Concurs de design pentru noul Aro

informatii de ultima ora legate de masini,in special 4x4
Post Reply
User avatar
Ady
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 472
Joined: 07 Feb 2008, 18:25
Location: UK

Re: Concurs de design pentru noul Aro

Post by Ady » 08 Jul 2015, 11:23

costy84 wrote:;))
Perfect!....o poza face mai mult decat cuvintele ;)

Deci avem un IJeep Camarad Army !!!


costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5205
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Concurs de design pentru noul Aro

Post by costy84 » 08 Jul 2015, 13:04

;))
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5205
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Concurs de design pentru noul Aro

Post by costy84 » 08 Jul 2015, 14:16


niku111
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1256
Joined: 07 Mar 2011, 20:33
Location: Craiova

Re: Concurs de design pentru noul Aro

Post by niku111 » 08 Jul 2015, 20:51

Sasiul este de Aro 32x modificat.


costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5205
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Concurs de design pentru noul Aro

Post by costy84 » 08 Jul 2015, 21:05

Informaţie sigura sau presupunere? ???

User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5147
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: Concurs de design pentru noul Aro

Post by Werner » 08 Jul 2015, 22:42

Botul se pare sa fie de Suzuki Samurai, corcit cu Jeep Cherokee. Cam plictisitor. Ar fi trebuit sa aibe elemente care se identifica clar cu un ARO.

costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5205
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Concurs de design pentru noul Aro

Post by costy84 » 09 Jul 2015, 11:19

Sursa: http://www.rumaniamilitary.ro/poza-zile ... de-la-iasi

Sache
9 iulie 2015 at 0:28
Dragilor,
In primul rand vreau sa ma scuzati ca ma bag in seama, nu vreau sa ma ascund in spatele unui user name, dar vad ca intrati in polemici legate de aceasta masina. In primul rand, pentru ca asa este civilizat, vreau sa ma prezint, sunt Adrian Sachelarie, cel care a coordonat aceasta lucrare si fiind in cunostinta de cauza pot sa va spun pe scurt toata povestea reala (nu din vorbele altora care stiu numai sa se bage in seama)…..poveste prezentata in mod realist si echidistant, de la inceput si pana la acest moment:

Intr-adevar s-a plecat de la un studiu de design, foarte frumos, din punctul meu de vedere, studiu realizat de Domnul Silviu Ceausu, un real talent in domeniu.

„Capul rautatilor” insa a fost Gabriel Calancea (cel care a propus acel concurs de design), un visator in toata regula dar mai ales un om foarte tenace, cel mai varstnic din echipa dupa subsemnatul…….m-a batut la cap si m-a convins sa ii sustin si sa trecem la realizarea prototipului…..am cedat foarte greu pentru ca ma jurasem ca nu mai ma apuc de asa ceva (din 2006 am tot facut cu studentii diverse proiecte de tip buggy, kart, modificarea unui Suzuki Samurai etc…..si mi-a ajus pana peste cap) stiu foarte bine ce inseamna lucrul in echipa si mai ales necesitatea de a gasi sponsori generosi………..dupa care am pornit la treaba si s-a achizitionat unul dintre cele mai performante vehicule din gama ARO, vehicul care ar fi trebut sa fie punctul de plecare, din punct de vedere al platformei tehnice (ARO 244 cu grup motopropulsor Toyota 2LT fabricat in serie limitata la uzinele din Campu Lung) si veti vedea in continuare de ce spun ca ar fi trebuit sa fie punctul de plecare. Spun unul din cele mai performante, pentru ca, din punctul meu de vedere acest model (244) sta foarte prost la capitolul confort-trebuie sa fii pitic sau mai bine spus de statura normala spre mic, pentru a sta comod la volan si, persoanele din spate sa aibe loc la nivelul picioarelor. Acest inconvenient, legat de accesul soferului in masina si pozitia la volan a fost rezolvat la modelul ARO 264 cu ampatament generos, dar produs intr-o serie si mai limitata….la momentul respectiv nu am gasit niciunul la vanzare.
S-a facut o echipa, asemanatoare uneia din Germania care produce prototipuri, echipa strucucturata pe departamente (management proiect, proiectare, mapa proiect-sponsorizari, suspensie, tren rulare, tinichigerie-caroserie, electricitate….etc.) in care s-au inscris benevol cca. 30 de studenti, fiecare avand sarcini precise.

