Gerula

Despre masinile fabricate dupa 1945 si pana-n prezent

Moderators: Werner, mariusjaz

Post Reply
User avatar
myke
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1336
Joined: 23 Mar 2007, 09:01
Location: Petrosani
Contact:

Gerula

Post by myke »

Facut din aro 10 de un particular ,prezentat la sab 2001 si tratat la inceput cu interes apoi cu indiferenta de firma aro, ar fi putut fi  vesta de salvare a firmei din Cimpulung.Dar cum suntem romani si ac orice roman ca sa faci o chestie trebuie sa darami/demolezi cele facute de predecesori , a ramas doar un proiect.cine are mai multe imagini/detalii e rugat sa posteze.

Din cite am gasit pe net parbrizul , bordul era de supernova..
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Image

User avatar
myke
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1336
Joined: 23 Mar 2007, 09:01
Location: Petrosani
Contact:

Re: Gerula

Post by myke »

2
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Image
User avatar
aro4x4_10
Membru
Membru
Posts: 135
Joined: 31 Oct 2007, 22:04
Location: baia mare/satu mare
Contact:

Re: Gerula

Post by aro4x4_10 »

ssuuppeerr!!!nici n-am vazut nici n-am auzit,dar de laudat proiectul omului desi bate un pic catre "Land Rover Freelander"...oricum sa bagi atata munca si bani in ARO se poate spune ca esti fan inrait
User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4676
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Gerula

Post by ydaniel »

avea ceva viitor.prima oara a fost expusa la un tib.pacat :-[
cand esti bun nu-si amintesc,
cand esti rau nu te uita

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Gerula

Post by George »

e interesant ce au facut ei,insa problema seriozitatii lor vad ca nu si-o pune nimeni,ci numai pe a celor de la aro.
eu le-am dat un mail acum un an,poate mai bine...si nici in ziua de azi nu s-au sinchisit sa raspunda.ma gandesc eu ca si asta poate fi un motiv pt care nu s-a demarat nimic,nu?!
ARO CLUB ROMANIA
User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: Gerula

Post by Werner »

Subscriu Keo! Si eu eram interesat de Gerula, dar nu am primit nici eu un raspuns! Sunt de parere ca design-ul modern, cu sasiul de ARO 10, care este foarte bun in teren, a avut sansa la un succes modest!
User avatar
cristi-devildnb
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 756
Joined: 03 Apr 2007, 10:18
Location: craiova
Contact:

Re: Gerula

Post by cristi-devildnb »

Farurile si spoilerul par sa provina de la peugeot partner/ citroen berlingo si triplele de la skoda fabia break.
Chiar daca nu imi prea plc suv cea rosie din stanga jos imi pare o mare realizare de design, fara sa tinem cont ca nu e proiectata si desenata de sute de designeri bine platiti, ca la producatorii auto. Sunt convins ca a crescut si aerodinamica.
Nu merge unde te duce drumul, mergi pe unde nu exista un drum si lasa o urma. R.W.Emerson
User avatar
florin75
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 709
Joined: 13 Feb 2007, 12:54
Location: Bucuresti

Re: Gerula

Post by florin75 »

Ba eu zic ca se vede ca nu au existat acele sute de designeri bine platiti! E laudabila initiativa, dar mie mi se pare ca nu are nici o legatura cu A10, e cam rotunda, o copie de pe Frontera Sport sau Freelander. Acel concept, Aro 20 prezentat mai demult aici mi se pare mai reusit, si recunosti paternitatea lui A10!
User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: Gerula

Post by Werner »

Constructorul a vrut sa construiasca ceva propriu, in comun cu ARO 10 era baza tehnica si sasiul de care se folosea. Din pacate nu prea exista poze de la aceasta masina, cele de mai sus cu stopuri Skoda, etc, sunt Photoshop..... In realitate avea faruri de Dacia Nova. Spatele avea 2 stopuri rotunde pe fiecare parte, ceva de genul Fiat Coupé.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: Gerula

