Grup de fuga
Moderators: mariusjaz, socratee
- gabrielpopa86
- Membru
- Posts: 207
- Joined: 27 Jan 2014, 10:12
- Location: Bucuresti
Grup de fuga
Am cautat o gramada si nu gasesc informatia asta ...cati dinti are grupul de fuga la coroana ? mai multi sau mai putini daca am de ales intre 2 modele 8 cu 19 si 8 cu 21 care este ala de fuga ?
-
- Membru Devotat
- Posts: 316
- Joined: 01 Apr 2009, 00:45
- Location: Iasi
- Contact:
Re: Grup de fuga
Grup de fuga, grup de forta, din pacate sunt doua terminologii cu care nu am fost contemporan, nu stiu ce vrea sa insemne fiecare, pentru mine sunt putin cam vagi termenii.
Daca pot spune "pe vremea mea" erau alte doua variante, grup scurt si grup lung.
Mai precis, grupul contine pinionul de atac si coroana, imperecheate. Intotdeauna vei avea coroana cu mai multi dinti decat pinionul.
Acum, impartind numarul de dinti de pe coroana la numarul de dinti de pe pinion vei obtine un raport.
In cazul tau vad ca ai doua variante: 8x19 si 8x21, prin urmare pinionul de atac are 8 dinti iar coroana vine in 2 variante, 19 si 21.
Daca urmarim ceea ce am spus mai sus vei avea asa:
19:8=2.375
21:8=2.65
Concluziile sunt urmatoarele:
Aceasta valoare a raportului obtinut, cu cat este mai mare, cu atat viteza maxima atinsa de masina va scadea insa demarajul va fi mult mai rapid. (in unele cazuri atat de rapid incat practic vei sari peste treapta 1 a cutiei si vei pleca la fel de usor de pe loc cu a 2-a, de unde si denumire de grup scurt, adica timpul pana cand schimbi treapta este foarte scurt)
Valoarea raportului obtinut, cu cat este mai mica, cu atat va creste viteza maxima insa va scadea si demarajul (de-aici si denumirea de grup lung pentru ca timpul de demaraj in fiecare treapta se lungeste), va trebui sa schimbi mereu in treapa inferioara,etc. Atentie! In acest caz, daca raportul schimbat este prea mic, exista posibilitatea ca motorul sa nu mai dezvolte suficienta putere in ultima treapta si atunci practic vei merge ca viteza de top atat cat poate motorul, degeaba ii pui grup lung.
Bineinteles, aceasta valoare trebuie comparata cu ce ai tu pe masina pentru a-ti face o impresie vaga despre cum va merge masina.
Din experienta mea, am trecut de la 41x11 adica 3.72 cat aveam inainte pe masina la 33x8 care inseamna 4.125. efectul a fost urmatorul : treapta 1 a cutiei de viteze era aproape inutila, schimbam a 2-a dupa nici 5-10 metri, daca plecam cu scartait din roti, ajungea sa scartaie pana si intr-a 3-a cand inainte abia scartaia cand schimbam a 2-a putin iar viteza de top a scazut de la 155 la 120 km/h. Cauciucurile au pastrat aceleasi dimensiuni, motorul si cutia identice, conditiile de test au fost identice.
Prin urmare sper ca experienta mea ti-a fost de folos sa iti faci o impresie si sa alegi grupul de care ai nevoie.
Daca pot spune "pe vremea mea" erau alte doua variante, grup scurt si grup lung.
Mai precis, grupul contine pinionul de atac si coroana, imperecheate. Intotdeauna vei avea coroana cu mai multi dinti decat pinionul.
Acum, impartind numarul de dinti de pe coroana la numarul de dinti de pe pinion vei obtine un raport.
In cazul tau vad ca ai doua variante: 8x19 si 8x21, prin urmare pinionul de atac are 8 dinti iar coroana vine in 2 variante, 19 si 21.
Daca urmarim ceea ce am spus mai sus vei avea asa:
19:8=2.375
21:8=2.65
Concluziile sunt urmatoarele:
Aceasta valoare a raportului obtinut, cu cat este mai mare, cu atat viteza maxima atinsa de masina va scadea insa demarajul va fi mult mai rapid. (in unele cazuri atat de rapid incat practic vei sari peste treapta 1 a cutiei si vei pleca la fel de usor de pe loc cu a 2-a, de unde si denumire de grup scurt, adica timpul pana cand schimbi treapta este foarte scurt)
Valoarea raportului obtinut, cu cat este mai mica, cu atat va creste viteza maxima insa va scadea si demarajul (de-aici si denumirea de grup lung pentru ca timpul de demaraj in fiecare treapta se lungeste), va trebui sa schimbi mereu in treapa inferioara,etc. Atentie! In acest caz, daca raportul schimbat este prea mic, exista posibilitatea ca motorul sa nu mai dezvolte suficienta putere in ultima treapta si atunci practic vei merge ca viteza de top atat cat poate motorul, degeaba ii pui grup lung.
Bineinteles, aceasta valoare trebuie comparata cu ce ai tu pe masina pentru a-ti face o impresie vaga despre cum va merge masina.
Din experienta mea, am trecut de la 41x11 adica 3.72 cat aveam inainte pe masina la 33x8 care inseamna 4.125. efectul a fost urmatorul : treapta 1 a cutiei de viteze era aproape inutila, schimbam a 2-a dupa nici 5-10 metri, daca plecam cu scartait din roti, ajungea sa scartaie pana si intr-a 3-a cand inainte abia scartaia cand schimbam a 2-a putin iar viteza de top a scazut de la 155 la 120 km/h. Cauciucurile au pastrat aceleasi dimensiuni, motorul si cutia identice, conditiile de test au fost identice.
Prin urmare sper ca experienta mea ti-a fost de folos sa iti faci o impresie si sa alegi grupul de care ai nevoie.
- gabrielpopa86
- Membru
- Posts: 207
- Joined: 27 Jan 2014, 10:12
- Location: Bucuresti
Re: Grup de fuga
multumesc frumos .. in concluzie 8x19 este de fuga iar 8x21 este de forta
- gabrielpopa86
- Membru
- Posts: 207
- Joined: 27 Jan 2014, 10:12
- Location: Bucuresti
Re: Grup de fuga
am aflat sursa sigura de la fabrica pinion atac 8 dinti , coroana 19 si mai sunt pinioanele planetare 11 cu 31 /33/41/47 din care 31 este fuga restul sunt de tractiune.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Membru legendar
- Posts: 1277
- Joined: 07 Mar 2011, 20:33
- Location: Craiova
Re: Grup de fuga
Transmisia finala de saviem este mai mica decit cea de raba.
- gabrielpopa86
- Membru
- Posts: 207
- Joined: 27 Jan 2014, 10:12
- Location: Bucuresti
Re: Grup de fuga
stiu dar deocamdata nu am aflat .... astept raspuns de la fabrica