Vigneta Oxigen !
-
- Membru Devotat
- Posts: 326
- Joined: 26 Dec 2010, 00:57
- Location: Bucuresti
Re: Vigneta Oxigen !
Se pare ca din martie... Cine mai stie ?...
https://m.mediafax.ro/social/proiectul- ... a-18660342
https://m.mediafax.ro/social/proiectul- ... a-18660342
Cand l-a aruncat, direct rechinu' l-a mancat. In doua l-a rupt.
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2403
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Vigneta Oxigen !
Curtea de Justiţie din Geneva a suspendat miercuri aplicarea „taxei oxigen” stabilită pentru Geneva de către autoritatea locală, respectiv de către Grand Conseil de Genève (echivalentul Consiliului General al Municipiului Bucureşti), după ce măsura a fost atacată în instanţă de către mai multe asociaţii din domeniile turism-auto. Suspendarea va dura până la finalizarea procesului, însă motivele invocate de către reclamanţi sunt similare cu argumentele ridicate de către criticii măsurii impuse de către administraţia Firea în Capitală. Concret, reclamanţii susţin că autorităţile locale din Geneva nu au autoritatea de a introduce o astfel de măsură şi că, în plus, la nivel pragmatic, măsura este ineficientă iar aplicarea ei nu va putea fi controlată, conducând la un haos administrativ.
Problemele de legalitate ale Taxei Oxigen
Într-o serie de articole, organizaţia non-guvernamentală APADOR-CH susţine că hotărârea Primăriei Capitalei prin care proprietarilor de autoturisme Euro 1 sau Euro 2 le este interzisă circulaţia în Bucureşti începând cu 2021 reprezintă o încălcare a dreptului la proprietate, fiind o măsură ce nu poate fi introdusă decât printr-o lege organică şi nu o hotărâre de consiliu. „Restrângerea dreptului de proprietate, drept garantat prin art. 44 din Constituţie, nu se poate face decât prin lege, nu printr-o hotărâre de consiliu general”, notează ONG-ul, făcând referire la Art. 53 din Constituţie ce prevede că exercitarea unor drepturi, inclusiv dreptul de proprietate, poate fi restrânsa numai prin lege. „Taxa Oxigen afectează dreptul de proprietate asupra autoturismului. Un atribut esenţial al dreptului de proprietate asupra unui bun este dreptul de a folosi acel bun. În cazul în care proprietarul bunului nu îl poate folosi, dreptul de proprietate este lipsit de conţinut”, arată în continuare sursa citată. Un alt argument invocat de APADOR vizează faptul că măsura primăriei Capitalei merge dincolo de cât ar permite legea. Concret, art. 70, lit. g din Legea Mediului (OUG 195/2005) dă posibilitatea autorităţilor publice locale să interzică accesul autovehiculelor numai în anumite zone ale unei localităţi, şi nu în întreaga localitate. Însă Hotărârea 539/2019 prevede în art. 9 ai 10 interdicţii de acces ale unor categorii de autovehicule pe întreg teritoriul localităţi (Bucureşti): din 2022 – cele sub Euro 3; din 2024 – cele sub euro 4. „Dacă legea nu restricţionează accesul autovehiculului în întreaga localitate, ci doar în anumite zone din acea localitate, un act inferior legii (o hotărâre de consiliu general) nu poate interzice mai mult decât interzice legea, adică nu poate extinde interdicţia, stabilită prin lege la anumite zone din localitate, la întreaga localitate”, se arată în analiza celor de la APADOR-CH.
Măsura este discriminatorie
Tot la nivel de constituţionalitate, APADOR susţine că măsura administraţiei Firea discriminează între persoanele fizice şi instituţiile publice. „În timp ce persoanele fizice deţinătoare de autoturisme non-Euro, Euro 1, Euro 2, Euro 3, Euro 4 sunt supuse unor restricţii sau interdicţii de circulaţie, instituţiile publice care deţin aceleaşi categorii de autoturisme nu sunt supuse niciunei restricţii sau interdicţii de circulaţie. Este evidentă tratarea diferită, discriminatorie. Era de aşteptat ca tocmai instituţiile publice să ofere un exemplu pozitiv pentru cetăţeni, prin folosirea de autoturisme care se încadrează în gradul acceptat de poluare, şi nu să facă parte dintre cei mai mari poluatori”, arată sursa citată.
