Prototip/Unicat romanesc

Despre masinile fabricate dupa 1945 si pana-n prezent

Moderators: Werner, mariusjaz

Post Reply
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6792
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Un Prototip

Post by George » 09 Sep 2014, 14:27

Zvonuri fara acoperire. Spun asta, din postura unuia care stie istoria din interior, si care a vazut masinile alea "live", "extazu'" chiar la iesirea din fabrica. ;D
ARO CLUB ROMANIA


costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5004
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Un Prototip

Post by costy84 » 09 Sep 2014, 16:44

Probabil ai dreptate, insa asemanarile dintre Star si Extas sunt foarte mari la partea superioara (geamuri si plafon) , amandoua fiind destul de diferite in zona aia de modelele ce se trageau din R12.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6792
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Un Prototip

Post by George » 09 Sep 2014, 18:00

Eeh, uite ca mai invat si eu. Aia, Star, verde, n-o stiam. Fiind expusa undeva, clar e "proprietatea" uzinii, deci poate fi considerat prototip. Insa, dupa design, e posibil sa fie o joaca a aceleiasi persoane de care povesteam. Cea de-a doua, dupa cum am spus, a fost masina de persoana fizica, cumparata de la dealer (ca aparusera pe atunci), insa "fabricata" in uzina la modul la care am povestit. N-a fost expusa la vreun targ, din cate stiu.
ARO CLUB ROMANIA

Adrian_pt
Incepator
Incepator
Posts: 15
Joined: 19 Oct 2008, 15:13
Contact:

Re: Un Prototip

Post by Adrian_pt » 16 Sep 2014, 01:24

La care mai aduagam un exemplar din Iasi care are plafon de 1310 normal, dar multe alte detalii in comun cu prototipurile din anii 90. Clar, erau mai multe modele ciudata facute in acea perioada.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5004
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Un Prototip

Post by costy84 » 16 Sep 2014, 09:41

Cautau o solutie de a moderniza batrana berlina, probabil erau constienti ca nova nu era pregatita sa iasa pe piata si nici uzina nu cred ca era pregatita financiar pentru a scoate un model complet nou. Pe forumuri asta alba a fost confundata mult timp cu Extase "misterul" elucidandu-se abia cand au aparut imaginile alea cu Extase in stare jalnica.

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6792
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Un Prototip

Post by George » 16 Sep 2014, 20:40

Mi-o amintesc si pe asta, am vazut-o pe strada prin Mioveni. Are usile si aripile rotunjite, cum a avut breakul de care povesteam mai sus. Sigur e facuta de aceeasi mana, insa nu-mi mai amintesc daca era masina de la uzina, sau tot particulara, la vremea ei. E posibil sa fi fost "baza" pentru "extaz", sa se fi jucat pe asta, a fabricii, si apoi si-a facut-o omu' pe cealalta, extaz, iar asta sa fi fost vanduta catre vreun angajat cu pile, la un fel de licitatie. Se mai practica asta in uzina, cu vanzarea masinilor de serviciu ale directorilor, dupa un numar de km.
ARO CLUB ROMANIA

costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5004
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Un Prototip

Post by costy84 » 19 Sep 2014, 16:06

Se pare ca Oltcit-ul cu motor de Dacia (OLDA) chiar a existat.
http://www.ziarulargesul.ro/olda-la-sal ... a-toronto/
“Este vorba de o iniţiativă promovată atunci de dl Săpunaru, de a introduce OLTCIT-ul în Canada. Iniţial, era vorba să fie comercializată sub numele de Panama, cu patru uşi, varianta cabriolet, şi Sport. Ca nume era vizat şi OLTIS. Până la urmă s-a convenit că modelul OLDA este cel mai potrivit. De ce? Caroseria era de OLTCIT – TRS12, iar motorul era de Dacia – 1400. De aici OL-DA. Cutia de viteze – cu 5 trepte."
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5004
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Un Prototip

Post by costy84 » 03 Oct 2014, 23:40

http://www.tocmai.ro/dacia-nova-19603835.html
"prototip fabrica colibasi detin acte doveditoare
an 2000 motor clasic 1600cc nu consuma ulei"
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6792
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Un Prototip

Post by George » 04 Oct 2014, 00:09

Sunt curios ce acte doveditoare ar avea. :)
Inainte de achizitia de catre reno a fost interesata si Hyundai, de un joit venture. Vroiau sa asambleze Accent-ul la Colibasi. O fi fost vreunu' mai zelos, ce a avut el o viziune proprie asupra colaborarii Dacia_Hyundai. O0
ARO CLUB ROMANIA

costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5004
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Un Prototip

Post by costy84 » 05 Oct 2014, 09:10

Din declaratiile lui Stroe de prin `98 reiesea ca aveau cateva nova cu motor coreean in teste si se pregateau de fabricatia de serie, este posibil sa fie una din ele dar sa fi fost vanduta cu motorizarea autohtona.

User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5087
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: Un Prototip

Post by Werner » 05 Oct 2014, 12:26

Când vad asa ceva, explodez! :-L Daca chiar este un prototip, ce cauta în halul acela pe strada? Ma uit la RDGistii aia, au avut si aia o gramada de prototipuri si masini, dar nu au casat nici una!!! Toate s-au vândut populatiei si asa au scapat de la taiat. Pâna si prototipul lui ARO 10 cu motor de IFA (licenta VW Golf), care urma sa fie fabricat la Leipzig, mai exista!

