ROMAN/DAC

Despre masinile fabricate dupa 1945 si pana-n prezent

Moderators: Werner, mariusjaz

Post Reply
dragospetres
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1371
Joined: 10 Jan 2008, 21:01
Location: suceava

Re: ROMAN de acum

Post by dragospetres » 06 Mar 2008, 10:23

sigur ca vrem...si daca aveti "pile"la rutiere,poate ne aduceti informatii autorizate despre cele doua nebuloase ale Romanului mai sus pomenite.


User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4361
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: ROMAN de acum

Post by ydaniel » 06 Mar 2008, 11:28

da :) asteptam.desi facultatea unde sunt eu student-profil autovehicule rutiere nu are decat un camion saviem-intr-o stare tehnica f proasta si un tractor pe senile.in rest...parca ai fi facultate de desen :-\ ???
cand esti bun nu-si amintesc,
cand esti rau nu te uita

User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5090
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: ROMAN de acum

Post by Werner » 07 Mar 2008, 23:24

....si a fost cam scumpa dracia asta de 2.65! Eu am vrut sa cumpar una, de "mostra", atunci îmi cerea 36.000 DM pe ea! De la usa fabricii.

vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Re: ROMAN de acum

Post by vstef_is » 11 Mar 2008, 11:17

Pozele promise.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Re: ROMAN de acum

Post by vstef_is » 11 Mar 2008, 11:19

Si mai avem...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4361
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: ROMAN de acum

Post by ydaniel » 11 Mar 2008, 13:10

;)dar chiar asa are 2 tone?nu prea pare;) seamana cu un beach buggy:) un fel de mountain buggy 8)
cand esti bun nu-si amintesc,
cand esti rau nu te uita

User avatar
axxel4you
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1375
Joined: 07 Oct 2007, 11:01
Location: Bucuresti,sector 5
Contact:

Re: ROMAN de acum

Post by axxel4you » 20 Mar 2008, 01:40

asta o fi ?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Re: ROMAN de acum

Post by vstef_is » 20 Mar 2008, 02:30

Da, exact acesta este - insa cu parbrizul "micsorat"

ydaniel - nu are 2 tone goala... nomenclatorul de denumiri ROMAN (si MAN daca tot veni vorba, ca de aici ne-am inspirat) presupune denumiri precum 15215 FAEG - Asta inseamna 15 tone masa totala maxima autorizata si 215 CP (motorul de Raba) plus litere ce desemneaza anumite alte aspecte.

In contextul masinutei acestea, 2 tone reprezinta masa maxima autorizata, ea la "gol" avand mai putin... insa nu cu mult... :D plus 65 de CP (motorul de Dacie).

User avatar
tarzy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2647
Joined: 03 Dec 2006, 20:06
Location: Bucuresti
Contact:

Re: ROMAN de acum

Post by tarzy » 31 Mar 2008, 18:02

oare asta cum o fi fost omologata
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Eu cred ca o tara care incearca sa prospere prin stabilirea de taxe mari este ca un om care, stind intr-o galeata, incearca sa se ridice tragind de miner.
(Winston Churchill)

User avatar
MagnuM
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 339
Joined: 27 Dec 2006, 19:47
Location: Bucureşti / România
Contact:

Re: ROMAN de acum

Post by MagnuM » 19 Apr 2008, 20:49

vstef_is wrote: Da, exact acesta este - insa cu parbrizul "micsorat"

ydaniel - nu are 2 tone goala... nomenclatorul de denumiri ROMAN (si MAN daca tot veni vorba, ca de aici ne-am inspirat) presupune denumiri precum 15215 FAEG - Asta inseamna 15 tone masa totala maxima autorizata si 215 CP (motorul de Raba) plus litere ce desemneaza anumite alte aspecte.

In contextul masinutei acestea, 2 tone reprezinta masa maxima autorizata, ea la "gol" avand mai putin... insa nu cu mult... :D plus 65 de CP (motorul de Dacie).