Nu este criticată oportunitatea unei astfel de măsuri
Organizaţia APADOR-CH subliniază, în analizele făcute, că nu este împotriva unor măsuri care să combată poluarea din Capitală, ci arată necesitatea ca aceste măsuri să fie constituţionale pentru a fi eficiente. „Aşteptările privind legalitatea măsurilor pentru îmbunătăţirea mediului (de regulă, măsuri doar de natură fiscală) sunt cu atât mai îndreptăţite la noi în ţară, cu cât există experienţele nefericite ale numeroaselor variante de taxe auto „de mediu” introduse de diferite guverne, aflate în permanentă căutare de bani. Acele măsuri (taxele de „primă înmatriculare” scl.) au început prin a fi triumfale şi pline de oxigen fiscal revigorant, dar au sfârşit prin a fi declarate nelegale şi au fost urmate de restituirea – aproximativă – a banilor încasaţi nelegal, vreme de ani de zile, de la cetăţeni”, notează cei de la APADOR. Asociaţia a cerut Avocatului Poporului să atace această lege la instanţa de contencios constituţional, însă în răspunsul instituţiei, măsura a fost catalogată drept bună fără însă a exista o opinie cu privire la legalitatea măsurii. Totuşi, cei de la APADOR susţin că legea va putea fi atacată la instanţa de contencios administrativ de orice persoană care a suferit o vătămare/atingere a unui drept al său în urma adoptării acelei hotărâri La finalul lunii noiembrie, Primăria Bucureşti a publicat forma finală a deciziei consiliului privind taxarea maşinilor poluante - taxa Oxigen. Potrivit documentului, aproape toate maşinile cu norme de poluare sub Euro 5 vor fi taxate, iar accesul în inelul central al Capitalei pentru cele sub Euro 3 va fi interzis.
Problemele de legalitate ale Taxei Oxigen
Într-o serie de articole, organizaţia non-guvernamentală APADOR-CH susţine că hotărârea Primăriei Capitalei prin care proprietarilor de autoturisme Euro 1 sau Euro 2 le este interzisă circulaţia în Bucureşti începând cu 2021 reprezintă o încălcare a dreptului la proprietate, fiind o măsură ce nu poate fi introdusă decât printr-o lege organică şi nu o hotărâre de consiliu. „Restrângerea dreptului de proprietate, drept garantat prin art. 44 din Constituţie, nu se poate face decât prin lege, nu printr-o hotărâre de consiliu general”, notează ONG-ul, făcând referire la Art. 53 din Constituţie ce prevede că exercitarea unor drepturi, inclusiv dreptul de proprietate, poate fi restrânsa numai prin lege. „Taxa Oxigen afectează dreptul de proprietate asupra autoturismului. Un atribut esenţial al dreptului de proprietate asupra unui bun este dreptul de a folosi acel bun. În cazul în care proprietarul bunului nu îl poate folosi, dreptul de proprietate este lipsit de conţinut”, arată în continuare sursa citată. Un alt argument invocat de APADOR vizează faptul că măsura primăriei Capitalei merge dincolo de cât ar permite legea. Concret, art. 70, lit. g din Legea Mediului (OUG 195/2005) dă posibilitatea autorităţilor publice locale să interzică accesul autovehiculelor numai în anumite zone ale unei localităţi, şi nu în întreaga localitate. Însă Hotărârea 539/2019 prevede în art. 9 ai 10 interdicţii de acces ale unor categorii de autovehicule pe întreg teritoriul localităţi (Bucureşti): din 2022 – cele sub Euro 3; din 2024 – cele sub euro 4. „Dacă legea nu restricţionează accesul autovehiculului în întreaga localitate, ci doar în anumite zone din acea localitate, un act inferior legii (o hotărâre de consiliu general) nu poate interzice mai mult decât interzice legea, adică nu poate extinde interdicţia, stabilită prin lege la anumite zone din localitate, la întreaga localitate”, se arată în analiza celor de la APADOR-CH.
