Daca Buletinul Tehnica Militara i-a spus semimilitar , asa i-am spus si eu . Daca un ofiter inginer din arma auto si oficiosul de tehnica militara al MApN spun aceasta , le acord incredere .
viewtopic.php?f=2&t=5172&start=165#p96394
download/file.php?id=40383&mode=view
Cum spui tu , au fost construite special pentru uz militar , schimband cabina si modificand camionul civil .Da , stiu ca scria pe ele DAC 8135 si DAC 10 215 , si asa le si spuneau in armata ,dar hai sa cautam pe Okazii manualul si vedem cum ii spune oficial si atunci evitam discutii in contradictoriu , care nu duc la nimic bun .Saptamana aceasta am sa caut manualul , chiar l-am vazut mai demult intr-un anticariat on - line .
Cu ștatul uite ca am luat teapa .Adica am spus si eu ce mi-au spus .
Si imi amintesc de la catanie ca aveam pistol-mitraliera cu pat rabatabil , in opis la rastel era trecut ca pistol mitraliera model 1963 cu pat rabatabil , cand el de fapt se numea model 1965 , dar comandantii mei nu stiau , stiau doar ce li s-a spus si lor in scoala militara , fara sa fi vazut vreun document oficial sau plansa de cunoastere .
Trivia : ne puneau sa invatam mecanic caracteristicile : arma cu incarcator gol , 3,650 kg cu pat din lemn stratificat si 3,600 kg cu pat din lemn masiv .
In tot regimentul aveam numai arme cu pat rabatabil .
Daca ma gandesc bine , seamana cu Aventurile bravului soldat Svejk .
In fotografiile pe care le-am pus , cu incarcarea in avion , elicopter nu am afirmat ca ar fi parasutabile . Nici nu sunt . Doar de desant . Aerian , asta nu am spus intr-adevar . Aerotransportabile adica . Mi-4 , Mi-8 , aveau usile mari in spate , si aveau si rampe tip jgheab , in dotarea standard , pentru imbarcarea unui autoturism de teren sau tun antitanc ( la noi cal. 57 mm ) . Cu AN-26 lucrurile sunt clare , are rampa mobila mecanizata , am si foto in care se imbarca tun antitanc de 85 mm SD-44 , pentru transport aerian .