transmisie Dacia 4*4

Cutii de viteze si transfer, planetare, ambreiaje, diferentiale. Tipuri, reparatii, modificari.

Moderators: mariusjaz, socratee

User avatar
Cristian1
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 589
Joined: 13 Dec 2009, 22:18
Location: Agnita SIBIU
Contact:

Re: transmisie Dacia 4*4

Post by Cristian1 » 01 Aug 2012, 12:00

Domnilor, stie cineva de ce nu e bine sa mergi cu viteza mai mare decat ce-a la care e limitata cutia cand e in 4x4 ? Ce se poate sparge/rupe/crapa ? Acest principiu de cutie e folosit si la alte masinii 4x4, unele 4x4 permanent si nu au nici o problema, cu sau fara diff central, iar la dacie.... Are cumva o vina mecanismul de cuplare din cutie..angrenajul acela e slab sau...De ce conteaza daca merge cu 40 kmh sau cu 80kmh pentru ca angrenajele tot asa se invart...
NO LIMITS, NO RULES, NO ROADS


serban
Incepator
Incepator
Posts: 32
Joined: 31 Jan 2012, 12:24
Location: Bucuresti

Re: transmisie Dacia 4*4

Post by serban » 01 Aug 2012, 12:07

Chiar,asta-i o intrebare buna ! Azi-iarna,cand nu reuseam sa decuplez 4x4,am mers chiar si cu 55km/h,da`se simtea clar ca nu-i place + ca se intepenea directia,volanul... Exista vreo solutie pentru rezolvarea fenomenului ?
Merci mult ! :D
Urasc prostia,minciuna si nesimtirea !
Maaare OM,inventatorul berii !!!
Masina este o prelungire a caracterului si nu a penisului !

laforza
Incepator
Incepator
Posts: 30
Joined: 02 Jun 2012, 16:45
Location: ploiesti

Re: transmisie Dacia 4*4

Post by laforza » 01 Aug 2012, 12:11

cred ca niste planetare "home made" cu articulatii Rzeppa ar ajuta trenul cinematic al transmisiei si directia

User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3077
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: transmisie Dacia 4*4

Post by Soryn » 01 Aug 2012, 18:03

Cristian1 wrote:Domnilor, stie cineva de ce nu e bine sa mergi cu viteza mai mare decat ce-a la care e limitata cutia cand e in 4x4 ? Ce se poate sparge/rupe/crapa ? Acest principiu de cutie e folosit si la alte masinii 4x4, unele 4x4 permanent si nu au nici o problema, cu sau fara diff central, iar la dacie.... Are cumva o vina mecanismul de cuplare din cutie..angrenajul acela e slab sau...De ce conteaza daca merge cu 40 kmh sau cu 80kmh pentru ca angrenajele tot asa se invart...
@cristian, dacia papuc si aro nu au cutiile prevazute cu diferential intre punti, au practic o conexiune directa , ceea ce lega puntile intre ele, fiind dependente una de cealalta(fata -spate)
de aceea nu e recomandat mersul cu viteza mare, pe viraje rotile fata se rotesc diferit fata de rotile spate ,iar in conditii de aderenta mare forteaza in transmisie, directia e mai greoaie in acele momente.

masinile care au diferential in cutie intre punti nu au nici o problema in a depasi viteza de 40 km/h, puntile sunt independente, diferentialele pot fi open si cu mecanism de blocare 100%, sau LSD


User avatar
Cristian1
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 589
Joined: 13 Dec 2009, 22:18
Location: Agnita SIBIU
Contact:

Re: transmisie Dacia 4*4

Post by Cristian1 » 01 Aug 2012, 22:26

Multumesc Sorin, am inteles perfect %%- good luck
NO LIMITS, NO RULES, NO ROADS

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6811
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: transmisie Dacia 4*4

Post by George » 05 Aug 2012, 22:45

Cristian1 wrote:Domnilor, stie cineva de ce nu e bine sa mergi cu viteza mai mare decat ce-a la care e limitata cutia cand e in 4x4 ? Ce se poate sparge/rupe/crapa ? ...
laforza wrote:cred ca niste planetare "home made" cu articulatii Rzeppa ar ajuta trenul cinematic al transmisiei si directia
asta e raspuns la intrebarea de mai sus, domnu' fortzos?! daca da, da-ti singur ban, omule, pentru raspandire de informatii false. sau pareri de "mecanica de forum". habar n-ai de cum se invarte roata, si de ce...
ARO CLUB ROMANIA


Post Reply