurgeri de ceva ,un colier ,un cablu rupt ,și cam atât .
Oricum cei care au mașini vechi și bune ,nu sunt afectați decât că trebuie să plătească dublu verificarea .Cei care fac km puțini ,acceași poveste . Oricum mașina cam are nevoie de o revizie pe an, ulei și filtre ,suplimentar mai faci o verificare ,scurgeri de ceva ,un colier ,un cablu rupt ,și cam atât .
- alex
- Membru legendar
- Posts: 1518
- Joined: 12 Mar 2007, 23:16
- Location: Bucuresti
Re: ITP anual
si cum stabilesti onest km la masinile de tip vechi?
la aro dureaza 30 min sa ii desfaci kilometrajul si setezi ce valoare vrea X.
sau…desfaci cablul de kilometraj. asta daca are asa ceva inca functional.
la Toyota mea veche, ghici ghicitoare….la fel, 30 min.
ca practic te face la fiecare 11 luni sa piezi o zi samd, aici nu comentez. basca bani in plus.
la aro dureaza 30 min sa ii desfaci kilometrajul si setezi ce valoare vrea X.
sau…desfaci cablul de kilometraj. asta daca are asa ceva inca functional.
la Toyota mea veche, ghici ghicitoare….la fel, 30 min.
ca practic te face la fiecare 11 luni sa piezi o zi samd, aici nu comentez. basca bani in plus.
happily mending an Aro 320 D127
- oncioiuo
- Membru legendar
- Posts: 1225
- Joined: 05 Mar 2015, 18:42
- Location: Sector 1, Bucuresti
Re: ITP anual
din cate stiu, acest pachet legislativ trebuia sa cuprinda si modificarea de la 2 la 3 ani pentru ITP la masinile istorice , dar nu gasesc nimic concret in acest sens; astazi am primit ITP la 2 ani pentru o istorica
au distrus scoala profesionala...........au disparut profesionistii !
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2000
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: ITP anual
Am mai scris pe undeva pe acest forum ce au intrebat cu uimire niste finlandezi cand au aflat ca romani cu 500 de euro leafa au masina: Oamenii astia sunt iresponsabili?.Noi, cei cu salariu mediu de 500 de euro , ce să facem mai întâi ?
Draga Sorin, dupa nebunia cu senzorii de presiune a aerului din pneuri care au scumpit masinile cu sute bune de euro, urmeaza alta nebunie cu sistemele pentru evitarea impactului.
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: ITP anual
Sunt Români care au 100 de euro venit,și au mașină . SUnt chinezi care au salariu și mai mic dar au mașină . Norvegienii ăia vorbeau în necunoștină de cauză , deși salariul este de 4 ori mai mic în România ,berea nu costă 7 euro 1 pahar . Costă 2, faptul că este proastă ,e adevărat,dar totuși .
Fermieri au livrat marfă proaspătă . https://www.youtube.com/watch?v=bXa_B3Hl38I
Fermieri au livrat marfă proaspătă . https://www.youtube.com/watch?v=bXa_B3Hl38I
- Constantin
- Membru legendar
- Posts: 5003
- Joined: 24 May 2009, 00:53
- Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)
Re: ITP anual
Toate legile care se dau in Europa asta socialopata condusa de evrei sunt gandite in asa fel incat sa dezumanizeze persoanele,sa fie mereu dependente de autoritati,cu banii la limita si sa nu aiba timp liber(de spus bancuri cu prietenii,sa socializeze,sa voteze sau sa mearga la manifestatii).
Cum se face si in ce scop in sediul Parlamentului European exista un birou al Israelului???
Cum se face si in ce scop in sediul Parlamentului European exista un birou al Israelului???
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2000
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: ITP anual
Erau finlandezi. Vorbeau observand inghesuiala din Bucuresti si dupa ce au vazut si ce preturi sunt pe aici. Nu berea ii interesa. Benzina, chiria, costul utilitatilor. Despre astea ziceau ca ar fi OK. Impozitele le considerau MICI. Salariile erau mizere din punctul lor de vedere, raportat la preturi. Vad ca esti din Constanta. Tocmai in Constanta au stat cea mai mare a timpului acei finlandezi, fiinda lucrau in constructia de ambarcatiuni. Asadar vorbeau in cunostinta de cauza.
Acum, sa fim sinceri, sa castigi 1200 lei/luna dar sa te incapatanezi sa ai masina, consider ca-i o exagerare. Este clar ca nu-ti poti permite o masina noua in aceste conditii si ca nici mari cheltuieli cu intretinerea ei nu ai cum sa poti suporta. In concluzie, se poate spune ca poti reprezenta un risc.
