ARO 10 4*4 H
- rflorin19
- Junior
- Posts: 82
- Joined: 19 Oct 2009, 20:07
- Location: Suedia/Bucuresti
Re: ARO 10 4*4 H
eu totusi cred ca un aro 10 in mintile lui,chiar si in 4*4 hi tot are ceva performante.vb voastra,cu niste cauciucuri bune,chiar si pe 14',tot isi face treaba.are un raport mare in viteza 1(fata de papuc) alta garda la sol,ar trebui sa mearga bine cu un cuplu de 120 nm .nu?
- Cotizo
- Membru Devotat
- Posts: 409
- Joined: 19 Jan 2009, 08:18
- Location: Sibiu
- Contact:
Re: ARO 10 4*4 H
Transmisia nu e fortata in 4x4L, motorul nu are asa un cuplu incat sa distrugi ceva... Cel mult ramai fara ambreiaj, cum am papat eu deja doua vrand sa ma tin dupa G-uri si alte dihanii prin pante innamolite... Transmisia mi se pare destul de solida la aro10 pt motorizarea de 1,4 benzina; nu ma bag la variantele diesel sau pe sasiu de aro24. Si oricum, 4x4L e bine sa fie acolo ca sa te scoata din situatii delicate, chiar daca vei intalni unele din care doar un tractor te mai salveaza....
- rflorin19
- Junior
- Posts: 82
- Joined: 19 Oct 2009, 20:07
- Location: Suedia/Bucuresti
Re: ARO 10 4*4 H
ce parere aveti de modelul dupa '98,indiferent motorizarea.se preteaza la drumuri soft.
- George
- Administrator
- Posts: 6950
- Joined: 11 Dec 2006, 21:18
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: ARO 10 4*4 H
florine, daca ai fi rasfoit un pic pe aici pe forum, ti-ai fi dat seama singur de raspuns. uite si tu pe unde merge 10...si gandeste-te daca poate papucul sa treaca. rasfoieste pozele, te rog:
http://www.aro4x4.net/smf/viewtopic.php ... &start=225
http://www.aro4x4.net/smf/viewtopic.php ... &start=225
ARO CLUB ROMANIA
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: ARO 10 4*4 H
ar mai fi si cauza cu incalzirea motorului pa H merge mai fortat
eu is de parere ca ii place mai mult in L...
distrugi cutia mai repede,
in 4x4 pa H bate papucu ,pentru ca cutia are rapoartele mai scurte
eu is de parere ca ii place mai mult in L...
distrugi cutia mai repede,
in 4x4 pa H bate papucu ,pentru ca cutia are rapoartele mai scurte
- yo2ogm
- Membru Devotat
- Posts: 256
- Joined: 29 Jun 2009, 09:38
- Location: Buzias, jud.Timis
Re: ARO 10 4*4 H
Ideia simplificarii reductorului nu este rea in sine, dar nu cred ca ar proteja transmisia. Eu am ARO 10 cu motor diesel Renault 1,9D si pot spune ca nu am avut nevoie de low. E posibil sa fie uneori nevoie, dar foarte rar. Pe de alta parte simplificarea reductorului cu scoaterea unei furci ar putea usura cuplarea in 4x4. Am dorit si eu sa fac asta si mi-am pregatit un alt reductor fara low, dar nu l-am pus inca pe masina. La mine motorul nu se supraincalzeste nici cu low nici cu high.
Last edited by yo2ogm on 26 Jan 2010, 17:36, edited 1 time in total.
ARO 10,4 DIESEL, 2005
OPEL NEW CORSA DIESEL, 2008
tel. 0770403936
OPEL NEW CORSA DIESEL, 2008
tel. 0770403936
- Schumy
- Membru de elita
- Posts: 767
- Joined: 04 Jan 2008, 18:04
- Location: Bucuresti
Re: ARO 10 4*4 H
Eu nu stiu cum e cu motorul diesel , dar mi-se pare super util 4x4 l si 4x4 h folosite in functie de traseu cum a zis si Dl Dan Chiriac. Nu stiu daca am inteles bine dar rflorin19 nu intelege ca 4x4 normal se foloseste in namol si prin zone usoare unde e nevoie doar de 4 roti motrice si 4x4 L cand urci panta si ai de trecut prin zone grele si solicitante pt transmisie. Motorul diesel poate ca e mai puternic dar eu unul n-as renunta la High si Low pt nimic.Aro e foarte tare atata timp cat merge si adevarul e ca merge saracul.....Dacia papuc e si ea destul de tare doar ca nu intra unde intra aro-ul.Chiar daca mi-as pune motor de 400 cp sa zicem tot n-as renunta la Low.... el nu solicita nimic in plus in transmisie sau motor, din contra.
