Motorizari ARO

Despre modelele construite,variante,motorizari,locuri in care s-au construit

Moderators: Werner, mariusjaz

Post Reply
User avatar
alex
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1507
Joined: 12 Mar 2007, 23:16
Location: Bucuresti

Re: Motorizari ARO

Post by alex » 13 Nov 2009, 12:53

depinde ce intelegi prin drum lung.
400km cu un bv e drum lung daca ma intrebi pe mine. daca nu ai servo, e ff obositor.

standard am
-truse de scule cu care pot depana cam orice legat de mecanica
-piese am: becuri, filtru motorina, curele, cablu de acceleratie (se rupe cand are el chef), pompa de alimentare, ceva furtune, coliere.
-pe mecanica am mereu pe masina o cruce doua, capete de bara (desi in 4 ani nu a trebuit sa ma opresc sa schimb)

-mereu ulei, lichid de frana, apa, asta cred ca e standard la orice masina de tipul asta.

In ultimii 3-4000km nu am intervenit la nimic major pe masina, doar ma tot lupt cu demarorul care face figuri.
e preferabil sa stii sa depanezi jucaria si sa nu fi surprins daca face figuri.

la drum f lung sau timp lung pe coclauri as lua ca rezerva un kit ambreiaj .

la ceva tip expeditie, cum se spunea pe aici as face o lista mai lunga,incluzand pompa de injectie, eventual elemente de diferential sau cutie viteze, planetare. ceea ce nu e mare chestie. daca nu se buseste motorul, restul cred ca se pot face.
happily mending an Aro 320 D127


adriathica
Incepator
Incepator
Posts: 20
Joined: 01 Nov 2008, 21:28

Re: Motorizari ARO

Post by adriathica » 13 Nov 2009, 13:15

multumesc!!Asta era raspunsul pe care-l doream!!

User avatar
axxel4you
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1375
Joined: 07 Oct 2007, 11:01
Location: Bucuresti,sector 5
Contact:

Re: Motorizari ARO

Post by axxel4you » 13 Nov 2009, 13:20

tarzy wrote:cazul meu:

- grup de fuga - 11/41;
- pompa nu era deloc reglata pentru "consum", ba din contra;
- cauciucuri JR-uri si alea cam vechi si uzate (dar asta de fapt ajuta la consum);
- masina incarcata doar cu subsemnatu' (cca 110 Kg) si relativ putine bagaje;
- traseul - majoritate asfalt + ceva macadam/pietruit, fara sa fie necesar 4x4, am cuplat doar asa sa-l desmortesc (si un cca 5 Km am pus si reductorul, doar asa ca sa bifez momentu');
- viteza de deplasare - pe autostrada 100Km/h +/- 20%, pe DE 80 Km/h +/- 10%, pe macadam (drum pietruit, etc) 50 Km/h +/- 100% :) (ca tot opream (sau ma opreau "uratii") sa-i astept pe restu' gastii);

daca mai vrei si alte lamuriri intreaba punctual
Mie mi-a consumat un decent 9,5 pe Traseul Transalpina si am grupuri 8/33 , motor Toyota benzina , ce e drept eu nu am alergat prin gropi ca Tarzy.

kmkm
Incepator
Incepator
Posts: 21
Joined: 16 Oct 2009, 00:10
Location: Piatra Neamt

Re: Motorizari ARO

Post by kmkm » 10 Jan 2010, 23:43

Care sunt diferentele intre motoarele de Brasov si cele de Campulung?


User avatar
Dan CHIRIAC
Administrator
Administrator
Posts: 2676
Joined: 20 Feb 2007, 10:10
Location: Bucuresti

Re: Motorizari ARO

Post by Dan CHIRIAC » 11 Jan 2010, 08:46

@kmkm
Cauta pe forum, vei gasi raspunsul la intrebare.
Daca nu ma insel, chiar in acest topic, cateva pagini mai in spate sunt ceva informatii...
ARO 244, an 1997, motor L25
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011

User avatar
teddy
Incepator
Incepator
Posts: 49
Joined: 04 Dec 2009, 23:12
Location: Galati

Re: Motorizari ARO

Post by teddy » 19 Jan 2010, 11:07

masina de d.s. suceava este un 324 motor maxion international hs 2.8 td si momentan este facuta praf. a intrat un schumi cu ea in sant si cred ca e afectat si lojeronul, oricum rotile sunt rupte de masina. motorul nu vor sa-l vanda, cica o fac ei. am sa-i mai intreb asa cam la o luna poate poate. am uitat motorul are 132 cp si 265 nm la 1400-(parca la 1400)

User avatar
teddy
Incepator
Incepator
Posts: 49
Joined: 04 Dec 2009, 23:12
Location: Galati

Re: Motorizari ARO

Post by teddy » 19 Jan 2010, 11:10

din informatiile mele au fost 2 aro cu motor maxion, stie cineva ceva de a2-a?

User avatar
Herisanu
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 839
Joined: 26 Dec 2008, 11:38
Location: Campulung - Muscel , Arges , Romania

Re: Motorizari ARO

Post by Herisanu » 19 Jan 2010, 21:36

Servus !!!

Eu am mers la o competitie OFF-ROAD la Arad , cu un 244 albastru cu motor maxion si cutie iton ,avea

un cuplu enorm ,mergea cu 150 Km si nu statea masina in fata ,cit despre demaraj te lasa fara cuvinte,

masina era in probe asa ca a vazut talpa cit cuprinde si daca nu ma insel motorul a fost luat de pe 244

si montat pe 324 verde cu destinatia directia silvica Suceava . \:D/

Am citeva poze cu 244 poate pot sa le pun .

vvv
Nou venit
Nou venit
Posts: 4
Joined: 22 Jul 2010, 12:34
Location: Vaslui

Re: Motorizari ARO

Post by vvv » 23 Jul 2010, 01:45

Salutare, am si eu o intrebare...
Stie cineva pe ce utilaj agricol a mai fost montat motorul de brasov d127(am inteles ca pe tractorul fiat 550?!), din cate am citit corespondentul acestui cod motor(d127) ar mai fi la fiat(iveco) 804.000, 8040.01, 8045.01(motorul de fiat avand aceleasi caracteristici ca cel de aro).

