ydaniel wrote:salut.eu am vazut-o pe autovit.
iti recomand:
-ulei castrol 15w50 sau 10w60
10w60 este recomandat daca se utilizeaza motorul la turatii inalte, este uleiul care se foloseste frecvent la curse pe masinile de generatie mai veche. Caracteristica lui este ca isi pastreaza vascozitatea la temperaturi mari de exploatare
Ma indoiesc ca merita investitia (aprox 100 ron / litru) unui astfel de ulei intr-un motor care nu e conceput pentru turatii mari si pe care sa-l folosesti zilnic. Nu mai vorbim de situatia in care motorul are ceva uzura si consuma ulei...
Unii oameni vorbesc din experienta, altii, din experienta, nu vorbesc!
Experienta este cel mai dur profesor, pentru ca intai iti da testul si apoi iti spune care era lectia.
eu al 1310 folosesc de 5 ani 10 w60.
pai castrol edge 10w60 e 60lei/litru.un schimb cam 12.000km il tin. uleiul fiind sintetic este f bun pt ca nu face depuneri in motor si mai ales nu face ''muci''.
se poate gasi 10w60 si mai ieftin facut de alte firme,cel de la agip e parca 22lei/litru.tot sintetic.
Si eu tot in Dacie l-am bagat, singura diferenta e motorul (1,6 turbo) care sta in sarcina la 5.000 - 9.000 rpm 95% din timpul de exploatare.
Unii oameni vorbesc din experienta, altii, din experienta, nu vorbesc!
Experienta este cel mai dur profesor, pentru ca intai iti da testul si apoi iti spune care era lectia.
Despre uleiuri, cati utilizatori, atatea opinii si indiferent de situatie tot cam "dupa ureche" se procedeaza. In orice caz, marca de ulei este mai putin importanta, conteaza in situatia de fata, tipul de motor, uzura acestuia, tipul de ulei pe care producatorul il recomanda si aici eventual s-ar putea face trecerea de la mineral sau semi-sintetic la unul full sintetic, aici cautat aproximativ in cazul ARO de vazut ce recomanda motoarelor de generatie veche producatori gen toyota, mitsubishi, nissan, etc
scuze pentru un ultim offtopic.. 90% din timpul de utilizare sta INTRE 5 si 9000, masina deplasandu-se pe platforma intotdeauna. Cine crede ca are masina de curse si se lauda ca merge cu ea si la piata piata, cara soacra, scroafa si cartofi si schimba la 2000 (sa nu consume), unde la mine abia sta relantiul la 1800... e treaba lui, a mea functioneaza strict in regim inalt.. d-aia viata unui set motor este de 3-500 de km in cazul cel mai fericit. 9000 rpm nici macar nu e ceva senzational la curse, mai ales la motoare mici. Exista motoare de 1,4 de R5 GTT care fac si 11.000 rpm, cat despre motociclete ele urca pana la 15-17.000rpm; motoarele de F1 putand depasi 18.000, asa ca haide sa revenim la agregatele noastre tereniste si unde suntem depasiti sa nu ne bagam in galantar ca Marin Zugravu' ca murdarim peretii forumului degeaba.
Unii oameni vorbesc din experienta, altii, din experienta, nu vorbesc!
Experienta este cel mai dur profesor, pentru ca intai iti da testul si apoi iti spune care era lectia.
@psycho: vezi ca aici nu e 4tunning, unde toti utilizatorii sunt piloti de curse, ca tine. probabil, la cei 25 de ani ai tai, domnu' mischa abonatuconex, esti satul de curse, nu? acum ai ajuns sa dai si sfaturi...
mai usor cu afirmatiile gen "marin zugravu", ca nu ne tragem de bretele. incearca sa combati ideea cu argumente, nu cu atacuri la persoana. apropos...ai citit regulamentul? nu de alta, dar sa nu te miri, la o adica...
intamplator sau nu, chiar m-ai nimerit. habar n-am cu ce se mananca masinile si cursele auto. liniutele pe unde te dai tu, adica. prefer CNR, CNVC, CNRR. e lume mult mai educata pe acolo.
succes!
p.s.: poate un moderator separa subiectele pe aici, ca am facut praf topicul omului, si e pacat, ca are o masina frumoasa.
eu am avut un motor(10 ani) de 250 cm cubi, 4 cilindri in linie racit cu apa ,facut prin ani 90,suzuky gsx250r ,care avea turometrul marcat pana la 22ooo rotatii/minut,intra in rosu de la 18000 de rotatii .Kawasaki ZXR 250 cam 17000 rpm tot pe vremea aia ani 90(avea un prieten)..foloseam ulei vai mama lui castrol din butoi de 200 l de care se punea la vapoare nici nu mai stiu ce indicativ avea dar a mers bine si cu ala .de atunci asa putin s-a avansat pana in prezent?? chiar nu m-am documentat
ps apropo de zugraveli toata lumea pe aici stie tot felul de apelative care mai de care mai colorate ,dar dupa cum vezi se abtin ,ce ar fi daca te-ai abtine si tu.. multumesc
Eu am acum in motor 10W60 Castrol ca am gasit o superoferta si nu am putut sa o refuz , am aflat intre timp ca BMW M primesc doar ulei Castrol 10W60 dar nu cred ca exact ca al meu ca sunt parca vreo 5 tipuri de 10W60 :
- Castrol EDGE
- Castrol EDGE Sport
- Castrol EDGE Formula RS
- Castrol Formula RS
- Castrol TWS Motorsport
Probabil unele sunt acelasi ulei dar cu denumiri diferite.
Daca-mi aduc aminte bine, despre uleiuri s-a mai povestit aici pe forum.
