Renault, probleme ?

informatii de ultima ora legate de masini,in special 4x4
Post Reply
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Renault, probleme ?

Post by Constantin »

... nici ieftină...
Treaba cu tipul de gresie, certific.
Am pus gresie în birouri(da în birouri) în reprezentanța Reno a unui amigo. În toate reprezentanțele trebuie să fie respectate nu numai RAL-ul ci și dimensiunile(automat și fabricantul)... Asta a fost ca să am intrare...
Următoarea lucrare includea câteva mii de metri pătrați de gresie și următoarele, sute de mii... Chiar dacă aș fi dat cadou manopera aș fi fost printre cei mai scumpi. Fabricantul de gresie mi-a mărit prețul de achiziție.De ce? Pentru că a putut!
Sunt firme nesimțite care au prețuri ascunse. Nu lucrez cu jigodii din astea. Lucrez cu firme consacrate care au prețuri scrise pe catalog iar la materiale cu fluctuație bursieră (de ex:cupru) marja lor este fixă.
În ultimii ani calitatea a luat-o la vale iar prețurile la deal. Tendința se generalizează.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Renault, probleme ?

Post by ardeleanu »

Treaba cu gresia este doar partea vizibila a iceberg-ului...
Partea mai "dureroasa" financiar si, in special, nivel planning personal, sunt training-urile obligatorii, cu un numar minim de ore obligatorii pentru fiecare mecanic, in fiecare an, pentru modelele diverse ale marcii respective.
Se bat atelierele pentru un mecanic bun si certificat, nici aici meseriasii buni nu se mai gasesc decat foarte greu.

La firma la care lucrez am ales varianta angajarii tinerilor abia iesiti de pe bancile scolii (pe langa "furatul" meseriasilor buni de la concurenta ;) ), macar nu apuca naravurile rele. Chiar si asa, am reusit sa angajam dupa multe incercari esuate, doar o singura persoana, in mai bine de cinci ani. In conditiile in care pachetul salarial este foarte bun (inclusiv masina noua si multe alte avantaje la care nici nu viseaza un tanar la 20 de ani).

Revenind la Renault, problemele sunt vechi. Statul francez tine "sub perfuzii" de multa vreme Renault, considerat o vitrina a competentei tehnologice franceze si, in special, a modelului social francez. Doar ca la un moment dat, ca un pacient care devine dependent de morfina, Renault a inceput sa considere normal sa traiasca din subventii, nu din inovatii, competitivitate si calitate.

Acum vreo 15 ani aveam la firma un sofer de taxi care ne ducea la aeroport si venea sa ne astepte cand ne intorceam din deplasari. Francez patriot, avea Renault. Atata doar ca ultima masina, nou, nouta si model haut de gamme, l-a lasat in pana de cateva ori (cu clienti la bord), iar cei de la reprezentata il tot amanau. La capatul rabdarii (platea rata la masina care statea la reparat), a parcat masina in fata reprezentantei Renault de pe Champs Elysées, plina de afise mari in care descria modul in care Renault il trateaza si numarul sau de telefon. Dupa nici jumatate de ora telefonul fierbea, apeluri de la cei de la Renault care ii propuneau luna de cer doar sa renunte. Problema a fost ca televiziunile erau deja acolo, iar concurenta doar atata astepta ca sa difuzeze imaginile peste tot.
Nu mai stiu exact cum s-a terminat treaba, dar stiu ca nu a mai cumparat Renault pe urma, desi era client fidel de mai bine de 35 de ani ...

Deci nu covid-ul este de vina, dar, ca de obicei, gasim un vinovat care nu vorbeste si nu se poate apara...
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Renault, probleme ?