Ps. Am cautat si nu am gasit nimic prin alt topic...(poate nu am cautat bine ;D )
Sper ca am postat bine aici.

Stima Alin.

User avatar
cristi36111
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 492
Joined: 30 Dec 2009, 18:10
Location: Iasi
Contact:

Re: Motorizari ARO

Post by cristi36111 » 23 Jul 2010, 10:51

de pe tractorul u450.

vvv
Nou venit
Nou venit
Posts: 4
Joined: 22 Jul 2010, 12:34
Location: Vaslui

Re: Motorizari ARO

Post by vvv » 23 Jul 2010, 12:27

Alte sugestii?! ;D

User avatar
antavi
Junior
Junior
Posts: 79
Joined: 27 Jul 2010, 03:03
Location: Bucuresti, S2
Contact:

Re: Motorizari ARO

Post by antavi » 02 Aug 2010, 04:17

sa ma iertati daca gresesc, dar ca un plus pentru aceste ,,rable,, cum le numesc niste fraieri care nu stie vorbeste romaneste dar au bani, pentru cei care intrebau de consum comparativ si din proprie experienta va spun (sa nu ma certati ca nu va dau chiar toate datele la fix ci in mare) 1 bucata bmw x6 de 3,5 diesel de vreo 2,5 sau 6 tone din 2007 15-16/100km vorbesc afara la drum intins max 120km/h in buc mam speriat cred ca sarea de 20%, 1 buc subaru tribeca primul model 2006 3,0 benzina 2,5-6-7 tone 17 18/100km la drum intins in oras nu mai vb. masini cu ultimeleeeee tehnologii si inovatii si o gramada de kk in ele si xdraivuri sii besini de senzori la fiecare miscare, cu care te duci off road doar poate cand leoi pune pe un sasiu de aro, te duci off road pe coclauri de iarba verde artificiala pe marginea piscinei la vreo vila din dorobanti, motorizari euro 15000 si ceva, nu mai zic vorba cuiva de pe aici costa cat 10 case si tot aro, atat de blamat, scoate consum rezonabil, zic eu din ce aud la voi, cu tehnologii din anii 60-80 si te mai urci cu el si pe cruce la caraiman sau mai stiu eu ce varfuri neumblate. asa ca astia sa ne pupe undeva ca noi tot aro iubim pt ca avem de ce. sa ma iertati daca v-am gresit cu topicul eu cred ca nu dar am vrut sa-mi exprim o parere ^:)^
Discovery 2 SE
Dacia SuperNova Clima 2001
Carpe diem

User avatar
antavi
Junior
Junior
Posts: 79
Joined: 27 Jul 2010, 03:03
Location: Bucuresti, S2
Contact:

Re: Motorizari ARO

Post by antavi » 02 Aug 2010, 14:45

acum va cer o parere, dintre motoarele straine mi se pare super bun andoria turbo si de bun simt la consum intretinere, fiabilitate. voi ce m-ati sfatui?
^:)^
Discovery 2 SE
Dacia SuperNova Clima 2001
Carpe diem

vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Motorizari ARO

Post by vstef_is » 02 Aug 2010, 15:19

Explicatia e urmatoarea - referitor la masinile imperialiste moderne:

Sunt mult mai grele (cu o tona in plus, sau mai mult)
Mult mai dotate (compresor A/C, alternator mare, sisteme electrice, asistenta, servodirectie, cutii de viteza foarte performante sau automate, etc)
Mult mai performante (performante dinamice)
Mult mai putin poluante (norme, calculatoare, CO2, etc)
Etajarea la cutii si grupuri difera.

Si de aici consumul mai mare. E un compromis. O masina foarte simpla ca ARO, cu aproape nici o dotare, si destul de usoara, normal ca iese bine la consum

Ca sa iti dau un exemplu "invers" - un Audi Q7 (vro 3 tone) Light Edition cu 3.0 TDI si 240CP ia 8.6 urban / 6.7 extraurban si 7.4 mixt cu emisii CO2 de 195 g/km (iar un Sandero 1.4 are 165g/km). Adica mai bine ca ARO din toate punctele de vedere (a se vedea mai sus).

Daca vrei sa consume un ARO mai mult, e usor. Pui roti mai mari (ARO are rotile foarte mici 29" standard fata de masinile mai noi), si pui grupuri de forta care sa duca acele roti. Ai rezolvat deja 1-1.5 litri la suta.

Si sa nu uitam ca in "carte" Brasovul e normat cu 12 litri la suta pe urban. Faptul ca el scoate mai putin, nu inseamna ca nu poate sa scoata si mai mult. Daca ar avea toate echipamentele si prostiile moderne de invartit si mentinut, sigur ar scoate si el, si asta fara performantele masinilor actuale.

Sau mai pe scurt, exista si progres.

User avatar
alex
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1507
Joined: 12 Mar 2007, 23:16
Location: Bucuresti

Re: Motorizari ARO

Post by alex » 02 Aug 2010, 16:40

"ie paispe" bre stefane in oras, ce nu pricepi. lasa norma in pace.... ;D
parca nu stii cum se circula in bucuresti.
happily mending an Aro 320 D127


Post Reply