Aceasta este postareaNNnicusor wrote:MagnuM wrote:Eu, cu ani in urma, am auzit de un camion romanesc, facut la fostele uzine 23 August; un model cu 3 axe, 6x4, cu motor diesel si cutie de viteze cu ruptor si reductor, care ajungea la un numar de 24 viteze inainte si 4 viteze inapoi. Dar, cum n-am reusit sa gasesc nimic scris despre el, ramanand cu ce am auzit, nu mi-am permis sa afirm nimic concret despre el...
Pana nu am avut fotografiile scanate nici eu nu am spus nimic .
Dar intr-adevar in ceea ce priveste motorul m-am bazat pe deductii .
Iar in ceea ce priveste producatorul , ma bazez in mod egal pe amintiri . Imi este vie inca in memorie o zi de acum mai bine de 30 de ani , cand noi , o mana de pusti , examinam cu revista Cutezatorii in mana ( unde scria o propozitie despre camionul pe 3 axe produs la Uzinele Vulcan ) un utilaj de foraj ce preleva probe de sol pentru stabilirea rezistentei acestuia , si care era instalat pe un sasiu pe 3 axe , 6x4 sau 6x6 , ....dotat cu cabina tip Bucegi ( avea emblema Bucegi ) si dotat cu motor Diesel . Ar fi interesant de stiut daca era un sasiu special construit in serie redusa sau pur si simplu un sasiu Tatra 111 spre exemplu recarosat cu o cabina Bucegi
Atasez o fotografie din spate a amintitului utilaj in speranta ca isi va aminti cineva mai multe date despre el .
Fotografia este preluata ( fara nici o ironie ) din revista ...Cutezatorii
SR - Autocamioanele Steagul Roşu
-
- Incepator
- Posts: 39
- Joined: 14 Nov 2014, 21:21
Re: SR - Autocamioanele Steagul Roşu
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: SR - Autocamioanele Steagul Roşu
Păi acolo scrie foarte clar că este vorba de un autovehicul făcut la Bucureşti nu la Braşov, discuţia plecată de la macheta aia era despre un prototip 6x6 făcut de Steagul Rosu in colaborare cu armata.
-
- Membru de elita
- Posts: 557
- Joined: 07 Mar 2010, 18:30
- Location: Spania
- Contact:
Re: SR - Autocamioanele Steagul Roşu
Daca tot am scris respectiva postare , mai bine sa o lamuresc .
Cum s-a ajuns la respectiva discutie ?
Am postat doua imagini ale primului camion romanesc pe trei axe gasite in revista Metalurgia si constructia de masini .Existau doar imaginile , fara date tehnice .De aici a pornit o discutie asupra motorului ( mai mult presupuneri ), asupra producatorului .De mentionat ca intre timp s-au descoperit cateva articole de ziar din presa vremii care au lamurit situatia .
In cadrul aceleiasi discutii despre camioane romanesti pe trei axe , am scris despre un utilaj de foraj , pentru prelevarea de probe de sol , la fel montat pe un sasiu pe trei axe . Era dotat cu un motor Diesel si cu cabina tip Bucegi . Mai mult , in spatele cabinei , exista montata improvizat o a doua cabina tip Bucegi , fara compartimentul motor , pentru transportul echipei de deservire a utilajului .Deci un fel de " dubla cabina " improvizata .
In mod sigur , nu avea motor pe benzina , si nu era prototipul militar despre care discutam aici fabricat doar intr-un singur exemplar .
In mod sigur , au existat mai multe exemplare din respectivul autosasiu , in imaginile postate de mine la pagina 5 se vad 2 bucati , si nu cred ca au fost singurele . Era un utilaj comun de determinare a rezistentei solului : se prelevau probe in vederea realizarii documentatiei pentru constructia de blocuri .
Utilajul functiona prin infigerea in pamant a unor tuburi de foraj , fara miscare de rotatie , de catre un berbec care cobora pe sinele mastului rabatabil . Acelasi berbec extragea tuburile prin vibrare si tractiune .Tuburile se cuplau intre ele prin infiletare , la extragere se separau la fel si se scoteau probele de teren din ele .Chiar eram impresionati de vibratiile puternice ce apareau in sol la actionarea berbecului .
