asemanare aro si land rover defender!

Dedicat Automobilului ROmanesc

Moderators: Werner, mariusjaz

Post Reply
User avatar
florin 34
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 335
Joined: 14 Nov 2008, 16:33
Location: medias, str. alexandru vlahuta 37, 551044
Contact:

asemanare aro si land rover defender!

Post by florin 34 »

doar mi se pare mie, sau uzina mecanica muscel s-a inspirat din land rover defender cand au conceput seria aro 24, dupa seria ims? asemanarile sunt frapante! forma caroserie, capota, oglinzi, bordul, variante caroserii, roti, mrl, mai sunt dar nu imi vin in minte! de mult ma tot gandesc!
chiar si acum, in 2009, ultimul defender seamana tare cu aro, asa, ca o continuare a tipului de masina, care la noi nu se mai face, din pacate!

aroou
Membru
Membru
Posts: 125
Joined: 11 Mar 2008, 18:12
Location: bucuresti

Re: asemanare aro si land rover defender!

Post by aroou »

asemanare..?..ce asemanare..?..are tot 4 roti ..cei din america incercau sa faca o legatura cu defender..aro in capul lof fiind un model vechi de land rover care ar fi facut si razboiul..diferenta intre ele ..este tabla si sasiul nostru viguros ..un aro a luat-o la vale si a lovit un defender in spate pe care la strimbat bine rau..rideau cei de la land rover de aroourile noastre ..dar le priveau tabla groasa cu respect..si sasiul viguros.........
User avatar
alex
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1518
Joined: 12 Mar 2007, 23:16
Location: Bucuresti

Re: asemanare aro si land rover defender!

Post by alex »

cu sasiul...azi m-am uitat la un sII scurt.
are sasiul de doua ori cat aroul meu.

sa nu incepem o polemica, dar....asemanarile intre aro si def sunt izbitoare.

oare ce masina ar fi fost de inspiratie pentru inginerii nostri, fortati sa se uite in vest....prin anii 70?

defenderul, evident.
am vazut un dif de defender. in afara d efaptul ca e mai solid, sistemul de blocare al reglajului e identic. cumspun englezii, "go figure"!!!

ca romanii au avut si partea lor de inovatie (la pivoti au gresit un pic) e incontestabil.

diferenta ulterioara a fost data de faptul ca cele doua masini au evoluat in medii diferite : landy intr-o piata concurentiala, iar aro intr-o piata restrictiva comunista, ceea ce a dus la extinctie, asta dupa ce mai intai calitatea s-a dus pe apa sambetei.

aro nu a fost promovat ca masina de offroad, ci ca utilitar cu ceva capacitati de off...mult mai ieftin
(o dovada ar fi ca fabrica nici nu s-a chinuit sa omologheze roti mai mari, versus landy, unde ai de unde alege.)

personal, post sII, mi se pare ca aro arata mult mai fain ca line de caroserie decat actualul defender.

s I si sII in schimb arata ff misto.
User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: asemanare aro si land rover defender!

Post by Werner »

Sunt convins ca cei de la ARO nu s-au inspirat de la Defender. Si înca ceva: nu comparati Defenderul de astazi cu ARO de astazi (sau ultimele). Uitati-va la un Defender din 1969-1970, din timpul când s-a lucrat la ARO 24. Defenderul din anii '60-'70 (seria III), nu seamana prea mult cu seria de astazi, care datorita botului drept si ca masca de plastic, seamana putin cu ARO. Ca puntea si diferentialul seamana, e normal, nu poti inventa masina din nou! Toate puntile la clasa asta de masini sa aseamana oarecum între ele. La fel sasiu, este un sasiu tip rama, nu îl poti face mult mai altfel. Iar masinile de la începutul anilor '70, pâna la începutul anilor '80 au avut o forma patrata, mai ales "animalele de lucru". Ciar si Mercedes G, Daihatsu Feroza, si de fapt toate japonezele din vremea aceea aveau o forma "asemanatoare". Asa era moda. Era o forma practica. Da, pe ARO din anii '90 s-au montat oglinzile "Brittax", care sunt montate si pe LR Defender din acesti ani. ;D De MRL-uri sa nu mai vorbim, ca ARO nu avea asa ceva pe vremea aceea.
Va mai pun câte o poza cu LR seria III si ARO, seria I, amândoua de la începutul anilor '70. Unde este asemanarea? :-?? Dar, mai ales: de ce au trebuit sa se inspire Inginerii de la Câmpulung de undeva? Erau prea prosti sa puna ceva propriu pe roti? Si motorul L27 a fost "creatia" lor. Defectele erau mai mult provocate din lipsa de calitate si nu din cauza unor greseli de priectare.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
alex
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1518
Joined: 12 Mar 2007, 23:16
Location: Bucuresti

Re: asemanare aro si land rover defender!

