Dacia Logan/Sandero

Despre masinile fabricate dupa 1945 si pana-n prezent

Moderators: Werner, mariusjaz

Post Reply
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Dacia Logan/Sandero

Post by George »

   "Dacia isi imbogateste gama de vehicule cu un nou model, Logan VAN. Prezentat ieri, 23 ianuarie 2007, in premiera mondiala, la Bucuresti, Logan VAN va putea fi comandat incepand de astazi in Romania, urmand sa fie lansat si pe alte piete internationale, in toamna anului 2007.

Evenimentul de lansare a avut la baza un concept artistic indraznet, o adaptare a faimoasei piese de teatru Take, Ianke si Cadir de Victor Ion Popa. Calitatile Logan VAN, precum robustetea, consumul economic, capacitatea de incarcare, s-au regasit timp de 25 de minute in replicile savuroase ale actorilor de la Teatrul National, intr-un extras adaptat al renumitei piese.

Modern, robust si economic, Logan VAN este disponibil in doua versiuni de echipare si trei variante de motorizare: doua pe benzina 1.4 MPI si 1.6 MPI, si o motorizare diesel 1.5 dCi, toate trei fiind deja verificate pe numeroase vehicule din gama Renault.

Cu o sarcina utila de pana la 800 kg, un pret imbatabil incepand de la 6 700 euro (TVA inclus) si un volum de incarcare de 2,5 m3, Logan VAN reprezinta cea mai buna afacere pentru afacerea ta."

sursa: dacia.ro newsletter

http://www.dacia.ro/logan-van
ARO CLUB ROMANIA

User avatar
tarzy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2646
Joined: 03 Dec 2006, 20:06
Location: Bucuresti
Contact:

Dacia LGN pe GPL

Post by tarzy »

http://www.revistapresei.ro/articol_733 ... ii-GPL.htm


se pare ca dacia incet incet o sa acopere mai toate segmentele de piata

900 de Euro ptr instalatia de GPL din "fabrica" nu este ieftin dar .... daca nu ma insel e ceva mai putin decat GPL after sales
Eu cred ca o tara care incearca sa prospere prin stabilirea de taxe mari este ca un om care, stind intr-o galeata, incearca sa se ridice tragind de miner.
(Winston Churchill)
User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Dacia Logan-un succes

Post by Werner »

Pentru ca multa lume zice ca Romania nu mai exporta nimic, m-am gandit sa deschid aici un topic care arata succesul Dacia Logan in Germania. Initial toata lumea a fost cam sceptica, dar acuma succesul nu cunoaste termene comparative. Daca Renault Deutschland a fixat pentru anul 2007 un numar de 6.000 de exemplare vandute, acest numar a fost depasit de acuma deja.
Dupa Top 50 care a aparut in data de14.06.2007, Dacia se situeaza pe locul 35 (anul trecut locul 114), cu 6.614 unitati vandute. In luna mai s-au vandut 1.991 unitati. Deci, Dacia s-a vandut de mai multe ori decat Citroen C4 (1.928 buc), Renault Scénic (1.914 buc), Opel Vectra (1.713 buc), Mazda 3 (1.655 buc), sau Skoda Roomster (1.622 buc). O veste si mai buna este, ca in sectorul privat (deci Automobie care s-au vandut la persoane private) Dacia Logan ocupa locul 15!!! Spre bucuria mea, trebuie sa mai remarc, ca producatorii coreeni nu se mai gasesc in Top 50 cu nici macar un singur model.
Presa deja speculeaza de un al 4. model Dacia, dupa Fourgon o sa apara si un Cabriolet.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by Werner on 16 Jun 2007, 20:42, edited 1 time in total.
User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: Dacia Logan-un succes

Post by Werner »

Pentru cine vrea un model mai sportiv:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

SERGHEI
Banat
Banat
Posts: 2354
Joined: 27 Dec 2006, 15:14

Re: Dacia Logan-un succes

Post by SERGHEI »

la cat costa un Logan full-option nu gasesti alta masina noua...Adevarat ce spui,este o mare reusita a celor de la Renault.Cu 10-12 mii iti iei o masina ,,buna"din vest ...dar tot second este si deja s-au invatat toti sa le ,,pregateasca" de vanzare.
Asa ca ,pentru un roman un Logan break cu toate optiunile la 12 mii euro chiar este o optiune cuminte.Unde mai pui ca mai bagi si o garantie extinsa de 3 ani si gata....