Chiar daca inlaturi toate fraudele comise in acordarea nemeritata a ITP-ului, la o masina veche frecventa caderilor este destul de ridicata pe parcursul unui an. Am Logan din noiembrie 2005. Am schimbat tot era uzat ca bucsaraie, bilete, etc. astfel ca era in regula la ITP. Dupa cateva zile am ramas fara un amortizor. Sa fim seriosi. O masina veche este o masina pe care trebuie sa stai mereu cu ochii pe ea. Cu una noua iti permiti luxul de a verifica numai plinurile.
Eu zic ca nu-i exagerata treaba cu ITP la un an pentru masini vechi. Daca ne amintim bine, cu ceva ani in urma inspectia se facea anual indiferent de vechime. Nu caraia nimeni.
Acum, sa fim sinceri, sa castigi 1200 lei/luna dar sa te incapatanezi sa ai masina, consider ca-i o exagerare. Este clar ca nu-ti poti permite o masina noua in aceste conditii si ca nici mari cheltuieli cu intretinerea ei nu ai cum sa poti suporta. In concluzie, se poate spune ca poti reprezenta un risc.
Chiar daca inlaturi toate fraudele comise in acordarea nemeritata a ITP-ului, la o masina veche frecventa caderilor este destul de ridicata pe parcursul unui an. Am Logan din noiembrie 2005. Am schimbat tot era uzat ca bucsaraie, bilete, etc. astfel ca era in regula la ITP. Dupa cateva zile am ramas fara un amortizor. Sa fim seriosi. O masina veche este o masina pe care trebuie sa stai mereu cu ochii pe ea. Cu una noua iti permiti luxul de a verifica numai plinurile.
Eu zic ca nu-i exagerata treaba cu ITP la un an pentru masini vechi. Daca ne amintim bine, cu ceva ani in urma inspectia se facea anual indiferent de vechime. Nu caraia nimeni.
Last edited by flo on 06 Dec 2017, 21:57, edited 2 times in total.
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2000
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: ITP anual
Adica un stat social este unul dezumanizant?Constantin wrote:Toate legile care se dau in Europa asta socialopata condusa de evrei sunt gandite in asa fel incat sa dezumanizeze persoanele,sa fie mereu dependente de autoritati,cu banii la limita si sa nu aiba timp liber(de spus bancuri cu prietenii,sa socializeze,sa voteze sau sa mearga la manifestatii).
Cum se face si in ce scop in sediul Parlamentului European exista un birou al Israelului???
Cum este mai "uman" un stat profund liberal, atunci?
Uiti ca statul social s-a ingrijit cel mai mult pentru programul de lucru de 8 ore si pentru zilele de repaus. Nu inteleg cum de nu are timp de mers la vot, unul care traieste in Franta?
Observ ca mai nou, multi romani se contrazic in mod cumplit. Reclama ca 3 mil. de romani si-au luat lumea in cap, cea mai mare parte a lor din cauza castigurilor mizerabile din tara, dar pe de alta parte ii considera puturosi pe aia care refuza slujbe platite cu salariul minim.
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: ITP anual
Eu înțeleg ce zici flo , dar la itp nu testează eficacitatea amortizoarelor .Testează noxele emise de către motor la mersul în gol . Există stații de itp unde nu au nici măcar sistem de verificare al jocurilor asistat (jocul pivoților ).Un moș bătrân ridica mașina de ficare roată din rampă pe un cric fixat pe un cărucior mobil ,suștinut de marginea rampei(gropii ) ,ieșa din rampă și verifica jocul manual ,trăgând de roată .
Frătiuc, sunt niște ghene de mașini vai de mama lor care trec și au verificare . https://www.youtube.com/watch?v=-AvaV8SZu_A
Frătiuc, sunt niște ghene de mașini vai de mama lor care trec și au verificare . https://www.youtube.com/watch?v=-AvaV8SZu_A
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4490
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: ITP anual
Crezi ca prin Vest este altfel, Sorine?
Portughezul la care merg pentru verificarile tehnice are un banc de testare frane, unul pentru faruri, testor de noxe, o rampa pe care iti ridica masina ca sa se uite la furtune, esapament, eventuale scurgeri etc si...un levier cu care testeaza in mod foarte stiintific jocurile la directie etc.
Si cam asta este dotarea majoritatii celor care fac verificarile tehnice.
Nici la ditamai reprezentanta Volkswagen nu au cu ce testa amortizoarele, trebuie sa se duca cu masina in vecini, la un atelier specializat.
Portughezul la care merg pentru verificarile tehnice are un banc de testare frane, unul pentru faruri, testor de noxe, o rampa pe care iti ridica masina ca sa se uite la furtune, esapament, eventuale scurgeri etc si...un levier cu care testeaza in mod foarte stiintific jocurile la directie etc.
Si cam asta este dotarea majoritatii celor care fac verificarile tehnice.
