ARO 304/306 (ARO PREZIDENŢIAL)

Despre modelele construite,variante,motorizari,locuri in care s-au construit

Moderators: Werner, mariusjaz

Post Reply
User avatar
gorishor
Administrator
Administrator
Posts: 771
Joined: 25 Aug 2009, 07:45
Location: Bucuresti
Contact:

Re: ARO 244 NICOLAE CEAUSESCU

Post by gorishor » 04 Apr 2011, 21:14

Da, e usa. Dar barele tot pentru paznicii celui mai iubit fiu al poporului erau.
Gore
YO3IGR
B 244 ARO


costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5028
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: ARO 244 NICOLAE CEAUSESCU

Post by costy84 » 04 Apr 2011, 22:18

adica securisti de ieri spp-isti de azi (sau invers!) ;D
bun de barele alea se tineau da pe ce stateau? daca stateau pe bara din spate a masini inseamna ca aveau un spor foarte mare la salariu. :-j

User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4361
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: ARO 244 NICOLAE CEAUSESCU

Post by ydaniel » 01 Oct 2011, 22:09

poza noua luata din adevarul.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

oldtimerstudio
Incepator
Incepator
Posts: 12
Joined: 01 Oct 2011, 22:04
Location: Bucuresti

Re: ARO lui Ceausescu-ce stiti despre el?

Post by oldtimerstudio » 02 Oct 2011, 23:36

Buna,

Am avut ocazia sa intru "adinc" intr-un 304. Din datele pe care le detin s-au fabricat citeva bucati:
2 in 1977 / 1978 - cele lungi cu trapa , faruri dreptunghiulare - unul din cele restaurate de mine.
2 in 1985/ 1986 - idem dar cu faruri patrate/

Din cite ma discutat cu unul din cei care se ocupau de ele ca garaj, se pare ca mai erau 2 in fabricatie sau cel putin comandate.

Pentru posesorii de Aro 24x : nu aveti de ce sa fiti mihniti, erau lucrate la fel ca cele de serie. Usile nu se inchid decit cu forta, ating caroseria, motorul este un batrin L25, bord identic, nu au servodirectie sau radio. Finisaj interior a la Dacia. Fabricatia partilor cromate se poate cu generozitate numi nivel "hobby". "Iubitul conducator" a fost realmente un om modest. Ginditi-va ca a utilizat un Mercedes 600 inainte!

Diferente notate de mine fata de masina de serie ( nb. nu sint expert Aro 24):
1. tractiune numai fata, 4 trepte. Nu are reductor.
2. usile spate fabricate din usi fata. geamurile nu se deschid.
3. exista niste suporti fixati pe usile spate, care aduc podeaua la acelasi nivel ( masina are trepta in podea pentru a facilita urcarea pasagerilor).
4. usila au rame fixate in suruburi, diferite de masinile de serie.
5. parbrizul are alt tip de cheder ( dacia) si este mai mare ca unul de aro cu 15mm.
6. stopurile spate dreptunghiulare similare cu cele de serie - era o problema in topic
7. bord, scaune fata , bancheta spate si strapontine - tapiterie piele.
8. sistem de incalzire standard. Cred ca iarna fie nu o foloseau, fie aduceau un godin. Incalzirea sigur nu face fata.
9. sasiu similar cu cel de camioneta. suspensie standard.
10. comportament rutier de basculanta. nu pare a fi capabil de a depasi 90 km/h fara eforturi mari. de apreciat confortul interior datorat ampatamentului mare.

Sper ca am lamurit macar partial din necunoscute.


User avatar
paul
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3620
Joined: 31 May 2010, 20:43
Location: OTOPENI

Re: ARO lui Ceausescu-ce stiti despre el?

Post by paul » 03 Oct 2011, 12:56

Foarte ciudat,mi se pare partea cu tractziunea numai pe rotzile din fatza! Ce avantaj ar fi avut o astfel de solutzie? Era un vehicul destul de greu,pt.un autoturism......ori d.p.d.v. al uzurii transmisiei si fiabilitatzii,transmisia pe fata,are multe articulatii cardanice,iar in momente critice,mai ales cand e fortata,poate ceda mai usor decat cea pe spate......ceea ce nu era indicat sa se intample la o masina pt.transportul VIP.......singurul avantaj,ar fi ca la o masina cu un ampatament mai mare,tractiunea fata poate asigura o stabilitate mai buna in viraje,la viteze mai mari.......insa,aceste Aro 304, prezidntiale,nu le-am vazut ruland cu o viteza mai mare de 60-70 km/h........eu am locuit si locuiesc in Otopeni si am vazut de nenumarate ori delegatiile oficiale care treceau spre si dinspre aeroport,cand erau folosite aceste Aro...

p.s.Cu prima ocazie,cand voi vedea un astfel de Aro.......ma voi uita cu atentie pe dedesupt.... 8)
UBI BENE IBI PATRIA

User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5102
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: ARO lui Ceausescu-ce stiti despre el?