Măsura este discriminatorie
Tot la nivel de constituţionalitate, APADOR susţine că măsura administraţiei Firea discriminează între persoanele fizice şi instituţiile publice. „În timp ce persoanele fizice deţinătoare de autoturisme non-Euro, Euro 1, Euro 2, Euro 3, Euro 4 sunt supuse unor restricţii sau interdicţii de circulaţie, instituţiile publice care deţin aceleaşi categorii de autoturisme nu sunt supuse niciunei restricţii sau interdicţii de circulaţie. Este evidentă tratarea diferită, discriminatorie. Era de aşteptat ca tocmai instituţiile publice să ofere un exemplu pozitiv pentru cetăţeni, prin folosirea de autoturisme care se încadrează în gradul acceptat de poluare, şi nu să facă parte dintre cei mai mari poluatori”, arată sursa citată.
Nu este criticată oportunitatea unei astfel de măsuri
Organizaţia APADOR-CH subliniază, în analizele făcute, că nu este împotriva unor măsuri care să combată poluarea din Capitală, ci arată necesitatea ca aceste măsuri să fie constituţionale pentru a fi eficiente. „Aşteptările privind legalitatea măsurilor pentru îmbunătăţirea mediului (de regulă, măsuri doar de natură fiscală) sunt cu atât mai îndreptăţite la noi în ţară, cu cât există experienţele nefericite ale numeroaselor variante de taxe auto „de mediu” introduse de diferite guverne, aflate în permanentă căutare de bani. Acele măsuri (taxele de „primă înmatriculare” scl.) au început prin a fi triumfale şi pline de oxigen fiscal revigorant, dar au sfârşit prin a fi declarate nelegale şi au fost urmate de restituirea – aproximativă – a banilor încasaţi nelegal, vreme de ani de zile, de la cetăţeni”, notează cei de la APADOR. Asociaţia a cerut Avocatului Poporului să atace această lege la instanţa de contencios constituţional, însă în răspunsul instituţiei, măsura a fost catalogată drept bună fără însă a exista o opinie cu privire la legalitatea măsurii. Totuşi, cei de la APADOR susţin că legea va putea fi atacată la instanţa de contencios administrativ de orice persoană care a suferit o vătămare/atingere a unui drept al său în urma adoptării acelei hotărâri La finalul lunii noiembrie, Primăria Bucureşti a publicat forma finală a deciziei consiliului privind taxarea maşinilor poluante - taxa Oxigen. Potrivit documentului, aproape toate maşinile cu norme de poluare sub Euro 5 vor fi taxate, iar accesul în inelul central al Capitalei pentru cele sub Euro 3 va fi interzis.
Daca nu Aro, atunci ce ?
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2000
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: Vigneta Oxigen !
Am mai discutat despre ce sustine APADOR-CH. Nu sunt prea convingatori. Poate sa existe ceva sanse in a contesta interzicerea pe intreg teritoriul orasului. Dar si asta s-ar rezolva smechereste de primarie prin a permite pe un teritoriu extrem de mic.
Sa fim sinceri, este un subiect fara prea mare succes. Este sustinut de giganti economici, de ong-isti fanatici si de suficient de multi politiceni.
Ne inlocuim masinile si cu asta basta. Iar peste zece ani le vom inlocui obligatoriu cu electrice in Bucuresti. V-am mai supus atentiei: https://www.europarl.europa.eu/news/ro/ ... -explicate
Ce credeti ca inseamna asta? Ca se va impune inlocuirea INTREGULUI parc auto european.
Sa fim sinceri, este un subiect fara prea mare succes. Este sustinut de giganti economici, de ong-isti fanatici si de suficient de multi politiceni.
Ne inlocuim masinile si cu asta basta. Iar peste zece ani le vom inlocui obligatoriu cu electrice in Bucuresti. V-am mai supus atentiei: https://www.europarl.europa.eu/news/ro/ ... -explicate
Ce credeti ca inseamna asta? Ca se va impune inlocuirea INTREGULUI parc auto european.