PS. Trebuie sa recunoastem ca romanii mai fac si lucruri bune,iar eu unul intentionez sa imi cumpar un Logan break diesel si nu imi este rusine...Dau aceiasi bani ca pe o ,,masina" occidentala second ,iar dupa 3-4 ani sigur apar aceleasi probleme la ambele masini...asa ca mai bine una noua si ieftina...(sau una noua si scumpa ,dar deja intram pe alt drum :-j )
vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Dacia Logan-un succes

Post by vstef_is »

Deutsche Bank, daca nu ma lasa memoria a calculat inainte sa apara motorul 1.6 16v ca pentru cea mai buna versiune, pe atunci 1.6 MPI de 90 de cai, costurile de productie erau... 1800Euro... Mentionez ca baietii calculeaza mereu pentru toti producatorii... si au ceva experienta in chestia asta

Un prieten imi spunea ieri ca 50% din profitul Renault a fost adus de Logan, si ca am depasit planurile cu nu stiu exact cat de mult, dar oricum mult...

In ultima vreme au inceput sa apara si masini pe la 10-12 mii, de alte firme... just, made in turcia, sau intr-o tara europeana mai dubioasa... insa incet incet apar si alternative...

Sincer sincer sincer? Parerea mea despre Logan este ca nu e o masina foarte rea... este cat de cat la zi cu standardele, motoarele nu rup gura targului, dar nici buzunarul... si te duce din A in B, fara sa fie prea scumpa... e foarte spatioasa, destul de fiabila, piese ieftine... Ok si reversul medaliei... Tabla este enorm de subtire, in caz de accident... nu se compara cu un second din vest, calitatea fabricatiei... este "zgarcita"... de la fiecare plastic pana la imbinari... totul iti da impresia de zgarcenie... iar pretul mi se pare PREA MARE... pentru strict ceea ce iti ofera, Dacia (de fapt Renault) trag la maximum de guma, si cer cat de mult pot... daca ar fi mai ieftina cu 1000E, sau hai, macar 500E si tot ar fi ceva mai rezonabil... Deja sa dai 12000 pe o Dacia... mi se pare MULT... in contextul in care MPV diesel cu doar 70 CP si etajarea cutiei... gafaie pe dealuri, cand e incarcat un pic... Nu o spun eu, ci presa auto din Romania... or fi avand sau nu dreptate, ei stiu mai bine, eu nu am avut placerea de a ma da cu un MPV diesel.

Obisnuiesc sa imi tachinez un prieten, care are Logan 1.6 MPI... torpedoul de Logan dupa ce mergi un pic, se "lasa" din balamale... mai ales in coltzul stanga sus... incepe sa apara un spatiu de un jumatate de deget... destul incat sa nu mai faca deloc contact cu intrerupatorul pentru becul de iluminat torpedoul, si implicit... torpedou inchis - lumina in torpedou aprinsa... De fiecare data cand se intampla asta il invit la ARO 244 si ii arat, intr-o maniera similara cu reclamele Spaniole la Logan: "Se inchide... se deschide..... se inchide... se deschide...."

