Sa raspund eu cum a fost e putin .... asa mai nelalocul lui. Dar am sa incerc sa spun din punct de vedere al organizatorului:
Cu minusuri si imperfectiuni mi-am atins scopul. Interesant a fost ca din toti cei care pareau interesati de aceasta cursa, cei cu care colaboram intr-un fel sau altul pe toate forumurile pe care le-am gasit, nu a fost nimeni. Dar au facut un lucru bun totusi: au mentinut viu un subiect iar eu le sunt recunoscatoare.
Deci, La Timisoara, dupa conferinta de presa de joi, au inceput sa apara si concurentii mai vechi si cei noi. A fost organizat si un Salon auto in parcarea IUlius Mall, un Salon la care au fost expuse 28 masini si 12 moto, quad si atv ale diversilor dealeri din oras. Astfel incat scopul meu, acela de a crea o paralela intre utilaje de serie noi, (aranjate si dichisite) si utilajele sportivilor(pline de autocolante, modificate) a fost realizat. Ziua de joi a fost dedicata exclusiv inscrierilor si verificarilor tehnice, briefingului dinaintea primei etape.
Vineri la ora 9,01 s-a dat startul in prima etapa, un start la care s-au inscris 21 de echipaje ( o performanta pt rally raid-ul romanesc, stiu ca suna a lauda, dar asta e adevarul). Dupa lungi discutii purtate cu ambele federatii, discutii in care am incercat sa-i conving cat de important este deschiderea catre amatori, catre cei care nu cunosc dar doresc sa guste rally raid-ul, am reusit sa le obtin acordul, si cu mici compromisuri pe care am incercat sa nu le simta concurentul am reusit aceasta performanta de 21 de echipaje, am avut concurenti si din Italia.. Si ce poate fi mai multumitor pt un organizator? Eh mai sunt cate ceva, le descoperiti mai jos.
S-a plecat in prima etapa. Cu o exceptie, cea a echipajului Team Dakar Romania, toata lumea s-a descurcat pe un traseu noroios, complex si plin surprize. Echipajul Team Dakar Romania, din pacate a suferit un accident in urma caruia pilotul Gabi Nicolae, s-a ales cu o fractura a antebratului dr si leziuni usoare al coloanei vertabrale. Problema a devenit grava de la momentul impactului ( cand au ratat un semn de atentionare si au intrat cu viteze intr-un canal de 4m adancime si 10 latime)pana la aducerea la spital. Medicul Frunza a ajuns la locul aciidentului in cateva minute, insa Gabi trebuia transportat imobilizat pana la spital pt a se putea certifica sau nu un diagnostic prezumtiv de fractura de coloana. Salvarea, cea de-a doua chemata a ajuns destul de greu, datorita terenului accidentat iar transportul lui a fost anevoios din cauza protocolului obligatoriu ( orice hop, cat de mic, putea provoca dislocatii grave ale coloanei vertabrele) Dupa vreo 5 ore de chinuri si asteptari, am reusit sa primi un diagnostic cert: nu exista leziuni sau fracturi la nivelul coloanei vertabrale. ne pare rau pt cele intamplate, acesta este pretul pe care uneori sportivii trebuie sa-l plateasca, dar ii multumim la Dzeu ca nu a fost mai grav, si ca ... vorba aceea Totul e bine cand se termina cu bine.
La ora 15,00 s-a dat startul in cel de-al 2 PS in spatiu amenajat din spatele complexului comercial, unstart vazut in centrul orasului la o ora in care traficul s-a considerat a fi la cel mai inalt grad. Asta mi-am dorit, si asta am reusit. A fost un spectacol frumos, dragut a fost si pilotul de la SEAT, care a dorit sa incerce ultima noutate, primul 4x4 SEAT. Si-a facut prezenta pe acolo un tinerel de 6 anisori, cu un mic ATV, dar a fost un deliciu pt toti. S-a speria saracutul de prietenii nostrii care nu-i mai recunosteai din cauza machiajului cu noroi, s-a speriat si de zgomotul quad-urilor... Dar a meritat. A primit o cupa pt curaj.
S-a terminat prima zi cu o premiere a celor care nu doreau sa mearga pana la Satu Mare.
Sambata, la 7,01 s-a dat startu in marea provocare, PS3, Timisoara-Satu Mare. S-a intarziat mult pe traseu, datorita dificultatii acestuia, insa la ora 21,00 s-a facut inventarul participantilor si au fost toti. Binenteles ca au fost si mici aventuri, dar asta e farmecul acestui sport. Insa ne laudam ca nu au fost incidenta majore, si asta e cea de-a doua satisfactie a organizatorului. dar cea mai spectaculoasa a fost aventura grupului de Timisoreni, cu experienta in campionatele de Off Road, care nu au inteles regula rally raid-ului " nu se merge pe timp de noapte", si, sub atenta dirijare a lui Radu Furdui toti cei 4 au fost singurii care au facut traseul complet, conform Road boak-ului primit. Binenteles ei nu au stiut ingrijorarea mea, faptul ca deja le pregatisem o remorca care sa-i aduca la satu mare teferi si in siguranta, nu auzeau telefoanele mele disperate. Si au ajuns la ultimul punct de unde ne-au sunat fericiti. Stiu ca am putea fi si condamnati pt faptul ca ei au ramas pe traseu, insa a fost vina lor, ca au nesocotit comunicarile directorului sportiv si aprietenei lor, adica EU. Eu au crezut ca e ca la Off Road, si au mers pe raspunderea lor. Eh, a fost un pic de stress dar... Totul e bine cand se termina cu bine.
