Analiza Motorizari ARO 24x/32x

Dedicat Automobilului ROmanesc

Moderators: Werner, mariusjaz

Post Reply
User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4361
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x

Post by ydaniel » 22 Sep 2011, 12:41

Da,s-a scris de el pe aici.are codul(parca) D127.02 .


User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3988
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x

Post by Constantin » 04 Dec 2011, 21:23

asd wrote:Multumesc frumos domnilor, acum stiu ce sa caut.
Pompa Bosch;excelenta in teren si are avantajul ca poate functiona cu ulei de la Mc Donald-s fara mari modificari.
Pompa Lucas,lucreaza la turatii mari,e buna pe autostrada.
Fiabilitatea,depinde de norocul fiecaruia.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche

User avatar
suburban
Incepator
Incepator
Posts: 40
Joined: 15 Feb 2012, 01:10

Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x

Post by suburban » 19 Mar 2012, 00:28

Am o simpla intrebare...

Cum si cat de usor s-ar putea instala un motor si o cutie Toyota sau Andoria intr-un model mai vechi? Ar incapea usor un astfel de motor intr-un 243 din anii '80?

User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3988
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x

Post by Constantin » 19 Mar 2012, 01:06

Un ansamblu caroserie-sasiu de aro 24 din anii 80 este aproape identic (in milimetri vorbind)cu ultimele care au fost scoase pe poarta uzinei in anul 200X.
Motoarele Andoria si Toyota au fost deja instalate pe Aro.
Daca vrei sa nu ai batai de cap si sa faci precum uzina=masori,fotografiezi un model si faci intocmai.
Trebuie sa tii cont de:
-suportii motor sudati pe sasiu+eventual suporti cutie viteze,bara de torsiune sau cum s-o numi.
-instalatia electrica(alte becuri,oprire motor la cheie,relee si sonde mai multe si mai evoluate+corespondenta la martorii din bord,cablu acceleratie,turometru,etc).
-pedalier ambreiaj-frana(la aro cu motorizare romaneasca ambreiajul este actionat prin tija).
-cutiile de viteze de imperialiste fiind mai "lungi" ar trebui revizuita pe strung lungimea cardanului spate(poate ca si cardanul fata ar trebui revazut).
-o caseta de servodirectie ar fi binevenita deasemenea.
-radiator + difuzor.
-grupuri fata-spate in raport cu motorizarea si ceea ce se cere de la masina.
-motor mai voios cere si servo-frana(dublu circuit+alea-alea)...discuri pe fata ar fi binevenite %%- good luck
-capac negru de plastic deasupra cutiei de viteze(gaurile timoneriei nemaicorespunzand fostei motorizari romanesti).
-ca deobicei am uitat sau pus ceva in plus...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche


User avatar
Dan CHIRIAC
Administrator
Administrator
Posts: 2676
Joined: 20 Feb 2007, 10:10
Location: Bucuresti

Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x

Post by Dan CHIRIAC » 19 Mar 2012, 12:07

Cred ca ar mai si faptul ca una din traversele sasiului, aia din mijloc, de pe unde e frana de mana, e posibil sa trebuiasca mutata mai in spate cu vre-o 100 mm.
Si cutiile romanesti de 5+1 trepte intra tare greu pe sasiul pentru cutie in 4+1. M-am lovit eu de chestia asta.
ARO 244, an 1997, motor L25
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011

User avatar
suburban
Incepator
Incepator
Posts: 40
Joined: 15 Feb 2012, 01:10

Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x

Post by suburban » 03 Apr 2012, 18:57

In ce ani au inceput cei de la ARO sa introduca motoarele mai noi(ex. Toyota, Peugeot) pe 243/244?