Post by alex »

nene werner, eu cred ca e un sII jucaria din poze.
si in varianta asta, aro arata ca o masina moderna fata de dinozaur.

dar cred ca siii, predecesorul defenderului aduce f mult cu aro cu faruri rotunde.
raman la parerea mea, ca la design aro e mai reusit decat defender (sau siii)

uite poza cu ce mi-a dat google pt siii
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
mleo
Membru
Membru
Posts: 182
Joined: 12 Feb 2007, 22:16
Location: Brasov

Re: asemanare aro si land rover defender!

Post by mleo »

am avut ocazia sa dezmembrez cateva (3 buc) Range Rover, diverse generatii. Cel mai vechi de prin 1988.Sasiul de Defender este fix identic cu cel de Range. "Proiectul" era sa potrivesc o caroserie e Aro (e adevarat nu de serie, stiti despre ce e vorba) pe un sasiu de Range. M-a "izbit" asemanarea dintre cele 2 sasiuri. Cu ele unul linga altul, m-am convins ca inginerii romani au mai "studiat" si cu aparatul de fotografiat. Fara a incerca sa minimalizez vreun merit, sau sa iau in batjocura priceperea si calitatile lor (nu vreau sa intru in polemici nelegate de subiect, dar comparativ cu promotiile scolilor comuniste , Basescu are dreptate cu rezultatele generatiilor actuale si nivelul scolii romanesti de acum...)...dar daca asa or fi fost "directivele"..... asa le-au facut.
Deci sasiurile au acelasi desen, aceleasi curburi...etc...etc...
Mai departe nu ma pronunt cu asemanarile. Nu sint destul de priceput. Dar sint sigur ca obiectvele si destinatia pentru care au fost construite ambele masini au fost cam aceleasi . Sa fie bune si rezistente in off-road. Atat doar ca la ei off road insemna aport si fun, iar la noi insemna mersul pe soselele de zi cu zi si agricultura.
User avatar
mariusjaz
Moderator
Moderator
Posts: 439
Joined: 27 Aug 2007, 14:46
Location: luncoiu de jos

Re: asemanare aro si land rover defender!

Post by mariusjaz »

da si in faptul ca al nostru pe fata are suspensie independenta iar al lor punte rigida si brate bascula nu vezi nici o diferenta
User avatar
mleo
Membru
Membru
Posts: 182
Joined: 12 Feb 2007, 22:16
Location: Brasov

Re: asemanare aro si land rover defender!

Post by mleo »

Uite, o sa te miri, dar am in curte unul cu punti rigide si pe fata si pe spate, si unul cu suspensii independente si pe fata si pe spate. Ma gandesc serios si la unul cu senile.A dracului, insa, ca au sasiurile la fel toate. :-*


Sar peste ironie (ca i-am raspuns deja), si repet :asemanarea dintre cele doua sasiuri : forme, dimensiuni, raza de curbura.
Mai urmariti un pic si rapoartele din grupuri, sa vedem daca acolo se vede ceva.


Daca am suparat cu ceva, ma retrag din discutie, fara probleme, ca nu am timp de ironii de casa scarii. Mi s-a parut ca putem avea o discutie fara a face pe desteptii, chiar daca iubim masina asta si fara a ne pricepe f. mult la mecanica, caz in care oricum avem dreptul la o opinie.

Daca a deranjat observatia despre scoala de azi si scoala e ieri...asta e o alta discutie.Care o pot sustine si cu argumente solide.

Cat despre "aparatele de fotografiat" , aceasta nu diminueaza cu nimic meritele inginerilor cu acoala facuta pe vremea raposatului. Personal, sint sigur ca "s-au inspirat". Asa a fost sarcina de sus. Sa faca proiectul repede. Oricum posibilitatile tehnice erau oarecum limitate. Ce altceva, ce alta idee puteau sa aiba? sa puna spatele in fata?
Sper sa reusesc sa fac rost (de la dosare) de niste fotografii f. interesante. Daca nu, voi face niste foto la sasiul ARO-ului cu nr.00001, sa vedeti cum arata, si cu ce seamana mai tara: cu sasiul de Defender, sau cu cel de Aro.
User avatar
alex
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1518
Joined: 12 Mar 2007, 23:16
Location: Bucuresti

Re: asemanare aro si land rover defender!