Post by flo »

ardeleanu wrote: 14 Jun 2020, 10:39 Treaba cu gresia este doar partea vizibila a iceberg-ului...
Partea mai "dureroasa" financiar si, in special, nivel planning personal, sunt training-urile obligatorii, cu un numar minim de ore obligatorii pentru fiecare mecanic, in fiecare an, pentru modelele diverse ale marcii respective.
Se bat atelierele pentru un mecanic bun si certificat, nici aici meseriasii buni nu se mai gasesc decat foarte greu.

La firma la care lucrez am ales varianta angajarii tinerilor abia iesiti de pe bancile scolii (pe langa "furatul" meseriasilor buni de la concurenta ;) ), macar nu apuca naravurile rele. Chiar si asa, am reusit sa angajam dupa multe incercari esuate, doar o singura persoana, in mai bine de cinci ani. In conditiile in care pachetul salarial este foarte bun (inclusiv masina noua si multe alte avantaje la care nici nu viseaza un tanar la 20 de ani).

Revenind la Renault, problemele sunt vechi. Statul francez tine "sub perfuzii" de multa vreme Renault, considerat o vitrina a competentei tehnologice franceze si, in special, a modelului social francez. Doar ca la un moment dat, ca un pacient care devine dependent de morfina, Renault a inceput sa considere normal sa traiasca din subventii, nu din inovatii, competitivitate si calitate.

Acum vreo 15 ani aveam la firma un sofer de taxi care ne ducea la aeroport si venea sa ne astepte cand ne intorceam din deplasari. Francez patriot, avea Renault. Atata doar ca ultima masina, nou, nouta si model haut de gamme, l-a lasat in pana de cateva ori (cu clienti la bord), iar cei de la reprezentata il tot amanau. La capatul rabdarii (platea rata la masina care statea la reparat), a parcat masina in fata reprezentantei Renault de pe Champs Elysées, plina de afise mari in care descria modul in care Renault il trateaza si numarul sau de telefon. Dupa nici jumatate de ora telefonul fierbea, apeluri de la cei de la Renault care ii propuneau luna de cer doar sa renunte. Problema a fost ca televiziunile erau deja acolo, iar concurenta doar atata astepta ca sa difuzeze imaginile peste tot.
Nu mai stiu exact cum s-a terminat treaba, dar stiu ca nu a mai cumparat Renault pe urma, desi era client fidel de mai bine de 35 de ani ...

Deci nu covid-ul este de vina, dar, ca de obicei, gasim un vinovat care nu vorbeste si nu se poate apara...
Si totusi unde se duc absolventii? Daca pachetul este asa atractiv, unde aleg sa munceasca?

Chestia cu protestul am vazut-o acum cativa ani si in In Bucuresti la un dealer Fiat, Jeep. Fara mari efecte. Unitatea s-a inchis intre timp.
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Renault, probleme ?

Post by ardeleanu »

Pachetul este atractiv, dar trebuie sa vorbesti bine engleza (mare problema in Franta), sa calatoresti mult si sa chiar lucrezi pe bune, pana la 50 de ore pe saptamana, nu sa muti hartii de pe un birou pe altul de la ora 8 la ora 16...
Nu compara dealerul din Bucuresti cu cea mai importanta "vitrina" Renault din Franta, pe langa care trec mii de turisti straini pe zi. Fara sa fiu rautacios...

Presa franceza a devenit dubios de tacuta relativ la subiectul Renault...Sa vedem ce ascunde aceasta tacere.

User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Renault, probleme ?

Post by flo »

50:8=6,25 Adica munca sambata si inca vreo doua ceasuri duminca.
Sa calatoresti, adica ciuciu familie sau prieteni, dupa caz.

Doar daca ai salariu de pilot poti spune ca ar fi vorba de ceva atractiv. Altfel de ce sa accepti asa rahat de viata? Din disperarare poate. Cu engleza e si vina frantzuzilor. Au cultivat si cand si unde nu era cazul "valorile francofoniei". Dar exista vreo limba straina mai des vorbita de frantuzi? Exceptand cosicana, basca, etc.

