transmisie Dacia 4*4

Cutii de viteze si transfer, planetare, ambreiaje, diferentiale. Tipuri, reparatii, modificari.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
serban
Incepator
Incepator
Posts: 32
Joined: 31 Jan 2012, 12:24
Location: Bucuresti

transmisie Dacia 4*4

Post by serban » 08 Feb 2012, 21:31

Salutari !
In primul rand,doresc sa le multumesc celor care m-au intampinat pe acest forum si,pe unii,sa-i asigur ca eu folosesc palinca pe post de pre si apres-ski,cum s-ar zice,adica e buna si de facut pofta de mancare,da`si de dezinfectat instalatia,post combustie,daca ma-ntelegeti.. ;D

Ca sa vin la subiect,pana sa-ncep sa va povestesc de iubitele mele R 16 si Berlingo,as acea si eu nevoie de o mana de ajutor,mai cu picioarele,scuze,rotile pe pamant :

Am,pe post de catar de povara,o Dacia 1307 Diesel (fosta drop-side )izoterma,4*4. Acum,cu zapezile si gheata asta,m-am bucurat foarte mult de posibilitatile oferite de tractiunea integrala temporara,fiindca,prin natura muncii mele,circul pe multe stradute nedeszapezite din Bucuresti...Pot spune,chiar,ca m-am simtit bine 8) trecand pe langa unele SUV-uri cu figuri care nu reuseau sa iasa din zapada - vorba aia,eu cu harbu`meu de 2000 de Euro,pe langa fitele de cateva zeci de mii..! [-X
Dar,iata ca am ajuns la probleme :
-in zilele cu temperaturi foarte scazute," nu mai vroia " sa se decupleze integrala ;
-acum,dupa mai multe zile de incercari si,recunosc,dupa mai multe ocazii in care am depasit 55km/h cu integrala cuplata,vibratia care,de obicei,exista la nivelul cardanului si transmisiei in general,s-a amplificat ingrijorator.
Constient fiind ca am si jocuri la crucile cardanice si intermediar,cred ca am totusi nevoie de o interventie a cuiva care SE PRICEPE - nu se pune problema sa nu cumpar piesele neccesare si "de origine". M-ar interesa,de asemenea,in ce consta modificarea sistemului de cuplare a integralei,din original-cu vacuum-in mecanic,cat ar costa si cat ar dura lucrarea. M-ar interesa si daca exista posibilitatea sa nu mai huruie diferentialul spate si,deasemenea,sa pot avea o viteza maxima mai mare - acum,e in jur de 115-120/h,intrucat fac si deplasari in afara orasului .
Va multumesc anticipat ! ^:)^
Urasc prostia,minciuna si nesimtirea !
Maaare OM,inventatorul berii !!!
Masina este o prelungire a caracterului si nu a penisului !


User avatar
Cristian1
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 589
Joined: 13 Dec 2009, 22:18
Location: Agnita SIBIU
Contact:

Re: transmisie Dacia 4*4

Post by Cristian1 » 08 Feb 2012, 22:48

La huruit-ul diferentialului nu prea ai ce sa-i faci... :-?? dar..e deranjant ? Mie imi place cum suna ;))
Se poate trece la cuplaj manual si nu e mult de munca dar nu stiu exact cum se face modificarea. Banuiesc ca la clapeta care o trage vacumul te legi cu un cablu si renunti la capsula de vacum.
Verifica crucile si tampoanele la cutie si eventual motor, poate mai scapi din vibratii...si rulmentul intermediar de pe cardan.
Normal, cu orice 4x4 nepermanent nu se merge cu viteza mare, mai ales cele care nu au diff. central. Dar la urma urmei ce sa puste atata timp cat rapoartele sunt la fel. La papuc, intr-un fel, este ca si la un ARO repartizarea puterii motor...doar ca lipseste reductorul. Cauciucurile le ai la fel si pe fata si pe spate ? (adica aceeiasi firma, dimensiune, uzura)
NO LIMITS, NO RULES, NO ROADS

serban
Incepator
Incepator
Posts: 32
Joined: 31 Jan 2012, 12:24
Location: Bucuresti

Re: transmisie Dacia 4*4

Post by serban » 08 Feb 2012, 23:27

Exact aceleasi cauciucuri,aceleasi dimensiuni !
Huruitul e deranjant si apare o trepidatie,atat in sarcina la tractiune,cat si la frana de motor,da`si cand e pe liber,in mers - adica in punctul mort,de nu mai vad in retrovizoare ! ::) :-[
Urasc prostia,minciuna si nesimtirea !
Maaare OM,inventatorul berii !!!
Masina este o prelungire a caracterului si nu a penisului !