- rflorin19
- Junior
- Posts: 82
- Joined: 19 Oct 2009, 20:07
- Location: Suedia/Bucuresti
Re: ARO 10 4*4 H
am avut impresia ca in 4*4 l daca se dubleaza cuplu motor se produc tensiuni in transmisie,de aia v-am si intrebat,pt ca voi va loviti mereu de problemele astea.multumesc lui george pt poze,sunt super,intradevar merge bine 10-le.
- rflorin19
- Junior
- Posts: 82
- Joined: 19 Oct 2009, 20:07
- Location: Suedia/Bucuresti
Re: ARO 10 4*4 H
in concluzie,un aro 10 fabricat dupa '98,fie el si cu motor de dacia,isi face bine treaba pe un traseu ca cel pe care l-ati parcurs voi in zona cabanei voina.
- Schumy
- Membru de elita
- Posts: 767
- Joined: 04 Jan 2008, 18:04
- Location: Bucuresti
Re: ARO 10 4*4 H
faptul ca e cu motor de dacie il face si mai tare pe aro 10 , din multe puncte de vedere.
- rflorin19
- Junior
- Posts: 82
- Joined: 19 Oct 2009, 20:07
- Location: Suedia/Bucuresti
Re: ARO 10 4*4 H
sa aleg motorizare de dacia in defavoarea dieselului de la renault? acum stiu,cel de dacie e mai simplu,il repari mai usor chiar si pe coclauri ,dar ca randament,e mai bun? ca fiabilitate?
- cristian irimescu
- Membru de elita
- Posts: 537
- Joined: 05 Nov 2008, 19:10
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: ARO 10 4*4 H
Uite doua ipoteze..rflorin19 wrote:am avut impresia ca in 4*4 l daca se dubleaza cuplu motor se produc tensiuni in transmisie,de aia v-am si intrebat,pt ca voi va loviti mereu de problemele astea.multumesc lui george pt poze,sunt super,intradevar merge bine 10-le.
prima. urci o rampa cu inclinatie mare... cu viteza 1 normal pleci tare de jos si span sa nu moara motorul, nu??? nu e mai simplu cu viteza 1 pe reductor la o turatie ok si batraneste fara sa-ti sara toate din masina sau fara sa te deranjezi la organe sa ajungi sus???
a doua. cobori o panta cu inclinatie mare... o lasi viteza 1 normal si cu piciorul pe frana... ( pate are si zapada, gheata) sau pe reductor cu viteza 1 cobori lejer la o viteza mica si in siguranta??
- rflorin19
- Junior
- Posts: 82
- Joined: 19 Oct 2009, 20:07
- Location: Suedia/Bucuresti
Re: ARO 10 4*4 H
m-am lamurit
- amb13
- Membru legendar
- Posts: 1553
- Joined: 02 Mar 2008, 20:15
- Location: petrila-hunedoara
Re: ARO 10 4*4 H
Urmareste topicurile despre iesirile noastre in teren si ai sa vezi ce poate Aro 10 cu motorizarea Renault.Cit despre papuc, eu personal cu Aro lui Mike m-am dus dupa unul si l-am scos la sufa din noroaie. deci citeste , si vezi pozele postate de Mari ca ai ce vedea,(cred ca iti trebuie o zi intreaga) si gasesti toate raspunsurile posibile, despre ce poate Aro 10, si diesel si benzinar.Vezi cit de frumos urca 10 -le lui Dan Chiriac, care este benzinar, in iesirea de anul trecut de la Satic, vezi cum trece Clauss cu Dieselul lui prin noroi cu tigara in coltul gurii, asa la misto.
- rflorin19
- Junior
- Posts: 82
- Joined: 19 Oct 2009, 20:07
- Location: Suedia/Bucuresti
Re: ARO 10 4*4 H
multam!!!!!