Reductor GAZ 69

Probleme, modificari, reparatii.

Moderators: socratee, costy84

Post Reply
User avatar
Cotizo
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 409
Joined: 19 Jan 2009, 08:18
Location: Sibiu
Contact:

Reductor GAZ 69

Post by Cotizo » 13 Mar 2010, 12:19

Cine se pricepe la reductoare de GAZ 69?
Am o discutie interminabila cu mecanicii, caror li se pare mult mai simplu sa lege de cutie iesirea pentru cardanul fata a reductorului si sa foloseasca cupla pentru cutie pentru cardan, ca sa nu mai intoarca puntea fata. Culmea este, ca, desi mi se pare absurd, reductorul pare sa functioneze si asa...
Este posibil?


User avatar
cab_512
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 473
Joined: 05 Oct 2008, 19:47
Location: Chisinau,Republica Moldova

Re: Reductor GAZ 69

Post by cab_512 » 14 Mar 2010, 09:41

Nu se poate uni astfel.

User avatar
mihai aro
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 367
Joined: 13 Feb 2007, 16:24
Location: sibiu

Re: Reductor GAZ 69

Post by mihai aro » 14 Mar 2010, 12:40

Poate functioneaza ,la mana, cand nu este pe masina dar cred ca sunt diferente de rotatie ale iesirilor si in mod normal nu cred ca se poate, spor la treaba >:D

User avatar
Cotizo
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 409
Joined: 19 Jan 2009, 08:18
Location: Sibiu
Contact:

Re: Reductor GAZ 69

Post by Cotizo » 14 Mar 2010, 14:46

Asa zic si eu, m-am uitat si in manualul de GAZ, dar mecanicii invart de prize si tin sa ma convinga ca functioneaza. Am sa ma duc "with the vengeance" luni la ei si-i pun sa refaca toata sandramaua...


User avatar
cab_512
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 473
Joined: 05 Oct 2008, 19:47
Location: Chisinau,Republica Moldova

Re: Reductor GAZ 69

Post by cab_512 » 14 Mar 2010, 17:45

Pai de invirtit se invirteste DAR dac lasi tot asa cum au facut mecanicii nu mai poti decupla fata!!!

User avatar
Cotizo
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 409
Joined: 19 Jan 2009, 08:18
Location: Sibiu
Contact:

Re: Reductor GAZ 69

Post by Cotizo » 14 Mar 2010, 18:41

Reductorul de GAZ 69 are doua manete - cea din stanga are doua pozitii care cupleaza /decupleaza fata si cea din dreapta cu 3 pozitii pentru 4x4 redus/neutru/normal. Cum l-au montat ei, ar fi normal sa ai doar 4x4 sau deloc, cum bine zici; as avea tractiune doar cand ar fi maneta din stanga cu fata cuplata. Curios este ca pe pozitia cu fata decuplata, cardanul spate se roteste!!! De aia am si deschis topicul, pentru ca nu inteleg fenomenul....

User avatar
cab_512
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 473
Joined: 05 Oct 2008, 19:47
Location: Chisinau,Republica Moldova

Re: Reductor GAZ 69

Post by cab_512 » 14 Mar 2010, 19:01

Uite o schema cinematica
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Cotizo
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 409
Joined: 19 Jan 2009, 08:18
Location: Sibiu
Contact:

Re: Reductor GAZ 69

Post by Cotizo » 14 Mar 2010, 19:49

Nu poti trimite o imagine mai mare? Sau un link?

User avatar
cab_512
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 473
Joined: 05 Oct 2008, 19:47
Location: Chisinau,Republica Moldova

Re: Reductor GAZ 69

Post by cab_512 » 14 Mar 2010, 19:59

Vezi muuulta informatie pe www.gaz69.ru ;)

User avatar
oncioiuo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1117
Joined: 05 Mar 2015, 18:42
Location: Sector 1, Bucuresti

Re: Reductor GAZ 69

Post by oncioiuo » 10 Dec 2017, 20:48

salutare,

categoric nu functioneaza legat asa cum propun mecanicii, dar sunt interesat pe ce ai incercat sa il folosesti; sunt in posesia unui astfel de reductor si vreau sa pun pe ims. ar prinde bine ceva povesti din experientele altora
au distrus scoala profesionala...........au disparut profesionistii !

User avatar
Cotizo
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 409
Joined: 19 Jan 2009, 08:18
Location: Sibiu
Contact:

Re: Reductor GAZ 69

Post by Cotizo » 13 Dec 2017, 15:08

L-am montat corect pana la urma pe un M461. Masina avea motor de Peugeot 2.5D cu cutie in 5 trepte ( nu stiu provenienta, posibil de pe un Peugeot turism sau utilitara) montat de fostul proprietar in combinatie cu reductor si punti de G-Klass ( pe care le-a demontat inainte de vanzare). Cu reductorul de GAZ-69 si punti de M ( raport 7/36) masina era absolut sprctaculoasa in teren. Din pacate nu se putea inmatricula, asa ca am vandut-o.

User avatar
oncioiuo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1117
Joined: 05 Mar 2015, 18:42
Location: Sector 1, Bucuresti

Re: Reductor GAZ 69

Post by oncioiuo » 13 Dec 2017, 23:44

multumesc,

sper sa reusesc folosirea unui astfel de reductor fara sa complic lucrurile
au distrus scoala profesionala...........au disparut profesionistii !

User avatar
Cotizo
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 409
Joined: 19 Jan 2009, 08:18
Location: Sibiu
Contact:

Re: Reductor GAZ 69

Post by Cotizo » 15 Dec 2017, 08:44

Ca sfat, incearca sa gasesti o cutie de viteze scurta ( originala ruseasca avea 3 viteze, ca si Willys-ul, si era foarte scurta). Altfel ai probleme cu cardanul scurt in spate ( GAZ-ul avea intrarea de cardan in grupul spate un pic mai pe dreapta, ca sa nu exagereze unghiul cardanului). Eu am folosit in final o punte fata si pe spate ca sa aliniez cardanele.

User avatar
oncioiuo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1117
Joined: 05 Mar 2015, 18:42
Location: Sector 1, Bucuresti

Re: Reductor GAZ 69

Post by oncioiuo » 15 Dec 2017, 19:07

multumesc mult,

eu am in proiect sa folosesc doua punti fata de TV, vreau sa vireze si spatele
au distrus scoala profesionala...........au disparut profesionistii !

User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3066
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Reductor GAZ 69

Post by Soryn » 25 Dec 2017, 21:01

Singurele lucruri bune la reductorul ăsta este că se poate monta separat față de cutie , și că are carcasa din fontă .Din punct de vedere funcțional nu mi se pare evoluat . Nu are cuplaj direct cum are cel de aro 24/32 în 4X2 H. Ăsta de gaz este bun doar pentru teren accidentat, unde folosești preponderent 4X4 , pentru 50 on /50 offroad cel de aro este net superior . Cuplajul direct realizează transmiterea mișcării fără prea mari pierderi de energie . Reductorul de aro 10 are accelași principiu,cel de suzuki samurai la fel , mici , înguste , și consum de autobuz .


Post Reply