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6792
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Un Prototip

Post by George » 05 Oct 2014, 17:19

costy84 wrote:Din declaratiile lui Stroe de prin `98 reiesea ca aveau cateva nova cu motor coreean in teste si se pregateau de fabricatia de serie, este posibil sa fie una din ele dar sa fi fost vanduta cu motorizarea autohtona.
M-as mira sa fie mai mult decat o declaratie de presa. Din cate stiu, cu Hyundai doar s-a semnat ceva, la un moment dat, dar nu s-a mai concretizat nimic. N-am vazut picior de asiatic in Mioveni de cand se rarisera cainii fara stapan, si se inmultisera chinezii. Erau destui, intr-o vreme, cand veneau sa faca ei receptia masinilor care urmau sa plece la export, pe orez, imediat dupa revolutie.
Daca a existat ceva cu motor hyundai, ala poate a fost facut chiar dinainte, ca inginerii de la "icsita" (cesar s.a dupa '90) aveau obiceiul sa se joace cu diverse.
Oricum, in 2000, cand zice nenea ca e fabricata masina aia, deja Nova era Supernova si avea motor Reno, deci nu se leaga.
ARO CLUB ROMANIA

dragospetres
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1371
Joined: 10 Jan 2008, 21:01
Location: suceava

Re: Un Prototip

Post by dragospetres » 05 Oct 2014, 19:39

Protocolul cu Hyundai s-a semnat in oct. 1997:
http://europalavolan.wordpress.com/2013 ... ai-accent/

costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5004
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Un Prototip

Post by costy84 » 05 Oct 2014, 19:57

SupeRNova a fost prezentata in octombrie 2000 asa ca era timp si pentru asta, in plus este probabil ca masina sa fi fost in uzina dinainte si sa fi fost doar montat motorul romanesc si vanduta in 2000.Pe Forum DaciaClub scria cineva ca ar fi vazut masina asta prezentata in revista aia editata de I.A.T.S.A.

http://www.daciaclub.ro/index.php?s=9d0 ... 175&st=420

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6792
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Un Prototip

Post by George » 05 Oct 2014, 23:19

A fost prezentata si s-a inceput comercializarea, dar adaptarea motorului s-a inceput mai devreme. Asa ca nu era timp sa se faca in 2000. Uzina a fost cumparata in 1999 de reno, iar singura treaba ce a fost inceputa de romani si continuata de francezi a fost injectia de pe dacia clasica. Nova s-a modernizat repede cu motorul reno, si foarte repede, dupa ce probleme au vazut ca au la rigidizarea caroseriei, au decis sa scoata un model intermediar (solenza) inainte de logan. Initial ei vroiau sa duca supernova pana la logan, dar caroseria era prea prost realizata. Se deschideau usile si capotele in mers, nu aveau rezistenta la impact, nu se alinia (lufturi prea mari, mai ales in zona hayonului). Muncitorii din caroserie au fost foarte marcati de francezi pentru ca dadeau caroserii la taiat, in loc sa le dea la vopsit. Ei ziceau ca merge, ca mai dau niste ciocane si le pot "recupera", dar francezii le taiau un doua. Impactul psihologic a fost major, si miscarea si-a atins tinta. Oamenii au devenit mult mai responsabili, in felul asta.
Ca sa revenim la "prototipul" in cauza, repet: nu avea cum sa fie din 2000, ca n-ar fi aprobat francezii in vecii vecilor sa se monteze piese coreene pe produsul lor. Ca sa zicem ca era deja realizat, dar vandut in 2000, da, se poate, dar nu se cheama "an de fabricatie 2000". Anul de fabricatie il spune codul VIN, iar ala era de la data fabricatiei CAROSERIEI. Asta da anul de fabricatie, iar daca masina a fost vanduta in 2000 catre cetatean, atunci ala e mincinos si spune ca e fabricata atunci, desi ea e doar vanduta.
Ca o explicatie, ca poate unii dintre voi se mira de unde atata siguranta pe mine: am crescut in Mioveni, am locuit acolo pana in 2003, deci am prins multe etape din istoria Dacia. Parintii mei au lucrat amandoi la Dacia dintotdeauna, aveam acces la "revista dacia" (care nu exista, ea fiind defapt revista "Autoturism" editata de Automobil Clubul Roman, si distribuita si in uzina. Mi-o aducea maica'mea in fiecare luna). Pe strada, in Mioveni, sau in jurul uzinei, pe unde ma mai plimbam si eu cu masina, dupa 18 ani, am vazut multe incercari din astea care apareau prin reviste, numai ca nu era tehnologia digitala la indemana, si nici miracolul internetului, ca sa ma faca sa le pozez. Treburile astea pur si simplu le-am trait, ca multi altii de varsta mea, insa le-am si retinut, poate mai bine decat altii, pentru ca mi-au placut si m-au atras dintotdeauna masinile.
Chiar si la materiale publicitare din vremea comunismului aveam acces. Materiale care se distribuiau pe pietele unde erau exportate masinile, nu in romania. Am avut tricouri cu Dacia si Auto Dacia ("intreprinderea de comert exterior cu automobile", cum se chema), am avut brelocuri, brichete, pixuri, carti postale, pahare, scrumiere, fanioane, calendare etc. Nici nu mai stiu ce mai era pe vremea aia...ca eram destul de mic, si doar ma bucuram de ele atunci, fara sa ma gandesc sa le pastrez. Pahare cred ca mai sunt si acum pe acasa, la Mioveni... vreo 3 medalii aniversare le-am regasit recent, si le am in birou, la garaj. In fine, ideea e ca ce stiu, stiu sigur. Nu-mi place sa spun ceva ce nu stiu daca si cum s-a intamplat, doar de dragul discutiilor.
Scuze de lunga poveste, dar n-as vrea sa creada cineva ca ma dau important p'aci, ci pur si simplu retraiesc niste amintiri placute, pe care imi place sa le impartasesc.
ARO CLUB ROMANIA


Post Reply