taxa de prima inmatriculare 2011

informatii de ultima ora legate de masini,in special 4x4
Post Reply
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1753
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: taxa de prima inmatriculare 2011

Post by vercingetorix » 04 Jan 2018, 11:08

Taxa auto 2018 - Ce se ştie până acum: se va aplica tuturor proprietarilor de autovehicule. Valoarea maximă, circa 200 euro/an
sursa: ECONOMICA.net

TAXA AUTO 2018 - Noua formă va fi cunoscută, cel mai probabil, în martie, conform declaraţiilor ministrului Graţiela Gavrilescu. Maşinile cu norme de poluare Euro 2, 3 sau 4 ar putea fi taxate în funcţie de emisii. Ministrul a mai spus că vor fi trei criterii în funcţie de care va fi stabilită noua taxă: capacitatea cilindrică a autovehicului, norma de poluare şi cantitatea de emisii de dioxid de carbon a maşinii. Cea mai recentă declaraţie despre noua taxă a venit de la preşedintele Asociației Societăților de Service Auto Independente (ASSAI) care a spus că aceasta se va aplica tuturor proprietarilor de autovehicule, indiferent dacă au achitat sau nu timbrul de mediu sau orice altă taxa auto la maşină.

TAXA AUTO 2018 - "Se va plati anual, la fel ca şi impozitul auto sau RCA-ul. Noua taxă auto se va aplica în funcţie de gradul de poluare al autovehicului. Exemplu: maşinile cu normă de poluare Euro 1 sau Non Euro vor plăti o taxă anuală mare, estimată la 200 euro/an. Maşinile cu normă de poluare Euro 5 şi Euro 6 vor achita în jur de 50 euro/an. Cu cât vor apărea noi norme de poluare (Euro 7, Euro 8 etc.), aceste clase vor fi "premiate" cu o taxă mai mică, de 50 de euro/an, şi celorlalte clase de poluare le vor creşte taxele, fiind încadrate în categorii cu grad de poluare mai ridicat. Înseamnă că cei care au acum un autovehicul cu normă de poluare Euro 5 şi achita 50 de euro/an vor plăti mai mult în momentul în care apar norme noi de poluare, pentru că acele noi norme de poluare vor beneficia de taxa de 50 de euro/an. Cei care s-au grăbit să îşi cumpere şi înmatriculeze maşini în acest an în speranţa că vor scăpa de taxe, nu au scăpat. Majoritatea maşinilor înmatriculate în acest an au norma de poluare Euro 3, Euro 2 si Euro 1. Vor plăti taxe mari", spune Cristian Muntean, preşedintele Asociației Societăților de Service Auto Independente (ASSAI), apropiat discuţiilor de la Ministerul Mediului privind taxa auto 2018.

O înlocuire a timbrului de mediu ar putea avea loc în luna martie a anului viitor, înainte de aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM), a declarat Graţiela Gavrilescu, ministrul Mediului, în cadrul audierilor din comisiile de specialitate pentru aprobarea bugetului ministerului de resort pe anul viitor.

'Bugetul AFM va fi aprobat undeva în martie - aprilie, anul viitor. Sper ca, până atunci, să avem o înlocuire a Timbrului de mediu, conform directivelor europene. Vrem ca poluarea să fie diminuată. Nu ştiu cum va ieşi forma finală a acestei penalităţi pentru maşinile care vor polua şi sper ca, în martie anul viitor, înainte ca bugetul de venituri şi cheltuieli al AFM să fie aprobat, să avem şi o formă finală. Principiul va fi acelaşi, adică 'Poluatorul plăteşte!'. Amprenta trebuie să fie neapărat carbonul ca emisie. De asemenea, sperăm ca săptămâna viitoare să avem HG-ul de adoptare a Planului Naţional de Gestiune a Deşeurilor şi, în felul acesta, procedura de infringement şi o condiţionalitate ex-ante pentru România să fie bifată, să notificăm Comisia Europeană', a spus Gavrilescu.

