Renault, probleme ?

informatii de ultima ora legate de masini,in special 4x4
Post Reply
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Renault, probleme ?

Post by BAGADI »

Pentru ca modelul actual de Vitara e urat in draci comparativ cu Duster si are automatizari 4x4 de pizda gen "snow"...bleah... :)

User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2000
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Renault, probleme ?

Post by flo »

Chestie de gust. Pentru mine Duster-ul e urat.
Acu', sincer sa fiu, nici nu am de gand sa ies cu masina de pe asfalt.

In decembrie , oferta de finantare era mai buna din partea japonezei. E, asta e un lucru important.
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Renault, probleme ?

Post by BAGADI »

Intr-adevar, gusturile nu se discuta :). Aveau oferta buna in iarna pentru ca trebuiau sa scape repede de stocul existent, bateau hibridele la usa.
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 523
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: Renault, probleme ?

Post by toni »

flo wrote: 31 May 2020, 22:29 In Romania se practica o anume mizerie, cu "demisia". Cu precadere in perioade de criza sau cu persoane pe care le observa ca sunt disperate sa obtina o slujba se aplica metoda demisiei in alb.
Magaria a fost favorizata si de modificarile facute la Codul Muncii de catre rahatul de boc. Problema a fost sesizata lui basescu pe mai multe canale si i s-au propus solutii, de catre specialisti din Ministerul Muncii, care sa descurajeze fenomenul. Jigodia de matelot a refuzat zgomotos. Orice incercare de remodificarea a Codului Munciia fost imediat huiduita de multinationale, ambasade, etc. iar guvernele, indiferent de culoare, au renuntat.

Werner corect preciza ca masinile asiatice sunt consumate la 10 ani. Nu intamplator. Inca acum vreo douazeci de ani citeam despre faptul japonezii reusisera sa obtina un control al fiabilitatii in sensul ca dupa o anumita perioada (cca. 10 ani) mare parte a componentelor incep sa cedeze. Cele din plastic, care incepeau sa fie din ce in ce mai multe, au fost primele puse la punct. Asa ca dupa 10 ani musai iti cumperi masina. Japonezii nu faceau un secret din asta, lucru confirmat de un carosier roman agreat de Dacia care lucrase cu ceva ani in urma la Nissan.
Sunt de acord sa cumpar o masina europeana sau romaneasca, pentru a proteja industria locala, dar cu o conditie: sa nu fiu pagubit.
De ce as alege un Duster in loc de o Vitara ?
Cred ca nu te-ai suit vreodata intr-un Nissan Patrol, Toyota Land Cruiser, etc, daca faci asemenea afirmatii. Sunt masini care au fost abuzate la greu, nu isi cumpara nimeni asa ceva sa le tina in garaj si sa le stearga cu pielea de caprioara. Si totusi inca merg, dupa 15, 20, 25 de ani, la kilometrii pe care unele masini europene nici nu viseaza. Pretul lor ramane sus in continuare.

Intra pe orice site de vanzari si vei vedea treaba asta, nu e neaparat nevoie sa detii una. Daca voi incadrati la masini japoneze nefiabile tot felul de ascutitori gen honda civic, nissan micra, etc, normal ca nu sunt fiabile, nu sunt facute sa tina o viata, mai ales la exploatarea pe drumurile din Romania si cu intretinerea/servisarea de aici. Valabil si la logan, megane, fiat, ford, opel si ce masini europene ieftine mai sunt pe drumurile patriei.

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4490
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Renault, probleme ?

Post by ardeleanu »

Da Toni, ai dreptate, tocmai am vazut ieri un Nissan Patrol in pregatire pentru Raliul Gazelelor...motorul avea doar 1.400.000 de km, cu o schimbare de chiulasa.
Dar la modelele recente treaba este putin diferita.
Obsolescenta programata este o inventie care are multi ani la contor...am instalat acasa o masina de spalat fabricata la Cugir (automata, cu programator italian :) ) prin 1980...am schimbat-o acum vreo 5 ani, nu se mai inchidea usor usa si pe mama au cam lasat-o puterile. Cat tine astazi o masina de spalat la un pret echivalent? Maxim 10 ani (testat in Franta, masina de 1000 de euro, intretinuta cum scrie cartea masinii), dupa care incep "sa cada" tot soiu de piese, plasticul "se coace" si crapa etc. Plus ca bagi in ea Calgon si alte dracovenii chimice impotriva calcarului, bacteriilor etc la preturi nu foarte mici.

La firma pentru care lucrez, in contractele de vanzare (partea pe care, in general, nu o citeste nimeni, cu tot soiu de articole de legi etc), a aparut un mic paragraf in care se specifica ca piesele de schimb sunt asigurate, in masura disponibilitatilor, conform legislatiei in vigoare, pe un termen de maxim 10 ani, dupa care...cum iti este norocu.