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4490
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Vigneta Oxigen !
Permite-mi sa nu fiu de acord cu tine.
Da, s-au adoptat limite mai stricte pentru emisiile de CO2. Rezultatul, cel putin in Franta, incepand cu 01.01.2020, este ca platesti un "malus" la inmatricularea unui vehicul NOU poluant (peste normele impuse) si cu asta... basta. Pardon, de fapt mai intra niste bani la buget ca sa mai construim cateva submarine nucleare de ultima generatie si sa trimitem trupe prin desert sa apere "democratia" pe bani grei.
Se vede ca, pana una,alta, lobby-ul petrolier este mult mai puternic ca cel al asa-zisilor "ecologisti".
Vehiculele electrice mai au de asteptat multi ani inainte de a deveni majoritare, chiar si in orasele mari.
Da, s-au adoptat limite mai stricte pentru emisiile de CO2. Rezultatul, cel putin in Franta, incepand cu 01.01.2020, este ca platesti un "malus" la inmatricularea unui vehicul NOU poluant (peste normele impuse) si cu asta... basta. Pardon, de fapt mai intra niste bani la buget ca sa mai construim cateva submarine nucleare de ultima generatie si sa trimitem trupe prin desert sa apere "democratia" pe bani grei.
Se vede ca, pana una,alta, lobby-ul petrolier este mult mai puternic ca cel al asa-zisilor "ecologisti".
Vehiculele electrice mai au de asteptat multi ani inainte de a deveni majoritare, chiar si in orasele mari.
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2000
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: Vigneta Oxigen !
Adica, spui ca va dura mai mult de zece ani. Posibil, sa mai dureze ceva ani si dupa cei zece. Dar e irelevant faptul ca vorbim de 10, 15 sau 20 de ani. Tot acolo se va ajunge.
Lobby-ul de care zici e mai activ in SUA. Aia sunt fericiti daca scade consumul de petrol in Europa. Mentin pretul sau mai bine zis vor controla pretul petrolului. Pe ei oricum nu-i favorizeaza tractiunea electrica datorita distantelor si in plus americanii nu dau doi bani pe evitarea poluarii.
Un primar roma doreste ceva asemanator:
https://www.auto-bild.ro/stiri/un-prima ... 77269.html
Lobby-ul de care zici e mai activ in SUA. Aia sunt fericiti daca scade consumul de petrol in Europa. Mentin pretul sau mai bine zis vor controla pretul petrolului. Pe ei oricum nu-i favorizeaza tractiunea electrica datorita distantelor si in plus americanii nu dau doi bani pe evitarea poluarii.
Un primar roma doreste ceva asemanator:
https://www.auto-bild.ro/stiri/un-prima ... 77269.html
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4490
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Vigneta Oxigen !
Prin anii '80 vuia mass media cum ca rezervele mondiale de petrol erau pe cale de epuizare. "Singurele" consecinte au fost cresterea astronomica a pretului barilului si probleme politice/razboaie in diverse zone ale globului, ca prin intamplare, detinatoare de mari rezerve de petrol.
Au trecut 40 de ani de atunci, consumul a crescut exponential, gasim noi rezerve in fiecare an (doar rezerva estimata de petrol a Rusiei ar putea putea acoperi consumul mondial pe multi ani de acuma inainte, nu mai vorbesc de restul producatorilor traditionali).
Nu contest ca vom avea restrictii in domeniul poluarii...in Europa, pe restul planetei ii cam doare undeva sau au alte probleme mai grele de rezolvat inainte de aceasta. Sa nu uitam ca mai sunt zone intinse pe planeta unde se moare pe capete de foame si de sete, de boli banale etc.
Referitor la domnul primar Chirica, ce sa zic, in loc sa bata campii cu propuneri aberante, mai bine s-ar ocupa de gospodarirea orasului si ar lasa treburile globale pentru cei care stiu despre ce vorbesc.
Au trecut 40 de ani de atunci, consumul a crescut exponential, gasim noi rezerve in fiecare an (doar rezerva estimata de petrol a Rusiei ar putea putea acoperi consumul mondial pe multi ani de acuma inainte, nu mai vorbesc de restul producatorilor traditionali).