Maşinile cu norme de poluare Euro 2, 3 sau 4 ar putea fi taxate în funcţie de emisii, a declarat pe 24 octombrie 2017, ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu. Taxa va fi aplicată de anul viitor.
Ministrul Mediului Graţiela Gavrilescu a declarat în cadrul conferinţei Live Business ECONOMICA.NET organizată pe 24 octombrie 2017 că noua formă a timbrului de mediu, pe care a denumit-o "certificat, nu taxă", va fi cunoscută în trei săptămâni (n.r. data declaraţiei a fost 24 octombrie 2017), după care va fi adusă la cunoştinţa Comisiei Europene, apoi va intra în dezbatere publică, iar începând cu anul 2018 va intra în vigoare.

Graţiela Gavrilescu a menţionat că vor fi trei criterii în funcţie de care va fi stabilită noua taxă: capacitatea cilindrică a autovehicului, norma de poluare şi cantitatea de emisii de dioxid de carbon a maşinii. Deşi surse apropiate situaţiei spun că noua taxă va viza toate maşinile care circulă în România, şi nu doar pe cele înmatriculate la momentul apariţiei taxei, ministrul a refuzat să confirme acest lucru, spunând doar să avem răbdare.

'Cu siguranţă nu va fi o taxă sau un impozit. Va fi o metodă prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circulă pe drumurile patriei şi care poluează, care au o normă inferioară de poluare euro 2, 3 sau 4, să fie taxate în funcţie de emisiile pe care le dau. Luăm în calcul trei criterii, respectiv capacitatea cilindrică pentru care deja se plăteşte un impozit, după care luăm norma de poluare a fiecărei maşini şi emisiile de CO2 pe care le produce fiecare maşină', a spus Gavrilescu.

Ea a mai arătat că este pusă în pericol calitatea aerului pentru că de la începutul anului au intrat în ţară foarte multe maşini poluante.

'Calitatea aerului este pusă în pericol, ţinând cont că un număr foarte mare de maşini au fost introduse în perioada 1 ianuarie - 1 septembrie 2017, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2016, cu o creştere de 80%. Pe de o parte acordăm, prin Administraţia Fondului de Mediu, bani pentru a finanţa fiecare român să poată să-şi cumpere o maşină nouă, care să nu polueze şi cu care să circule în siguranţă, şi pe cealaltă parte e un număr mare de maşini care au normă de poluare euro 2, euro 4. Noi lucrăm într-un grup de lucru care are un termen de maxim 3 săptămâni astfel încât forma finală să îmi fie prezentată. Noi trebuie să facem o informare şi la Comisie, iar apoi să fie şi dezbătută', a precizat ministrul Mediului.

Şeful AFM afirma, în septembrie, că în grupul de lucru constituit la nivelul Ministerului Mediului pentru stabilirea taxei auto au fost identificate două variante de aplicare a acesteia, fie taxarea o singură dată pe toată durata de viaţă a autovehiculului, fie o dată pe an, în funcţie de nivelul de poluare pentru tipul respectiv de autovehicul.

Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului (ANPM) va realiza un inventar al emisiilor de CO2 generate de autovehiculele înmatriculate în anul 2017, raportat la parcul auto existent la 31 decembrie 2016, iar Grupul de lucru constituit la nivelul Ministerului Mediului va face o evaluare a impactului asupra mediului, a declarat, la începutul lunii noiembrie, Cornel Brezuică, preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM).

'Comisia lucrează, în primul rând, la evaluarea impactului de mediu, pentru acesta este cel mai important element de la care pornim dacă se va taxa sau nu se va taxa sau dacă se vor pune măsuri administrative de limitare a accesului maşinilor. Încă nu cunoaştem care vor fi propunerile comisiei de specialitate, dar vă pot spune că la acest moment este în derulare un studiu cu privire la cantitatea de emisii generate de autovehiculele înmatriculate în 2017 faţă de total parc auto la data de 31 decembrie 2016. Vrem să facem impactul de mediu, iar Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului realizează acest inventar al emisiilor. În principiu, s-ar putea sau nu s-ar putea, opinia mea este acest raport va ieşi unul destul de periculos din punct de vedere al emisiilor, pentru că acea cantitate de emisii este destul de mare, uitându-ne doar la numărul total de autovehicule vechi şi poluante care s-au înmatriculat în anul 2017. Practic, 80% din total parc auto are peste 10 ani vechime şi impactează destul de mult asupra mediului', a menţionat preşedintele AFM.