Revenind la autoturisme in UE, deja ar trebui sa ne armonizam legile si politicile de vanzare.
In Franta, daca vrei sa cumperi un model Renault full option te duci la ...primul concesionar Renault din Belgia (la doar cateva zeci de metri de fosta frontiera) si il cumperi cu pretul care il dai pe modelul respectiv in Franta, dar "chel". La fel face si VW, Fiat etc in Franta.
Cu tot patriotismul, daca punem un Clio langa un Golf (pret similar), cam cine credeti ca o sa castige vanzarea?
O foarte mare parte a clientelei franceze (si nu numai) traditionala Renault si-a indreptat alegerea spre alte marci...greu de castigat inapoi doar cu slogane nationaliste.
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Renault, probleme ?

Post by Constantin »

Pe mine boșu' fulopșăn de spălat rufe m-a lăsat la fix 2 ani și 3 luni. A costat cam 150€ prima reparație. Peste vo doo luni, pompa de apă. Am luat originală de ocazie de la gunoaie, schimbat, mers. Apoi au început să huruie rulmenții și programatorul electronic începuse să fumeze că nu mai executa programele corect... Am țipat-o la gunoi!Nu a servit mai mult de 3 ani. Apoi am luat de ocazie o mașină Miele din anii Cernobyl .Grea ca o halteră da' merge... Săptămâna trecută i-am trimis lu' mama două mașini de spălat:una nouă-nouță cu programator de tip tabletă (când ajung în România o să le scot alor mei antenele de pe grilă și din cap. M-au întrebat dacă e d'aia cu cincigeu în ea) și o miele din tablă de tractor cu programator d'ăla cu cifre și litere imprimate, început de ani 90... E clar că mașina de spălat cu 5geu au lăsat-o deoparte.

Fiatu' Scudo luat de nou în 2008 a început să se deschioleze la fix 2 ani... La doi ani ș'un pic a sărit furtunul de la radiator, un șoarec a halit niște cabluri, clima se românizase și ea.O planetară începuse să o doară măseaua și troncăneau niște drăcii pe sub mașină, cred că pe telescoape îi dureau șalele. Pe la 7jdămii "a sărit cureaua" de la primu' turbo. La al optulea sau nouălea turbo schimbate în mai puțin de un an la Iveco cu facturi am vândut-o de piese unui arab.
Nu o să ne mai întâlnim în veci cu vechea și fiabila mecanică auto sau alte lucruri bine făcute...Renou' lu' macrou' nu a vrut să pornească într-o zi când trebuiau semnate nește contracte...
De alea electrice o să ne săturăm repede mai ales când vor începe să fure corent. În curând nu vom mai simți plăcerea condusului din cauza mașinilor prea inteligente-inteligent băgate pe gâtul nostru... Dacă îmi iau cal, e musai să fie matrecolat? Pe unde aș putea să circul, pe trotuar sau pe stradă?
A, nu se poate? Probabil fiindcă nu are taxă de carburant, itepeuri de făcut, potvoave de iarnă și radarele de cai nu s-au inventat...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4490
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Renault, probleme ?

Post by ardeleanu »

User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: Renault, probleme ?

Post by Werner »

Aia cu viata vesnica la japoneze si coreene este din cartea de povesti. Am avut si eu si am avut mai multe probleme decât cu masini europene. Cica nemuritoarele motoare Mazda în 6 cilindri, care la sub 200.000 km au dat ortul popii, sau Mazda la 9 ani, care nu a mai trecut verificarea tehnica, pentru ca era coapta de rugina, masina de garaj subteran bine aerisit. Am mai multe cunostiinte la care s-a rupt lantul de distributie la KIA, masini cu mai putin de 30.000 km. Toyota Corola cu bujia înfipta în caopta, pot sa povestesc multe. De aceea am renuntat la faimoasele japoneze. Cele de teren care ruleaza înca, la vechimea de 15-20 de ani, nu mai sunt nici pe jumatate ce a iesit pe poarta uzinei. Sunt ca si ARO ale noastre, schimbate ba una, ba alta. Sudate de N ori, etc. Nissan Navara cu sasiuri rupte vezi gramada. La fel Mitsubushi. Masini relativ tinere.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Renault, probleme ?

Post by Constantin »

În prima poză de sus e Kim Jardealian sau cardașian cocoșată de cifa de peste gard.
"Alelante doo trompete" par vedete naționale...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2000
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Renault, probleme ?