Si tot ca fapt divers, acelasi prieten, mare fan Logan, desigur, spune ca el vrea sa isi ia un ARO 244 si sa ii puna motor 1.5 dci de 70 CP... cuplu si CP pe hartie sunt la fel sau mai bine decat la Brasov... si are Euro4, si ca ar merge mult mai bine masina.... Dincolo de imposibilitatea tehnica pentru un asemenea "montaj" i-am explicat ca nu ar face fatza 1.5 dci... desigur, nu m-a crezut :D
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Dacia Logan-un succes

Post by George »

in costurile alea de productie nu intra decat piesele,care sunt luate la superdiscount,salariile si curentul.si fara profit!! insa,acestor costuri se adauga costuri de transport(de la fabrica la dealer),costuri de publicitate(care nu sunt deloc mici),castigul dealerilor,costul pregatirii de vanzare(il plateste fabrica la dealer),costul cheltuielilor in perioada de garantie(ca tu,client,nu platesti nici piese nici manopera,insa nici de la doamne doamne nu vin...aia din service nu fac munca patriotica)...asa ca,se cam apropie de pretul practicat in piata.

referitor la calitatea fabricatiei,loganul beneficiaza de cea mai buna calitate,din tot grupul reno! sunt peste fabricile reno din franta! aici ma refer la manopera.

acuma,problema plasticelor,sa stiti ca e generala,si nu e intalnita numai la dacia. ca sa faci o masina ieftina, trebuie sa folosesti materiale ieftine. care alea nu sunt chiar de calitate. totul se rezuma la un compromis. sunt si alte marci,cu masini de clasa mai mica si pret mai mare(de nou) care au aceleasi probleme,dupa 3-5 mii de km,incep sa scartaie,sa trosneasca din incheieturi,sa se auda fel si fel de shoricei prin ea,sa se cojeasca plasticele care imita pielea...si alte asemenea. si nu sunt deloc made in romania.
acelasi lucru valabil si pt gafait la deal...nu e singura,dar e cea mai ieftina. si nu o mai dati ca e tabla subtire... ca vin aia de la TATA cu masina de 2mii,care n-are airbag,n-are nimic. poate atunci veti aprecia loganul! :D

aa,si inca ceva: politica reno e bazata pe cumetrii. sigur loganu putea fi mai ieftin,insa francezu se gandeste sa dea de mancare la francezii lui,nicidecum romanilor,sau oricui altcuiva,ca sa iasa bine si ieftin. caz concret: reno cumpara amortizoare monroe,la 7 dolari/bucata,in detrimentul bilstein,facute la sibiu,la 4 dolari/bucata. intelegeti cum sta treaba? francezu sa dea mancare la neamtz? niciodata...
ARO CLUB ROMANIA
User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: Dacia Logan-un succes

Post by Werner »

Eu ma gandesc, in mare Loganul este o masina reusita! Stau pe ganduri daca sa imi cumpar un transporter (cel inchis in tabla), pentru ca am un Caddy, care chiar a depasit 400.000 km si cam incep sa se duca furtunele de la sistemul de racire, am ramas acuma cateva zile cu el in pana pe Autostrada. Ce ma deranjeaza este, ca motorul Renault Diesel este cam puturos. Caddy are motor 1,6l Diesel, doar 54 CP, dar este mult mai agil decat Loganul (am fost la Dealer, mi l-a dat pentru o zi).

@Keo: intradevar, francezii nu le dau de mancare la nemti...., asta am vazut si la motoarele Peugeot care sunt pe ARO si cele Renault care sunt pe ARO 10. Exista aceste motoare cu pompe de injectie Lucas, care sunt mult mai proaste, si sunt si cu pompe Bosch, care sunt etanse si nu se deregleaza. Toti care ii cunosc aici cu ARO, au aruncat Lucas-ul afara si au pus Bosch. Francezii nu au vrut sa puna din serie pompe Bosch, chiar daca au stiut ca au probleme cu ele(mi-a spus Dealer-ul Renault/Dacia).... Mi se pare nelogic!

