Aro diverse informatii

Dedicat Automobilului ROmanesc

Moderators: Werner, mariusjaz

Post Reply
User avatar
aztec
Incepator
Incepator
Posts: 27
Joined: 11 Dec 2006, 21:03
Location: Bucuresti

Aro diverse informatii

Post by aztec » 13 Dec 2006, 12:11

Aceasta stire din 2005 trebuie vazuta ca o stire comunista.. Extrasa din ea datele ce ne intereseaza si ingorate anumite aspecte..publicitare

"Noul ARO se arata bucurestenilor
Nicu Stan

ARO Cross lander a lansat, linga Bucuresti, prima reprezentanta exclusiva, MAX MOTORS, in cadrul unui eveniment la care a luat parte si patronul Cross Lander, John Perez. Showroom-ul expune 15 masini ARO, din modelele ARO 224, ARO 246, ARO 264, ARO 330 si CL 244x, o autospeciala cu motor Ford. Unul dintre reprezentantii tehnici ai companiei a spus ca la modelul 243 trebuie refacut testul de impact, dar ca, modelul a trecut, cu o saptamina in urma, testul de ancorare a centurii. Potrivit fisei tehnice, modelele ARO 324 ANT-M si 330 ANT-M functioneaza pe motorina, pe alimentare cu pompa de injectie, avind un consum urban de 13,5 litri la suta de kilometri. Modelele 240ANT-M, 241ANT-M, 243ANT-M, 244ANT-M, 246ANT-M sint dotate tot cu motoare diesel, consumul urban fiind de 12,5 litri la suta de kilometri. Consumul de ulei al acestor motoare variaza intre 4 si 5,9 litri. Perez a spus ca „lucratorii din fabrica incep sa realizeze ca, daca fac un produs mai bun, il pot vinde oriunde in lume“. Primul drive test al modelului 244X a avut loc in luna iunie in Florida, SUA. Autovehiculul este construit in Romania, dar este destinat pietei americane. •
"


User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6792
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Aro diverse informatii

Post by George » 13 Dec 2006, 18:05

cumva e vorba de showroom-ul de la saftica? stiu ca era acolo,acum vreo 2 ani,sau asa ceva...

ca sa vezi si sa nu crezi...perez invitat la asociere cu AMROM:
http://www.sfin.ro/articol.php?id=5485&pager_text=0
Last edited by George on 14 Jan 2007, 14:29, edited 1 time in total.
ARO CLUB ROMANIA

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6792
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Raspuns: Aro diverse informatii

Post by George » 14 Jan 2007, 14:51

Paguba de 800 miliarde de lei: Privatizarea ARO, dosar la DNA pentru Musetescu

Maniera de abordare a criminalitatii economico-financiare a constat, in 2006, in directionarea eforturilor spre combaterea faptelor ilegale grave din economia nationala, obiectivele prioritare ale politistilor fiind cresterea sigurantei, asigurarea legalitatii, precum si imbunatatirea climatului mediului de afaceri, in vederea sustinerii functionarii economiei de piata. Principalele fenomene care s-au manifestat in acest domeniu sunt: frauda privind achizitiile publice, afacerile ilegale cu uleiuri minerale si alte derivate din petrol, evaziunea fiscala, in special restituirile ilegale de TVA, infractiunile legate de materialele refolosibile in mod deosebit cu fier vechi si metale neferoase, frauda bancara si reciclarea sumelor de bani rezultate din aceste activitati care au constituit elementele principale ale economiei subterane. La 7 august a.c., dosarul privatizarii frauduloase a SC ARO SA Campulung a fost trimis procurorilor anticoruptie, fostul sef al Autoritatii pentru Privatizarea Activelor Statului (APAPS) fiind cercetat pentru posibile infractiuni de abuz in serviciu. Ovidiu Musetescu, alaturi de alti 12 subordonati de-ai sai, are calitatea de invinuit, ancheta Directiei de Investigare a Fraudelor (DIF) din IGPR stabilind ca prejudiciul in acest caz depaseste 800 miliarde lei vechi.