S-a trecut la reconditionarea din punct de vedere tehnic a vehiculului de baza, pentru a putea sa-l testam si „sa vedem ce-i poate pielea”…si am constat ca POATE face multe…..spun asta in calitate de fost proprietar de NISSAN PARTOL si SUZUKI SAMURAI.

Urmatoarea etapa a fost ca plecand de la dimensiunile importante ale vehiculului de baza (ecartamente si ampatament) sa vedem ce dimensiuni va avea habitaclul, bena, compatimentul motor al vehiculului din studiul de design. A inceput durerea de cap…..habitaclul iesea ceva la nivel de TICO……si atunci am spus NU…asa nu merge. A fost rugat designerul si echipa de proiectare sa transpuna desenul intr-un soft de proiectare gen Catia, Solidworks, etc. avand la baza dimensiunile unui habitaclu normal (latimi lungimi inaltimi) pentru a vedea de ce ampatament avem nevoie si, cel mai important lucru ce punti vom folosi, legat de ecartamente. Din pacate timpul trecea si bateam pasul pe loc…..aceasta a facut ca, pe parcurs, o foarte mare parte din echipa initiala sa „paraseasca corabia” majoritatea n-au spus nimic, pur si simplu nu mai veneau la sedintele tehnice saptamanale…..a fost alegerea lor….nu au crezut in proiect.
Cei cativa care au ramas, au cooptat membri noi care s-au apucat efectiv de treaba si, dupa multe analize de ordin tehnic s-a constatat ca cel mai bun punct de plecare ar fi sasiul de la ARO 324 (5 locuri si lada) apeland la grupul motopropulsor de Toyota. S-au folosit punti rigide Dana Heawy cea din fata modificata pentru a putea avea priza diferentialului pe aceeasi parte cu cea de la reductorul cutiei de Toyota.
Suspensia spate pastreaza arcurile foi de la ARO, iar cea de pe fata pastreaza arcurile elicoidale…..nu cred ca poate spune nimeni ca nu am plecat de la elemente de baza de la ARO…..am fi pastrat puntea spate de ARO si o punte fata de IMS sau TV, dar nu ne incadram la ecartament si raza de virare, avand in vedere faptul ca ampatamentul este imens.

Referitor la cum va arata masina prototip era clar ca nu se mai putea folosi studiul de design initial, asa ca am hotarat sa facem ceva asemanator, sau mai exact sa incercam sa ne abatem cat mai putin, plecand in primul rand de la considerente economice…ce donatii putem avea in elemente de caroserie, cati bani mai trebuie pentru accesorii, cata munca implica toate, etc. La caroserie, asa cum bine a sesizat un coleg intr-un post anterior, am plecat de la celula de supravietuire (panou fata, usi, hayon etc. de la un JEEP……mai departe am folosit cat mai mult piese si ornamente custom pe care le-am gasit ca fiind potrivite cat de cat si pe care le-am modificat pentru a raspunde cerintelolor tehnice, tabla indoita la abkant, multa sudura…..si mai departe…. cu ajutorul unor sponsori generosi si foarte multa munca…a rezultat masina din imagine. Inca mai avem mult de lucru, sper sa nu ne oprim aici…

