Foile de arc ...

Cutii de viteze si transfer, planetare, ambreiaje, diferentiale. Tipuri, reparatii, modificari.

Moderators: mariusjaz, socratee

User avatar
tarzy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2646
Joined: 03 Dec 2006, 20:06
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Foile de arc ...

Post by tarzy »

asa cum probabil ati observat am "splitat" topicul deschis de George in 2 bucati in fctie de operatiunule desfasurate

il rog pe aceasta cale pe George sa ne tina in continuare la curent cu desfasurarea operatiunilor si totodata am si eu o intrebare

1. la cat timp trebuie facuta "springuirea" arcurilor? banuiesc ca tine mai mult de modul de exploatare al masinii dar totusi cine stie poate ne detaliaza mai bine

multumesc
Eu cred ca o tara care incearca sa prospere prin stabilirea de taxe mari este ca un om care, stind intr-o galeata, incearca sa se ridice tragind de miner.
(Winston Churchill)

User avatar
pantelimon
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1499
Joined: 28 Jan 2007, 20:35
Location: Bucuresti

Re: Foile de arc ...

Post by pantelimon »

tarzy vrea sa stie  ??? la cat timp trebuie facuta "springuirea" arcurilor? banuiesc ca tine mai mult de modul de exploatare al masinii dar totusi cine stie poate ne detaliaza mai bine


nu cred ca e un timp anume sau un nr. de km. la ARO 10.9  ala al meu le-am facut cand lam luat si uite ca e beton si acu si sant vreo 3 ani daca nu chiar 4,ce problema am avut ca mi-sa rupt o foaie dupa ce le-am primenit din cauza de amortizor naspa,dupa acest incident am pus alte amortizoare si e super ok si acu cum vam spus.
cred eu totusi ca fenomenul asta de flescaire la arcurile cu foi apare cam in decursul a 8-10 ani,si mai cred ca depinde mult si de cum folosesti masina
User avatar
baciudibaciu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3075
Joined: 12 Aug 2007, 22:26
Location: Bucuresti Titan
Contact:

Re: Foile de arc ...

Post by baciudibaciu »

Intinderea arcurilor are loc si apare de regula din cauza amortizoarelor defecte ,suprasarcinilor , imbatranirii efective prin subtiere datorita frecarilor dintre foi si nu in ultimul rand oboselii materialului .Springuirea este o operatie de prelucrare a arcurilor la cald  or cea ce ati vazut ca a facut Pantelimon este cu totul altceva >Tiganii fierari numeau asta forjare la rece iar in cazul arcurilor de tip foi vechi/folosite este cea mai eficienta intrucat icalzirea lor la rosu in vederea forjarii la cald le-ar subtia cu cel putin 1 mm
Cu omul nescolarizat ,te certi putin si ai scapat,dar duci o lupta infernala cu PROSTUL care are scoala !


ARO 10-4
Renault Kangoo 15 dci
Mercedes W123 200d
User avatar
Schumy
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 767
Joined: 04 Jan 2008, 18:04
Location: Bucuresti

Re: Foile de arc ...

Post by Schumy »

Ok I've got the picture........si recunosc  ~:> am foile de arc flescaite.......si din ce am inteles de la nenea George iti dai seama ca foile de arc sunt "suparate" cand bridele din spatele masini alea de vin sub bara din spate care tin foile de arc si se prind de sasiu au tendinta sa iasa in afara asta fiind una din indicii ...printre care si probabil faptul ca spatele e cam rigid zic eu ....ei cum eu recunosc ca la arolica meu am si aceasta problemea cu foile de arc.......ce fac ? ma mai omor sa caut sa duc tuburile de oxigen la verificat si sa iau carbit si sa sudez generatoru sau ma apuc si le iau la bataie cum din imagini se vede ca a facut nenea George? n-asi vrea sa ma apuc acum sa caut foi de arc din cauza ca am rupt o foaie... =:)  Si pana la urma are si batutu asta un rost..nu bati in ele de dragu sunetului...tre sa stii probabil sa si bati......complicarea dracu..cred ca le las asa deocamdata si mai vad eu pe parcurs :@)Fac o poza sa vada lumea cam ce inseamna foi de arc "fleasca" ;D

User avatar
alex
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1518
Joined: 12 Mar 2007, 23:16
Location: Bucuresti

Re: Foile de arc ...

Post by alex »

la mine au facut arcurile spate cu o parte din foi batute si cateva cu incalzire.

mi-au spus ca se vor lasa arcurile  dupa o vreme...ceea ce s-a si intamplat.
la inceput, ca sa pun amortizoarele a fost nevoie sa pun sarcina pe masina.

acum urechea din spate sta la vreo 20-30 de grade de verticala (fara sarcina).
si bucsele noi, obosite dupa doi ani.
happily mending an Aro 320 D127
User avatar
Schumy
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 767
Joined: 04 Jan 2008, 18:04
Location: Bucuresti

Re: Foile de arc ...