Post by flo »

Toni, cum ai ajuns la concluzia asta? Sa inteleg ca dupa judecata ta, odata ajuns la voanul unei masini, musai trebuie sa poti aprecia cat va rezista respectiva trocaleta?
Cand, prin 1994, am condus prima data Nissan Patrol, masina de la firma unde lucra tata, intradevar am avut impresia ca ma gasesc in OZN, comparativ cu Dacia strabuna. Nici nu indrazneam sa o compar cu ARO, cu toate ca asa ar fi fost corect. Din punctul de vedere al confortului ARO nu era masina. Dar cu toate astea nimic nu ma indemna sa zic ca va fi pe drum si peste 20 de ani.
Asta legat de concluzia ta.
Fata de fiabilitatea japonezelor, spuneam numai ca producatorii, depun eforturi inca din faza de cercetare pentru a produce masini cu o fiabilitate bine controlata in timp, obsolescenta programata, despre care pomenea Ardeleanu. Masina ruleaza 700 000-1000000 de km, dar la un moment dat incep sa cada rand pe rand si in ritm rapid diferite siteme. Cam dupa 10 ani se intampla asta. Pentru ca 10 ani este perioada pentru care legea obliga producatorul sa sigure piese de schimb. Japonezii sun cei care au dezvoltat acest sistem. Nu am vreun cui impotriva japonezelor. Pur si simplu aminteam de un fenomen. Europenii sesizeaza ca-i o risipa. https://ziare.com/afaceri/producatori/r ... de-1439146
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 523
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: Renault, probleme ?

Post by toni »

@flo La mine motorul este original, la 450 de mii de km, masina veche de 25 de ani. Am mai planat o galerie de evacuare, am mai schimbat o bujie, semeringuri, distributie, curele dar astea le consider normale la orice masina. Plus niste rulmenti de roata, amortizoare, un semering pe la omocinetica, discuri noi, placute, etc. La fel, chestii care le consider normale, daca ai grija de masina.

Legat de confort la Patrol vs Aro nu cred ca exista termen de comparatie, are dotari pe care Ford Fiesta din 2011 nu le are, in schimb Fordul nu cred ca are ceva sa nu fie pus pe Patrol in 95. Pornind de la aer conditionat, geamuri electrice fata/spate, frane pe discuri fata/spate si terminand cu scrumiera si reglaj caldura/aer conditionat pt pasagerii din spate, senzor de usa deschisa, de centura, deschidere a usitei de benzina din interior si asa mai departe, vorbim totusi de o masina din 95.

Navara nu stiu daca este cel mai bun exemplu, e plin pe la centrele de dezmembrari, poate a fost greseala de proiectare. Nu acelasi lucru se poate spune despre Hilux in schimb, varianta mai scumpa a pickup-urilor japoneze. Cam singurul minus pe care l-am vazut intradevar la masinile japoneze este calitatea sasiului, sincer si la Patrol, si am vazut zeci de Y60/Y61 ridicate pe elevator, nu am vazut vreuna care sa nu fi necesitat reparatii la sasiu, sau rugina sau s-a fisurat/rupt partea din spate de la tractat greutate mare. Din ce am masurat este facut din tabla mai subtire decat la ARO. A mea a tractat o buna bucata din viata barci in Olanda, nu vreti sa stiti cum arata sasiul, cu putin mai multa munca s-a rezolvat in schimb.

Sa nu bagam laolalta masinile japoneze cu cele coreene, sunt tot asiatici dar nu e acelasi lucru. Totusi, am condus si Hyunday Santa Fe la scoala de soferi pentru B+E recent, masina de 10 ani, peste 250 de mii de km, abuzata in fel si chip de diversi cursanti cu rulota dupa ea prin trafic bara la bara, mergea ca o masina normala, nu am observat nimic in neregula. Un prieten are Hyunday Accent din 2008, am condus-o acum doua saptamani, nimic de reprosat, a luat ITP saptamana trecuta fara probleme desi nu i-a facut nicio revizie in ultima vreme.

Legat de pozele cu Navara rupta in 2 bucati, presupun ca sunt in Germania ? Altfel, am vazut pe grupul de Aro pe facebook diversi care posteaza ansamble si atelaje care chiar si cu carnet de C1E nu s-ar incadra in greutate, apoi se plang prin postari ca le-au crapat suportii de la grup legati cu lantul.
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Renault, probleme ?

Post by BAGADI »

Eu am un Nissan X-trail din 2001, e taticul Duster-ului ( acelasi sistem 4x4 haldex ) si pot confirma problemele cu rugina pe sub caroserie. Este evident, la o prima privire pe elevator, ca nu a fost la fel de bine protejat din uzina ca o nemtoaica.
User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: Renault, probleme ?

Post by Werner »

În Germania peste 80% din masinile de teren înmatriculate, nu parasesc asfaltul niciodata si nu trag remorci dupa ele, eventual una mica cu iarba tunsa din gradina. Asta o zice ADACul dupa sondaje facute anual. Eu când merg cu ARO cu platforma dupa mine, ma despasesc altii si se holbeaza la atelaj, parca nu au mai vazut.....! :( O rulota mai trag unii, dar o rulota deobicei este sub 1.000 kg.
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Renault, probleme ?

Post by Soryn »

;)) Sport național de dat cu pārerea. Mă astept sā vād vreo ststisticā la nivel global unde sā scrie cā șoferii din germania sunt cei mai blânzi din lume . Vorba unora , Românu sa nāscut la Munchen.
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Renault, probleme ?

Post by Constantin »

... pe strada izmenarilor. Parcă acolo era consulatu' în epoca panseluțelor...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche

Post Reply