SR - Autocamioanele Steagul Roşu

Despre masinile fabricate dupa 1945 si pana-n prezent

Moderators: Werner, mariusjaz

Post Reply
User avatar
MagnuM
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 339
Joined: 27 Dec 2006, 19:47
Location: Bucureşti / România
Contact:

Re: SR - Autocamioanele Steagul Rosu

Post by MagnuM »

Un "SR-DAC"... undeva in lume...!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by MagnuM on 02 May 2010, 19:46, edited 1 time in total.

User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: SR - Autocamioanele Steagul Rosu

Post by Werner »

Un Carpati în Mariqita/Columbia. Este de vânzare! ;D
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Misi din Cluj
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1005
Joined: 24 Oct 2007, 10:37
Location: Cluj-Napoca

Re: SR - Autocamioanele Steagul Rosu

Post by Misi din Cluj »

Werner wrote:Un Carpati în Mariqita/Columbia. Este de vânzare! ;D
Cu ala din Columbia, s-a carat nisip sau cocaina? ;D
User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: SR - Autocamioanele Steagul Rosu

Post by Werner »

Daca a ramas la Buceaga, a carat nisip! Daca avea Rolls Royce camioneta, ar fi carat cocaina! ;D

User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2000
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: SR - Autocamioanele Steagul Rosu

Post by flo »

Schumy wrote:AM fost in delegatie pe la Brasov si am avut treaba si pe la Roman autocamioane , la fabrica.In curtea fabricii este primul camion ,ala rosu.
Este un exemplar al primelor autospeciale integral romanesti APC-SR 101, reconditionata cu posibile modificari fata de forma initiala. Prima maşină de incendii integral românească a fost APC-SR 101, (autopompa cisterna) construită (la UMB Timisoara) pe şasiu de camion de serie fabricat in Romania, dispunea de cazan de apă de 2100 l iar pompa centrifugă cu care era echipată avea debitul maxim de 2000 litri/min., cu presiunea maximă de 16,5 bar. Motorul maşinii era cu 6 cilindrii in linie(capacitatea 5550 cmc), pe benzină, în 4 timpi, dezvoltând o putere de 90 CP cu care se asigura o viteză de deplasare maximă de 60 km/oră. Servanţii maşinii nu erau adăpostiţi în cabină, se aflau plasaţi pe bancheţi, în picioare, în lungul cazanului. Este singurul exemplar functional al acestui model care a supravietuit, Se pare (asa am auzit) ca o primarie mai are unul intr-o stare de degradare avansata.
In mod corect, in acte, producator, ar trebui sa apara in acest caz UMT Timisoara (pina in 1960 s-a denumit IMB Timisoara)
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2000
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: SR - Autocamioanele Steagul Rosu

Post by flo »

MagnuM wrote:Fabrica a facut acestor modele si un "face-lift", care a constat in: inlocuirea grilei si panoului frontal, cu un panou fara decupare pentru faruri si inlocuirea barei de protectie fata cu un model adaptat de la Roman - din 3 bucati si cu decupare pentru faruri.
Modelele astfel modificate s-au numit Dac 6135 R/RA, cunoscute si sub numele SR-Dac.
Cu respect. SR Dac a fost denumirea acordata autocamioanelor SR 113 dieselizate. La acestea se montau intradevar motoare SAVIEM 797-05 si cutii de viteze AK 5-35. Puntile spate erau inlocuite cu cele de la modelul 7BAi. In anii '80 s-au transformat sute de SR113 in SR Dac si la intreprinderea unde lucram IRA Obor din Buc ( azi REPACOM Obor). Transformarile au continuat si dupa Revolutie in special la SR 114 disponibilizate de armata. Evident deveneau 4x2. La inmatriculare se trecea in acte noua denumire SR Dac 6135. %%- good luck
Mircea Ardelean
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 848
Joined: 19 Mar 2009, 13:02
Location: Navodari

Re: SR - Autocamioanele Steagul Rosu

Post by Mircea Ardelean »

Magnum & flo - cred ca amandoi aveti dreptate!
User avatar
MagnuM
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 339
Joined: 27 Dec 2006, 19:47
Location: Bucureşti / România
Contact:

