Autospeciale Pompieri

Despre masinile fabricate dupa 1945 si pana-n prezent

Moderators: Werner, mariusjaz

Post Reply
User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5087
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Autospeciale pentru pompieri

Post by Werner » 03 Nov 2009, 21:31

Eu cred ca si o masina mai veche de pompieri face fata, dar trebuie sa fie întretinuta! În Germania majoritatea statiilor de Pompieri pe sate au masini din anii '70, chiar si din anii '60. Culmea este ca pornesc la sfert de cheie si îsi fac treaba ca si cele noi. În România nu are nimeni interesul sa întretina ceva ca lumea! Fie vorba de pompieri, salvari, sau armata, toate sunt ciururi adevarate! Nu sunt amator de masini de pompieri, dar când o sa ma duc odata în fostul DDR, o sa fac poze cu masini de pompieri ARO M473, ARO 244, UAZ 469, W50 (IFA), etc. În partea de vest mai sunt multe VW Bully (T2), din acela rotund, sau DKW Munga! Cisterne de apa gasesti multe Skoda-Liaz, W50, sau Magirus-Deutz si Mercedes cu botul rotund.

Poza cu ARO e facuta într-un sat din fostul DDR, din pacate era duminica, remiza închisa, de aceea nu a iesit ca lumea.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


User avatar
NORTE
Membru
Membru
Posts: 123
Joined: 29 Aug 2009, 14:08
Location: ORAVITA cs.
Contact:

Re: Autospeciale pentru pompieri

Post by NORTE » 03 Nov 2009, 21:54

poza pusa de tine , ramane un vis frumos pt. noi ! parca acum e scos din fabrica :)

dragospetres
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1371
Joined: 10 Jan 2008, 21:01
Location: suceava

Re: Autospeciale pentru pompieri

Post by dragospetres » 03 Nov 2009, 21:57

-am vizitat fostul DDR ,era mult superior in toate privintele R.S.Romania:acolo n-am vazut autobuze si trenuri supraaglomerate ,cum era obiceiul pe la noi.Deci si uzura materialului era diferita.
Revenind la pompieri,cred ca oameni acestia merita o dotare pe masura:se stie ca pe vremuri cea mai grea armata se facea la pompieri.

User avatar
autom
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 444
Joined: 25 Jan 2007, 08:22
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Autospeciale pentru pompieri

Post by autom » 03 Nov 2009, 22:00

tarzy wrote:
NORTE wrote:ce importanta aveau pompieri pe atunci, se faceau masini noi, acum au 20-40 de ani si nimanui nu ii pasa sa dea o masina noua.. vai si amar de tara noastra
>:(

Pompierii chiar nu au de ce sa se plantga dpdv dotarii .... in ultimii ani au cam inoit parcu'.

Cristi, vorbesti de parca nu ai stii multe amanunte de la mine..........

Noi avem asa: Roman din 2008, Iveco din 2005, Apca (t) din 1979 ( a mea), 87, 91 si 94 plus un FGi din 87.

E noua tehnica sau nu?

Precizez ca este o unitate avantajata la repartitii.

Vreau sa zic ca aparitia acestui subiect, al masinilor de pompieri, ma incanta deosebit de tare deoarece sunt ca si meserie un om al focului ( care stinge focul) si efectiv, de cele mai multe ori chiar conduc autospeciale.

Postez cateva poze scanatae dintr-o carte dedicata pompierilor.

Ps. si voi aveti legatura cu aceasta mesrie frumoasa?


User avatar
NORTE
Membru
Membru
Posts: 123
Joined: 29 Aug 2009, 14:08
Location: ORAVITA cs.
Contact:

Re: Autospeciale pentru pompieri

Post by NORTE » 03 Nov 2009, 22:13

eu am o autospeciala din 69 , si merge foarte bine, dar e volvo... ;)

User avatar
autom
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 444
Joined: 25 Jan 2007, 08:22
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Autospeciale pentru pompieri

Post by autom » 03 Nov 2009, 22:16

Nu reusesc sa postez pozele desi le-am micsorat asa cum imi zice forumul. Din pacate nici dl Tarzy nu este online ca sa le posteze dansul.

Dl Flo, sa imi trimiteti in privat adresa dvs de mess, ca sa va dau cateva poze pe care, daca vreti, pe postati aici.

Despre ce Volovo e vorba?

User avatar
autom
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 444
Joined: 25 Jan 2007, 08:22
Location: Bucuresti
Contact:

Autospeciale pentru pompieri

Post by autom » 05 Nov 2009, 17:24

Acum am putin timp si va voi impartasi cateva aspecte din viata unui conducator de autospeciala precum si din viata masinilor de interventie. O iau punctual. Ma voi referi indeobste la unitatea mea.

