Intrebare sasiu modele ARO 244, 246, 324

Probleme, modificari, reparatii.

Moderators: costy84, socratee

Post Reply
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Intrebare sasiu modele ARO 244, 246, 324

Post by BAGADI »

Buna,

Va rog sa ma ajutati cu o informatie. Imi doresc mult un ARO si ezit intre 244, 246 si 324. Am o rabdare de ceasornicar si in prima faza ma intereseaza sasiul, daca nu gasesc un ARO complet ieftin si bun :) ca start de proiect. Vreau sa cumpar un sasiu cu acte si sa-l galvanizez. Din cate mai citesc, la 244 crapa pe fata sasiul la Brasov, la 324 crapa pe spate daca incarci bena.....Bun...s-a rezolvat problema asta de catre uzina dupa un anumit an sau singura solutie este intarirea suplimentara a sasiului? Exista un sasiu mai rezistent decat altul sau profilul de otel folosit la 244 e acelasi ca la 324 ? Vreau sa muncesc mult la ea dar sa ma tina pana mor, sa nu crape sasiul cand n-o sa ma mai pot baga pe sub ea nici cu o doza forte de Artrostop :)

Merci!

User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Intrebare sasiu modele ARO 244, 246, 324

Post by Soryn »

246 mi se pare din alt film .Nu îmi place forma . De preferat să cumperi o mașina cât mai completă și în stare de conservare cât mai bună .Ieftin și bun nu o să găsești nici o dată ,doar preț mediu și bun .Ieftin vine deja cu multe bătăi de cap ,inclusiv cu cele pe care le-ai amintit și tu mai sus ,tot felul de probleme .
Depinde ce vrei să faci cu mașina . O exploatare corectă nu v-a crea mari probleme din punct de vedere structural al șasiului . Important este să nu fie ruginit,strâmb,lovit, răsucit etc .
244-are șasiu cu tronsoane tip monotubular (mai scurt,sarcini de încărcare puțin mai mici ).
324 -320 etc șasiu cu tronsoane tip monotubular cu ranforsarea părți centrale (cât ține cabina) + o parte din cele 2 curubri tehnologice . Este o dublură atașată în cordoane de sudură .
Apa ,sarea ,pământul își găsește loc și intră între cele 2 piese sudate ,în timp va rugini excesiv.
Toate punctele de sudură vor ruginii primele,asta e clar, inclusiv sub zincul pe care vrei tu să il dai .
În principiu să nu fie ruginit,poate doar superficial ici colo, tratat cu vopseluri ,ceară de cavități anual sau la 2 ani peste tot , și atât .

Motorul de brașov ar trebui trecut la de evitat ,nu mai respectă nici o normă actuală în domeniul auto.Cilindre mare ,zgomotos, putere și cuplu exagerat de mici raportat la cilindree .Produce disconfort teribil pentru toată lumea.Pornește greu . De fiabil ,este foarte fiabil , consumă puțin ,asteas singurele avantaje.

Motorizările de luat în considerare ar fi următoarele ,ordinea dictează clasamentul de la cel mai bun la cel mai de nedorit .Evident contează cutiile de viteze,ambreajele ,modul în care este adaptat motoru în platformă etc ,dotarea cu frâne .

Diesel - Toyota 2LT -Andoria TD ,Peugeot ,VM ,TDX ,DX28,Brașov,L27
Benzina Toyota 2FE RZ ,Ford (2-3 motoare) L30,L25 ,
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Intrebare sasiu modele ARO 244, 246, 324

Post by BAGADI »

Merci mult! Exact genul de raspuns pe care mi-l doream, amanuntit. Da, intra-adevar 246 e ciudat cu cocoasa aia sus dar e foarte incapator si cred ca e cel mai lung sasiu in afara autospecialelor pentru transport persoane. Il voi folosi rar, ca rasfat personal duminica prin padure si chiar impreuna cu familia cu o rulota de camping mare dar muntele e aproape de mine, mai mult de 100 km rar va face la un drum. Avand in vedere ca il voi folosi rar, mai mult va sta in curte sub o prelata pe capre, nu m-ar deranja nici un benzinar. Constient fiind ca sunt exagerat in tot ceea ce mesteresc probabil voi mai intari eu cu platband sasiul pe la punctele critice, dupa care va fi sablat, degresat si se va balaci in zinc ( stiu ca e riscanta galvanizarea la cald care poate duce la contorsionari ). Din lista ta de motoare la Toyota visam si eu, respect mult marca asta dar sunt foarte rare la vanzare, chiar si cele pe benzina.... Toata lumea rade de mine cand le spun ca vreau un ARO "stricacios" dar nu o fac numai din patriotism, chiar imi place design-ul acestor masini. Sunt convins ca sunt si fiabile daca le alintzi cum trebuie...ulei de calitate si schimbat frecvent, piese de calitate, combustibil de calitate, gresare etc....Nici nu vreau sa ma gandesc ce ulei si ce motorina au fost bagate in marea lor majoritate si apoi toata lumea spune ca nu sunt fiabile.

Post Reply