În septembrie, Brezuică afirma că, în grupul de lucru constituit la nivelul Ministerului Mediului pentru stabilirea taxei auto, au fost identificate două variante de aplicare a acesteia, fie taxarea o singură dată pe toată durata de viaţă a autovehiculului, fie o dată pe an, în funcţie de nivelul de poluare pentru tipul respectiv de autovehicul.

'S-a constituit un grup de lucru în cadrul ministerului, grup de lucru în care a fost invitată şi industria, inclusiv PwC (PricewaterhouseCoopers, n.r.). Oricum, va fi o dezbatere publică, pentru că trebuie explicat foarte bine după atâtea critici la Curtea Europeană de Justiţie. Grupul de lucru s-a întâlnit de două ori. Am trecut în revistă şi deja au început discuţii cu privire la modul de taxare. Se pot identifica două moduri de taxare. Ultima discuţie a generat o altă discuţie, că am putea crea un mix între aceste două moduri. Dar, în principiu, am plecat de la taxarea o singură dată pentru toată durata de viaţă a autovehiculului, acesta fiind unul dintre modurile de taxare, iar al doilea o plată anuală, gen impozit sau taxă care să fie gândită cu o valoare accentuată, cu o valoare mai mare pentru acele vehicule cu o formă de poluare inferioară faţă de celelalte, cum sunt Euro 6 sau Euro 5, care au o formă de poluare mai prietenoasă cu mediu', a explicat şeful AFM.

Conform datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), în primele nouă luni ale anului, înmatriculările de autoturisme noi au crescut, în România, cu aproape 16%, până la 78.769 de unităţi, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2016, însă numărul înregistrărilor de maşini second hand a fost de circa cinci ori mai mare, ajungând la 378.424 de exemplare.

Statistica DRPCIV relevă faptul că parcul auto naţional din România s-a majorat, în 2016, cu 6,21% faţă de anul anterior, depăşind 7 milioane de vehicule, din care peste 1,25 de milioane erau înmatriculate în Bucureşti.

Astfel, din cele 1,253 milioane de maşini înregistrate în Bucureşti (circa 18% din total), puţin peste un milion de exemplare reprezentau autoturisme. În Capitală, majoritatea vehiculelor se încadrau, la finele anului trecut, în categoria de vechime 6-10 ani (346.594 unităţi), urmată de cele mai vechi de 11-15 ani (301.648 unităţi) şi de cele cu peste 20 de ani uzură (195.666 unităţi).
Daca nu Aro, atunci ce ?


User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1029
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: taxa de prima inmatriculare 2011

Post by flo » 04 Jan 2018, 18:26

Era de asteptat. Uite asa se impusca doi iepuri dintr-o lovitura: 1-se descurajeaza achizitia de masini uzate, ceea ce face fericiti pe producatorii/furnizorii de masini noi; 2-se strang banuti la buget.
In aceste conditii, corect ar fi sa se continue si sa se faca si mai atragator programul rabla.

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2500
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: taxa de prima inmatriculare 2011

Post by ardeleanu » 05 Jan 2018, 00:45

Tipic balcanic.
Sa interzici accesul vehiculelor "poluante" in aglomeratiile urbane, pot sa inteleg ca va reduce poluarea in aceste zone supuse unei poluarii accentuate. Dar cu ce va reduce poluarea faptul ca o sa taxam amaratul care si asa nu are bani de o masina noua, cu tot ajutorul dat de stat?
Nu stiu daca fabricantii de vehicule vor fi foarte fericiti multa vreme, o taxa maxima de 200 de euro/an nu cred ca va motiva multa lume sa cumpere masini noi.
Inca o data, se fura din buzunarul cetateanului de rand, pe motive asa zis ecologice.