Si a venit si seara, dupa dusuri fierbinti si impartasiri de impresii, intr-o locatie asa cum meritau, de lux,cu piscina la dispozitie pt cine si-a dorit, ne-am adunat cu totii la cina festiva in salonul SELECT a motelului cu acelasi nume. O cina cu preparate ca de nunta, pt oameni stilti si cu gust, intr-un aranjament mirific, dar care nu putea ramane festiva daca nu se termina cu un desert( care este deja o traditie pt mine)- un tort gustos cu SIGLA CARPATICA RALLY RAID 2007 ( anul trecut le pregatisem un tot in forma de jeep si unul in forma de motor). Asa ca, ne-am distrat nitel, cu sportivi, organizatori si stafu-ul de arbitri la un loc, cu ambulanta care ne-a insotit tot traseul, cu fetele( colegele mele) de la Centrul Antidrog din Satu Mare, care m-aujutat in pregatirea cadrului Legal al acestei etape. Eh, si acum picanteriile si dulcegariile cinei festive, raman ale celor prezenti, ca s-a lasat cu multe rasete, cu dansuri(pt cei mai rezistenti).... eh, si Totul e bine cand se termina cu bine.
Si a sosit ziua de duminica, cand am inscris la start si localnicii satmarului. Si astfel s-au adunat 28 de echipaje. Eh ce ziceti de asta? Nici mie nu-mi vine sa cred. Despre ce s-a intamplat pe traseu de data asta nu stiou prea multe, pt ca am ramas la organizarea festivitatii de premiere. Dar sigur nu s-a intamplat nimic grav, nu au fost accidente, impresiile participantilor au fost similare, un traseu corect si pe gustul lor. Eh, alta satisfactie a organizatorului, pt ca a avut o echipa tehnica pe masura.
Festivitatea de premiere a fost pregatita in Centrul orasului, insa datorita conditiilor meteo s-a amanat de la ora 15 la ora 17,00 si s-a schimbat locatia ( SEDIUL GER - BOG). Dar am fost onorati de prezenta Prefectului de Satu Mare, un Impatimit al sportului cu motor. Nu gresesc cand spun"ONORATI", sa nu uitam ca a fost zi de alegeri. O zi in care un astfel de om trebuia sa fie prezent in alte locatii de importanta pt aceasta zi, insa si-a facut timp si pt noi, si ne-a ajutat la impartirea premiilor. Si ca veni vorba de premii, pe langa cupe si diplome, chiar putem vorbi de premii( o alta premiera in Rally Raid-ul romanesc). Au fost oferite de B&T seturi de cauciucuri auto, moto si quad. de Temeco au fost oferite 10 premii in valoare de 6000 euro( aparatura electronica pt masina- casetofoane, boxe, amplificatoare).
Tot ca si noutate nimeni din cei care s-au inscris in aceasta etapa nu a plecat cu mana goala, toti , inclusiv asistenta tehnica, au primit cate un tricou cu maneca lunga, ca o amintire a acestui eveniment. O alta satisfactie a organizatorului (ideea am furat-o de la Off Road). Energizante ( burn) oferite de Coca Cola, au avut la discretie. Ce sa mai povestesc, ca nu mai stiu, nu-mi ajunge timpul si ma cam dor degetele deja.
As termina prin a multumi, ca am cui, dar sunt multi de tot. Insa am sa incep si am sa termin prin ai multumi lui Dzeu, care mi-a aratat ca ma si ne iubeste. Toata luna noiembrie a fost o luna ploioasa, cu ninsoare si frig. Saptamana 22-25 noiembrie, a fost soare , cald, vreme de toamna frumoasa. Cand a sosit ultimul concurent in parcare la Satu Mare, duminica a inceput sa ploua torential. Nu gresesc nu, este semnul lu Dzeu asa-i?
deci cam asta a fost tot, le multumesc echipei tehnice condusa de Nelu Nastor, federatiilor de auto si moto care pana la urma au dovedit intelegere, si in mod special D-lui Olaru, presedintele CNAK, baietilor mei din club, fara de care nu as fi reusit nimic, si tuturor celor care au avut incredere in mine si au participat, contribuit intr-un fel sau altul. Iar pt cei care nu au venit din varia motive, daca ma ajuta Dzeu o sa repetam cursa si in 2008 dar undeva in luna septembrie.
cam asta a fost pe scurt( sau nu ?

) povestea CARPATICA RALLY RAID - ALEGE VIATA 2007.
Nici un lucru maret nu a fost realizat fara pasiune...