Nu contest ca vom avea restrictii in domeniul poluarii...in Europa, pe restul planetei ii cam doare undeva sau au alte probleme mai grele de rezolvat inainte de aceasta. Sa nu uitam ca mai sunt zone intinse pe planeta unde se moare pe capete de foame si de sete, de boli banale etc.
Referitor la domnul primar Chirica, ce sa zic, in loc sa bata campii cu propuneri aberante, mai bine s-ar ocupa de gospodarirea orasului si ar lasa treburile globale pentru cei care stiu despre ce vorbesc.
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2000
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: Vigneta Oxigen !
G. Firea a anuntat ca se renunta la vignieta.
Deci nu ma voi desparti foarte curand de Logan.
Deci nu ma voi desparti foarte curand de Logan.
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: Vigneta Oxigen !
Ehh, o retrage până în toamnă!
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2000
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: Vigneta Oxigen !
Bine si asa. Oricum UE va impune regulamente pentru orasele poluate. Atunci nu va mai exista vreo scapare. Nu vedeti ce teapa am luat? Adio fonduri de coeziune (autostrazi si alte forme de infrastructura) si date altfel pentru producerea de energie nepoluanta, dublata de obligatia de a inchide treptat termoncentralele. Adica vreo 30% din capacitatile romanesti de productie a energiei electrice. Vom fi obligati a importa energie electrica.
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: Vigneta Oxigen !
Aşa se întâmplă în colonii, să îi spună ei lu mutu că noi care nu mai avem industrie grea aproape deloc poluăm mai mult ca Germania, Franţa sau Italia, la noi doar prostia este mai mare.
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2403
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Vigneta Oxigen !
Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a luat o decizie privind vinieta Oxigen, conform căreia maşinile poluante ar fi fost taxate suplimentar în Bucureşti.
"În trei ani şi jumătate, nu am revenit niciodată asupra unei decizii. Este un precedent ceea ce se întâmplă, în sensul că acest precedent a fost creat în special de factorul politic. Eu sper şi subliniez să nu se constituie acest moment într-un precedent, pentru că poate fi periculos. Acela de a fi de acord cu o măsură, de a şti că este necesară, iar apoi în an electoral să se schimbe opinia din cauza unor declaraţii politice. Sunt primar general şi pentru cei care m-au votat şi pentru cei care nu m-au votat. Sunt de acord cu cei care spun, chiar dacă au fost în minoritate de această dată, că nu mai putem continua aşa. În Bucureşti, ca în toate oraşele mari, există poluare. Nu atât de exagerată precum s-a insinuat politic la începutul anului. Ţările care au câştigat pariul cu poluarea au realizat un parteneriat între autoritatea centrală şi cea locală, dar şi cu cetăţenii. Poluarea nu este doar răspunderea primarului, ci a noastră, a tuturor. Vrem mai multe maşini în trafic? Se pare că da! Vrem să minţim în domeniul poluării? Se pare că da!
Asta este concluzia consultării. Nu a fost vorba de vreun referendum din punct de vedere juridic, evident. Cetăţenii resping ideea de taxare. Nu sunt de acord să plătească pentru a reduce poluarea.", a spus Gabriela Firea.
Vinieta Oxigen, eliminată
"Nu abandonez proiectul Oxigen, pentru că el nu cuprinde doar vinieta, ci şi alte proiecte. Plantări decopaci, achiziţionarea de maşini nepoluante, Să vă anunţ şi decizia. Decizia se va transforma într-o hotărâre de Consiliu General, şi decizia asta, chiar dacă cu sufletul neîmpăcat dar cu respect faţă de cetăţeni, este de a renunţa la vinieta antipoluare. Ne vom intensifica presiunea legitimă asupra Guvernului pentru finalizarea centurii ocolitoare, pentru că fără ea nu putem afirma că avem un oraş în care am luptat cu poluarea. Nu vom mai reveni cu vinieta ecologică, pentru că oamenii nu o vor. Nu mă consider înfrântă, ci puţin întoarsă din drum", a mai spus primarul.