Valoarea activelor, la nivelul anului '94

Comisarul-sef Dan Bucur, seful DIF, a declarat, in cadrul unei conferinte de presa, ca "politistii din IGPR, specializati in investigarea infractiunilor economice, au sesizat DNA cu privire la posibile infractiuni de abuz in serviciu, savarsite de Ovidiu Musetescu si alti functionari ai AVAS, care au participat la privatizarea unei societati comerciale producatoare de autoturisme de teren, din judetul Arges". Potrivit anchetatorilor, verificarile in dosarul privatizarii frauduloase de la SC ARO SA Campulung au fost finalizate de politisti. Din verificarile efectuate pana in prezent a rezultat ca, in cursul procesului de privatizare, valoarea activelor incluse in patrimoniul societatii a fost luata in calcul la nivelul anului 1994, fara a mai fi actualizata in conformitate cu prevederile legale in vigoare. "In acest mod s-a influentat in sens negativ valoarea activului net si nivelul de pornire a negocierilor pentru pretul de vanzare a actiunilor, Curtea de Conturi a Romaniei stabilind ca diferenta care nu a fost luata in considerare depaseste 800 miliarde lei vechi", a precizat comisarul-sef Bucur.

Negociere dupa bunul plac

Tot in timpul verificarilor au fost descoperite indicii ca negocierea si finalizarea procesului de privatizare a SC ARO SA s-au realizat, de catre APAPS, in alte conditii decat cele prezentate in Memorandumul de privatizare, aprobat de Guvernul Romaniei in sedinta din 25 septembrie 2003. Astfel, cu toate ca in Memorandum se stipula ca firma americana, castigatoarea licitatiei, se angajeaza sa investeasca in societatea achizitionata 27 milioane dolari, in documentele APAPS este specificata o alta suma, respectiv 15,5 milioane dolari, diferenta de aproximativ 11 milioane fiind reprezentata de datoriile si creditele comerciale ale SC ARO SA. "Mai mult decat atat, nici in contractul de vanzare-cumparare de actiuni nu au fost prevazute clauze prin care cumparatorul sa se angajeze sa achite aceste datorii si credite comerciale ale societatii privatizate", a mai spus seful DIF.
Tot ieri, a mai fost facut si anuntul potrivit caruia Ovidiu Musetescu mai este cercetat si de politistii brasoveni, tot pentru abuz in serviciu. De aceasta data, a mentionat comisarul-sef Bucur, in legatura cu un contract de vanzare-cumparare a unor utilaje, incheiat intre Automobile SA Dacia si SC Roman SA. Potrivit IGPR, verificarile au stabilit ca utilajele in cauza au fost evaluate de APAPS la 100.000 de dolari, cu toate ca valoarea reala a acestora era de peste 6 milioane dolari. Si in acest caz, competenta de solutionare a dosarului a fost declinata in favoarea procurorilor DNA.

Jaful, orchestrat de Cross Lander

Asa cum am mai scris, jaful de la societatea musceleana a fost posibil numai cu directa complicitate a unor functionari ai APAPS, aflati sub conducerea lui Ovidiu Musetescu. Pe scurt, strategicul investitor John Perez a prezentat acte false din care reiesea ca firma lui de apartament (notata de autoritatile americane cu grad de risc 5) este una puternica si nimeni nu l-a verificat. Functionarii APAPS nu au vrut sau "au uitat" sa verifice societatea cu pricina la Directia de Corporatii Florida, inainte de a bate palma pentru vanzarea SA ARO SA. In plus, dupa privatizare, Cross Lander SUA Inc. nu s-a sinchisit sa respecte clauzele contractului. Evident, functionarii statului au stat, si in acest caz, cu mainile in buzunar...
Cetateanul american John Perez - presedintele Cross Lander, care a cumparat ARO Campulung - este acuzat de falsificarea actelor de identificare a firmei sale, prezentate in contextul privatizarii. Dosarul a fost instrumentat initial de ofiterii de la Investigarea Fraudelor din cadrul IJP Arges, fiind declinat ulterior spre solutionare in favoarea DIICOT din cadrul Parchetului instantei supreme, sub aspectul savarsirii infractiunilor de inselaciune, fals intelectual, uz de fals si fals in declaratii.

