Obsesia troliului mecanic

Cutii de viteze si transfer, planetare, ambreiaje, diferentiale. Tipuri, reparatii, modificari.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
mariusjaz
Moderator
Moderator
Posts: 409
Joined: 27 Aug 2007, 14:46
Location: luncoiu de jos

Obsesia troliului mecanic

Post by mariusjaz » 06 Jun 2011, 20:52

inca de cand am citit (ca pe un roman de aventuri) cartea domnilor Parizescu , Simion,Motiu,Nenita am aflat despre fabuloasa posibilitate de a monta pe masinile ARO a unui troliu mecanic de atunci acest troliu ma fascineaza si ma obsedeaza tot odata am intrebat in stanga si in dreapta dar nimeni nu la vazut cu adevarat nea George Pantelimon parca a vazut unul dar electric ...in fine am incercat sa reconstitui unul dupa descrierea cartii
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


User avatar
cab_512
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 473
Joined: 05 Oct 2008, 19:47
Location: Chisinau,Republica Moldova

Re: Obsesia troliului mecanic

Post by cab_512 » 06 Jun 2011, 21:11

Frumos :)>- dar reductorul de la cei?

User avatar
mariusjaz
Moderator
Moderator
Posts: 409
Joined: 27 Aug 2007, 14:46
Location: luncoiu de jos

Re: Obsesia troliului mecanic

Post by mariusjaz » 06 Jun 2011, 21:50

un reductor industrial melc roata melcata

User avatar
RUDY
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 605
Joined: 25 Feb 2009, 19:10
Location: IASI
Contact:

Re: Obsesia troliului mecanic

Post by RUDY » 06 Jun 2011, 22:08

Fain facut,bravo!Pune mai multe date tehnice,ce greutate,ce raport are in reductor.Al meu la o tura de tambur are 23 rotatii de cardan,probabil e cam lent.Parca nu are maneta de dat pe liber sau nu o vad eu?


User avatar
mariusjaz
Moderator
Moderator
Posts: 409
Joined: 27 Aug 2007, 14:46
Location: luncoiu de jos

Re: Obsesia troliului mecanic

Post by mariusjaz » 07 Jun 2011, 08:07

are o tija care solidarizeaza sau desolidarizeaza iesirea din reductor cu axul mosorului vezi ,,poza cu sistemul de zavorare"

User avatar
niscu
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 735
Joined: 20 Oct 2009, 17:14
Location: Galati-Tulcea

Re: Obsesia troliului mecanic

Post by niscu » 07 Jun 2011, 11:07

Buuna treaba ! Sa-l vedem pe masina.Ceva de genul asta ar merge pe Aro 10 in locul grupului fata [pentru cei ce oricum nu-l au.Adica eu. :D ],actionat de cardan f. si din maneta reductorului, plus decuplare tambur-reductor ca sa putem intinde sau strange sufa.
Pasiunile ne definesc,ne apropie si ne fac sa nu imbatranim degeaba !

User avatar
mariusjaz
Moderator
Moderator
Posts: 409
Joined: 27 Aug 2007, 14:46
Location: luncoiu de jos

Re: Obsesia troliului mecanic

Post by mariusjaz » 07 Jun 2011, 16:28

asta fiind cu un reductor mare cu carcasa din fonta l-am montat pe un tractor in spate pe priza de putere dar unul dupa aceiasi configuratie cu reductor mai mic si carcasa de aluminiu cred ca se apropie de cel original...o sa postez sistemul de prindere in tirantii tractorului
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

mihai1959
Junior
Junior
Posts: 81
Joined: 05 Mar 2009, 19:56
Location: Bucuresti

Re: Obsesia troliului mecanic

Post by mihai1959 » 07 Nov 2011, 22:23

Am vazut subiectul si imi pare interesant Mai intai vad ca mai stiu unii de cartile d-lui parizescu care pe vremuri era un foarte bun diagnostician si oferea modele de reparatii numai bune pt amatori
in fine, as fi curios sa stiu ce ai reusit, daca ai reusit sa ajungi la un final
si de unde ai facut rost de angrenaj? Ca asta e cel mai important.

User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1724
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Obsesia troliului mecanic

Post by vercingetorix » 02 Nov 2017, 15:56

Cehii au rezolvat si problema troliului mecanic cu o cutie cu PTO de la Robur...
https://www.youtube.com/watch?v=fNdLoGWF6uE
Daca nu Aro, atunci ce ?

LupulSui
Incepator
Incepator
Posts: 39
Joined: 14 Nov 2016, 23:37
Location: Craiova

Re: Obsesia troliului mecanic

Post by LupulSui » 07 Nov 2017, 14:25

Faina solutia cehilor si interesanta si istoria marcii Robur. Am vazut si pe la polonezi niste trolii ca ala. Iar pe un site rusesc, era de vinzare unul, cu tot cu reductor de Robur, pe la vreo 100 mii ruble.
Dar, pentru Aro 10, o fi spatiu, ca sa faci asa adaptare? Si de unde naiba faci rost, la noi, de reductor de Robur?

cumran23
Nou venit
Nou venit
Posts: 3
Joined: 02 Nov 2019, 15:46

Re: Obsesia troliului mecanic

Post by cumran23 » 16 Nov 2019, 19:53

buna treaba ,
am in lucru un proiect asemanator , insa daca initial am facut un troliu cu reductor @ melc- roata melcata@ , am hotarat sa il inlocuiesc cu o cutie de viteze de Dacia 1307 cu tractiune integrala pt a cupla troliul de pe o iesire de planetara iar iesirea din spate ar trebui sa angreneze o priza de putere , un proiect mai amplu , doar ca am o nelamurire daca iesirea din cutia de viteze a Aro-ului este suficient de puternica pt a angrena troliul, si mai am o curiozitate - unde vei amplasa troliul?

Succes!!!!!

Renatel
Incepator
Incepator
Posts: 21
Joined: 08 Nov 2019, 06:10
Location: com.Greci,Tulcea

Re: Obsesia troliului mecanic

Post by Renatel » 16 Nov 2019, 21:05

Un reductor f asemănătoar daca nu chiar la fel am însă axul unde ar trebui să vină flansa cardanului este subtire,aproximativ 14mm, cu canal de pana. Acum am o dilemă, asa e original sau e strunjit? Cel prezentat are flansa originală?


Post Reply