User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3076
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: transmisie Dacia 4*4

Post by Soryn » 09 Feb 2012, 08:03

intr-un fel cunosti problema ,crucile si intermediaru, trebuie verificate si inlocuit ce e uzat, pe urma vezi daca mai huruie grupul spate, in mod normal teoretic motorul acopera ca zgomot , zgomotul produs de grup,
verifica daca grupul are uleiul la nivel,daca e destul de vechi si uzat, neceita inlocuire,
evita consumabilele fabricate de firme slabe, gen asam, ets ,klaxcar, ulei de transmisie T90 si T140 e ulei de criza,.dar minunea tine putin,

cu integrala nu mergi cuplata pe asfalt uscat . se foloseste doar pe carosabil /drum cu aderenta slaba , zapada,gheata,noroi

viteza maxima , cele cu tractiune fata merg in jur de 130-140 sigur, cele cu tractiune spate sau integrala nu cunosc! dar la 140 omori motoru,

referitor la cuplaju 4x4 , s-a discutat extrem de mult pe tema aceasta , in cadrul forumului daciaclub, acolo gasesti poze si instructiuni, de trecere din vacumatic in mecanic-manual cuplajul " Home Made"

suces! %%- good luck \:D/


serban
Incepator
Incepator
Posts: 32
Joined: 31 Jan 2012, 12:24
Location: Bucuresti

Re: transmisie Dacia 4*4

Post by serban » 09 Feb 2012, 09:02

Multumesc pentru lamuriri,chiar am programat-o la service pentru cele recomandate.. :)

Referitor la grupul spate,ma gandeam ca,poate,exista varianta mai zdravana si mai de viteza,adica avand alt raport de transmisie.Tot in aceasta ordine de idei,ma gandeam ca,vreun posesor de Aro 10 sau Dacia 4*4 are vreo varianta de intermediar mai fiabil..Zic si eu,nu dau cu bata ! ;D

Merci incaodata ! :)>-
Urasc prostia,minciuna si nesimtirea !
Maaare OM,inventatorul berii !!!
Masina este o prelungire a caracterului si nu a penisului !

User avatar
Cristian1
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 589
Joined: 13 Dec 2009, 22:18
Location: Agnita SIBIU
Contact:

Re: transmisie Dacia 4*4

Post by Cristian1 » 10 Feb 2012, 17:32

Pai daca vrei sa schimbi raportul pe spate, trebuie automat schimbat si ce-l din fata care nu stiu daca se gaseste pe undeva. Altfel, in ce-l mai rau caz spargi cutia...sau...scapi cu cruci rupte...ce-l mai ieftin.
NO LIMITS, NO RULES, NO ROADS

bogdy
Nou venit
Nou venit
Posts: 9
Joined: 29 Nov 2011, 15:07
Location: Campulung Muscel
Contact:

Re: transmisie Dacia 4*4

Post by bogdy » 11 Feb 2012, 15:57

acelasi lucru am mai intalnit.....verificati nivelul valvolinei din cutie.....bafta %%- good luck

serban
Incepator
Incepator
Posts: 32
Joined: 31 Jan 2012, 12:24
Location: Bucuresti