1. Codificarea variaza de la constructor la constructor, nu e bazata pe nici-un standard:

La Mercedes-Benz este cu 4 cifre: 4153 _ 41 reprezinta greutatea maxima autorizata a autovehicului - 41 to. 53 reprezinta primele 2 cifre din puterea motorului - 530 CP.

La MAN este cu 5 cifre: 41.464 _ 41 reprezinta greutatea maxima autorizata a autovehicului - 41 to. 46 - primele 2 cifre din grupul de 3 - reprezinta primele 2 cifre din puterea motorului - 460 CP. 4 - a 3-a cifra din grupul de 3 - reprezinta seria/modelul: 0, 1, 2, 3, 4. Dupa aceste serii a inceput fabricarea modelului TG, iar numerele nu mai apar in notatie: TG 41.660 - toate au "0" la sfarsit.

La IVECO seria "Euro" sunt 2 grupuri de cifre: 720E52 _ 72 - primele 2 cifre din grupul de 3 - reprezinta greutatea maxima autorizata a ansamblului de vehicule - cap tractor + semiremorca/semitrailer - 72 to. 0 - a 3-a cifra din grupul de 3 - nu are nici-o semnificatie. 52 reprezinta primele 2 cifre din puterea motorului - 520 CP. La Stralis apare un grup de 3 cifre: Cursor 480 _ 480 reprezinta puterea motorului - 480 CP.

La DAF sunt 2 grupuri de cifre: XF 95.480 _ 95 reprezinta seria/modelul: 45, 55, 65, 75, 85, 95, 105. 480 reprezinta puterea motorului - 480 CP.

La Renault este un grup de 3 cifre: Magnum 480 _ 480 reprezinta puterea motorului - 480 CP.

La Volvo sunt 2 grupuri de cifre - primul cu 1 sau 2 cifre, al 2-lea cu 3 cifre, montat pe lateralul cabinei: FH16 520 _ 16 reprezinta capacitatea cilindrica a motorului - 16 litrii (poate fi reprezentata si de o singura cifra: FM9 - 9 litrii). 520 reprezinta puterea motorului - 520 CP.

La Scania sunt 2 grupuri de cifre - primul cu 2 sau 3 cifre, al 2-lea cu 3 cifre: 164G 580 _ 16 - primele 2 cifre din primul grup de 3 cifre - reprezinta capacitatea cilindrica a motorului - 16 litrii (daca grupul are 2 cifre: 93P - capacitatea cilindrica este data de prima cifra: 9 - 9 litrii). 4 - a 3-a cifra din primul grup de 3 cifre - reprezinta seria/modelul: 0, 1, 2, 3, 4. 580 reprezinta puterea motorului - 580 CP.


2. Literele au semnificatii pentru fiecare constructor in parte. Revenind la postul tau, pentru constructorii germani, unele litere de la sfarsitul indicativului semnifica tipurile/variantele de constructie/echipare ale sasiurilor. Cateva exemple:
A - toate rotile motoare - Allrad.
D - sasiu cu 3 axe - Dreiaxe.
E - axe cu roti simple - Einrad.
F - cabina avansata - Frontlenk.
K - bena basculanta - Kipper.
L - suspensie pneumatica - Luftfedern.
N - cabina retrasa - Nachlenk.
S - autotractor cu sa - Sattelzugmaschine.
V - sasiu cu 4 axe - Vieraxe.