Asta doream si eu sa arat. Ca e important unde protestezi.
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Renault, probleme ?

Post by ardeleanu »

Se pot lucra si 10 ore in zilele lucratoare, de ce trebuie sa lucrezi doar 8 ore ? Nu suntem toti functionari...
Sambata si duminica nu lucram decat o singura data tot la doi ani, cand avem salon la Bruxelles.
Deci poti sa mai revezi chestia rahatul si disperarea, cunosc foarte multi care lucreaza cu aceleasi orare in Romania.
Plus ca legile sunt diferite in Franta pentru cei care intra la categoria cadre.

Delocalizari de uzine auto...
https://www.challenges.fr/automobile/ac ... iat_714985
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Renault, probleme ?

Post by BAGADI »

In Romania, lucrezi 10 ore pe zi dar esti platit tot pentru 8 ore, asta e diferenta usturatoare. Nu mai spun ca, uneori, esti chemat la serviciu in week-end, asa din "solidaritate" cu institutia si in " spirit de echipa" pentru a presta activitati neproductive dar absolut necesare gen arhivare.
Varul meu din US abia asteapta sa lucreze peste program cateva ore pentru ca orele suplimentare sunt platite mai bine. Pentru mine, orele suplimentare neplatite sunt tot un fel de munca la negru, partiala :)
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Renault, probleme ?

Post by Constantin »

Oricum, la câtă calitate și productivitate emanați în România în 10 ore echivalează cu vreo 4 ore în capitalism. La nivel de funcționărime (d'aia de primărie mai ales) e jale și jaf...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Renault, probleme ?

Post by BAGADI »

Nu in toate domeniile. Sunt firme in Suceava care produc pentru partenerii lor din UE, cablaje auto, huse pentru scaunele auto de copii, diferite trimuri, etc in care mentalitatea e mai mult decat capitalista, spre sclavagism chiar. Nu ai voie sa pui mana pe telefon, daca te prinde ti-l smulge si ti-l arunca de perete desi tu ti-ai facut norma de produse si au trecut cele 8 ore de munca. Asta e cazul unui amic care cositoreste si asambleaza componente primite din Italia, alarme, senzori etc. Nu te da afara ca altul nu gaseste, nici tu nu pleci ca salariul e peste medie. In vanzari toate masinile au gps din ala dat dracului ( stie angajatorul cand deschizi usa, cat ai stat la o locatie), de pe tableta stie de asemenea unde esti ( triangulare VPN ), ce oferte ai facut etc. Nu mai spun de firmele de confectii textile care lucreaza pentru companii premium de renume international, acolo e jale....
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Renault, probleme ?

Post by flo »

ardeleanu wrote: 17 Jun 2020, 00:49 Se pot lucra si 10 ore in zilele lucratoare, de ce trebuie sa lucrezi doar 8 ore ? Nu suntem toti functionari...
Sambata si duminica nu lucram decat o singura data tot la doi ani, cand avem salon la Bruxelles.
Deci poti sa mai revezi chestia rahatul si disperarea, cunosc foarte multi care lucreaza cu aceleasi orare in Romania.
Plus ca legile sunt diferite in Franta pentru cei care intra la categoria cadre.

Delocalizari de uzine auto...
https://www.challenges.fr/automobile/ac ... iat_714985
Ca sa respecti Codul Muncii. Cu varsta am inteles ca trebuie sa muncesti ca sa traiesti, nu sa traiesti ca sa muncesti.

Am revazt-o si raman la aceeasi concluzie.
Sunt disperati sau fraieri si in Romania. Am o ruda ajunsa la 30 de ani. Lucreaza cam asa. Este singura. Si are mari sanse sa ramana, din nefericire, singura. Toate fostele ei colege mai urate si mai putin competente isi duc copiii la gradinita. Ea a ajuns sa mearga in concedii la parinti si uneori viziteaza cate un oras din strainatate alaturi de cate o fata batrana. Si nici mari promovari nu pupa, ca cica este inca la varsta periculoasa, adica inca poate sa se apuce de facut copii.