Post by Werner »

Asta am gasit despre Gerula. Nu stiu cat sunt de vechi pozele, sau proiectul...:

http://www.avi.ro/main4.html

Mergeti pe button-ul Produse-Industrie-Gerula.
User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4676
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Gerula

Post by ydaniel »

se mai stie ceve concret de gerula?poate si cei care conceput acest proiect nu erau interesati de o colaborare directa cu uzina aro,ei au facut acest concept mai mult pentru a dovedi de ce sunt in stare.si uzina aro nu avea capacitatea necesara pt producerea in serie a masinii.desi multe elemente provin din industria locala(dacia pitesti) nu cred ca erau viabile pt productia in serie.ideea este buna,dar pana la apartia in showroom e mult.se putea,dar cred ca nu s-a vrut,citeam undeva ca autorii au avut pretentiile pe masura orgoliului lor.era o sansa pt aro,un aro 10 mai mic,mai atractiv pt cumparatorii de suv-uri mici gen rav4,hrv,crv... dar cine stie poate candva va reprezenta ceva mai mult decat un concept car prezentat la un salon auto...
cand esti bun nu-si amintesc,
cand esti rau nu te uita
User avatar
cristi-devildnb
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 756
Joined: 03 Apr 2007, 10:18
Location: craiova
Contact:

Re: Gerula

Post by cristi-devildnb »

Revista AutoExpert v-a prezentat, in vara aceasta, un concept car bazat pe platforma tehnica Aro 10, care a starnit curiozitatea intregii prese de specialitate. Prezenta sa in diverse targuri si expozitii in anul 2001 n-a fost intamplatoare. Este vorba de primul prototip particular din Romania postbelica.
Stiam, de ceva vreme, ca in diverse locuri de la noi din tara s-au format echipe de tehnicieni si designeri amatori care, in timpul liber, realizeaza prototipuri de masini sau motociclete, care mai de care mai interesante. Aproape toate sunt construite cu mijloace financiare precare, lucru usor de observat la subansamblele care necesita o tehnologie foarte avansata de fabricatie (de exemplu aparatele de bord). Dar nu banii sunt principalul impediment. Adevarate probleme apar in momentul in care autorul unui proiect are intentia de a introduce in productia de serie modelul sau.

Raspuns negativ
Va povesteam data trecuta ca domnul Fetcu a avut intentia de a pune la punct un parteneriat sau macar o colaborare cu fabrica de autoturisme Aro. Dumnealui ar fi pus la dispozitia uzinei prototipul, iar aceasta nu ar fi trebuit decat sa-l asimileze. E drept, costurile unei astfel de operatiuni sunt mari, insa alta solutie pentru redresarea fabricii nu exista.
Jigniti, poate, de indrazneala cu care Gerula capteaza atentia aparatelor de fotografiat, singura fabrica de automobile 4x4 de la noi (ce-i drept, de multa vreme depasite tehnologic) au gasit de cuviinta sa ignore conceptul.
E foarte adevarat, pana la productia de serie mai sunt cativa pasi de facut, dar participarea unei uzine specializate ar fi netezit drumul. Exista multe „capitole“ la care o mana de ajutor intinsa de niste profesionisti (adevarati) valoreaza imens. Amenajarea interioara, de exemplu, are nevoie de materiale de calitate. Solutia cu panza croita in casa nu este la inaltime. Apoi, trebuie montate scaune, daca nu special proiectate macar adaptate corespunzator. Pentru exemplarul numarul zero, pe care l-am fotografiat si noi, bordul de SupeRNova este in regula, dar un automobil intrat (speram) in productia de serie in secolul XXI nu trebuie sa se opreasca aici.