User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1029
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: taxa de prima inmatriculare 2011

Post by flo » 05 Jan 2018, 01:25

Asadar , dupa tine, amaratul care nu are bani de o masina noua si care traieste in aglomeratiile urbane ar trebui sa nu aiba acces la o masina veche, pe cand ala din varful muntelui da. De ce?
Poluarea se va reduce pentru ca multi amarati nu vor mai avea masini. Poluarea se va reduce si pentru ca se va restrange piata second hand.
Dar nu neaparat poluarea este smecheria. Ci faptul ca o parte din cei cu masini vechi isi vor cumpara in cele din urma o masina noua.
Adica, chiar daca mai pot trage inca de Loganul meu din 2005, voi fi nevoit in cele din urma sa cumpar o masina noua.
Nu te fura nimeni. Nu-i musai sa ai masina.

Imi amintesc iarasi de finlandezii care considerau ca romanii cu salarii de doar 500 de euro, si care au masini, sunt iresponsabili.


User avatar
alex
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1507
Joined: 12 Mar 2007, 23:16
Location: Bucuresti

Re: taxa de prima inmatriculare 2011

Post by alex » 05 Jan 2018, 10:06

am fost acum cativa ani in argentina si aveau masini moderne si scumpe mergand alaturi de antichitati.

intreband cum de ii lasa sa merga cu masini asa de vechi raspunsul a fost : si cei saraci trebuie sa traiasca si sa isi mute lucrurile dintr o parte in alta.

poate corect ar fi sa platesti cat poluezi, dar asta nu se va intampla la noi.

vecinul meu merge 2000km /an cu o masina veche…..al doilea vecin face 40.000 cu masina noua. primul va plati taxe mai mari desi real polueaza mai putin?
happily mending an Aro 320 D127

User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3099
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: taxa de prima inmatriculare 2011

Post by Soryn » 05 Jan 2018, 11:37

Sunt de acord cu tine ,Alex . Mașinile vechi care sunt folosite puțin,sau extrem de puțin sunt mai prietenoase cu mediul .De ce? Pentru că procesul de fabricare al unei mașini noi consumă energie și emite poluare .Faptul că se înregistrează cantități alarmante de noxe în marile aglomerări urbane este adevărat.Asta se întâmplă pentru că majoritare sunt motoarele diesel și faptului că un sfert din ele sunt defecte ,dar și faptul că unele au noxele declarate mai mici decât în realitate ,consumurile declarate de asemeni .

User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1753
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: taxa de prima inmatriculare 2011

Post by vercingetorix » 05 Jan 2018, 13:23

Din cate imi amintesc in pretul la pompa este bagat si o taxa de mediu.
Daca se merge pe principiul "poluatorul plateste" rezulta ca poluezi doar atunci cand consumi combustibil, nu cand detii in proprietate o masina.
Timbrul asta de mediu se plateste ca impozit pe proprietate, indiferent daca masina este in circulatie sau nu.
In felul asta un avocat bun poate demonstra ca practic platim de 2 ori pentru acelasi lucru, lucru ilegal si cred, neconstitutional.
Pina apare forma definitiva a actului, putem doar specula.

In alta ordine de idei, constat cum si la noi se strange incet-incet lantul, apar supra-reglementari, interdictii de tot felul, etc...
Efectiv nu mai traim cu placere in tara asta, suntem loviti din toate partile de birocratie si masuri absurde, copiate arbitrar din legislatiile altor state pe motiv ca "asa e modern'' sau "asa e occidental".O sa ajungem sa facem offroad doar in locuri special amenajate...
Daca nu Aro, atunci ce ?

User avatar
oncioiuo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1118
Joined: 05 Mar 2015, 18:42
Location: Sector 1, Bucuresti

Re: taxa de prima inmatriculare 2011

Post by oncioiuo » 05 Jan 2018, 17:14

uau!!! in cativa ani , Bucurestiul va fi plin de BMW - I8 !
au distrus scoala profesionala...........au disparut profesionistii !

User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1029
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: taxa de prima inmatriculare 2011

Post by flo » 05 Jan 2018, 21:17

alex wrote:am fost acum cativa ani in argentina si aveau masini moderne si scumpe mergand alaturi de antichitati.

intreband cum de ii lasa sa merga cu masini asa de vechi raspunsul a fost : si cei saraci trebuie sa traiasca si sa isi mute lucrurile dintr o parte in alta.

poate corect ar fi sa platesti cat poluezi, dar asta nu se va intampla la noi.

vecinul meu merge 2000km /an cu o masina veche…..al doilea vecin face 40.000 cu masina noua. primul va plati taxe mai mari desi real polueaza mai putin?
Cum ai calculat ca primul ar polua mai putin?

