MUZEUL ARO

Dedicat Automobilului ROmanesc

Moderators: Werner, mariusjaz

Post Reply
User avatar
zimbrulcarpatin
Nou venit
Nou venit
Posts: 4
Joined: 04 Sep 2009, 21:37
Location: Bucuresti
Contact:

MUZEUL ARO

Post by zimbrulcarpatin »

In cadrul acestui topic incerc sa fac un muzeu al marcii ARO. Sper sa nu deranjeze pe nimeni!

1. SCURT ISTORIC

Societatea Comerciala ARO SA este amplasata in Campulung Muscel, un important centru comercial inca din secolul al XIII-lea. Orasul este situat pe drumul european E 574, la 598m altitudine, pe albia Raului Targului. Cel mai apropiat aeroport este Aeroportul Otopeni, situat la 20 km de Bucuresti si la 172 km de Campulung.
Pe amplasamentul actual al S.C. ARO S.A. activitatea industriala a inceput in anul 1885 prin infiintarea unei fabrici de hartie a companiei Letea. Dupa Primul Razboi Mondial, fabrica s-a transformat in societate pe actiuni, producand si celuloza. Intre anii 1943-1944 au fost produse elice de avion si echipamente de tragere pentru Intreprinderea de Avioane Brasov, iar intre 1954-1957, parti componente pentru industria auto.
1957 reprezinta anul in care a fost produs primul automobil de teren in Romania, IMS 57. In anul 1959 a fost lansat modelul imbunatatit M 59. 1961 reprezinta anul in care incepe programul de proiectare si pregatire de fabricatie al automobilului M 461, a carui productie de serie debuteaza in 1964. Prototipul era echipat cu un motor conceput si realizat la Campulung sub denumirea de M 207, plasand autoturismul in media performantelor mondiale de la acea vreme pentru clasa de autovehicule tot-teren. Acesta reprezinta primul model comercializat la export incepand cu anul 1965, in total fiind exportate 53.000 bucati M 461 in 55 de tari.
In 1972 se lanseaza in fabricatie gama ARO 24 cu cele cinci modele ale sale, iar in 1980 intra in productia de serie gama de automobile ARO 10. In 1984 s-a inceput producerea primului motor Diesel ARO, L 27, iar in 1989 a motorului L 30 (benzina).
Un nou model ARO 10, numit ARO Spartana, a fost lansat in 1997, in variantele de motorizare RENAULT TWINGO si DACIA.
In acelasi an s-a lansat familia de autovehicule militare ARO DRAGON.
Strategia de dezvoltare a produselor ARO a avut in vedere incepand cu anul 2000 sectorul de autoutilitare 4x4 sau modele care au un pronuntat caracter utilitar.

http://www.aro.ro/

PS: In cadrul acestui topic voi folosi fotografii scante din mass-media vremii!!!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

SERGHEI
Banat
Banat
Posts: 2354
Joined: 27 Dec 2006, 15:14

Re: MUZEUL ARO

Post by SERGHEI »

Mihaita,da si tu o ,,cautare"..sau macar frunzareste putin forumul asta pt ca despre istoria ARO vei gasi foarte multe informatii (inclusiv cele prezentate de tine).Nu te supara dar dupa doua postari tu te gandesti sa prezinti ISTORIA ARO unor oameni care poate chiar au lucrat in CL la ARO sau chiar au scris istoria marcii ??? !! Fara suparare ,pune mana si citeste ,documenteaza-te si pe urma vom sta de vorba.,,Goagle" nu este rezolvarea tuturor lucrurilor.
User avatar
zimbrulcarpatin
Nou venit
Nou venit
Posts: 4
Joined: 04 Sep 2009, 21:37
Location: Bucuresti
Contact:

Re: MUZEUL ARO

Post by zimbrulcarpatin »

SERGHEI wrote:Mihaita,da si tu o ,,cautare"..sau macar frunzareste putin forumul asta pt ca despre istoria ARO vei gasi foarte multe informatii (inclusiv cele prezentate de tine).Nu te supara dar dupa doua postari tu te gandesti sa prezinti ISTORIA ARO unor oameni care poate chiar au lucrat in CL la ARO sau chiar au scris istoria marcii ??? !! Fara suparare ,pune mana si citeste ,documenteaza-te si pe urma vom sta de vorba.,,Goagle" nu este rezolvarea tuturor lucrurilor.
NU am pretins ca in cadrul topicului, sa prezint istoria ARO unor oameni care poate chiar au lucrat la ARO. Am ales acest istoric, deoarece era cat de cat mai complet fata de ce am eu acasa. Mai exact am dintr-o carte de istorie automobilistica din '89, cateva franturi din istoria ARO.
Referitor la documentare, sunt fem convins ca sunt un specimen pentru generatia mea, deoarece din anul 2004 pierd vremea rasfoind tone de hartii vechi (atat acte ale vremii cat si mass-media reprezentativa acelei perioade).
Cat despre informatia oferita de "Goagle", ea practic nu exista. Daca gresesc, sa fiu corectat!
Apropo de topic, daca prin prezeta lui am jignit, imi cer scuze-nu asta era scopul lui. Daca tema topicului meu se mai repeta, acesta poate fi sters de moderatori!
User avatar
Dan CHIRIAC
Administrator
Administrator
Posts: 2676
Joined: 20 Feb 2007, 10:10
Location: Bucuresti

Re: MUZEUL ARO

Post by Dan CHIRIAC »

Nu este vorba de jigniri aicea. Doar de faptul ca astfel de informatii exista deja pe forum si nu are rost sa facem mai multe topicuri cu aceleasi subiecte.
ARO 244, an 1997, motor L25
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011

Post Reply