Unde se duc totusi cei care refuza asa pachet avantajos? Ca asta-i interesant. Sa existe pachete mult mai avantajoase?
Sau poate nu-i deloc asa vantajos pachetul respectiv.

Draga, Ardelene. Am lucrat aproapae 8 ani fiind plecat in misiuni prin tara cate doua saptamani pe luna. Daca continuam, nu aveam familie.
Last edited by flo on 17 Jun 2020, 20:39, edited 1 time in total.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Renault, probleme ?

Post by flo »

Constantin wrote: 17 Jun 2020, 11:17 Oricum, la câtă calitate și productivitate emanați în România în 10 ore echivalează cu vreo 4 ore în capitalism. La nivel de funcționărime (d'aia de primărie mai ales) e jale și jaf...
Lasa ca atunci nici frantuzii nu ar fi niste harnicuti. Ofiteri francezi, atat pompieri parizieni cat si jandarmi, ne-au intrebat nu o data: De ce acceptati sa faceti asta? De ce va procupa pe voi asta cand e treaba guvernului? De ce plecati in misiune pana cand nu vi se asigura echipament de protectie?
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Renault, probleme ?

Post by BAGADI »

Flo, nu-mi vine sa cred dar aici sunt de acord cu tine :). Timpul nu-l poti cumpara iar timpul petrecut suplimentar la serviciu, din devotament pueril prostesc, nu numai ca nu-ti garanteaza o promovare dar nu-ti garanteaza nici macar siguranta job-ului. Am fost de doua ori "indemnat" sa-mi dau demisia, o data dupa 7 ani de implicare maxima - mai aveam un pic si-mi lipeam sigla institutiei pe masina personala. De fiecare data au angajat altii mai tineri, cu salarii mizere care cu greu scriau un email corect. Cand am fost chemat in birou sa mi se spuna ca ar fi bine sa incep sa caut altceva, primul lucru la care m-am gandit au fost orele suplimentare petrecute la birou sau apelurile clientilor la care raspundeam si noaptea sau sambata sau duminica. Asta e....lectie de viata, nu mai sunt la fel de crud, nu mai pun suflet, nu mai adopt pozitia ghiocel.
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Renault, probleme ?

Post by Constantin »

Exact așa ceva "ss"-a întâmplat în Franța când a apărut piticul sarkozy la putere(cu verișorii și rudele sale)... Generația franceză tânără nici măcar nu poate face credit pentru locuință fiindcă limbricu' sarkozy din boboru' ăl mai hoț a compromis total contractele de muncă. În favoarea cui? E greu de explicat dar pe scurt, înainte se spunea că toate drumurile duc la Roma. Acum toate ițele se trag de la te-la viv.
E loc pentru încă și mai rău...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Renault, probleme ?

Post by ardeleanu »

flo wrote: 17 Jun 2020, 20:27
ardeleanu wrote: 17 Jun 2020, 00:49 Se pot lucra si 10 ore in zilele lucratoare, de ce trebuie sa lucrezi doar 8 ore ? Nu suntem toti functionari...
Sambata si duminica nu lucram decat o singura data tot la doi ani, cand avem salon la Bruxelles.
Deci poti sa mai revezi chestia rahatul si disperarea, cunosc foarte multi care lucreaza cu aceleasi orare in Romania.
Plus ca legile sunt diferite in Franta pentru cei care intra la categoria cadre.

Delocalizari de uzine auto...
https://www.challenges.fr/automobile/ac ... iat_714985
Ca sa respecti Codul Muncii. Cu varsta am inteles ca trebuie sa muncesti ca sa traiesti, nu sa traiesti ca sa muncesti.