Nici la ditamai reprezentanta Volkswagen nu au cu ce testa amortizoarele, trebuie sa se duca cu masina in vecini, la un atelier specializat.
Last edited by ardeleanu on 06 Dec 2017, 22:35, edited 1 time in total.
- ydaniel
- Membru legendar
- Posts: 4674
- Joined: 13 Jun 2007, 11:46
- Location: bucuresti
- Contact:
Re: ITP anual
Prin anul 2000 era o emisiune la Prima Tv:reporter Incognito.Au tratat atunci subiectul: masina-itp-$paga!
Sunt sute-mii de masini post 2010 care sunt f uzate fizic,de fapt eu cred ca 90% din masinile din Ro nu trec un itp.
De ce?anvelope uzate/alte dimensiuni,DPF OFF-o mare crima!!,camioane suntate din calculator sa nu mai foloseasca AD BLUE,folii la geamuri-faruri-stopuri,xenoanele vietii de apoi,tobe de scoala mortii din cimintir,suspensii facute la nea nae,pierderi masive de lichide(uitati-va intr-o parcare de supermarket sa vedeti acolo ce pierderi exista!).
Itp poate fi si semestrial,se promoveaza si cu nota 2.
Omul care are constiinta isi tine masina in stare tehnica buna,fie ea si o ''vechitura''.
Sunt sute-mii de masini post 2010 care sunt f uzate fizic,de fapt eu cred ca 90% din masinile din Ro nu trec un itp.
De ce?anvelope uzate/alte dimensiuni,DPF OFF-o mare crima!!,camioane suntate din calculator sa nu mai foloseasca AD BLUE,folii la geamuri-faruri-stopuri,xenoanele vietii de apoi,tobe de scoala mortii din cimintir,suspensii facute la nea nae,pierderi masive de lichide(uitati-va intr-o parcare de supermarket sa vedeti acolo ce pierderi exista!).
Itp poate fi si semestrial,se promoveaza si cu nota 2.
Omul care are constiinta isi tine masina in stare tehnica buna,fie ea si o ''vechitura''.
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2000
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: ITP anual
Intelegi bine ce doresc sa spun despre masinile vechi. Normal ar fi ca si amortizoarele sa fie verificate. Stabilitatea autovehiculului depinde mult de starea lor.SorinTVY wrote:Eu înțeleg ce zici flo , dar la itp nu testează eficacitatea amortizoarelor .Testează noxele emise de către motor la mersul în gol . Există stații de itp unde nu au nici măcar sistem de verificare al jocurilor asistat (jocul pivoților ).Un moș bătrân ridica mașina de ficare roată din rampă pe un cric fixat pe un cărucior mobil ,suștinut de marginea rampei(gropii ) ,ieșa din rampă și verifica jocul manual ,trăgând de roată .
Frătiuc, sunt niște ghene de mașini vai de mama lor care trec și au verificare . https://www.youtube.com/watch?v=-AvaV8SZu_A
Faptul ca unele verificari se fac de mantuiala inseamna ca ar trebui sa facem verificarile odata la 5 ani?
Fratilor, sa fim cinstiti. Orice anomalie constata pe stand in privinta "jocurilor" in articulatiile directie/suspensiei, indiferent ca-i vorba de articulatii sferice sau silentbloc este obligatoriu "confirmata" cu levierul. Sa se faca si cu levierul. NUMAI SA SE FACA.
Last edited by flo on 06 Dec 2017, 22:55, edited 1 time in total.
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: ITP anual
Mda, un mare fâsss scos de "experţii" de la RAR. Tembelii ăştia în loc să schimbe termenul la care se face ITP-ul mai bine ar ieşi în stradă şi şi-ar face treaba, i-a apucat grija vechiturilor acum când impozitele se varsă la buget şi asigurările se plătesc în ţară deci intră în economie, din 2007 până acum nu au observat că în România circulau aceleaşi hârburi care circulă şi acum doar că vărsau banii în bugetul Bulgariei. Asta cu sa umplut ţara de rable mi se pare cea mai mare cretinitate, ţara avea aceleaşi rable şi până acum doar că vărsau bani în bugetele altor state şi te alegeai cu buza umflată dacă te accidentau.
Cât despre starea tehnică, atât timp cât direcţia, sistemul de frânare şi de iluminare sunt în parametri ceruţi restul este CAN CAN!
Cât despre starea tehnică, atât timp cât direcţia, sistemul de frânare şi de iluminare sunt în parametri ceruţi restul este CAN CAN!
- mihai71
- Membru Devotat
- Posts: 388
- Joined: 15 Aug 2011, 14:09
- Location: Bucuresti
Re: ITP anual
Sa respins cerere celor de la Retromobil referitor la ITP 3 ani vehicul istoric . Chiar astazi am fost la RAR cu un vehicul istoric ITP 2 ani
Rockere partidul te vrea tuns