Despre TATA la 2.000€, cred ca nu are rost sa discutam. Pretul mai exact (se zice) ca va fi 1.830€. Dar nu este masina, poate o Riksha cu acoperis fixat, mai mult nu! Este decat caroserie, motor+cutie, frane si directie. Are un motor in 2 cilindri, Diesel, 700cmc, 16 CP. Viteza maxima este de 64km/h!!! (Probabil din cauza franelor proaste) Are 2+2 locuri, se vor fabrice 250.000 bucati/an. Numele de "One Lakh Car" vine de la 1 Lakh=100.000 Rupii indiene. Masina costa 1 Lakh (100.000 Rupi).
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Dacia Logan-un succes

Post by vstef_is »

Normal ca se adauga costuri, de publicitate, transport, si asa mai departe... Insa daca tie ti se sparge un amortizor, pe ei ii costa 7 dolari sa-l schimbe... si nu cat te va costa pe tine dupa ce se termina garantia....  Din piesele de schimb se castiga enorm de mult... asta e deja alta poveste, care se adauga la profit...

Cum de au reusit sa vanda Logan in Germania si Franta, cu ABS si motoare EURO4 pe toata linia, pe vremea cand la noi erau motoarele toate EURO3, si trebuia sa iti iei 1.6 MPI de tot ca sa prinzi ABS... Culmea, ca le vindeau si mai ieftin la ei... Ok, diferente de taxe... ok, Neamtzu nu se uita la ceva ce nu are ABS... dar transportul ar trebui sa fie mai scump, nu? La fel si motoarele, si montatu ABSului, si tras linie masina iesea mai ieftina... Sincer nu mi-a placut prea mult chestia asta... e perfect in totalitate similara oarecum si pe alocuri cu politica producatorilor de a monta ESP standard pe unele piete, optional pe altele si deloc pe unele (mai nefericite)... Vi se pare corect? Mie nu... (normal, exista si exceptii care dau ESP peste tot standard...firme care se respecta in general) Macar daca ne dadeau ABS optional si noua...

Cu plasticele, normal ca sunt ieftine... trebuie sa isi scoata profitul cat mai bun, ok, de acord cu ei... mai ales ca pe ARO nu pot sa ma laud cu plastice prea luxoase... am constatat doar ca impresia generala e de zgarcenie in Logan... atata timp cat esti fericit cu pretul, sigur ca treci peste asta... si esti multumit ca totusi ai o masina... Doar ca mie mi se pare ca e cam prea multa zgarcenie si cam prea mare pretul... raportul dintre pret - zgarcenie nu ma satisface pe deplin... ori oleaca facuta mai acatari, ori oleaca mai ieftina... mi se pare ca ma jecmanesc astia cu loganu si nu ma simt bine cu ideea asta...

Cat despre TATA... in India or fi bune... si daca reusesc sa faca o trotineta la 2000E, problema lor... oricum nu se compara cu Logan de 12000E, nu?
User avatar
tarzy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2646
Joined: 03 Dec 2006, 20:06
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Dacia Logan-un succes

Post by tarzy »

eu am un Logan (Laureat 1,6 MPI) din mai 2005, acum am > 35.000 Km - masina folosita zi de zi in Bucuresti

pana in momentul de fata nu am avut decat o singura pba - scaunul sofer care scartia - dar care a fost rezolvata in garantie. in rest nu am nimic sa-i reprosez.

sunt cateva erori de proiecare cum ar fi torpedoul care trebuie reglat, oglinda dreapta in care nu vezi cca 10% din suprafata ola care din pacxate observ ca producatorul nu prea se gandeste sa le remedieze.

de asemenmea o bila neagra o mai constituie si reteaua de service, parca-i angajeaza dupoa incompetenta
Eu cred ca o tara care incearca sa prospere prin stabilirea de taxe mari este ca un om care, stind intr-o galeata, incearca sa se ridice tragind de miner.
(Winston Churchill)
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Dacia Logan-un succes