Re: transmisie Dacia 4*4

Post by serban » 21 Mar 2012, 03:18

Salutari :)
S-a rezolvat problema ! De ce a durat atata ? Pur si simplu fiindca asa merg lucrurile in Romania >:(
Masina am luat-o second-hand si,cu toate ca i-am facut o revizie initiala "cap-coada" (asa am crezut eu,ca n-am stat-politzai-langa mecanicist)si i-am schimbat TOT ce trebuia schimbat ca sa "faca frumos",o vreme a mers binisor;nu BINE,binisor... Acum,dupa cum spuneam,dupa folosirea,in repetate ocazii,lu`4*4,adica tractiune in sarcina,trebuia s-o bag din nou in service,ca prea huruia si trepida toata sandramaua - de faceau misto prietenii,ca nu-mi mai trebuie masaj,ca e in optiunile masinii ::) ;D
Buuun.Acum incepe distractia :primul mecanic la care am dus-o,i-a schimbat flansa de cauciuc dinspre cutie "ca era varza",intermediarul,"ca era fleasca",prima cruce cardanica,dinspre cutie spre grup,"ca era varza si aia" si a descoperit ca a doua cruce,cea de langa grup,era sudata de furca virgula cardanului !!!Asta,dupa ce,v-amintiti,fusese masina revizuita,nu gluma,la inceput,da`in alt service >:( ??? .A incercat omuletzu`sa rupa hafturile de sudura...n-a reusit. Cum-necum,a facut rost de o alta bucata de cardan,pe care nu-si mai incercase nimeni talentu`de sudor,i-a pus respectiva cruce siiii...surpriza : o noua vibratie,da`vibratie,nu gluma ! :o ::) >:( Si nu si-a mai explicat de ce...A incercat sa-i scoata distantierele pe care le avea intre suport si caroserie intermediarul - degeaba...a tras concluzia ca-i din grup - apropos,a gasit spuma in grup,in loc de valvolina care trebuia sa fie - ca l-am fortat fara ungere corespunzatoare etc,etc. .
Am mers cat am mers cu masina asa,da`n-am mai putut,ca intra in vibratie pe la 55 la ora si nici ca mai puteai vorbi la telefon sau,barem sa inchizi gura de tot,nu de alta,da-ti spargeai dantura ;D Am zis ca mai incerc odata,da`la un mecanic "nou".Tot capatasem niste zgomote pe la articulatii,pe fagasurile capitalei din iarna capitalist-originala,zic-ia sa vedem care-i treaba ??? Surpriza mare : amandoua crucile cardanice schimbate - s-a vazut c-au fost schimbate intr-adevar - aveau joc ! N-are rost s-o mai lungesc : multi vad,putini pricep ! Penultimu`mecanicist,nu verificase si el daca mai exista joc transversal la cardan in zona crucilor,ca,de`,de ce-ar fi facut-o...a schimbat omu`crucile si basta...da`nu s-a uitat si el ca ceva nu era in cote : sigurantele care,in loc sa fie de 1,5mm grosime,erau de 1,0mm !!! Rezulta un joc total,sus-jos,stanga-dreapta,de cate 1 mm !!!
Dom`le,merge,acuma,biata masinuta,de zic c-am uitat-o pe-a sasea acasa \:D/ :D Da`asa-i : omu`cat traieste invata...pe banii lui !
Am postat toate astea in speranta ca,cineva,undeva,candva,va fi invatat pe banii : " lu`ieu " ;D
Va doresc,voua,toate cele bune,iar mie,un IMS si sanatate ;D ^:)^
Urasc prostia,minciuna si nesimtirea !
Maaare OM,inventatorul berii !!!
Masina este o prelungire a caracterului si nu a penisului !

serban
Incepator
Incepator
Posts: 32
Joined: 31 Jan 2012, 12:24
Location: Bucuresti

Re: transmisie Dacia 4*4

Post by serban » 21 Mar 2012, 03:21

P.S.
N-am inteles cum a intrat apa-n grup,cert e ca acuma a capatat un suierat grupu`,da merge saracu`de el ! Da`poate are cineva o iesplicatzie...
Cu multumiri ! ^:)^
Urasc prostia,minciuna si nesimtirea !
Maaare OM,inventatorul berii !!!
Masina este o prelungire a caracterului si nu a penisului !

bogdy
Nou venit
Nou venit
Posts: 9
Joined: 29 Nov 2011, 15:07
Location: Campulung Muscel
Contact:

Re: transmisie Dacia 4*4

Post by bogdy » 21 Mar 2012, 15:23

nu trebuie sa uitam ca traim in Romania.....aceeasi problema cu trepidatiile am si eu...mie imi spune ca nu poate sa imi echilibreze cardanu %-(

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6811
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: transmisie Dacia 4*4

