faraCOSMIN D wrote:Motorizarea Peugeot P158 cu ce corespunde ? Adica e cel cu turbo sau fara ?
Analiza Motorizari ARO 24x/32x
- George
- Administrator
- Posts: 6950
- Joined: 11 Dec 2006, 21:18
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x
ARO CLUB ROMANIA
- COSMIN D
- Membru de elita
- Posts: 608
- Joined: 27 Oct 2007, 19:32
- Location: Constanta
- Contact:
Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x
Si cam ce consum mediu avea acest motor nea Baciule ?baciudibaciu wrote:Am sa scriu si eu cateva cuvinte despre motoarele care au echipat AROrile dar pentru inceput ma voi oprii la cel care mi-a fost foarte drag
L 25 si pe care l-am folosit din 1982 pana in 1991,
capacitate cilindrica 2495 cc
aspiratie naturala
putere maxima KW/CP 62.5 /85
turatiela Pmax {rpm } 4400
cuplul max. Nm 160
turatie la cuplul max{rpm } 3000
sistem de alimentare carburator
combustibil benzina
viteza max 110 km/h
Laconic asa se prezinta acest motor .Acum intervine parerea personala . FANTASTIC Un motor atat de robust si nepretentios cum sigur nu se vor mai construii .Drept este ca daca nu aveai reglat perfect carburatorul il dadeai dracului de aro si de motor ca sugea peste 16 l /100 si te ardea la buzunare la fel cum se ardeau supapele daca foloseai benzina de 98 co si il/o fugareai .Am folosit un astfel de motor parcurgand 270 000 km si cred ca ar fi mers mai mult daca asi fi avut uleiuri de calitate .Dar din pacate daca va aduceti aminte { unii } uleiul de motor uzat se colecta in vederea regenerari si se reintroducea pe piata ca ulei bun / normal !? Combustibilul era si el o mare problema atat din puct de vedere calitativ cat si sau mai ales cantitativ si atunci am apelat la tot ce stiam eu ca este lichid inflamabil Aveam un al doilea rezervor in care puneam de toate : benzina de 75 co luata de la camionagii diluant gaz toluen si dreacu mai stie ce. Porneam normal pe benzina si cand se incalzea mutam pe matrafox si ...mergea . Din lipsa cronica de acumulatori de multe ori am fost nevoit sa pornesc la manivela. {oare cati isi mai aduc aminte de asta ? } si trebuie sa spun ca era fantastic sa stai in fata masinii sa invarti o data zdravan si sa -l auzi si simti cum toarce .In mersul la ralanti puteai vedea fiecare din cele 4 palete ale eliciei.Sunt convins ca ar fi mult mai multe de scris despre acest motor dar eu ma opresc aici stiind ca vor veniialtii cu completari .{mai ales cei care au acest motor pe M
uri }
- Constantin
- Membru legendar
- Posts: 5003
- Joined: 24 May 2009, 00:53
- Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)
Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x
am gasit pe blocul motor,pe partea cu volanul,inscriptia P 158COSMIN D wrote:Motorizarea Peugeot P158 cu ce corespunde ? Adica e cel cu turbo sau fara ?
motorul meu este un turbo-diesel pus de nou in uzina de la Campulung
cred ca este un cod nesemnicativ
cele mai semnificative ar fi galeria de admisie si iesirile de la suportul filtrului de ulei
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
- lambd4
- Junior
- Posts: 58
- Joined: 18 Oct 2009, 11:29
- Location: Borsa Maramures
- Contact:
Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x
motorul peugeot p158 este este cel de 2.5 td.. asa am si io la aro si este scris certificat/.
- viorel244
- Membru
- Posts: 106
- Joined: 28 Feb 2011, 22:18
- Location: mogosoaia
- Contact:
Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x
tocmai mam uitat pe wikipedia in legatura cu motoarele de PEUGEOT;1)2.5 XD3 2498 Peugeot 75 PS (55 kW) @4500 rpm 147 N·m (108 lb·ft) @2500 rpm 2)2.5 XD3T 2498 PeugeotTurbodiesel 95 PS (70 kW) @4150 rpm 205 N·m (151 lb·ft) @2500 rpm.prima motorizare este fara turbo suflanta.am cautat disperat acel cod de motor P158 si nu am gasit nimica.poate este un cod de bloc motor si nu un cod ce motor.
P.S. sau acel cod ,,P158'', poate sa fie un cod de material din care este fabricat blocul,la fel cum si aurul,argintul....etc,au cate un cod de material.
P.S. sau acel cod ,,P158'', poate sa fie un cod de material din care este fabricat blocul,la fel cum si aurul,argintul....etc,au cate un cod de material.