Post by George »

mai lasati-o bre,p'asta cu loganu' mai ieftin afara...ca nu e chiar asa. era o jmekerie inainte de 1 ianuarie,cand recuperai tva,la alea aduse de afara. stiu ca se aduceau la greu din ungaria,insa erau altfel echipate. adica dezechipate,mai exact. nu te mai vaita ca n-ai tu abs in standard,ca ungurii aveau roate pe 14'' si le lipseau pana si bandourile de pe usi! ajtea,cand configureaza masinile pentru piete diferite,fac si ei niste studii de piata si se orienteaza dupa majoritate,nu dupa minoritate. in caz ca nu v-ati dat seama pana acuma,piata romaneasca e o piata a extremelor. se vand chestiile foarte ieftine si foarte scumpe. nu exista "mediu" in romania. bine,exista,dar nu semnificativ. stiti discutia cu masina de 5 mii...dupa ce au vazut cum si ce vrea piata,francezii au declarat ca au renuntat la proiectul de 5 mii,intrucat nu mai e interesant pt piata. stef,poate abs vrei tu,insa te-ai gandit vreodata cati vor cu adevarat? din cei ce vor masina ieftina,intr-adevar. ca cei ce platesc pt alte acarete,se uita sa fie "ful obshan". crede-ma,cele mai multe masini vandute in RO sunt cele in echipare de baza,standard, si cele mai echipate din gama fiecarui producator! fie el dacia,reno,ford,sau altceva. daca ne uitam la segmentul premium,cele mai vandute sunt cele mai echipate...."ful ful ful",sau "ful de ful"...nu-i asa?! 
aa,si un amortizor schimbat nu-l costa 7 dolari,ca el il da retur la fabrica monroe,dar il costa manopera pe care o plateste la service. dar gandeste-te cat il costa un motor,sau o cutie de viteze blocata. ca se poate intampla. gandeste-te cat il costa un revopsit,pt ala care se duce si reclama ca i se scurge vopseaua la spalatorie(caz concret). gandeste-te cat costa sa ia foc o masina,din defect de fabricatie...se mai intampla si asta. astea sunt costuri,nu un amortizor,bre.  ;D

@tarzy,treaba cu incompetenta nu e valabila numai la dacia,ci in toata RO...si nu e vb neaparat de incompetenta,ci de lipsa de responsabilitate a "meseriasilor". stii doar discutia de pe dtrn cu pujtiu cu ARO fost al lui nonny,care s-a dus la service la toyota...si e tratat ca si la dacia,adica asa cum suntem toti tratati in RO. si gandeste-te cati colegi ai la serv care isi fac cu adevarat treaba... e o treaba generala.

@bubu: daca te tenteaza un logan dci,de 1,5 ,iti recomand un "chip tunning"...si il duci in 80 de cai,ca pe megane 1,5dci ala standard!
ARO CLUB ROMANIA
vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Dacia Logan-un succes

Post by vstef_is »

Ziceam ca era mai ieftina pentru nemtzii care o luau in nemtzia... nu daca o aduceai aici, oricum n-am cifre exacte... din auzite zic si eu... ce ii clar insa e ca erau mai "dotate".... Eu personal nu mor dupa ABS... doar n-am asa ceva pe ARO, nu? insa avand in vedere ca fara ABS in situatii limita si cu aderenta precara franele de Logan nu exceleaza, mi se pare o adaugare buna....

Oricum, masina nu e rea, nu e o porcarie ca TATA, nu e execrabiala... e o masina decenta, la un pret pe care eu mi l-as dori putin mai mic, ca sa nu simt ca m-ar jecmani astia... 12.000 pe un MCV mi se pare un PIC cam mult... dar asta e marketingul lor, si atata timp cat lumea le cumpara de ce le-ar ieftini...

Si chestia cu full options e mega foarte  extra valabila... si la Solnitza a fost acelasi fenomen... lumea a luat cea mai dotata versiune in numerele cele mai mari... si la Logan asisderea... procentajul de versiuni de baza e mic... si chestia cea mai faina este ca de aici se si castiga cei mai multi bani... sa adaugi un geam electric si o oglinda nu costa mult, dar pentru versiunea full options iti permiti sa ceri bani mai multi... lumea cumpara si tu castigi.... ce sens ar avea sa dai versiune cheala pentru pretul X cand poti sa pui cateva chestiute mici si ieftine si sa cresti pretul considerabil.... Firmele foarte premium speculeaza aceeasi chestie, insa la un nivel si mai si... vezi programele gen Mercedes Design sau BMW Individual sau cum naiba se mai cheama ca am uitat... platesti la greu, iti baga alta piele si trag o spoiala pe bord... ai masina unica... si ei castiga la greu :D