User avatar
Lucian
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 597
Joined: 29 Jan 2012, 13:10
Location: Bucuresti - Sector 3, Cartierul Titan

Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x

Post by Lucian » 03 Apr 2012, 19:04

suburban wrote:In ce ani au inceput cei de la ARO sa introduca motoarele mai noi(ex. Toyota, Peugeot) pe 243/244?
De prin 96-97 din cate stiu eu.
Sa ma corecteze cineva daca nu e adevarat.
Un ARO nu este numai o masina,este o stare de spirit.Posesorul unui ARO este mobil,independent si pragmatic.Asemeni lui Hannibal el trebuie sa poata spune:"Vom gasi un drum sau vom crea unul"
(comaro.ro)-text modificat

User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4361
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x

Post by ydaniel » 03 Apr 2012, 20:53

Peugeot din 1995 si Toyota din 1999.

User avatar
Lucian
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 597
Joined: 29 Jan 2012, 13:10
Location: Bucuresti - Sector 3, Cartierul Titan

Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x

Post by Lucian » 03 Apr 2012, 21:17

ydaniel wrote:Peugeot din 1995 si Toyota din 1999.
Eram pe aproape. Oricum la "pejo" m-am gandit prima data ca toyota stiam ca e mai noua de 97-98.
Oricum bine de stiut.
Un ARO nu este numai o masina,este o stare de spirit.Posesorul unui ARO este mobil,independent si pragmatic.Asemeni lui Hannibal el trebuie sa poata spune:"Vom gasi un drum sau vom crea unul"
(comaro.ro)-text modificat

User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3988
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x

Post by Constantin » 03 Apr 2012, 23:43

Motoare de peugeot pe aro s.au instalat in uzina chiar inainte de 1989 adaptate la cutiile romanesti in 4 trepte.
4
Primul aro cu motor toyota l.am vazut prin anii 94-95.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche

User avatar
Lucian
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 597
Joined: 29 Jan 2012, 13:10
Location: Bucuresti - Sector 3, Cartierul Titan

Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x

Post by Lucian » 04 Apr 2012, 14:43

Constantin wrote:Motoare de peugeot pe aro s.au instalat in uzina chiar inainte de 1989 adaptate la cutiile romanesti in 4 trepte.
4
Primul aro cu motor toyota l.am vazut prin anii 94-95.
Ciudat
Nu am vazut sau auzit de un aro atat de vechi cu motorizare straina din fabrica
Un ARO nu este numai o masina,este o stare de spirit.Posesorul unui ARO este mobil,independent si pragmatic.Asemeni lui Hannibal el trebuie sa poata spune:"Vom gasi un drum sau vom crea unul"
(comaro.ro)-text modificat

User avatar
suburban
Incepator
Incepator
Posts: 40
Joined: 15 Feb 2012, 01:10

Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x

Post by suburban » 04 Apr 2012, 17:48

Sincer nici eu nu am vazut unul atat de vechi cu motorizare straina. Ma gandeam ca variantele Peugeot sau Toyota ar fi aparut dupa 2000.

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6794
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x

Post by George » 04 Apr 2012, 21:22

motorizare peugeot s-a pus dinainte de 89. varianta aspirata.
ARO CLUB ROMANIA

User avatar
Lucian
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 597
Joined: 29 Jan 2012, 13:10
Location: Bucuresti - Sector 3, Cartierul Titan

Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x

Post by Lucian » 04 Apr 2012, 21:30

Habar nu aveam pana acum, se pare ca invatam cate ceva pe zi ce trece
Un ARO nu este numai o masina,este o stare de spirit.Posesorul unui ARO este mobil,independent si pragmatic.Asemeni lui Hannibal el trebuie sa poata spune:"Vom gasi un drum sau vom crea unul"
(comaro.ro)-text modificat

oldman
Incepator
Incepator
Posts: 21
Joined: 05 Apr 2009, 00:34
Location: Craiova

Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x

Post by oldman » 04 Apr 2012, 23:37

S-a pus intradevar varianta aspirata a aceluiasi motor, dar de o generatie mult mai veche de 2,1l si cu distributia pe pinioane, nu pe lant, cu injectoarele prinse cu calaret cu 2 suruburi, nu cu filet si cu pompe Lucas cu opritor mecanic si cu surub de aerisire pe capul hidraulic.
Daca imi aduc aminte bine avea vreo 50 - 60 cp, adica nu era vreo performanta de motor, s-au pus in special pe 240 exportate in Franta si Italia


Post Reply