Last edited by viorel244 on 12 Jul 2011, 13:40, edited 1 time in total.
- pupa
- Membru
- Posts: 117
- Joined: 19 Aug 2010, 18:19
- Location: Bucuresti - Dr. Taberei
- Contact:
Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x
P158 nu este codul motorului. Peugeot foloseste alte coduri pentru desemnarea fiecarui motor.
Raspunsul ti l-ai dat singur, pana la urma. Codul motorului este XD3 si a fost folosit atat pe Peugeot, cat si pe Ford si Ssangyong.
Raspunsul ti l-ai dat singur, pana la urma. Codul motorului este XD3 si a fost folosit atat pe Peugeot, cat si pe Ford si Ssangyong.
Бортовое Разделение (Divizia aeropurtată)
MG ZR 2.0 iDT 2004
Oltcit TIWI YBO - Stapanul turbinelor
Aro 10.4 - 1996
MG ZR 2.0 iDT 2004
Oltcit TIWI YBO - Stapanul turbinelor
Aro 10.4 - 1996
- viorel244
- Membru
- Posts: 106
- Joined: 28 Feb 2011, 22:18
- Location: mogosoaia
- Contact:
Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x
da pupa asta incercam sa explic si eu,ca ,,p158'' nu este cod de motor.codurile folosite de cei de la peugeot au fost ,,dx3 si dx3t'' pentru aro.
- George
- Administrator
- Posts: 6950
- Joined: 11 Dec 2006, 21:18
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x
P158 este codificarea data de RAR, la omologare, pentru motorizarea peugeot 2.5 aspirat. nu e niciun "cod de aur" sau "arama".
incercati sa spuneti ceea ce stiti sigur si care poate fi dovedit si sustinut, va rog, mai ales pe sectiunile tehnice.
pentru discutii de genul "am auzit eu" sau "eu cred ca..." exista "discutii de tot felul".
multumesc,
incercati sa spuneti ceea ce stiti sigur si care poate fi dovedit si sustinut, va rog, mai ales pe sectiunile tehnice.
pentru discutii de genul "am auzit eu" sau "eu cred ca..." exista "discutii de tot felul".
multumesc,
ARO CLUB ROMANIA
- asd
- Junior
- Posts: 80
- Joined: 22 Aug 2010, 11:58
- Location: Sannicolau Mare, Timis
Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x
Pompa de injectie de la motorul Peugeot turbo, (am inteles ca este Lucas), este buna?
Exista si pompe Bosch care se pot monta?
Exista si pompe Bosch care se pot monta?
- Werner
- Aro Club Romania
- Posts: 5229
- Joined: 11 Dec 2006, 19:41
- Location: Enzberg D
- Contact:
Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x
Pompa Bosch este mult mai buna! Este mai ecomona si se aeriseste repede. Lucas sunt cam proaste, eu m-am chinuit zile întreg sa o desaerisesc.
- asd
- Junior
- Posts: 80
- Joined: 22 Aug 2010, 11:58
- Location: Sannicolau Mare, Timis
Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x
Werner, stii cumva ce cod are pompa Bosch care se poate monta pe motorul Peugeot turbo?
- Constantin
- Membru legendar
- Posts: 5003
- Joined: 24 May 2009, 00:53
- Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)
Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x
Merg pompele Bosch de pe Ford Scorpio si Daf "cioc de rata",sant aceleasi motoare si aceeasi cilindree.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
- Werner
- Aro Club Romania
- Posts: 5229
- Joined: 11 Dec 2006, 19:41
- Location: Enzberg D
- Contact:
Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x
Asta este codul care îl am eu: Bosch 950.90. 250.90 Ar trebui sa-l gaseasca un Bosch Service. Acelas motor a mai fost montat pe utilitarele DAF seria 400. Poate gasesti mai usor de DAF, ca s-au dus multe în RO în anii '90, erau ieftine.
- asd
- Junior
- Posts: 80
- Joined: 22 Aug 2010, 11:58
- Location: Sannicolau Mare, Timis
Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x
Multumesc frumos domnilor, acum stiu ce sa caut.
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2403
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x
Intrebare : daca stie cineva de un motor tip D127 (Brasov) cu capacitatea cilindrica de 3800 cmc.(sau mai mare decat cilindreea de Brasov).
Mi-a spus cineva ca s-a pus pe TV si pe Rocar, dar nu am gasit nici o referinta pe net.
Mi-a spus cineva ca s-a pus pe TV si pe Rocar, dar nu am gasit nici o referinta pe net.
Daca nu Aro, atunci ce ?