Optimism moderat
Cei care au fost inca de la inceput convinsi de viabilitatea proiectului n-au ezitat sa-si arate si sprijinul material. Doi tinichigii, stapani pe meseria lor, Ion si Viorel stefan, au prelucrat tabla intocmai cum le-a cerut-o "proiectantul", pentru a se ajunge la forma pe care o puteti admira si dumneavoastra.
Banii necesari au fost oferiti, in afara de economiile familiei Fetcu, de Firma Sorexim International si de General Delta Service, ambele din Bucuresti. Cand am auzit numele sponsorilor am intrebat, curiosi cum suntem din fire, ce legatura au aceste societati cu design-ul auto sau cu fabricarea de automobile. Prin bunavointa de care au dat dovada ne-am dat insa repede seama ca sunt mai interesati de masini decat uzina care le produce. Uzina care nici macar n-a catadicsit sa puna la dispozitie o platforma tehnica (sub forma de sponsorizare sau chiar coparticipare), adica un sasiu si un motor. Asta in situatia in care ar fi fost practic neglijabila. Daca am cere parerea unui contabil, acesta ar afirma cu siguranta ca la sumele care se ruleaza intr-o astfel de intreprindere ar fi fost chiar dificil de trecut in acte. Din pacate, conducerea Aro are de rezolvat probleme care s-au dovedit insurmontabile pentru toate echipele manageriale postrevolutionare. In aceste conditii s-a achizitionat un Aro de ocazie, pe care s-a construit, cu rabdare, Gerula. Motorizarile posibile pentru acest SUV incep cu propulsorul cel mai ieftin de pe piata noastra, cel de 1,4 litri de la Dacia. Se poate adapta destul de usor si motorul de 75 CP care se gaseste pe SupeRNova (cu care Gerula s-ar descurca de minune), dar si turbodieselul de 1,9 litri si 102 CP, de la Megane.

Sperante
Sperantele acestui prototip sunt legate de SAB 2001, unde marii producatori de automobile din lumea intreaga au ocazia sa analizeze pe indelete prototipul. Dupa cum am mai zis, mai sunt multe de facut, dar greul a trecut, asa ca nu este exclus ca proiectul sa fie definitivat in colaborare cu o firma staina, in cazul in care responsabilii vreunei marci de prestigiu si-ar manifesta interesul in achizitionarea sau sponsorizarea conceptului.
Cristian Tataru

Articol din AutoExpert

http://www.cancan.ro/2007-08-07/De-ce-n ... ritic.html

Bogdan Tiberiu Iacob

Fostul ministru Radu Berceanu a visat sa dea lovitura cu o masina jeep 100% autohtona, construita de el. A dat chix, din pacate. Povestea ne-a relatat-o chiar el, nu fara regrete in glas, dar si cu o doza de optimism, spre final, din motive pe care le veti afla mai jos. Berceanu detine o firma, AVI SRL Craiova, specializata in constructii de caiace, canoe, skifuri, barci cu motor sau vele etc. La realizarea lor se folosesc materiale compozite, mase plastice armate, ultramoderne, bazate pe polietilena, propilena, carbon etc. Ele reprezinta, se spune, viitorul industriei auto. Acum cativa ani, politicianul a cunoscut, la o expozitie, un inventator roman, pe nume Francu, care transformase un ARO pana il facuse de nerecunoscut. Ideea a incoltit imediat: "I-am propus omului sa vina la Craiova, sa lucreze la firma mea si sa proiectam un vehicul autohton, pe care mai apoi sa il comercializam", povesteste Berceanu. Zis si facut. Doi ani mai tarziu, masina, un jeep, era realizata.
"Semana foarte bine cu Suzuki Grand Vitara", spune Berceanu. "Eram foarte mandru de ea si credeam ca o sa dau lovitura. Eu cred ca ar fi avut succes. A venit insa momentul desteptarii: am descoperit ca legislatia din Romania nu ne dadea voie sa ne implinim visul. Ne-ar fi trebuit cateva milioane de euro numai ca sa o omologam. In plus, falimentul fabricii ARO Campulung ne-a lovit, si el, pentru ca noi ne bazam pe unele subansambluri de acolo. Daca o fabricam in America sau in alta parte, puteam fara probleme sa merg pe strada cu masina creata de mine, Gerula o botezasem; in Romania asa ceva era imposibil. A trebuit sa abandonez visul. Specialistul cu care lucrasem, pe care l-am tinut doi ani pe cheltuiala mea la hoteluri, in Craiova, s-a intors la Bucuresti, cu tot cu prototipul meu, si de atunci nu i-am mai vazut pe niciunul. Daca ar fi mers cu masina mea pe strada e imposibil sa nu il fi intalnit macar o data. Cine stie prin ce depozit o zacea..." mai spune, cu amaraciune, democratul. "Dar, adauga el, mai am inca absolut toate schitele, proiectele, fotografiile... Poate, intr-o zi o sa reiau proiectul".