Re: SR - Autocamioanele Steagul Rosu

Post by MagnuM »

flo wrote:Cu respect. SR Dac a fost denumirea acordata autocamioanelor SR 113 dieselizate. La acestea se montau intradevar motoare SAVIEM 797-05 si cutii de viteze AK 5-35. Puntile spate erau inlocuite cu cele de la modelul 7BAi. In anii '80 s-au transformat sute de SR113 in SR Dac si la intreprinderea unde lucram IRA Obor din Buc ( azi REPACOM Obor). Transformarile au continuat si dupa Revolutie in special la SR 114 disponibilizate de armata. Evident deveneau 4x2. La inmatriculare se trecea in acte noua denumire SR Dac 6135. %%- good luck
Asta explica de unde vine numele SR-Dac. Fabrica nu le-a numit niciodata SR-Dac; DOAR Dac! IRA Obor nu avea cum sa le omologheze doar cu numele Dac!
Axele erau inlocuite din cauza raportului grupului conic:
- 5.857 - axe cu simpla reductie pentru SR 131/132;
- 6.83 - axe cu simpla reductie pentru SR 132/113/114/115/116/Dac 6.135;
- 8.21 - axe cu simpla reductie pentru SR 113/115/116/Dac 6.135;
- 6.5/9.04 - axe cu dubla reductie pentru SR 113/115/116/Dac 6.135/7BA1...
IRA Obor monta axe cu dubla reductie pe modelele modificate!
Apropo de "7BAi", e vorba de modelul 7BA1! Acest model se bazeaza pe lantul cinematic al modelului 113 - motor/ambreiaj/cutie de viteze/axa motoare; cu alte cuvinte, axa spate de la modelul 7BA1 este identica cu una din axele modelului 113!
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2000
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: SR - Autocamioanele Steagul Rosu

Post by flo »

Asta explica de unde vine numele SR-Dac. Fabrica nu le-a numit niciodata SR-Dac; DOAR Dac! IRA Obor nu avea cum sa le omologheze doar cu numele Dac!

Apropo de "7BAi", e vorba de modelul 7BA1!
Corect!
Primele modificari s-au facut cu punti vechi recuperate de la SR 7 BA-1, apoi erau comandate punti folosite la DAC 6135.
Puntile 7 BA-1 erau potrivite in primul rand pt. ca suportau o sarcina de 6 tone.
Sincer nu imi mai amintesc ce fel de diferente exista intre cele doua feluri de punti si ce grupuri conice se foloseau. Grupul de 7 BA-1 nu cred ca se potrive pt. ca demultiplica prea mult. Motorul SAVIEM avea turatie mai mica decat SR-ul. Am vazut SR-DAC la care ramasese puntea de SR113, motiv pt. care abia se misca.
User avatar
MagnuM
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 339
Joined: 27 Dec 2006, 19:47
Location: Bucureşti / România
Contact:

Re: SR - Autocamioanele Steagul Rosu

Post by MagnuM »

Intr-adevar, axele de la 7BA1 suportau o sarcina mai mare.

Trebuie sa fac o corectura mesajului meu anterior - sistemul oferit de forum vad ca nu da posibilitatea editarii ulterioare a postului!!!

- 8.21 - sunt axe cu dubla reductie.
- 6.5/9.04 - sunt axe cu doua trepte; aceste axe pot realiza doua rapoarte de transmisie.

Se montau aceste axe, pentru ca ofereau un cuplu bun in treapta redusa - 9.04 si o viteza de deplasare rezonabila in treapta normala - 6.5.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2000
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: SR - Autocamioanele Steagul Rosu

Post by flo »

O alta modificare interesanta era adusa instalatiei electrice la SR DAC. SR avea inst. el. la 12V, iar motorul SAVIEM se porneste cu demaror la 24V. Problema se rezolva cu un releu care lega cele doua baterii de acumulatori in serie la pornire si mai apoi in paralel.
User avatar
MagnuM
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 339
Joined: 27 Dec 2006, 19:47
Location: Bucureşti / România
Contact:

Re: SR - Autocamioanele Steagul Rosu

Post by MagnuM »

Un SR ex-iugoslav: Torpedo SRT.


Image
Last edited by MagnuM on 27 Jan 2010, 00:35, edited 1 time in total.
dragospetres
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1474
Joined: 10 Jan 2008, 21:01
Location: suceava

Re: SR - Autocamioanele Steagul Rosu

Post by dragospetres »

-deci in anii '50 statul roman apeleaza la firma CHAUSSON pentru proIectarea cabinei SR.In anii'80 oare nu merita uzina ARO un contract cum au avut cei de la BEIJING JEEP cu o firma britanica?
http://www.shado.co.uk/portfolio/design.php?id=40
User avatar
MagnuM
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 339
Joined: 27 Dec 2006, 19:47
Location: Bucureşti / România
Contact:

Re: SR - Autocamioanele Steagul Rosu

Post by MagnuM »

Parerea mea, este ca, la ARO s-a urmarit doar vanzarea fabricii de matrite - si pentru asta au distrus marca ARO...
dragospetres
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1474
Joined: 10 Jan 2008, 21:01
Location: suceava

Re: SR - Autocamioanele Steagul Rosu

Post by dragospetres »

-cred ca m-am exprimat telegrafic:Autocamionul SR,la aparitie,a insemnat chiar o revelatie,lucru care nu s-a mai Intamplat in cazul licentei MAN.Uzina ARO ,mare aducatoare de valuta ptr. regimul comunist,acesta trebuia sa faca ce au realizat cei din China..

Post Reply