Acuma, fiecare motor, cu generatia lui, cu uleiul lui.
Motorul L25 este de generatie destul de veche. La vremea lui parca in specificatii se spunea ca foloseste ulei M 20-40.
Eu zic ca merge foarte bine cu ulei 15w40, in nici un caz mai jos de 10w, ca nu este nici de turatie mare si nici turbo. Si tolerantele componentelor sunt cele care sunt.
Cred ca nu este atat de important producatorul atata vreme cat este unul serios. Valvoline, Havoline, Mobil, Castrol, toate sunt in regula. Si despre Selenia vorbea frumos cineva, aici pe forum, si inclin sa cred ca stia ce spune.
Eu am folosit, in motorul Dacia de pe ARO-ul 10.4, Mobil si Valvoline. Vara am folosit si ulei 20w50. Am fost multumit.
Parerea mea este ca la aceste motoare decat sa folosesti un ulei foarte performant, care, oricum nu-i este necesar, mai bine folosesti ceva "mai normal" si il schimbi mai des decat specificatiile. A! si filtrul de ulei inlocuit la fiecare schimb.
ARO 244, an 1997, motor L25 ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011
In motoarele de serie, inclusiv la 10.4 la recomandarea unui amic ce lucra la o firma importatoare de lubrifianti in perioada respectiva am incercat si am ramas fan ARAL, produs si imbuteliat in Germania, care la fiecare schimb isi mentinea bine integritatea si nu se ardea ca cele "Made in EU". Pana in 80-100k de km cand motorul nu prezinta uzura, am folosit Blue Tronic - 10w40, peste 100k in functie de gradul de uzura am trecut la vascozitate mai mare 15w40.
Ca o mica paranteza in legatura cu Castrol, in varianta "sportiva" (10w60) am vazut baieti de pe la cnr si vtm cu motoare gripate datorita rezistentei reduse a peliculei de ulei la turatii si temperaturi foarte mari. Multi au trecut ulterior pe MOTUL, Mobil sau ELF problemele disparand complet.
Unii oameni vorbesc din experienta, altii, din experienta, nu vorbesc!
Experienta este cel mai dur profesor, pentru ca intai iti da testul si apoi iti spune care era lectia.
Un ulei bun si rezonabil ca pret este Elf 10w50 tdi care este numai 17 lei litrul si eu il folosesc la Aro si se cunoaste diferenta la presiunea indicata in bord
psycho wrote:In motoarele de serie, inclusiv la 10.4 la recomandarea unui amic ce lucra la o firma importatoare de lubrifianti in perioada respectiva am incercat si am ramas fan ARAL, produs si imbuteliat in Germania, care la fiecare schimb isi mentinea bine integritatea si nu se ardea ca cele "Made in EU". Pana in 80-100k de km cand motorul nu prezinta uzura, am folosit Blue Tronic - 10w40, peste 100k in functie de gradul de uzura am trecut la vascozitate mai mare 15w40.
Ca o mica paranteza in legatura cu Castrol, in varianta "sportiva" (10w60) am vazut baieti de pe la cnr si vtm cu motoare gripate datorita rezistentei reduse a peliculei de ulei la turatii si temperaturi foarte mari. Multi au trecut ulterior pe MOTUL, Mobil sau ELF problemele disparand complet.
ARAL si Castrol sunt cumparate de BP si produse (in cel mai bun caz) in Polonia sau Cehia, daca te uiti atent vei vedea si logo-ul BP mic-mic de tot pe bidon...si cu asta au mai disparut doua legende despre uleiurile produse in Germania. Sa ne bucuram ca nu se fabrica (inca) in China
Mircea Ardelean wrote:ARAL si Castrol sunt cumparate de BP si produse (in cel mai bun caz) in Polonia sau Cehia, daca te uiti atent vei vedea si logo-ul BP mic-mic de tot pe bidon...si cu asta au mai disparut doua legende despre uleiurile produse in Germania. Sa ne bucuram ca nu se fabrica (inca) in China
Perfect adevarat in ceea ce priveste cumpararea concernului ARAL, initial de catre CASTROL achizitionat la randul sau de catre BP. La fel s-a intamplat si cu MOBIL, cumparat de ESSO si lista poate continua... deci pana la urma multumita globalizarii probabil ca vom avea marca generala "ULEI/OIL", ambalata, denumita si etichetata dupa gradul de calitate prin toata lumea.
In ceea ce priveste insa inscriptionarea "Made in Germany" (real sau nu), ea inca se pastreaza alaturi de tot ceea ce scrie in germana pe eticheta butoaielor/bidoanelor , iar in ceea ce priveste calitatea superioara la care m-am referit, ea se vede in 10-15k de km fata de uleiuri de marca produse in EU si care se ard destul de tare dupa 6-7-8000 km si incep sa isi inchida serios nuanta.
Unii oameni vorbesc din experienta, altii, din experienta, nu vorbesc!
Experienta este cel mai dur profesor, pentru ca intai iti da testul si apoi iti spune care era lectia.
Eu sant de parere ca odata ce fisele tehnice cu vascozitatea uleiului la diferite temperaturi sant conforme cu adevarul ar trebui luat un ulei cat mai performant adica , vascozitate mica cand este rece si ridicata cand ajunge la temperaturi ridicate. Eu unul nu cred ca voi mai baga Aral (5W40) in motor ca sincer sa fiu decand am bagat Castrol Formula RS 10W60 motorul este mult mai silentios si vioi.
Ce bine prind discutiile astea, ca uite asa descoperi lucruri noi...
Unii oameni vorbesc din experienta, altii, din experienta, nu vorbesc!
Experienta este cel mai dur profesor, pentru ca intai iti da testul si apoi iti spune care era lectia.