"În trei ani şi jumătate, nu am revenit niciodată asupra unei decizii. Este un precedent ceea ce se întâmplă, în sensul că acest precedent a fost creat în special de factorul politic. Eu sper şi subliniez să nu se constituie acest moment într-un precedent, pentru că poate fi periculos. Acela de a fi de acord cu o măsură, de a şti că este necesară, iar apoi în an electoral să se schimbe opinia din cauza unor declaraţii politice. Sunt primar general şi pentru cei care m-au votat şi pentru cei care nu m-au votat. Sunt de acord cu cei care spun, chiar dacă au fost în minoritate de această dată, că nu mai putem continua aşa. În Bucureşti, ca în toate oraşele mari, există poluare. Nu atât de exagerată precum s-a insinuat politic la începutul anului. Ţările care au câştigat pariul cu poluarea au realizat un parteneriat între autoritatea centrală şi cea locală, dar şi cu cetăţenii. Poluarea nu este doar răspunderea primarului, ci a noastră, a tuturor. Vrem mai multe maşini în trafic? Se pare că da! Vrem să minţim în domeniul poluării? Se pare că da!
Asta este concluzia consultării. Nu a fost vorba de vreun referendum din punct de vedere juridic, evident. Cetăţenii resping ideea de taxare. Nu sunt de acord să plătească pentru a reduce poluarea.", a spus Gabriela Firea.
Vinieta Oxigen, eliminată
"Nu abandonez proiectul Oxigen, pentru că el nu cuprinde doar vinieta, ci şi alte proiecte. Plantări decopaci, achiziţionarea de maşini nepoluante, Să vă anunţ şi decizia. Decizia se va transforma într-o hotărâre de Consiliu General, şi decizia asta, chiar dacă cu sufletul neîmpăcat dar cu respect faţă de cetăţeni, este de a renunţa la vinieta antipoluare. Ne vom intensifica presiunea legitimă asupra Guvernului pentru finalizarea centurii ocolitoare, pentru că fără ea nu putem afirma că avem un oraş în care am luptat cu poluarea. Nu vom mai reveni cu vinieta ecologică, pentru că oamenii nu o vor. Nu mă consider înfrântă, ci puţin întoarsă din drum", a mai spus primarul.
Daca nu Aro, atunci ce ?
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2000
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: Vigneta Oxigen !
Dar nici nu poluam. Chiar si nemtii recunosteau asta. Se tranzactionau cotele de CO2, daca iti amintesti
Atentie, acum se refera la productia de energie electrica, nu la cea de otel sa zicem. Din arderea carbunelui si a gazelor, Polonia, Romania si intr-o mi mica masura Ungaria produc energie electrica intr-o masura mai mare (raportat la intreaga productie de e.e. a respectivei tari). Asadar agricultura va ramane fara bani si va concura cu cea franceza, spaniola, etc. subtantial subventionate si in plus vom avea curent mai scump. Trai bun.
Evident ca prostia si ticalosia este mare. Nemtalaul nostru si cu "romanasul" Orban sunt preocupati de alegeri anticipate, nicidecum de aceste chestiuni. Klaus s-a arata un pic suparat, dar nu la fel de suparat ca pe faptul ca nu are guvernul sau.
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: Vigneta Oxigen !
Nu ştiu cât de tare sunt preocupaţi de alegeri sau se străduies să facă circ pentru a atrage atenţia de la problemele reale, aşa cum au primi ordin!
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2403
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Vigneta Oxigen !
O masina cu euro 6 ce merge 100 km zilnic prin Bucuresti polueaza mai mult decat una euro 3 ce merge zilnic 20 km, sa zicem.
Scade poluarea daca platim o taxa ?
Nu, deci doar nutret pentru tampiti.
Sunt satul de astia ce vor sa salveze ei planeta pe buzunarul meu.
Scade poluarea daca platim o taxa ?
Nu, deci doar nutret pentru tampiti.
Sunt satul de astia ce vor sa salveze ei planeta pe buzunarul meu.
Daca nu Aro, atunci ce ?
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: Vigneta Oxigen !
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.