Sistemul de calare era cu actionare mecanica , picioarele de calare coborau vertical actionate de suruburi fara sfarsit , care la randul lor erau actionate prin cuplare mecanica ( ambreiaj, craboti, nu stiu ) la motorul autosasiului.Un sistem destul de vechi, insa la acea vreme era considerat mecanizat , la macaraua de AM-5 de 5 tf pe sasiu Bucegi calajele erau basculate manual si suruburile vinciurilor talpilor de fixare erau actionate tot cu mana .
Scriu aceste amanunte in speranta ca poate cineva isi aduce aminte de utilaj ,si poate apare o descriere sau o fotografie .
Nu stiu nici pana in ziua de astazi ce tip de autosasiu era , daca era un sasiu original produs in serie mica sau un sasiu Tatra 141 recarosat cu o cabina Bucegi .Nici macar nu se putea vedea puntea spate , si anume unghiul rotilor fata de verticala , amanunt caracteristic autosasiurilor Tatra .De altfel , acest lucru l-am scris si in postarea respectiva .
Pe atunci sa fi avut vreo 12 ani , si au trecut mai mult de 35 de ani de atunci . Insa sunt imagini care iti raman intiparite in minte pe viata datorita unor imprejurari deosebite : nu am sa uit niciodata disperarea parintilor care intelesesera ca dupa acest studiu urmau sa ne darame casa , o casa noua abia terminata . Am ajuns programati la demolare abia in 1990 : intorsaturile vietii .S-a sistat totul .
Cum s-a ajuns la respectiva discutie ?
Am postat doua imagini ale primului camion romanesc pe trei axe gasite in revista Metalurgia si constructia de masini .Existau doar imaginile , fara date tehnice .De aici a pornit o discutie asupra motorului ( mai mult presupuneri ), asupra producatorului .De mentionat ca intre timp s-au descoperit cateva articole de ziar din presa vremii care au lamurit situatia .
In cadrul aceleiasi discutii despre camioane romanesti pe trei axe , am scris despre un utilaj de foraj , pentru prelevarea de probe de sol , la fel montat pe un sasiu pe trei axe . Era dotat cu un motor Diesel si cu cabina tip Bucegi . Mai mult , in spatele cabinei , exista montata improvizat o a doua cabina tip Bucegi , fara compartimentul motor , pentru transportul echipei de deservire a utilajului .Deci un fel de " dubla cabina " improvizata .
In mod sigur , nu avea motor pe benzina , si nu era prototipul militar despre care discutam aici fabricat doar intr-un singur exemplar .
In mod sigur , au existat mai multe exemplare din respectivul autosasiu , in imaginile postate de mine la pagina 5 se vad 2 bucati , si nu cred ca au fost singurele . Era un utilaj comun de determinare a rezistentei solului : se prelevau probe in vederea realizarii documentatiei pentru constructia de blocuri .
Utilajul functiona prin infigerea in pamant a unor tuburi de foraj , fara miscare de rotatie , de catre un berbec care cobora pe sinele mastului rabatabil . Acelasi berbec extragea tuburile prin vibrare si tractiune .Tuburile se cuplau intre ele prin infiletare , la extragere se separau la fel si se scoteau probele de teren din ele .Chiar eram impresionati de vibratiile puternice ce apareau in sol la actionarea berbecului .
Sistemul de calare era cu actionare mecanica , picioarele de calare coborau vertical actionate de suruburi fara sfarsit , care la randul lor erau actionate prin cuplare mecanica ( ambreiaj, craboti, nu stiu ) la motorul autosasiului.Un sistem destul de vechi, insa la acea vreme era considerat mecanizat , la macaraua de AM-5 de 5 tf pe sasiu Bucegi calajele erau basculate manual si suruburile vinciurilor talpilor de fixare erau actionate tot cu mana .
Scriu aceste amanunte in speranta ca poate cineva isi aduce aminte de utilaj ,si poate apare o descriere sau o fotografie .
Nu stiu nici pana in ziua de astazi ce tip de autosasiu era , daca era un sasiu original produs in serie mica sau un sasiu Tatra 141 recarosat cu o cabina Bucegi .Nici macar nu se putea vedea puntea spate , si anume unghiul rotilor fata de verticala , amanunt caracteristic autosasiurilor Tatra .De altfel , acest lucru l-am scris si in postarea respectiva .