3. La modelele vechi MAN/Roman notatiile aveau 4 sau 5 cifre. Intotdeauna ultimele 3 reprezinta puterea motorului: 8135 - 135 CP, 19215 - 215 CP.
Prima cifra, sau primele 2 cifre - unde e cazul - reprezinta portanta autosasiului: 8135 - pe sasiul respectiv se pot incarca (suprastructura + sarcina utila) maxim 8 to, 19215 - pe sasiul respectiv se pot incarca (suprastructura + sarcina utila) maxim 19 to.
Ulterior notarea a fost modificata, prima sau primele 2 cifre indicand greutatea maxima autorizata a sasiului.
Chevrolet Suburban V2500 Silverado
Image
"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

dragospetres
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1371
Joined: 10 Jan 2008, 21:01
Location: suceava

Re: ROMAN de acum

Post by dragospetres » 06 May 2008, 17:08

Uzina ROMAN prinde forta:
http://www.bzb.ro/index.php?page_name=s ... tire=40584
-oare ce sunt camioanele de tip Henvy?


"Omul de afaceri Ioan Neculaie (foto) a anunÅ£at că societatea Roman SA, pe care o controlează, mizează pe afaceri de peste un miliard de euro pe an în momentul în care se va realiza linia de montaj în Dubai. „Practic, am putea avea producÅ£ie de 6-700 de milioane de euro doar pe partea de asamblare a camioanelor în Dubai. Pe lângă comenzile noastre, care sunt de peste 300 de milioane de euro, am ajunge la o cifră de afaceri de peste un miliard de euro, dar asta undeva peste patru-cinci aniâ€
Last edited by George on 07 May 2008, 08:47, edited 1 time in total.

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6794
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: ROMAN de acum

Post by George » 07 May 2008, 08:48

"cei de la Fondul de investiÅ£ii Dubai Invetments ar intenÅ£iona să ofere o parte din acÅ£iunile companiei care va administra linia de montaj societăţii braÅŸovene, dar Ioan Neculaie nu ar dori o cotă de participare mai mare de 10%. „Ei ar dori să ne ofere mai mult, dar eu nu aÅŸ fi dorit nici aceste zece procente. AÅŸ fi preferat să fim cu know-how-ul, iar ei cu investiÅ£iaâ€
ARO CLUB ROMANIA

dragospetres
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1371
Joined: 10 Jan 2008, 21:01
Location: suceava

Re: ROMAN de acum

Post by dragospetres » 07 May 2008, 12:44

Este vorba de circa 10000 autocamioane anual, care ar face din ROMAN Brasov un producator mijlociu in lume si ceea ce mi se pare important semi-independent,nu asa cum s-a intamplat cu alti producatori ca STEYR sau Star-Polonia care si-au pierdut complet personalitatea.
Iata si pagina unui dealer Roman din Venezuela:
http://www.braprim.ro/index.php/compone ... /Itemid,8/

User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5090
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: ROMAN de acum

Post by Werner » 08 May 2008, 08:37

Domnul Iulian Fasie a fost importator ARO în Venezuela, daca îmi aduc bine aminte!

User avatar
myke
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1336
Joined: 23 Mar 2007, 09:01
Location: Petrosani
Contact:

Re: ROMAN de acum

Post by myke » 09 May 2008, 00:39

[quote="dragospetres"]
Uzina ROMAN prinde forta:
http://www.bzb.ro/index.php?page_name=s ... tire=40584
-oare ce sunt camioanele de tip Henvy?


".............
Privatizată pe un euro
După ce Roman SA a fost privatizată pe un euro în 2003 ÅŸi vândută companiei malaeziene Pesaka Astana, acesta nu a mai putut face investiÅ£iile care îi erau impuse prin contract - de 20 de milioane de dolari, dar nici să exporte în Malaezia 1.000 de camioane în primii doi ani. Ioan Neculaie i-a forÅ£at, din poziÅ£ia de preÅŸedinte al AsociaÅ£iei pro BraÅŸov ÅŸi, mai apoi, de investitor, să facă aceste investiÅ£ii. Malaezienii nu au putut Å£ine, însă, pasul ÅŸi au renunÅ£at, vânzându-ÅŸi, vara trecută, participaÅ£ia către omul de afaceri braÅŸovean pentru un milion de dolari. „Ei oricum erau în faliment, aÅŸa că au fost încântaÅ£i de ideea de a vindeâ€
Image


Post Reply