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2500
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: taxa de prima inmatriculare 2011

Post by ardeleanu » 05 Jan 2018, 21:25

Deja in multe tari europene faci off-road doar pe "circuit" inchis si/sau privat... :P
De ce credeti ca vin in Romania atatia amatori de off-road de pe alte meleaguri ?
Referitor la dubla/tripla... etc. impozitare, nimic nou, cum nu da bine sa maresti taxele actuale, adaugi altele in numele ecologiei si alte chestii care dau bine la imagine. Cum sa te opui unor taxe puse "in scopuri nobile" ? Atata tot ca ma sincer indoiesc ca vreun leu din aceste taxe vor contribui la reducerea poluarii.
De ce in Romania se plateste impozit pe masina ? Tot din "mare dragoste" pentru cetateanul de rand, banuiesc...
De ce nu se pune taxa de poluare masurand, pe real, cat polueaza fiecare masina ? Scandalul Volkswagen va spune ceva (ca sa nu mai vorbim de marcile franceze care au fost prinse si ele cu matza in sac, dupa ce se jurau cu mana pe inima ca ele nu inseala clientela)?
La un test facut recent in Franta, un Citroen 2 CV din anii 80 polua cu mult mai putin decat multe modele recente ale aceluiasi constructor (pardon, grupul PSA cum se cheama acum)... Si totusi 2CV-ul nu mai poate circula decat in WE si noaptea (sau ca masina istorica, daca a implinit varsta) in capitala franceza.
Statul va ajuta cetatenii sa-si cumpere masini noi... sigur, dar asta nu inseamna ca le va face cadou.
Masina nu este un lux, ci o necesitate sau o unealta de munca pentru cei mai multi dintre noi. Fac, in medie, anual peste 60.000km cu peste 200 kg de scule in portbagaj, prin toata Europa, stiu despre ce vorbesc.

User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1029
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: taxa de prima inmatriculare 2011

Post by flo » 05 Jan 2018, 21:31

vercingetorix wrote:Din cate imi amintesc in pretul la pompa este bagat si o taxa de mediu.
Daca se merge pe principiul "poluatorul plateste" rezulta ca poluezi doar atunci cand consumi combustibil, nu cand detii in proprietate o masina.
Timbrul asta de mediu se plateste ca impozit pe proprietate, indiferent daca masina este in circulatie sau nu.
In felul asta un avocat bun poate demonstra ca practic platim de 2 ori pentru acelasi lucru, lucru ilegal si cred, neconstitutional.
Pina apare forma definitiva a actului, putem doar specula.

In alta ordine de idei, constat cum si la noi se strange incet-incet lantul, apar supra-reglementari, interdictii de tot felul, etc...
Efectiv nu mai traim cu placere in tara asta, suntem loviti din toate partile de birocratie si masuri absurde, copiate arbitrar din legislatiile altor state pe motiv ca "asa e modern'' sau "asa e occidental".O sa ajungem sa facem offroad doar in locuri special amenajate...
Cum adica "cred" ca-i necostitutional? Nu neaparat platesti de doua ori pentru acelasi lucru. Platesti in doua etape.
RCA cum se platea pentru orice vehicul supus inmatricularii. Indiferent ca circulai sau ba.

Influenta constructorilor de autovehicule este foarte puternica la organismele politice ale UE. Asadar vor aparea noi reglementari care vor "incuraja" achizitia de masini noi, care vor fi din ce in ce mai scumpe pentru ca vor fi OBLIGATORIU dotate cu dispozitive precum: senzor presiune invalvele anvelopelor, radar/senzor de proximitate, ........
Nebunia merge pana intracolo incat vor sa impuna norme de poluare si vehiculelor speciale (militare). Degeaba s-a incercat sa se explice ca este un non sens sa ai o autospeciala de pompieri Euro 6 , intrucat circula extrem de putin, motrul functionand mai mult stationar pentru actionarea pompei si asta in conditiile in care aerul este oricum poluat de incendiu.