Actele false ale lui Perez

Din verificari, politistii au stabilit ca Perez ar fi prezentat documente false, privind datele de identificare ale Cross Lander, cu ocazia privatizarii SC ARO SA Campulung Muscel, cu scopul de a induce in eroare autoritatile romane cu ocazia incheierii contractului de vanzare-cumparare de actiuni.
Contractul de privatizare a firmei din Campulung a fost incheiat in septembrie 2003, cand Cross Lander - o societate mixta formata din grupul brazilian Samambaia si firma americana Lacaro Auto Distributors - a cumparat de la stat un pachet de actiuni reprezentand 68,7% din capitalul societatii. Cumparatorul s-a angajat sa plateasca 15,8 milioane de dolari pentru pachetul de actiuni si investitii, suma la care se adauga alte 11,4 milioane de dolari in contul datoriilor si creditelor comerciale ale uzinei. AVAS sustine ca firma americana nu a respectat o serie de obligatii asumate in contractul de privatizare, privind lansarea productiei unui nou model de autoturism de teren, interdictia vanzarii unor active, realizarea unei infuzii de capital in valoare de 3 milioane de dolari si a unor investitii de 2 milioane de dolari. Infuzia de capital si investitiile mentionate au fost scadente la data de 5 ianuarie 2005.


Sursa: Curielul National 28-12-2006
ARO CLUB ROMANIA

User avatar
MagnuM
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 339
Joined: 27 Dec 2006, 19:47
Location: Bucureşti / România
Contact:

Raspuns: Aro diverse informatii

Post by MagnuM » 12 Feb 2007, 02:45

Presa americana si despre perspectiva ARO, in America:

Rugged Romanian 4WD vehicle set for Valley debut

The Business Journal of Phoenix - February 6, 2004by Adam KressThe Business Journal