Post by Werner » 03 Oct 2011, 13:12

Eu cred ca masina a fost doar de "show"! Masina trebuia sa mearga cu 30-40km/h prin gloata scandând lozinci, atâta! Drumurile oricum erau noi asfaltate când venea EL. Eu din câte am vazut, masina este mai prost lucrata, ca de exemplu ARO 328, sau 10.6 al meu, care a fost facut pentru export. Ceausescu nu cred ca a fost modest, dar la Câmpulung probabil nu au fost în stare sa faca o calitate mai buna, neavând experienta în domeniul masinilor de lux. Ei faceau masinile astea din scule si matrite primitive si când nu se potrivea ceva, se lua barosul si se batea în sasiu sau caroserie, pâna se potrivea cumva....! Asta o spun din proprie experienta.

oldtimerstudio
Incepator
Incepator
Posts: 12
Joined: 01 Oct 2011, 22:04
Location: Bucuresti

Re: ARO lui Ceausescu-ce stiti despre el?

Post by oldtimerstudio » 07 Oct 2011, 23:50

Scuze,

gresala : tractiune SPATE. am dorit sa scriu fara tractiune fata.


Viteza la care se poate merge relativ confortabil este undeva intre 60-75 km / h , cind e chiar placut. La 90 km/h se simte masa mare, la fel la acceleratii.

De acord cu voi, era folosita exclusiv la parazi, la vinatoare se foloseau cele normale.

Ovidiu

User avatar
paul
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3620
Joined: 31 May 2010, 20:43
Location: OTOPENI

Re: ARO lui Ceausescu-ce stiti despre el?

Post by paul » 08 Oct 2011, 19:08

Acum m-am lamurit,in privinta tractiunii.......asa cum banuiam spatele era de baza......totusi n-am indraznit sa te contrazic,daca tot ai lucrat la ele..... :)
UBI BENE IBI PATRIA

User avatar
Fane
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 301
Joined: 20 Aug 2009, 23:31
Location: Campeni Jud.Alba
Contact:

Re: ARO 244 NICOLAE CEAUSESCU

Post by Fane » 19 Nov 2011, 21:24

Am gasit un site cu aro lui Ceausescu.
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?n ... pic&t=9503
Aro 243

User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5102
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: ARO 244 NICOLAE CEAUSESCU

Post by Werner » 19 Nov 2011, 22:56

Stai asa, ca nu-i asa! Asta-i al 3-lea care îl vad. Unul este cel cu numar de CT26PCR, al doilea este al D-lui Tender, iar asta este al treilea. Asta este cu masca mare si cromata, interiorul este mai luxos. Dar cromul vad ca si la asta partial este jalnic!

User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4361
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: ARO 244 NICOLAE CEAUSESCU

Post by ydaniel » 19 Nov 2011, 23:26

Masina arata ff bine,vad ca are si aer conditionat;jantele si anvelope imi par jalnice>niste anvelope cromate si 31x10,5x15 ar arata si mai bine.

costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5028
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: ARO lui Ceausescu-ce stiti despre el?

Post by costy84 » 15 Feb 2012, 16:12

http://www.evenimentulmuscelean.ro/inde ... m-461.html

"Modelele 304 şi 306, create special pentru Ceauşescu

ARO era o maşină apreciată de familia preşedintelui Republicii Socialiste România, modelele 304, construit în numai patru exemplare, şi ARO 306 fiind create special pentru Nicolae Ceauşescu. Particularităţile modelului 304 erau ţapiţeria de piele, trapa electrică de dimensiuni considerabile, aerul condiţionat, multitudinea de elemente cromate şi culoarea albastru - verde deschis, pe care o aveau majoritatea maşinilor aparţinând P.C.R. Modelul 304 a fost produs şi într-o versiune decapotabilă. Modelul ARO 306 se deosebea de predecesorul său, prin aspectul modern al grilei faţă şi farurile duble. Dotările şi caracteristicile erau aceleaşi. Cele două modele au fost echipate cu un motor pe benzină de 2.500 cmc, iar tracţiunea era doar pe puntea spate. Autoturismele erau folosite pentru vizitele şi defilările preşedintelui."
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
axxel4you
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1375
Joined: 07 Oct 2007, 11:01
Location: Bucuresti,sector 5
Contact:

Re: ARO lui Ceausescu-ce stiti despre el?

Post by axxel4you » 24 Apr 2013, 21:40

304 proaspat inbaiat.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
axxel4you
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1375
Joined: 07 Oct 2007, 11:01
Location: Bucuresti,sector 5
Contact:

Re: ARO lui Ceausescu-ce stiti despre el?

Post by axxel4you » 24 Apr 2013, 21:40

2
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
axxel4you
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1375
Joined: 07 Oct 2007, 11:01
Location: Bucuresti,sector 5
Contact:

Re: ARO lui Ceausescu-ce stiti despre el?

Post by axxel4you » 24 Apr 2013, 21:41

3
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Post Reply