ARO DRAGON

Despre modelele construite,variante,motorizari,locuri in care s-au construit

Moderators: Werner, mariusjaz

Post Reply
User avatar
Florin
Membru
Membru
Posts: 237
Joined: 13 Dec 2006, 19:06
Location: Bucuresti
Contact:

ARO Dragon

Post by Florin » 07 Jan 2008, 19:21

Astazi ma uitam la tv si am vazut Dragonul in clip fara sa vreau :D:http://www.youtube.com/watch?v=KKsF4Djhm6w
ARO 244,an 1997,motor peugeot XD3TP


User avatar
bragacristy
Junior
Junior
Posts: 96
Joined: 09 Dec 2007, 16:34
Location: Campulung Muscel

Re: ARO Dragon

Post by bragacristy » 07 Jan 2008, 20:11

si yo lm vazut he he

User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4376
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: ARO Dragon

Post by ydaniel » 07 Jan 2008, 20:50

da,proprietarul este patronul serivice-ului unde am facut practica.
are motor TDX,cutie in 4 trepte,anvelope Pneus,alarma,mp3,o usa home made pe partea stanga,aer conditionat care merge la 220v.
cand esti bun nu-si amintesc,
cand esti rau nu te uita

SERGHEI
Banat
Banat
Posts: 2355
Joined: 27 Dec 2006, 15:14

Re: ARO Dragon

Post by SERGHEI » 15 Jan 2008, 12:54

ydaniel wrote: da,proprietarul este patronul serivice-ului unde am facut practica.
are motor TDX,cutie in 4 trepte,anvelope Pneus,alarma,mp3,o usa home made pe partea stanga,aer conditionat care merge la 220v.
A avut idee buna omul....Nu iti trebuie decat un convertor 12v cc-220v ca..la 1500-2000w si gata poti sa bagi instalatia din casa in masina....Da.....unde a pus-o....????!!!!


User avatar
cristi-devildnb
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 756
Joined: 03 Apr 2007, 10:18
Location: craiova
Contact:

Re: ARO Dragon

Post by cristi-devildnb » 15 Jan 2008, 15:14

SERGHEI wrote:
ydaniel wrote: da,proprietarul este patronul serivice-ului unde am facut practica.
are motor TDX,cutie in 4 trepte,anvelope Pneus,alarma,mp3,o usa home made pe partea stanga,aer conditionat care merge la 220v.
A avut idee buna omul....Nu iti trebuie decat un convertor 12v cc-220v ca..la 1500-2000w si gata poti sa bagi instalatia din casa in masina....Da.....unde a pus-o....????!!!!
si ce putere poate debita max alternatoul? 500, 1000, 1500W? fara alti consumatori? rezistenta la vibratii a instalatiei stationare? spatiul ocupat de unitatea exterioara?
Nu merge unde te duce drumul, mergi pe unde nu exista un drum si lasa o urma. R.W.Emerson

User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4376
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: ARO Dragon

Post by ydaniel » 15 Jan 2008, 17:50

pai ;D a/c asta era folosit numai cand masina stationa,ca masina a apartinut unui studio de filmari.alternatorul e cel normal.unitate de a/c este pe acoperis,era alba dar a vopsit-o in kaki.
cand esti bun nu-si amintesc,
cand esti rau nu te uita

SERGHEI
Banat
Banat
Posts: 2355
Joined: 27 Dec 2006, 15:14

Re: ARO Dragon

Post by SERGHEI » 16 Jan 2008, 13:19

Uite ca a aparut omul cu Dragonul si aici pe forum.

Cristi; ce legatura are alternatorul cu aerul.Ca un alternator normal face fata incarcarii acumulatorului chiar si in cazul folosirii unui convertor de 2000w (care asigura 2000W nu care consuma 2000W)

Dupa cum stim P=UI  deci la 13 v si 40A cat da un alternator normal (ca al de pe VW meu are 180A)  ..rezulta....520W

costel_bv
Membru
Membru
Posts: 160
Joined: 11 Nov 2007, 15:04
Location: Brasov - Romania
Contact:

Re: ARO Dragon

Post by costel_bv » 16 Jan 2008, 16:44

Domnilor nu amestecati termenii tehnici din electricitate ca e de rau.Aparatul care transforma 12v cc in 220 calt se numeste invertor si nu convertor.Cind calculati o putere necesara luati in calcul si randamentul aparatului .Pt 2000W va fi nevoie de 2500W livrati pe intrarea de cc.Alternatoarele obisnuite au 500Wsi pot functiona cu o incarcare suplimentara de 30% .Ar fi nevoie de 4 alternatoare                                                                                                                       
-

User avatar
cristi-devildnb
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 756
Joined: 03 Apr 2007, 10:18
Location: craiova
Contact:

Re: ARO Dragon

Post by cristi-devildnb » 16 Jan 2008, 16:55

SERGHEI wrote: care asigura 2000W nu care consuma 2000W
alternatorul in sarcina mananca vreo 2 cai scoate 500w => randament de kkt
daca jucaria asta cu pierderi in caldura pe tranzistoarele de putere si pierderi de camp pe transformator consuma 500w si scoate 2000w vreau si eu un set. ca sa ai la iesirea sursei 2000w (cam cat consuma un ac max) tre sa consumi cel putin 2000w, curent care bateria ii asigura max 5 min (in functie de capacitate) iar alternatorul nu ii asigura (poate cel de wv)

ca test oricine poate sa bage ac ul de acasa in o sursa ridicatoare legata la o baterie sa vada in cat timp se arde sursa sau se consuma bateria.