When foreign carmakers come to mind, Romanian brands don't usually jump out to the front of the pack, but that soon may change.
A new brand of sport recreational vehicle manufactured in Romania is expected to debut at four Arizona dealerships and across most of the country later this year.
The Cross Lander 244X is a midsize, rugged and affordable four-wheel drive vehicle targeted to a young demographic who will use it more for hauling camping and fishing equipment than groceries and toddlers. It will be priced around $20,000.
Miami, Fla.-based Cross Lander USA's products are based on ARO's (Auto Romania) line of vehicles. ARO has been manufacturing off-road vehicles and light trucks for more than 50 years, but Cross Lander USA acquired ARO Romania's 8 million-square-foot manufacturing facility from the Romanian government in September as part of that government's privatization program.
Cross Lander officials are awaiting EPA approval for the car to be sold in the United States, and expect by the summer to have the new SRVs selling at its 106 dealers around the country.
Bill Goetze, vice president and general manager for Cross Lander USA, said the company has entered into agreements with more than 100 existing new and used car dealers around the country to sell the 244X when it begins shipping from Romania. As many as 150 dealers may carry the brand in 2005.
In Central and Northern Arizona, three Chapman-owned dealerships -- in Tempe, Maricopa and Payson -- will be the exclusive distributors of the Cross Lander brand. One Tucson Subaru/Oldsmobile dealership also will carry the Cross Lander vehicles.
Goetze said Cross Lander President John Perez first rode in the ARO vehicles nearly a decade ago and felt with the right improvements the vehicle could sell well in America. Now, after making those improvements, the car is nearly ready to be sold on U.S. soil. A slightly different version of the 244X assembled in Brazil has been selling in some Latin American countries since October 2002.
Already the vehicles are popular with dealers, Goetze said.
"We fully anticipate we will sell everything we can produce in the initial stages," he said. "Once production starts in the spring, we will produce 3,500 to 5,000 over the following year. There's a pent-up demand for this product because manufacturers have abandoned this type of vehicle."
With a base price of about $20,000 and popular, rugged looks, the biggest challenge in making the vehicles a success in America may lie in marketing. Those efforts will come both from Cross Lander USA and local dealerships, Goetze said.
"We will market this as a sport recreational vehicle," he said. "We identified it as that because it will be targeted to outdoorsmen like ranchers, construction contractors and people who spend a lot of time outdoors.
"It's very adaptable to rugged conditions, and it's also affordable. There's nothing comparable in that price range."
There's nothing in that price range now, but that likely will change over the next few years, according to Valley resident Larry Edsall, a freelance automotive writer and author of two books on the industry.
"Obviously there's a market there," he said. "Ford introduced its new Bronco concept at the Detroit show and it will be priced in the teens. Jeep has a similar concept also."
Because of the competition lurking around the corner, getting the Cross Lander name out there will be that much more important. Goetze said that mainly will be done through a grassroots effort.
"We will take the vehicles to places like racing events, county fairs, boat shows and fishing seminars," he said. "We also will have some print ads and very targeted magazine advertisements."
John Chapman, president of the Valley's Chapman Chevrolet and Freeway Chevrolet dealerships, has not seen the 244X firsthand, but is excited to sell the SRV at three Arizona locations.
"We had info on the vehicle from Cross Lander sent to us and we liked the price and the off-road segment that the 244X is in," he said. "We're always looking for additional opportunities."
He said his initial order will be for about 40 vehicles, and hopes to sell 20 to 25 per month.
"We'll start with a basic media campaign with television, radio and print ads to push the new product," Chapman said. "Then hopefully six or seven months down the road we can put more money into the campaign."
He said he will target his existing customers through mailings, and mainly will target the young sport utility buyer involved in the outdoors.
"This franchise meshes well with the area surrounding us," he said. "There are a lot of opportunities for outdoor and off-road activities close to the Valley and all over Arizona.
"For the price and what it does, this is a perfect fit for a lot of 20- and 30-somethings."
Whether it becomes a perfect fit remains to be seen, but its success depends greatly on one factor -- quality, Edsall said.
"The price point is attractive and there are a lot of potential buyers in that market," he said. "But you have to convince people they will hold up over five or six years. They will be abused when they are selling for that price."

Get connected
Cross Lander USA: www.crosslander.com.
Chevrolet Suburban V2500 Silverado
Image
"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea


User avatar
tokyodream
Junior
Junior
Posts: 72
Joined: 01 Mar 2010, 11:48
Location: IASI
Contact:

Re: Aro diverse informatii

Post by tokyodream » 02 Mar 2010, 10:01

ARO - oriunde, oricand !

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6792
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Aro diverse informatii

Post by George » 02 Mar 2010, 10:08

la fabrica aia, in brazilia, se monteaza ceva indian acum... tata sau manhindra.
ARO CLUB ROMANIA

User avatar
Cotizo
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 409
Joined: 19 Jan 2009, 08:18
Location: Sibiu
Contact:

Re: Aro diverse informatii

Post by Cotizo » 02 Mar 2010, 11:35

Las' ca vom avea si noi un SUV de plastic, Duster-ul - nu le-ar fi rusine la francezi, pana si numele il plagiaza - ca sa fim in rand cu lumea... Prea scump pentru taranul de rand, care nici macar nu l-ar putea folosi ca pe un ARO si prea "proletar" pentru amatorii de X5, e clar ca va fi destinat preponderent exportului. Nu vi se pare ca Romania a devenit un fel de teren de experiente pentru firma Renault?