Voi nu ati bagat de seama ca la nivel national poti demara un referendum pentru o reglementare aplicabila la nivel national, pe cand pentru o reglentare aplicabila la nivel UE cetatenii nu se prea pot exprima prin referendum?

User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1753
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: taxa de prima inmatriculare 2011

Post by vercingetorix » 07 Jan 2018, 17:46

flo wrote:
vercingetorix wrote: Cum adica "cred" ca-i necostitutional? Nu neaparat platesti de doua ori pentru acelasi lucru. Platesti in doua etape.
RCA cum se platea pentru orice vehicul supus inmatricularii. Indiferent ca circulai sau ba.
Sa platesti de 2 ori pentru o marfa/bun/serviciu este ilegal, asta o poate spune orice inspector de la protectia consumatorului.
Sa platesti 2 taxe/impozite pentru acelasi lucru este neconstitutional, daca mergem pe partea legala.
Dupa ce apare textul de lege, poate isi face pomana d-nul avocat Piperea si porneste o actiune pe cont propriu ca in cazul creditelor in franci elvetieni sau al vanzarilor de credite neperformante de catre banci.
Daca nu Aro, atunci ce ?

User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1029
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: taxa de prima inmatriculare 2011

Post by flo » 07 Jan 2018, 23:23

Serios?
Pai cum se face ca platesti taxa de drum, impozit la aut. loc. pt. drumurile din localitate, acciza cu componenta destinata drumurilor, adica toate pentru acelasi serviciu, dreptul de a utiliza drumurile publice proprietate a statului.

Daca nu se votau chestiunile acelea in Parlament, puteau sa astepte mult si bine de la Piperea. Meritul lui a fost in combaterea clauzelor abuzive.

User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1029
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: taxa de prima inmatriculare 2011

Post by flo » 07 Jan 2018, 23:25

ardeleanu wrote:Deja in multe tari europene faci off-road doar pe "circuit" inchis si/sau privat... :P
De ce credeti ca vin in Romania atatia amatori de off-road de pe alte meleaguri ?
Referitor la dubla/tripla... etc. impozitare, nimic nou, cum nu da bine sa maresti taxele actuale, adaugi altele in numele ecologiei si alte chestii care dau bine la imagine. Cum sa te opui unor taxe puse "in scopuri nobile" ? Atata tot ca ma sincer indoiesc ca vreun leu din aceste taxe vor contribui la reducerea poluarii.
De ce in Romania se plateste impozit pe masina ? Tot din "mare dragoste" pentru cetateanul de rand, banuiesc...
De ce nu se pune taxa de poluare masurand, pe real, cat polueaza fiecare masina ? Scandalul Volkswagen va spune ceva (ca sa nu mai vorbim de marcile franceze care au fost prinse si ele cu matza in sac, dupa ce se jurau cu mana pe inima ca ele nu inseala clientela)?
La un test facut recent in Franta, un Citroen 2 CV din anii 80 polua cu mult mai putin decat multe modele recente ale aceluiasi constructor (pardon, grupul PSA cum se cheama acum)... Si totusi 2CV-ul nu mai poate circula decat in WE si noaptea (sau ca masina istorica, daca a implinit varsta) in capitala franceza.
Statul va ajuta cetatenii sa-si cumpere masini noi... sigur, dar asta nu inseamna ca le va face cadou.
Masina nu este un lux, ci o necesitate sau o unealta de munca pentru cei mai multi dintre noi. Fac, in medie, anual peste 60.000km cu peste 200 kg de scule in portbagaj, prin toata Europa, stiu despre ce vorbesc.
In cazul acesta evident ca nu-i un lux. Este mijloc de productie.
Incet, incet devine lux pentru marile orase.

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2500
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: taxa de prima inmatriculare 2011

Post by ardeleanu » 08 Jan 2018, 08:43

Problema are deja solutie in marile orase... Multi europeni care locuiesc in metropole au renuntat la vehiculele proprii in favoarea celor inchiriate cu ora, ziua etc.
La un calcul corect, pentru cei care locuiesc in zone cu retele de mijloace de transport in comun bine puse la punct (metropole), solutia inchirierii unui vehicul pe perioade bine determinate (WE, vacante etc) si in functie de necesitati, este mult mai rentabila si confortabila.


Post Reply