1. Masinile sunt intretinute relativ bine, spre foarte bine. Exista un grafic de intretinere, materiale si bunavointa. Doar cu ele ne castigam banii, nu? Lubrefianti sunt, Slava Domnului! la fel si logistica necesara ( atelier in care exista vinci-uri, macara girava,pompa de gresaj automata, polizor, masina de gaurit statica, convertizor de sudura, compresoe, aparat autogen , strung ( singurul care nu este folosit si este pe post de decor). Deocamdata avem si carburanti pentru exploatare. Deci, sunt sanse bune sa mearga treaba. ITP-ul il facem intr-un loc ( o baza a MIRA) care ne cam da de furca . Nu intru in detalii ( Sunt delicate)dar se leaga de cele mai mici si nesemnificative aspecte deci, din acest punct de vedere o ducem mai rau.

2. Masinile, cele de interventie, stau in garaje incalzite.

3. Desi unele sunt mai vechi, sunt ff bune pentru noi. Ultima masina, utilata prin grija Primariei, are carente mari la toate capitolele. Incepand de la cabina care este improvizata din doua cabine normale si care este efectiv coapta de rigina, pana la directe . Masina are raza enorma de virare. Cu o APCA normala te strecori mult mai bine printre blocuri si in trafic. Bazinul de apa este mic ( jumatate din volumul traditional) gabaritul masinii este mult mai mare. Una peste alta este o masina greu de condus si nu va ajunge in veci la longevitatea traditionala. Singurul lucru bun este grupul motopropulsor.

4. Colectivul de soferi este schimbat, majoriatea provenind din randul fostilor soferi de Raba, deci cunosc modalitaea de intretinere, conducere si reparare a masinilor. La noi conteaza ff tare sa fii muncitor , cu bunsimt si serios. Se lucreaza intens la scoatarea din sistem sau trecreea pe alte functii a tipului de militar gen Mos Teaca .

5. TEhnica noua straina, (Iveco , in special) este destul de putin patrunsa in sistem. Si asa, cele cateva masini pe care le avem in Bcuuresti, sunt intretinute greu ( reparatiile se fac la service-ul lor si este extrem de scump. Sunt masini ff bune dar scumpe ca intretinere.

6. Piesele primite de la stat sunt de o calitate deosebit de scazuta. Un disc de ambreaj de ASSAM tine cam o treime din rulajul unui disc de uzina. Uzina nu mai produce piese. Assam , respectiv furnizorii lor din China, au copiat absolut TOT. De cele mai mulet ori punem peisele vechi inapoi, cu reparatiil de rigoare ( unde se pot face). Avem noroc de unii agenti economici care au casat RAbe si le-au pastrat, dandu-ne piese de pe ele. Sunt infinit mai bune decat astea noi.

7 Pompele sunt fiabile, prizele de putere sunt robuste si organele hidraulice speciale cad ff greu.

8. In baza de reparatii a MIRA sunt la reparatie in proportie de 90 % masini noi si mici ( Vito, ww, ) ale Politiei si Jandarmilor. Ultima oara cand am fost pe acolo am fost socat sa vad cate masini de genul asta asteptau sa fie reparate. Deci in nici un caz nu mai avem loc si noi pe acolo cu magaoaiele noastre. Oricum, ff mare parte din reparatii le executam noi ( de la tinichigerie/vopsitorie pana la reparatii mecanice).

Daca mai aveti intrebari, va voi raspunde cu placere.

Ps. Nu pot posta poze , Apelez la Dl Tarzy sa ma ajute! ^:)^ ^:)^ ^:)^ ^:)^

User avatar
autom
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 444
Joined: 25 Jan 2007, 08:22
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Autospeciale pentru pompieri

Post by autom » 05 Nov 2009, 18:30

poze scanate
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
autom
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 444
Joined: 25 Jan 2007, 08:22
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Autospeciale pentru pompieri

Post by autom » 05 Nov 2009, 18:31

poze scanate 2
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
autom
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 444
Joined: 25 Jan 2007, 08:22
Location: Bucuresti
Contact:

Autospeciale pentru pompieri

Post by autom » 05 Nov 2009, 20:27

Pozele retro sunt late de pe siteul ISU Bucuresti.

Pozele color sunt preluate de la Dl MAgnum . Multumesc!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
autom
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 444
Joined: 25 Jan 2007, 08:22
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Autospeciale pentru pompieri

Post by autom » 05 Nov 2009, 20:30

Renault 8 in Fr, APIC ( autospeciala prima interventie si comanda)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
autom
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 444
Joined: 25 Jan 2007, 08:22
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Autospeciale pentru pompieri

Post by autom » 05 Nov 2009, 20:33

Tot apic
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
autom
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 444
Joined: 25 Jan 2007, 08:22
Location: Bucuresti
Contact:

Autospeciale pentru pompieri

Post by autom » 05 Nov 2009, 20:35

APCA
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
autom
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 444
Joined: 25 Jan 2007, 08:22
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Autospeciale pentru pompieri

Post by autom » 05 Nov 2009, 20:36

Continuare
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
autom
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 444
Joined: 25 Jan 2007, 08:22
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Autospeciale pentru pompieri

Post by autom » 05 Nov 2009, 20:44

Autoscara roman cu motor Saviem/Raba
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Post Reply