Pe atunci sa fi avut vreo 12 ani , si au trecut mai mult de 35 de ani de atunci . Insa sunt imagini care iti raman intiparite in minte pe viata datorita unor imprejurari deosebite : nu am sa uit niciodata disperarea parintilor care intelesesera ca dupa acest studiu urmau sa ne darame casa , o casa noua abia terminata . Am ajuns programati la demolare abia in 1990 : intorsaturile vietii .S-a sistat totul .
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: SR - Autocamioanele Steagul Roşu
"Un proiect foarte costisitor:fabricarea autocamionului sovietic ZiS-150 in Romania (1954-1963)"
http://www.contributors.ro/romania-si-p ... 1954-1063/
http://www.contributors.ro/romania-si-p ... 1954-1063/
-
- Junior
- Posts: 87
- Joined: 22 Apr 2014, 00:18
- Location: Piatra Neamt
- Contact:
Re: SR - Autocamioanele Steagul Roşu
Unul de la mine din Judet!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Cu cat este mai mic creierul cu atat este mai mare ingamfarea!
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: SR - Autocamioanele Steagul Roşu
Merită vizitat!!!
http://sanuuitam.blogspot.ro/2015/09/ce ... sov-2.html
http://sanuuitam.blogspot.ro/2015/09/ce ... sov-2.html
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: SR - Autocamioanele Steagul Roşu
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Incepator
- Posts: 39
- Joined: 14 Nov 2014, 21:21
Re: SR - Autocamioanele Steagul Roşu
Daca ne uitam bine la acest Roman 12135dfae o sa observam ca are cabina Germana . La cabinele romanesti nu apar cele 2 grile mici de aerisire amplasate deoparte si de alta mastii radiatorului . Man -urile contemporane le aveau in serie . La Roman mai apar numai pe primele serii Roman 8135 .
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: SR - Autocamioanele Steagul Roşu
Dacă intrai pe sursă vedeai că este unul din prototipuri. Dacă te uiţi mai atent pe spate are roţi simple, ai văzut aşa ceva in producţia de serie (nu preserie) in Romania, Ungaria, Germania, Norvegia sau Franţa?
Grilajele alea au fost montate pe RABA pe intreaga perioadă a producţiei, MAN a renunţat la ele după o perioadă.
Grilajele alea au fost montate pe RABA pe intreaga perioadă a producţiei, MAN a renunţat la ele după o perioadă.
-
- Incepator
- Posts: 39
- Joined: 14 Nov 2014, 21:21
Re: SR - Autocamioanele Steagul Roşu
Nu am vazut niciodata in realitate un Roman 12135 indiferent de varianta . Dintr-o discutie cu un coleg de munca am inteles ca prin 1973 ITA Maramures aprimit unul dar nu l-a putut folosi pentru ca motorul era atat de slab incat deabia se misca gol . Dupa ce a aparut motorul D2156 [Raba ] s-a schimbat motorul si a fost in regula
PS . Era carosat ca autobasculanta
PS . Era carosat ca autobasculanta
-
- Membru legendar
- Posts: 1277
- Joined: 07 Mar 2011, 20:33
- Location: Craiova
Re: SR - Autocamioanele Steagul Roşu
Cele mai multe au fost cife.
-
- Incepator
- Posts: 39
- Joined: 14 Nov 2014, 21:21
Re: SR - Autocamioanele Steagul Roşu
Pentru Costy84
Pe youtoube la adresa https;//www.youtoube .com/watch?v=LfuV00ENMWM este poza unui R12135 cu cabina cu grile laterale oprit de militie ,
Deci a existat o serie mica care a fost in circulatie
Este la minutul 5 43
Pe youtoube la adresa https;//www.youtoube .com/watch?v=LfuV00ENMWM este poza unui R12135 cu cabina cu grile laterale oprit de militie ,
Deci a existat o serie mica care a fost in circulatie
Este la minutul 5 43
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: SR - Autocamioanele Steagul Roşu
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: SR - Autocamioanele Steagul Roşu
SR 101 şi derivatele acestuia realizate la I.R.A Griviţa, Uzinele "Mao Ţze-dun" şi Uzinele Mecanice Timişoara.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- flo
- Membru legendar
- Posts: 1999
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: SR - Autocamioanele Steagul Roşu
Care-s de la Uzinele "Mao Ţze-dun"(ulterior Vulcan)?