Post by George » 21 Mar 2012, 20:21

grupul trebuie sa aiba o supapa de suprapresiune in partea de sus. aia e unisens, dar nu prea functioneaza, asa ca mai intra apa pe acolo. in mers, de la ploaie, zapada, chestii care alearga pe sub masina, treceri prin balti, chestii din astea. suieratul e posibil sa-l fi capatat de la mersul fara ulei. ori ceva rulmenti, ori grupul conic, insa numai daca desfaci afli care e problema.
ARO CLUB ROMANIA

serban
Incepator
Incepator
Posts: 32
Joined: 31 Jan 2012, 12:24
Location: Bucuresti

Re: transmisie Dacia 4*4

Post by serban » 22 Mar 2012, 03:34

bogdy wrote:nu trebuie sa uitam ca traim in Romania.....aceeasi problema cu trepidatiile am si eu...mie imi spune ca nu poate sa imi echilibreze cardanu %-(
La asta am eu explicatie : daca un segment al cardanului nu mai este original,fiindca,din cate stiu,cardanul se echilibreaza dinamic doar intreg,la Compa Sibiu,unde se si produce,dealtfel,sau,daca mecanicul care a umblat la el,n-a respectat vechea pozitie si culisanta nu mai intra pe aceleasi nuturi ca la origine...
Urasc prostia,minciuna si nesimtirea !
Maaare OM,inventatorul berii !!!
Masina este o prelungire a caracterului si nu a penisului !

serban
Incepator
Incepator
Posts: 32
Joined: 31 Jan 2012, 12:24
Location: Bucuresti

Re: transmisie Dacia 4*4

Post by serban » 22 Mar 2012, 03:42

George wrote:grupul trebuie sa aiba o supapa de suprapresiune in partea de sus. aia e unisens, dar nu prea functioneaza, asa ca mai intra apa pe acolo. in mers, de la ploaie, zapada, chestii care alearga pe sub masina, treceri prin balti, chestii din astea. suieratul e posibil sa-l fi capatat de la mersul fara ulei. ori ceva rulmenti, ori grupul conic, insa numai daca desfaci afli care e problema.
Asta-i,cu siguranta,zicea ceva de genu`si primu`mecanicist,inseamna ca stia el ceva...doar ca-si cam pierduse credibilitatea in ochii mei ! ;D si eu,am crezut ca vrea sa mai traga niste parale de pe mine pentru inc-un rand de valvolina-n grup,etc...
Oare,acum ca s-a terminat jalea cu zapezile,pot sa mai merg asa,sau s-o opresc si s-o dau iar pe mana mecanicului(al doilea)sa-i desfaca grupu` ?!?
Merci mult de explicatii ! :) ^:)^
Urasc prostia,minciuna si nesimtirea !
Maaare OM,inventatorul berii !!!
Masina este o prelungire a caracterului si nu a penisului !

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6811
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: transmisie Dacia 4*4

Post by George » 22 Mar 2012, 20:24

verifica nivelul uleiului, precum si calitatea lui, sa nu aibe apa sau alte lighioane in el, daca poti. daca uleiul e ok, atunci e defect mecanic, dar poti merge cu el asa, pana cand te dispera si te da jos din masina. ;D
ARO CLUB ROMANIA

laforza
Incepator
Incepator
Posts: 30
Joined: 02 Jun 2012, 16:45
Location: ploiesti

Re: transmisie Dacia 4*4

Post by laforza » 30 Jul 2012, 16:27

ai scris p'aici ca , la un moment dat, un mecanic, a schimbat o parte din cardan. noul ansamblu trebuia RE ECHILIBRAT pe o masina de echilibrat cardane.
pentru comanda pe aer, in mod normal ar trebui sa cureti circuitul cat mai bine, sa ai conducta de pe sasiu din inox/al/sau cu, nu otel, eu as face si rezervorul/ acumulatorul ala din fata tot din asa materiale, si tot ce e traseu de furtun sa fie din furtun armat si de calitate, nu economie.
daca vrei, tu sau alt coleg, scrieti-mi aici daca sistemul asta functioneaza pe depresiunea din admisie sau pe vreo presiune creata de vreo pompa, ca sa-ti pot da solutie anti inghet/dop.
Last edited by laforza on 30 Jul 2012, 16:57, edited 1 time in total.


Post Reply