Post by Schumy »

Asa dar si prin urmare.....intrebare este........daca le las eu asa  flescaite cum sunt........ce se intampla? ori se rup probabil....ori se flescaiesc si mai tare ...nu?
User avatar
baciudibaciu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3075
Joined: 12 Aug 2007, 22:26
Location: Bucuresti Titan
Contact:

Re: Foile de arc ...

Post by baciudibaciu »

Sincer nu stiu cum este suspensia spate la 10 dar la 24 si 32  arcurile moi in sarcina  {si nu numai } sunt limitate si protejate  de niste tampoane  {nu OB sau TAMPAX }de cauciuc  Sigur iti va uza amortizoarele intrun timp mai scurt . Si inca ceva nu folositi aparatul de sudura autogen  pentru tratarea foilor de arc .
Cu omul nescolarizat ,te certi putin si ai scapat,dar duci o lupta infernala cu PROSTUL care are scoala !


ARO 10-4
Renault Kangoo 15 dci
Mercedes W123 200d
User avatar
Ady
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 472
Joined: 07 Feb 2008, 18:25
Location: UK

Re: Foile de arc ...

Post by Ady »

daca ajuta cu ceva...la Aro 24x din cate am vazut eu si am aflat de la tata ultimele 3 foi(alea groase) erau intoarse invers....si astfel banuiesc ca sunt mai elastice dar de e posibil ca masina sa stea mai jos. Acest lucru vreau sa-l fac si eu la Aro-ul meu pt ca e foarte rigid pe spate cand e gol, insa eu mai am o mica problema: la mine arcurile sunt facute de fierar prea curbate in sus si in loc sa stea puntea in centurile acelea din dotare..sta in telescoape si din cauza asta e posibil sa fie asa rigida.
User avatar
silvester
Membru
Membru
Posts: 226
Joined: 16 Oct 2007, 07:06
Location: ploiesti
Contact:

Re: Foile de arc ...

Post by silvester »

Tratarea termica a otelurilor de arc este o treaba destul de cotoioasa. Trebuiesc respectate viteze de incalzire/racire, paliere (temperatura si durata), etc. Nu prea este o treaba de facut pe genunchi.
User avatar
pantelimon
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1499
Joined: 28 Jan 2007, 20:35
Location: Bucuresti

Re: Foile de arc ...

Post by pantelimon »

la rece e super ok.la ciocan sau cu aparat dala de roluit
User avatar
smihnea
Membru
Membru
Posts: 231
Joined: 19 Oct 2007, 14:53
Location: Bucuresti

Re: Foile de arc ...

Post by smihnea »

Am o foaie rupta la Aro 324... si nici de-al naibi nu pot sa scot manual bulonul. Am citit in carte si scrie ca e o scula speciala aro - un extractor. Din moment ce nu am asa ceva, operatiunea se poate executa si sub o alta forma? (mai convingatoare decit cu dalta si ciocanul  >:( )
User avatar
alex
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1518
Joined: 12 Mar 2007, 23:16
Location: Bucuresti

Re: Foile de arc ...

Post by alex »

poate niste degripant, desi posibil sa nu aiba nici un efect. ( ca idee...eu nu am reusit sa scot buloanele de la basc inf fata dreapta din cauza dif-ului)

in mod normal ar trebui sa fie usor sa gasesti o presa/extractor.
nici la un service nu cred ca te rup daca ii rogi doar sa iti miste surubul putin. apoi il scoti tu acasa.
happily mending an Aro 320 D127
User avatar
pantelimon
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1499
Joined: 28 Jan 2007, 20:35
Location: Bucuresti

Re: Foile de arc ...

Post by pantelimon »

e complicat daca nu ai ceva experienta in lupta cu suruburile intepenite.
ca sfat bagai niste baroase in hexagonul ala de 19,dupa aia baga cheia pa el un pic
User avatar
smihnea
Membru
Membru
Posts: 231
Joined: 19 Oct 2007, 14:53
Location: Bucuresti

Re: Foile de arc ...

Post by smihnea »

deci tot cu forta bruta .... traiasca barosul ... apropo de degripant nici nu poate fi vorba efect alunecare baroase ;D

Cind mai am timp ma voi apuca iar (spre bucuria vecinilor) de mingiiat :))
User avatar
Boboc Silvian
Membru
Membru
Posts: 120
Joined: 05 Apr 2008, 23:42
Location: Bucuresti

Re: Foile de arc ...

Post by Boboc Silvian »

Schumy wrote: La mine amortizoarele pe fatza si pe spate le-am dus la reparat....si sa stiti ca eu unul sunt multumit.....cam 40ron bucata de reparat....si le duci pe cele uzate si iti dau unele reparate in schimb pe loc...
Schumy, ca intervin asa dar am postat si eu un mesaj asemanator.
Unde fac si eu arcurile si amortizoarele, tot din bucuresti sunt si eu.
Te rog ajuta-ma ca nu stiu unde.
Recunosti un om inteligent dupa un singur indiciu: Toti imbecili se unesc impotriva lui.

Post Reply