la motorul de dacie daca pui alterator mai mare de 7-800w nu mai duce cureaua de distributie, care daca o strangi mai rau se duce capacul pompei de apa, iar daca pui una mai lata trebe modificari mai serioase.

la aro e simplu pt ca au existat instalatii din fabrica, nu au rost alte complicatii. zic eu

\later edit
mi-a luat cu 40 sec mai mult sa raspund
Nu merge unde te duce drumul, mergi pe unde nu exista un drum si lasa o urma. R.W.Emerson

SERGHEI
Banat
Banat
Posts: 2355
Joined: 27 Dec 2006, 15:14

Re: ARO Dragon

Post by SERGHEI » 16 Jan 2008, 18:23

costel_bv wrote: Domnilor nu amestecati termenii tehnici din electricitate ca e de rau.Aparatul care transforma 12v cc in 220 calt se numeste invertor si nu convertor.Cind calculati o putere necesara luati in calcul si randamentul aparatului .Pt 2000W va fi nevoie de 2500W livrati pe intrarea de cc.Alternatoarele obisnuite au 500Wsi pot functiona cu o incarcare suplimentara de 30% .Ar fi nevoie de 4 alternatoare                                                                                                                       
Exista trolii care au 4,6 CP la 12 vcc....adica 3381 W......culmea este ca aceste trolii functioneaza minute bune cu doar un acumulator  asistat de un singur  alternator mediu (60-80 A).Ce explicatie ai pt acest lucru?

De acord ,ai dreptate ,invertor nu convertor.In alta ordine de idei ca vad ca nu esti strain in ,,electricitate" ,spune-mi si mie te rog cum calculez  cat ma tine un acumulator de 120A daca folosesc un convertor 12vcc-220vca de 1000w pe care conectez un consumator de 50w?

PS-intrebarea este cat se poate de serioasa,nu vreau sa te verific sau altceva.Chiar ma intereseaza calculul pt ca acum 4 ani un baiat destept de la o firma care comercializa acumulatori mi-a explicat cum este cu consumul  (sdi metoda de calcul)si cat poti sa sugi dintr-un acumulator dar sa ramana totusi capabil sa asigure curentul necesar pornirii.Din pacate eu am uitat .

La 2000 W 220vca...curentul tras este de 9 amperi,chiar crezi ca un alternator nu asigura curentul asta pt sustinerea acumulatorului???
Last edited by SERGHEI on 16 Jan 2008, 19:08, edited 1 time in total.

costel_bv
Membru
Membru
Posts: 160
Joined: 11 Nov 2007, 15:04
Location: Brasov - Romania
Contact:

Re: ARO Dragon

Post by costel_bv » 16 Jan 2008, 20:11

Acumulatorul asistat de alternator poate duce un consumator de 50W fara probleme cu invertor 12Vcc/220ca.Fara alternator ca se descarca bateria,dupa diverse surse tensiunea nu trebuie sa scada sub 9,5 V sau 9v cele mai optimiste pt a mai putea porni motorul si a nu compromite bateria .Timpul in care  se  cescarca depinde de caracteristica de descarcare a acumulatorului.In general se considera ca pentru o descarcare normala cu un curent de 1/20 din bateriei capacitatea timpul de descarcare este de 20 ore (completa).In cazul de fata pt  o putere livrata la 72 W (pierderi si pt usurinta in calcul) ar fi vorba de 6A si dupa un tabel care il am in fata un curent de 6A scade tensiunea bateriei cu 0.75 V  in 20 ore.Teoretic deci nu ar trebui sa fie probleme pt acest consumator.
-

User avatar
silvester
Membru
Membru
Posts: 226
Joined: 16 Oct 2007, 07:06
Location: ploiesti
Contact:

Re: ARO Dragon

Post by silvester » 16 Jan 2008, 22:54

SERGHEI wrote: ...
La 2000 W 220vca...curentul tras este de 9 amperi,chiar crezi ca un alternator nu asigura curentul asta pt sustinerea acumulatorului???
Da, dar aia 9 amperi sunt la 220V. Ori mata ai alternator care livreaza 220V, nea Serghei? 2000W la 12V inseamna...166A. Adica bateria mea de la TV moare in vro 50 min.

User avatar
georgenis
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 797
Joined: 28 Mar 2007, 14:04
Contact:

Re: ARO Dragon

Post by georgenis » 16 Jan 2008, 23:11

Serghei, alternatorul de la VW tau sigur nu are 180A, insa exista alternatoare de peste 150 de A. Insa se monteaza in situatii speciale. La Toyota pentru ca are doua baterii am alternator de 120A de exemplu.

User avatar
myke
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1336
Joined: 23 Mar 2007, 09:01
Location: Petrosani
Contact:

Re: ARO Dragon

Post by myke » 17 Jan 2008, 18:46

Eu am alternator de 120A de laguna cu a/c pe motor de dacie de 1400 si nu mi-a sarit nici capacul nici pompa , nu s-a rupt nici cureaua.Singurul lucru pe care l-am modificat a fost fulia alternatorului.In rest am pus niste distantiere la urechile de prindere a alternatorului ca sa vina fulia coliniara cu pompa de apa si fulia de la arbore cotit.
Image

User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4376
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: ARO Dragon

Post by ydaniel » 17 Jan 2008, 19:43

ai putea pune poze cu alternatorul?si de unde l-ai cumparat? :D
cand esti bun nu-si amintesc,
cand esti rau nu te uita


Post Reply