Am revazt-o si raman la aceeasi concluzie.
Sunt disperati sau fraieri si in Romania. Am o ruda ajunsa la 30 de ani. Lucreaza cam asa. Este singura. Si are mari sanse sa ramana, din nefericire, singura. Toate fostele ei colege mai urate si mai putin competente isi duc copiii la gradinita. Ea a ajuns sa mearga in concedii la parinti si uneori viziteaza cate un oras din strainatate alaturi de cate o fata batrana. Si nici mari promovari nu pupa, ca cica este inca la varsta periculoasa, adica inca poate sa se apuce de facut copii.

Unde se duc totusi cei care refuza asa pachet avantajos? Ca asta-i interesant. Sa existe pachete mult mai avantajoase?
Sau poate nu-i deloc asa vantajos pachetul respectiv.

Draga, Ardelene. Am lucrat aproapae 8 ani fiind plecat in misiuni prin tara cate doua saptamani pe luna. Daca continuam, nu aveam familie.
Ma faci sa rad... De 20 ani sunt plecat aproape tot timpul prin lume...acum am lasat-o mai usor, ma "plimb" doar prin Europa si Maghreb si nu tot timpul. Si am si familie, iar sotia mea a batut si ea lumea vreo 15 ani, fara sa avem probleme conjugale. Si nu sunt singurul, colegii mei traiesc la fel si nu o ducem rau deloc.
Cat despre legislatia muncii, te invit sa studiezi legislatia muncii din Franta si pe urma putem discuta.
Sigur ca sunt pachete mai avantajoase, cum ar fi cel pentru functionari etc... problema este ca cineva mai trebuie sa produca ceva in lumea asta si nu prea se poate fara sa te murdaresti pe maini.
Apropo, cati pompieri din Romania trec testul "plansei" ca sa intre in tura, cum fac obligatoriu cei din brigada parisiana?
https://www.youtube.com/watch?v=umyhEhGERM8
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Renault, probleme ?

Post by flo »

Cum e bine daca dupa munca esti departe de cei dragi? Ca nu inteleg? Foarte fain ca nu au existat probleme. Numai bine va doresc. Insa tot nu apreciez asa viata. Iti vedeai copilul cand? Mama lui asisderea, cand?
Tata a lucrat CFG o vreme, cand eram clasele 1-4. Sincer mi-a lipsit. Am inteles bine asta cand a incetat aceasta activitate. Poate fi considerat un mod de viata bun pentru cei care nu baga de seama lipsa celor dragi. Fiecare are conceptia lui despre familie. Si atunci raportarile privind viata de familie difera. Insa, familia care nu este impreuna nu este famile. Asa am auzit de la un preot. Si zic ca vea dreptate. Atentie, nu ii condamn pe aceia care temporar se despart pentru un anume castig, asa cum sunt nefericitii aceeia care culeg capsuni si sparanghel. Aia o fac din disperare. Nu pentru ca cconsidera neaparat a fi ceva bun.
Eu nu eram insurat cand eram plecat des si mult. Nu doream o asa "viata de familie".
Pai in legislatia franceza am inteles ca durata normala saptamanala este de 40 ore. Restul ar fi ore suplimentare. Cica Romania de acolo s-a inspirat.

Vezi ca exista ceva mai avantajos? Daca tu vrei sa fi "cineva", e dreptul tau, insa nu avea pretentia sa te aplaude lumea.

Nimeni, fiindca nu exista acest test. Ma intreb la ce foloseste? Sa demonstreze starea fizica, bun. Dar de ce asa des? Practic nu are vreo valoare. Individul face asta dezechipat. Cu siguranta nu poate echipat, cu manusi, casca si aparat de respirat in carca. Astea sunt exercitii, asa cum au ramas si la noi, care te ajuta la dezvoltare fizica dar fara aplicare practica.
Bine ca au unde se pregati. Ai nostrii in ultimii zece ani au mai capatat forme firave de conditii.

Post Reply