costel si mihai fetcu
[img width=289 height=300]http://www.daciaclub.ro/index.php?act=A ... st&id=3095[/img]
Last edited by Anonym on 24 Dec 2007, 03:09, edited 1 time in total.
Nu merge unde te duce drumul, mergi pe unde nu exista un drum si lasa o urma. R.W.Emerson
User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: Gerula

Post by Werner »

Eu nu cred ca cei de la ARO nu ar fi fost in stare sa asimileze un nou produs, pus la dispozitie de altcineva. Problema la ARO a fost desinteresul total si frica de a putea fi controlate afacerile "pe langa" ARO! Fabrica a fost tehnologig depasita, este adevarat, dar cine a auzit de CESAR, stie ca aici s-au facut lucruri bune, de calitate, iar ceea ce s-a facut acolo, se putea introduce in fabricatia de serie, cu o investitie facuta de Statul Roman, care era proprietarul atunci. Dar se pare ca nici Statul Roman nu a avut interes sa puna in picioare aceasta Uzina, sa o aduca la profit. Sunt convins ca cei din politica sunt mult mai corupti decat conducerea de la ARO de pe vremea aceea! Interesul de a vinde, de exemplu un Citroen, este mai mare decat mandria de a produce un Automobil 4x4 in propria tara! Aici, cat de rau a fost Ceausescu, merita mai mult respectat decat un Basescu, Tariceanu, sau cine o mai fi.....!

Pe vremea lui Ceausescu s-a realizat un Prototip, de fapt primul SUV, care a si fost testat un timp, in mai multe variante, SUV, Pick-up, care era gata de fabricatia de serie! A venit "Revolutia", a inceput la Campulung lupta de interese, cine era in conducerea ARO, trebuia sa aibe si o anumita culoare politica, etc. Asta a pus pe butuci si noul 4x4 de la ARO.......!
User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4676
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Gerula

Post by ydaniel »

va referiti la modelul de suv cu un singur stergator de parbriz?a fost prezentat in revista automondial din feb'99.masina arata f bine,ca un X5.pai CESAR nu s-a ocupat cu exportul de aro si montarea de motoare straine?
cand esti bun nu-si amintesc,
cand esti rau nu te uita
User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: Gerula

Post by Werner »

ydaniel wrote: va referiti la modelul de suv cu un singur stergator de parbriz?a fost prezentat in revista automondial din feb'99.masina arata f bine,ca un X5.pai CESAR nu s-a ocupat cu exportul de aro si montarea de motoare straine?
De acest Prototip nu stiu eu nimic!  :-?? Este vorba de un Prototip care a fost pus in viata in anul 1988/89. In limbajul de la ARO se numea "Oltcitul mare". Am cateva poze, dar nu le pot pune, le-am facut cam ilegal cand am fost la CESAR.
CESAR-ul s-a ocupat decat de Prototipuri, si de pregatirea de fabricatie. La CESAR s-au montat motoarele straine, s-au facut teste, cand totul era in regula, intra in fabricatie de serie.

Post Reply