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6792
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Aro diverse informatii

Post by George » 02 Mar 2010, 15:09

nu stiu daca e chiar un teren de experiente, dar este cu siguranta un teren fertil pentru domeniul auto, pe care ei il exploateaza la maxim. avem ingineri capabili, si asta au vazut-o si ei, de s-au hotarat sa faca centrul ala de tehnologie de la titu. este singurul de aceasta natura, din afara frantei...si asta spune multe.
eu unul, ma bucur ca au facut treaba serioasa si au investit si au dezvoltat, ca altfel era si dacia dupa aro... nu avea sanse de una singura, mai ales ca nu se adresa unui segment de nisa in piata auto, cum era aro.
ARO CLUB ROMANIA

User avatar
Cotizo
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 409
Joined: 19 Jan 2009, 08:18
Location: Sibiu
Contact:

Re: Aro diverse informatii

Post by Cotizo » 02 Mar 2010, 15:46

Si asta e drept...

User avatar
cristian irimescu
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 537
Joined: 05 Nov 2008, 19:10
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Aro diverse informatii

Post by cristian irimescu » 02 Mar 2010, 17:36

Dupa inceputul crizei se sistase tot la Titu. Am fost saptamana trecuta, se lucreaza intens. Probabil asta se datoreaza si vanzarilor mari de la export.
Ce ar fi daca...............ar cumpara astia marca Aro si ........ 8-X 8-X

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6792
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Aro diverse informatii

Post by George » 02 Mar 2010, 18:51

sistarea lucrarilor nu are nicio legatura cu criza. problema a fost cu terenul, unde a fost un aeroport militar, si s-a incurcat statul cu ministerul apararii, sau ceva de genul... ideea e ca reno semnase cu cineva, si s-a trezit altcineva ca e terenul lui (tot institutie a statului). investitia fusese bugetata si se va face indiferent de efectele crizei. vanzarile bune la export ale dacia, intr-adevar ca au scos din belele grupul reno-nissan(mai ales nissan), dar centrul ala de cercetare si dezvoltare se facea oricum.
cat despre cumpararea marcii ARO de catre francezi...m-as mira. doar "brandul" a mai ramas de cumparat, ca in rest totul e topit. practic trebuie sa construiasca o fabrica de la zero, incepand cu gardurile. ceea ce nu cred ca e interesant pentru ei, mai ales pe fondul actual al pietei auto.
ARO CLUB ROMANIA

User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5087
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: Aro diverse informatii

Post by Werner » 02 Mar 2010, 21:02

La export o sa mearga Prafuitorul (Duster ;D ) de numa numa! În Germania deja au platit "câtiva mii de clienti" masina, fara sa o vada (daca e sa credem în presa). Probabil ca va fi o lista de asteptare pentru Germania. Ca pe vremuri în România! :-j

User avatar
tokyodream
Junior
Junior
Posts: 72
Joined: 01 Mar 2010, 11:48
Location: IASI
Contact:

Re: Aro diverse informatii

Post by tokyodream » 03 Mar 2010, 14:49

eu stiam ca lista de asteptare este in Romania, au platit baietii 5.000 lei avans .
si din cate stiu, cei de la renault_dacia lucreaza la niste modele de transport, gen Kangoo-Trafic :)
Pacat ca nimeni n-a cumparat macar NUMELE ARO si sa scoata un model adevarat pur-sange!
Alo, Coreea, se aude ? ;)
ARO - oriunde, oricand !

User avatar
teddy
Incepator
Incepator
Posts: 49
Joined: 04 Dec 2009, 23:12
Location: Galati

Re: Aro diverse informatii

Post by teddy » 03 Mar 2010, 19:32

pai am inteles ca numele ARO e al fam ratiu, si daca ar fi de cumparat care ar fi pretul? dar oare e de vanzare? sa nu fie interzis vanzarii, din motive econmice. in alta ordine de idei am auzit ca motocicleta din muzeul aro nu mai e, stie cineva ceva de ea? e mare pacat sa dispara tot.

dragospetres
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1371
Joined: 10 Jan 2008, 21:01
Location: suceava

Re: Aro diverse informatii

Post by dragospetres » 06 Mar 2010, 17:36

-cum stam cu parcul national de autovehicule,inclusiv ARO:
http://economie.hotnews.ro/stiri-auto-6 ... -dacii.htm


Post Reply