CONSERVAREA AUTOMOBILULUI

Probleme, modificari, reparatii.

Moderators: socratee, costy84

Locked
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6794
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

CONSERVAREA AUTOMOBILULUI

Post by George » 11 Feb 2007, 14:40

Pregatirea automobilului pentru stocare

Conservarea automobilului consta in totalitatea operatiilor care asigura pastrarea indelungata in perfecta stare.In acest scop,se vor lua urmatoarele masuri:
-automobilul se va depozita intr-o incapere intunecoasa si uscata.Daca incaperea este luminoasa,se va acoperi cu o husa.
-se acopera caroseria cu pasta de ceara si se lustruieste.Se ung cu vaselina tehnica suprafetele cromate si cele nevopsite.
-se va goli lichidul din sistemul de racire.La scurgerea apei se va scoate busonul radiatorului.
-se demonteaza bujiile si se toarna circa 150 gr. ulei de motor in fiecare cilindru,prin orificiul bujiilor si apoi se roteste arborele cotit de 5-6 ori.Dupa aceasta operatie,bujiile se monteaza la loc.
-se scurge benzina din rezervor,pompa de benzina si carburator.Se scurg depunerile din rezervorul de benzina.
-se slabeste cureaua de ventilator
-se acopera cu hartie parafinata sau polietilena,filtrul de aer si teava de esapament.
-se ung contactele distribuitorului cu vaselina
-se incarca la tensiunea nominala bateria de acumulatoare,se curata si se ung cu vaselina bornele,depozitandu-se apoi intr-o incapere uscata si incalzita.
-daca bateria urmeaza sa nu fie folosita mult timp,se incarca bateria,se varsa electrolitul,se umple cu apa distilata si se incarca circa 6 ore dupa care se varsa electrolitul si se inlocuieste din nou cu apa distilata proaspata.Se pun dopurile si se pastreaza intr-o incapere racoroasa si ferita de inghet.
-se sprijina automobilul pe butuci si se desumfla rotile

Conservarea sistemului de alimentare si injectie in perioada de stocare

La automobilele echipate cu motor diesel D-127 care se stocheaza mai mult de 3 luni,aparatura de injectie se va proteja prin introducerea in sistemul de alimentare de "ulei L4/1" pentru calibrarea si protectia pompelor de injectie,procedandu-se dupa cum urmeaza:
-se scurge combustibilul din rezervor,filtre si pompa(se demonteaza dopul de golire si se slabeste dopul de aerisire,scurgandu-se combustibilul din corpul pompei,apoi se monteaza dopul de golire)
-se introduc in rezervor circa 3 litri de ulei L-4/1
-se face aerisirea sistemului de alimentare,dupa care se strang dopurile de aerisire
-se porneste motorul si se lasa sa functioneze circa 5 minute la 2/3 din turatia maxima pentru ca uleiul sa ajunga in pompa de injectie,conducte si injetoare
-se opreste motorul
-se inchide ermetic busonul de alimentare a rezervorului cu o banda adeziva sau prin legare cu folie de polietilena pentru a evita patrunderea apei si a agentilor corozivi

Daca perioada de stocare este mai mare de 6 luni,dupa acest interval se vor repeta integral operatiile de mai sus.
Sistemul de injectie demontat (pompe,injectoare,conducte) se va depozita in incaperi inchise,la temperatura normala,ferite de umezeala si agenti corozivi.

Intretinerea automobilului in timpul stocarii
In timpul stocarii indelungate,automobilul trebuie intretinut periodic.Odata pe luna se va incarca bateria de acumulatoare cu un curent de max.2,8-3,5A. Odata la doua luni se vor efectua urmatoarele operatii de intretinere:
-se curata suprafetele ruginite dupa care se acopera cu vopsea sau unsoare
-se toarna 150 gr ulei in fiecare cilindru prin orificiul bujiei si se roteste arborele cotit de 5-6 ori
-se roteste volanul de 2-3 ori in fiecare parte
-se apasa de 3-5 ori pedala de frana si de ambreiaj

Destocarea automobilului
In vederea redarii in exploatare a automobilului se vor efectua urmatoarele operatii:
-se inlatura hartia parafinata si polietilena cu care au fost acoperite unele parti ale automobilului
-se inlatura unsoarea de conservare,piesele detasabile spalandu-se intr-un vas cu benzina sau white spirt,iar cele nedemontabile cu o laveta inmuiata in benzina sau white spirt
Piesele instalatiei electrice sau cele din apropiere nu se spala cu lichide inflamabile,se sterg numai cu o laveta.Asigurati-va ca piesele s-au uscat,in special cele din apropierea aparatelor electrice,pentru a nu provoca un incident printr-un scurt circuit involuntar
-se greseaza automobilul conform diagramei de ungere
-se inlocuieste uleiul de motor si cel de transmisie cu unul nou
-se scot bujiile si se spala cu benzina
-se incarca bateria si se monteaza la locul ei
-se invarte cu manivela de 5-6 ori arborele cotit pentru a elimina surplusul de ulei din cilindri

Recomandarile de mai sus trebuie completate cu alte masuri impuse de conditiile specifice de stocare(clima,conditii de depozitare,durata,etc)

(extrase din "Notita Tehnica",editia a IV-a,1977 editata de Intreprinderea Mecanica Muscel
ARO CLUB ROMANIA


Locked