Snur sau petec?

Cutii de viteze si transfer, planetare, ambreiaje, diferentiale. Tipuri, reparatii, modificari.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
hbogdan
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 473
Joined: 11 Dec 2009, 20:50
Location: Constanta
Contact:

Snur sau petec?

Post by hbogdan » 20 Sep 2010, 16:14

Am vazut ca exista niste kit-uri de reparatie pana, le poti folosi singur in cazul in care te afli pe coclauri, dar se bazeaza pe snur (nu stai sa faci 13-14 in jurul rotii, nici macar nu trebuie sa dai roata jos). Cat de confortabili sunteti cu folosirea snurului? Pareri pro-contra?
Aro 10.4 DR, 1995, Renault F8Q248 1.9D, 65CP


User avatar
sorin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1065
Joined: 06 Dec 2007, 23:04
Location: Constanta
Contact:

Re: Snur sau petec?

Post by sorin » 20 Sep 2010, 16:33

pe coclauri cand o patesti nu prea cred ca ai ce face cu snurul (dejantat,taiat doamne fereste ),asa pt un cui ,o sarmulita este foarte bun dari ti trebuie o croseta si un compresor prin padure sau pe coclauri nu prea gasesti cuie ,gasesti pietroaie ascutite trunchiuri de copac tot o roata de rezerva e mai indicata parerea mea

User avatar
bigdaddy
Membru
Membru
Posts: 189
Joined: 12 Dec 2006, 13:06
Location: Oradea
Contact:

Re: Snur sau petec?

Post by bigdaddy » 21 Sep 2010, 08:58

De fapt in unele cazuri chair doua (roti de rezerva) ... mai ales daca esti departe de "civilizatie". Mai poti sa iei si o camera de rezerva cu tine, merge pusa si in tubeless. Snurul merge as a cum zicea Sorin pentru gauri "mici" la anvelope fara camera. Daca ai camera in anvelope e mai recomandat un kit de petice calde (daca se mai gasesc). Parerea mea!

User avatar
axxel4you
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1375
Joined: 07 Oct 2007, 11:01
Location: Bucuresti,sector 5
Contact:

Re: Snur sau petec?

Post by axxel4you » 21 Sep 2010, 13:17

Snurul deformeaza anvelopa , merge pus doar la utilaje cu anvelope mari cu durata de rezistenta incerta . Pe masini mai mici ar trebui snurul sa reprezinte ultima solutie . De curand am avut surpriza ca un coleg a pus la un 407 un snur la o vulcanizare pe la capatul lumi pe o anbelopa 205/60 R 16 si in 2 luni s-a deformat anvelopa de la snur . Acum are petic si este trecuta pe rezerva.


User avatar
gorishor
Administrator
Administrator
Posts: 771
Joined: 25 Aug 2009, 07:45
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Snur sau petec?

Post by gorishor » 21 Sep 2010, 14:01

Eu am de 2 ani si ceva la Octavia , pe cauciucurile de vara, un snur pus la "vulcanizarea de la colt". Am facut vreo 30 000 km cu ele , le-am si schimbat pozitia pe masina si n-am simtit sa fi aparut vreo problema. Cauciucurile sunt GoodYear Eagle F1 215/55/16.
Gore
YO3IGR
B 244 ARO

User avatar
axxel4you
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1375
Joined: 07 Oct 2007, 11:01
Location: Bucuresti,sector 5
Contact:

Re: Snur sau petec?

Post by axxel4you » 22 Sep 2010, 09:05

Posibil sa reziste mai bine GoodYear ca Michelin la astfel de operatii .

User avatar
hbogdan
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 473
Joined: 11 Dec 2009, 20:50
Location: Constanta
Contact:

Re: Snur sau petec?

Post by hbogdan » 22 Sep 2010, 09:14

Poate ca depinde si daca structura de rezistenta a fost afectata. Si eu am avut snur mult timp (pe spate, pe Bora, Michelin), ca plecam in BG si a trebuit repede sa rezolv problema.
Aro 10.4 DR, 1995, Renault F8Q248 1.9D, 65CP

KAROLOKW
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 271
Joined: 30 Mar 2010, 11:40
Location: Brasov
Contact:

Re: Snur sau petec?

Post by KAROLOKW » 22 Sep 2010, 09:17

MA bag si eu in discutie:) este vorba de acel snur imbibat cu butil si care si baga in cauciuc cu un fel de "sula:?:) daca e vorba de ala am avut cred ca la vreo 2-3 gume diferite si s-au comportat bine
dar pot sa spun ca un Continental a facut galme fara sa fie intepat iar cele cu snur au fost un dunlop un continental si un debica
Precizez ca toate astea au fost facute pt autoturism si pe dimensiuni de 175 r 13 iar interior si exterior unde iesea afara snurul acesta a fost taiat si polizat locul dupa care dat cu pensula cu solutie pe baza de butil.
ca perioada a functionat asa cam 2 ani ca dupa nu mai stiu ca am vandut masina:)

User avatar
sorin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1065
Joined: 06 Dec 2007, 23:04
Location: Constanta
Contact:

Re: Snur sau petec?

Post by sorin » 22 Sep 2010, 09:18

nu inteleg cum s-au deformat? nu s-a intamplat niciodata lucrul asta si am pus la tot felul de masini pe anvelope diferite.nu cred ca s-a deformat din cauza snurului dar nu avea doar trei sarme prin el

gigeius
Incepator
Incepator
Posts: 21
Joined: 13 Sep 2010, 20:45
Location: Brasov

Re: Snur sau petec?

Post by gigeius » 22 Sep 2010, 10:13

hai sa va povestesc ce am patit referitor la vulcanizari, nu prea are legatura cu sfaturile dar oricum, am trimis pretena la vulcanizare si cat credeti ca a platit pentru un amarat de holsurub din roata?.......dupa ce ca at cand au vrut sa bage snuru au scos sarmele din anvelopa( 670 de lei bucata,abia rulasem cu ele 4000 de km ), au dat roata jos au dejantat,au pus petec, au pus anvelopa la loc si roata sus.....
un total impresionant de 68 de lei........am crezut ca innebunesc cand mi-a adus bonu.....asta doar pentru ca era pajero 2003 si incadrat la masini de teren..... ;D
Cius si numa fain...
Bafta in trafic....

User avatar
axxel4you
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1375
Joined: 07 Oct 2007, 11:01
Location: Bucuresti,sector 5
Contact:

Re: Snur sau petec?

Post by axxel4you » 22 Sep 2010, 12:42

Cand iti pune petic automat trebuie sa-ti reechilibreze roata care mai costa si aia ceva in functie de marimea jantei .Daca doar scoate anvelopa si nu gaseste nimic ca sa necesite petic si trebuie facuta doar reetansare ca sa nu mai dai bani la echilibrat ii poti spune sa faca semne pe anvelopa la valva si greutati ca sa o monteze la loc in aceeasi pozitie si scapi de o cheltuiala in plus. Anvelopa Michelin care a avut problema asta era si cam veche ca data de productie nu ca uzura si snurul era bagat undeva spre talon la limita cu calea de rulare .


Post Reply