Post by alex »

eu cred ca siii/ defender au evoluat fff lent,lr ajungand si in ziua de azi sa-si mentina aspectul auster.

la momentul in care s-au apucat ai nostrii de treaba, au preluat ceva si au schimbat anumite elemente, in asa fel incat maina devenit mai confortabila (e mai confortabila decat defenderul, suspensie fata).

un istoric ar putea sa ne lamureasca de ca au trecut de la ims la productia de a 24.

eu cred (nu am nici o data) ca ims era depasit ca linie de caroserie si era mult prea "tractor". si au dezvoltat o masina care sa mai faca din treaba ims, dar sa poata parcurge distante mai mari, in progres cu dezvoltarea structurii rutiere.
e doar o supozitie.
User avatar
florin 34
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 335
Joined: 14 Nov 2008, 16:33
Location: medias, str. alexandru vlahuta 37, 551044
Contact:

Re: asemanare aro si land rover defender!

Post by florin 34 »

pai chiar ca era depasit in anii 70-72!
ims e tip de masina din anii 30! nu se mai putea produce asa masini nici chiar dupa standardele comuniste in anii 70! trebuia sa se faca alta masina, chiar in conditiile progresului foarte lent din economia planificata!
iar daca ingineri nostri s-au inspirat dupa land rover defender, eu zic ca e foarte bine, land rover fiind una dintre cele mai renumite marci din lume la productia de masini cu adevarat de teren!
land rover defender a evoluat ca si economiile comuniste! chiar si azi e auster, dotari spartane, mai spartan ca ultimele aro, care sunt mult mai moderne! dr face fata in teren dificil!
oricum, nu au stiut cum sa scape de land rover, l-au tot vandut, ba la ford, iar acum la tata industries!
Dan Popescu
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 263
Joined: 25 Sep 2008, 20:16

Re: asemanare aro si land rover defender!

Post by Dan Popescu »

la noi la unitate asta se numea "proiectare cu sublerul"
este cea mai ieftina forma de asimilare-cercetare-dezvoltare produse noi, si eram TARE BUNI la chestia asta.
Si ma refer la chestii industriale serioase, care zboara, nu la o caruta de masina.
SERGHEI
Banat
Banat
Posts: 2354
Joined: 27 Dec 2006, 15:14

Re: asemanare aro si land rover defender!

Post by SERGHEI »

Dan Popescu wrote:la noi la unitate asta se numea "proiectare cu sublerul"
este cea mai ieftina forma de asimilare-cercetare-dezvoltare produse noi, si eram TARE BUNI la chestia asta.
Si ma refer la chestii industriale serioase, care zboara, nu la o caruta de masina.


Defineste te rog :,,CARUTA de masina" ........... ARO sau Defenderul ?
mosu
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 319
Joined: 27 Feb 2007, 05:41
Location: Bucuresti
Contact:

Re: asemanare aro si land rover defender!

Post by mosu »

Chiar mai e nevoie sa intrebi?Se cunoaste parerea d-lui Dan Popescu despre Aro,macar face dovada unei consecvente demna de o cauza mai buna.Cred ca pur si simplu nu se poate abtine sa denigreze Aro(asta bineinteles din dragoste)ca aici e forum de ”iubitori”
User avatar
alex
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1518
Joined: 12 Mar 2007, 23:16
Location: Bucuresti

Re: asemanare aro si land rover defender!

Post by alex »

sunteti off topic!!!!!!!! [-X

toate sunt carute. care ne place si pe care o avem e alta problema.

ramaneti ontopic, va rog.
SERGHEI
Banat
Banat
Posts: 2354
Joined: 27 Dec 2006, 15:14

Re: asemanare aro si land rover defender!

Post by SERGHEI »

alex wrote:sunteti off topic!!!!!!!! [-X

toate sunt carute. care ne place si pe care o avem e alta problema.

ramaneti ontopic, va rog.
Aici cred ca ai intarziat cu observatiile.Dan Popescu este un iubitor de aro. Hai sa nu facem o calitate din faptul ca omul ,,da" in ARO cum are ocazia.Pur si simplu atat poate ,atat stie ..atat face...Ca si-a gasit pe forumul asta pe cine sa ,,vrajeasca " este alta poveste.De ce nu o sta omul asta cuminte in banca lui si sa spuna mersi ca si-a gasit sursa de ,,piese"..chiar nu 8inteleg.

Trebuia sa incerci sa-l temperezi pe Popescu ,stiind ca are antecedente de ,,iubitor" nu sa ne atentionezi pe noi..pt o intrebare si o remarca nevinovata ..

Post Reply