Trebuie sa apreciez eforturile imense pe care cei 8 STUDENTI care au ramas la final in echipa le-au depus pentru finalizarea lucrarii.
De asemenea trebuie sa le multumesc inclusiv celor care au facut parte din echipa initiala, unii dintre ei ajutand echipa inainte de a ne apuca efectiv de munca la prototip, pentru ca ne-au ambitionat sa mergem mai departe, in momentele in care avem nevoie de ei si, la final sa aratam CA SE POATE FACE CEVA in ROMANIA, fara sa ai o baza tehnica de uzina……. ci mult entuziasm si putere de munca.
La inceputul acestei postari am amintit de faptul ca vreau sa fiu echidistant si vreau sa va prezint realitatea, pentru ca voi, cei care cititi aceste randuri, sa nu luati in considera unele afirmatii mai putin elegante ale unora care la inceput au fost alaturi de echipa, care au ” parasit corabia” si care pe diverse retele de socializare fac afirmatii gratuite, fara sa stie si, nici macar sa participe in vre-un fel la acesta realizare. Imi permit sa-i spun realizare, pentru ca masina noastra este una din multele autovehicule facute de oameni pasionati din ROMANIA si despre care nu se aude nimic…

Va multumesc pentru rabdarea de a citi aceste randuri.

User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3190
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Concurs de design pentru noul Aro

Post by Soryn » 09 Jul 2015, 12:10

Imi parea mie suspecta lungimea.Astfel de lucuri nu se pot realiza in scurt timp cu un numar mic de oameni .
Fiind facut pe fuga,hibridul rezultat nu are foarte multa fiabilitate in exploatare.Pentru asta trebuie timp,teste, retusuri tehnologice.
Problema fiabilitatii era prezenta si in seriile limitate produse de catre uzina ARO,tot din cauza testarilor insuficiente.

costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5205
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Concurs de design pentru noul Aro

Post by costy84 » 09 Jul 2015, 16:07

În cazul unui prototip nu cred că fiabilitatea este obiectivul principal. De la prototip la produs de serie se mai fac modificări, oricum in cazul de faţă nu se poate vorbi de un viitor produs de serie din moment ce aproape jumătate din caroserie aparţine G.M.

dragospetres
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1379
Joined: 10 Jan 2008, 21:01
Location: suceava

Re: Concurs de design pentru noul Aro

Post by dragospetres » 09 Jul 2015, 19:43

In loc de aprecieri ,o tacere stanjenitoare.Startul a fost gresit,am vazut ca in Iasi este si o facultate de design ,se putea apela la un ajutor colegial ptr. un proiect profesionist.

niku111
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1256
Joined: 07 Mar 2011, 20:33
Location: Craiova

Re: Concurs de design pentru noul Aro

Post by niku111 » 09 Jul 2015, 20:31

Presupunerea cu sasiul de Aro 32x reiese din pozele postate mai sus ,unde se vede arcul spate cu suportul de prindere din sasiu.

costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5205
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Concurs de design pentru noul Aro

Post by costy84 » 10 Jul 2015, 16:28

Ai ochi de vultur! :D

costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5205
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Concurs de design pentru noul Aro

Post by costy84 » 19 Jul 2015, 09:40


costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5205
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Concurs de design pentru noul Aro

Post by costy84 » 05 Oct 2015, 17:45

Cum dracu să te duci la SAB cu Cherokee şi să cauţi sponsori pentru producţia de serie? De ce nu incearcă direct la Jeep că poate mai au şi matriţele! :D :D :D
https://www.youtube.com/watch?v=mv3pQ7cQeU8

ubu
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 326
Joined: 26 Dec 2010, 00:57
Location: Bucuresti

Re: Concurs de design pentru noul Aro

Post by ubu » 05 Oct 2015, 19:06

Ma intreb si eu: profesorii aia de facultate n-au nicio jena ?
Facultatea aia chiar are sectie de design ?
Daca are : Asta produce ?
Daca n-are : Exista in ro profesori de facultate care se prezinta cu proiecte piratate si din domenii pentru care nu sunt calificati ?
(am urmarit clipul fara sunet. nu prea ma intereseaza cine erau intervievatii)
Cand l-a aruncat, direct rechinu' l-a mancat. In doua l-a rupt.


Post Reply