Aro 100% sau cat la suta original?

Dedicat Automobilului ROmanesc

Moderators: Werner, mariusjaz

Post Reply
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Aro 100% sau cat la suta original?

Post by Constantin »

...mandru posesor de aro,3 bucati.Incerc sa mentin doua bucati 100% originale(asa cum au iesit ele din fabrica sau asa cum au fost accesorizate si vandute de noi-noute).
1.- Aro de la Paris.Am detectat pana acum un singur lucru non-original :parbriz(scrie Aro pe plasticul interior dar sigur nu e de origine).Am prevazut schimbare si in caz de fisura sau piatra(caramida)am drept la parbriz nou-nout de la Mam,adica original.Bara spate sparta asteapta inlocuire;asigurarea plateste,Mam pune,original sau fac "deal" cu asigurarea.Caroserie fara bubuituri-zgarieturi,mici impacturi de pietricele=vopsea sarita si dedesubt se vede tabla chioara..Vopsea ,scrisuri,benzi laterale de origine.Mecanica:idem fabrica,atinsa doar cu tecalemitu'.Interior:retapitat scaune cu respect forme si cusaturi.Bastardisme de la Aro France idem catalog vanzare Franta adunate de la diversi donatori:bull-bar inox,scarite inox ,grile inox si otel,carlig remorca France,radiocasetofon Grundig+boxele din portiere.Are cam 35.000 km,vine la o pensie bine meritata in Romania : tratamente+webasto +garaj+pantofi cu toc cui si flecuri pe masura in caz de YO pe acolo.Accesoriile din inox se scot din ecuatie.Primeste parbriz nou in caz ca nu reusesc aici.Are statia lui CB.
2.-Aro verde trimis la Valcea...doar vopseaua nu mai era de origine...in rest 100% original,fara radio,sau alte accesorii.Putini kilometri.Actualmente nu mai are motor si cutie dar e refacut si revazut total,vopsit,ceruit.0 sa primeasca motor si cutie originale de pe aro de la Grenoble,bare de acoperis inox de Renault 21 breack,oglinzi cromate de Ford Bronco,jante cromate si accesoriile de la punctul unu+webasto si ceva imbunatatiri.Asta sigur nu poate ramane 100% original.Asteapta statie CB si raspuns la PM dat lui...Y..niel.
3.-Aro bleu adus de la Grenoble,100% original,56 mii kilometri,fara rugina,trimis la Valcea:doneaza motor si cutie lu' Aro din pozitia 2...intra in tratamente de indreptare usa si prag strambe,revopsire,ceruire,retapitare conform original,vaseline bune si conservare in garaj pe termen lung pe jante FJAD ruginite si pneuri Michelin obosite.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche

User avatar
niscu
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 735
Joined: 20 Oct 2009, 17:14
Location: Galati-Tulcea

Re: Aro 100% sau cat la suta original?

Post by niscu »

Dupa mine, o masina originala este o masina care se incareaza perfect intr-una dintre variantele constructive ale acelui model. Astfel daca un 244 primeste un motor care a fost montat de fabrica pe un alt lot al acelui model ,dupa mine masina este originala. Faptul ca a iesit pe poarta fabricii purtand fusta sau sarafan e o treaba care tine de cerere ori "stare de spirit" a conducerii. E o varianta de echipare , dar masina e aceiasi !!
De-altfel si legea vede la fel lucrurile.
Accesoriile precum statia CB nu cred ca umbla la originalitate asa cum nici schimbarea marcii de anvelope [Victoria] ,sau a tipului de benzina nu o fac fiindca aste din urma sant doar consumabile.

Daca insa vorbim de bricolare ,de confectionare ,..atunci e o alta discutie ,.f. lunga ;D
Pasiunile ne definesc,ne apropie si ne fac sa nu imbatranim degeaba !
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Aro 100% sau cat la suta original?

Post by Constantin »

Ho, si mana mai rar...
La nivel de consumabile,din start,nu se pune.Ar fi culmea!
La nivel de motorizari...e loc destul.Aro a avut motorizari autohtone+motorizari mondene si moderne.Nici la asta nu ma referam sau incercam sa ma scuz pentru eventuale modificari-ameliorari.
Demersul meu nu se vrea a fi o punere la zid a celor ce au purces la modificari ireversibile ci un fel de recensamant a celor ce nu se duc prea departe cu modificarile constructibile:cine se lauda si cine tace ...
La nivel de modificari minore dar importante pe vremuri apuse("frumoase" si pe gustul meu) eram pionier.Cred ca am fost primul cu bara fata australiana,bull-bar tip Pajero,semnalizari sus pe aripa,cauciucuri extralate,jante modificate,pompa-injectoare,calduri,scaune si alte alea....ma opresc cu o parte de minciuni aici :-??
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
niscu
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 735
Joined: 20 Oct 2009, 17:14
Location: Galati-Tulcea

Re: Aro 100% sau cat la suta original?

Post by niscu »

Exista interes pentru anvelopele originale,oricat de vechi ,dar utilizabile [chiar si aici pe forum ;)) ]. Sant oameni care fara asa bocanci' nu-si considera masina originala , si e vorba ,culmea ,de consumabile :-j
Daca tot e zicere originala cu limita de fregventza ,..vorbeai in prima postare ca parbrizul nu e de origine si vrei sa-l schimbi. Dar nu ai spus de comportamentul lui la lumini din sens opus de ex.[refractie/reflexie], unde cel putin originalul meu ar merita schimbat fara regrete , da' n-am cu ce. In zona unde locuiesc eu acum sant cariere de piatra ,iar frecventa" basculantelor care pierd din incarcatura fac si din parbriz o consumabila" :) asi spune si eu Hoo,..da' soferii nu prea au obiceiul sa bage lumea in seama.

Eu am schimbat scaunele , datorita durerilor ..... si prelata cu suportul sau din motive de siguranta , aerodinamicitate ,etansare", dar nu e nimic ireversibil .Pastrez si piesele originale, reconditionate.

acum o sa man mai rar
Pasiunile ne definesc,ne apropie si ne fac sa nu imbatranim degeaba !

User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Aro 100% sau cat la suta original?

Post by Constantin »

Frecventa ferventa Niscule,nu "fregventa"... %-(
Ma doare partea cu parbrizul.Vreau sa-l schimb doar pentru ca "face" umbra degeaba.Pareaza excelent brizele dar mai putin eficient ploile(Eu plou/ teoretic nu se poate.Tu ploi/practic,nu exista.El,teoretic, se face ca ploua si practic ploua in masina din cauza lui)... :-@ deci nici macar ca umbrela nu e bun(in franceza ombrelle=ceva care face umbra si care seamana cu un parapluie (parapluie= ceva care poate para si soarele si ploaia).Al meu parbriz nu face o para chioara \:D/ ...d'aia vreau sa-l schimb si nu de fite(la MAM au parbriz de origine-uzina care face parapluie,parasol si ombrelle...de ce sa nu fac rocada mica?)

Ho si mana mai rar venea de la Ho Shi Minh...un biet namez :-j
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche

Post Reply