SI daca tot am criticat Loganul hai sa critic si un aspect cam albastru - dealerii... ori te trateaza total aiurea, ori te jecmanesc pe fatza... colegu meu s-a dus la 30.000 "domnule, trebuie sa schimbati placutele de frana" "serios? dar cat de uzate sunt?" "cam pe jumatate" "ei atunci le mai las"
s-a dus la 45.000 "ar trebui schimbate placutele de frana" "da? si cat mai au?" "cam pe jumatate"....

Nu mai stiu exact la cati km erau reviziile, dar oricum la 15K distanta intre ele, si placutele erau la fel de uzate :D asta da masina! sau asta da dealer... Ca sa nu mai spun cat a costat revizia de 60.000... insa deja iarasi asta e alta poveste... a se vedea cazul Skoda - a ieftinit la un moment dat masinile, a scumpit reviziile... tragi linia, ajungi tot acolo... dar atragi mai multi oameni... (cel putin asa a fost pe aici pe la noi)

SI ca sa revenim la Logan, da, eu un mare succes.... se vinde foarte bine, nu e groaznica... si e un lucru bun pentru economia noastra, pentru imaginea noastra si pentru Politie :D macar asa au si ei masini! :D
User avatar
tarzy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2646
Joined: 03 Dec 2006, 20:06
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Dacia Logan-un succes

Post by tarzy »

bre vstef_is - una e dealer si alta ala de face service.

ma rog ... pot fi si aceeasi dar ... macar departamente diferite ;D
Eu cred ca o tara care incearca sa prospere prin stabilirea de taxe mari este ca un om care, stind intr-o galeata, incearca sa se ridice tragind de miner.
(Winston Churchill)
vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Dacia Logan-un succes

Post by vstef_is »

I stand corrected... aicisha in targu ieshilor, un singur dealer care ii si service... si cam atat...

Da las, ca nici "departamentu" de dealer nu o fo mai breaz cand s-o dus omu sa-si ridice Loganu, era tot murdar si plin de praf vai de capu lui, si baietu angajat care i l-o adus o facut si o cursa mica pe acolo... ca vezi domle, ii bun sofer...

Da aici nu-i vina Loganului ca masina :D la urma urmei in general astia de se ocupa de masini noi uneori mai lasa de dorit... desigur, cu exceptii, nu Keo :D ?

Si ca sa nu fiu off-topic total, parca la ProTV candva au prezentat ceva asa pe scurt despre noua Dacia 4x4 si au zis ceva din cate am auzit eu de pe la altii cum ca ar fi urmasu / inlocuitoru ARO...  :-\ Asta deja nu mi-a picat bine, dar n-am vazut personal emisiunea sau stirea, sau ce era... stiti ceva degenul asta?
User avatar
tarzy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2646
Joined: 03 Dec 2006, 20:06
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Dacia Logan-un succes

Post by tarzy »

;D

Dacia 4x4 nu o sa fie nici pe departe un ARO. o sa fie un fel de SUV care daca avem noroc o sa aiba si reductor

ptr revizii&co sfatuiestel pe amicul matale sa caute si prin alta parte, eventula in alt oras. pana la urma benzina si timpul pierdut ptr un 100-150 Km in "deplasare" pot face mai mult decat "damageul" facut de specialisti lu' peste.

eu in Bucuresti dupa cca 1,5 ani am reusit sa gasesc un service (si-un mecanic) cat de cat responsabil. sunt inca deficitar la partea cu caroseria ca aia nu au asa ceva  >:(.
Eu cred ca o tara care incearca sa prospere prin stabilirea de taxe mari este ca un om care, stind intr-o galeata, incearca sa se ridice tragind de miner.
(Winston Churchill)

Post Reply