Blocant permanent pe M?

Cutii de viteze si transfer, planetare, ambreiaje, diferentiale. Tipuri, reparatii, modificari.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
rpd
Incepator
Incepator
Posts: 12
Joined: 09 Jun 2009, 20:50
Location: Onesti
Contact:

Blocant permanent pe M?

Post by rpd » 28 Feb 2012, 13:10

De cateva zile ma tot gandesc la aceasta treaba. Pentru ca nu imi permit un blocant de fabrica, am citit pe undeva ca se pot suda satelitii la grup pentru a avea blocant permanent pe spate. Problema e ca nu stiu pe nimeni care ar putea sa execute aceasta operatiune si nici efectele ei. Pe un alt forum scria cineva ca are asa ceva pe o Toyota si ca nu a avut nici o problema la grup. As vrea sa stiu daca se merita si daca este cineva care ar putea sa ma ajute. Masina este un Aro M461C din '72, motor D115(leut), punte fata TV, reductor Aro si grupuri 36/7.


User avatar
Dan CHIRIAC
Administrator
Administrator
Posts: 2676
Joined: 20 Feb 2007, 10:10
Location: Bucuresti

Re: Blocant permanent pe M?

Post by Dan CHIRIAC » 28 Feb 2012, 13:19

Eu nu as face asa ceva.
Pe teren cu aderenta slaba, mai e cum mai e, desi si acolo e bine sa poti decide tu cand este cazul sa folosesti blocabilul sau nu, dar pe teren cu aderenta buna, in special pe viraje, apar forte grozave in transmisie, pentru ca rotile parcurg distante diferite pe sol.
ARO 244, an 1997, motor L25
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011

User avatar
icXu
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 568
Joined: 28 May 2008, 12:58
Location: Mioveni
Contact:

Re: Blocant permanent pe M?

Post by icXu » 28 Feb 2012, 18:44

Din cauza ca nu ai mrl-uri nu as recomanda, dar ideea este buna daca reusesti sa adaptezi mrl macar la o roata pe care sa-l cuplezi doar in teren.

User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3077
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Blocant permanent pe M?

Post by Soryn » 28 Feb 2012, 19:16

blocantul saracului, a 2a frana de mana, cate o maneta pe roata , nu da rezultate de fiecare data, doar in anumite situati ;)


User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6811
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Blocant permanent pe M?

Post by George » 28 Feb 2012, 19:35

in niciun caz! rupi alte alea la viraje, pe teren mai tare, chiar si forestier.
ARO CLUB ROMANIA

User avatar
rpd
Incepator
Incepator
Posts: 12
Joined: 09 Jun 2009, 20:50
Location: Onesti
Contact:

Re: Blocant permanent pe M?

Post by rpd » 28 Feb 2012, 20:53

Multumesc mult pentru raspunsuri, dar parca tot as incerca, si asta din doua motive. Masina cu mai mult de 60km/h nu merge nici in linie dreapta, deci virajele le iau cu viteza foarte mica si al doilea motiv ar fi ca daca s-ar rupe ceva as avea cu ce inlocui(planetare sau grup de rezerva).

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6811
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Blocant permanent pe M?

Post by George » 28 Feb 2012, 21:27

atunci de ce ne mai intrebi? tu ai nevoie de o confirmare a ceea ce vrei sa faci, nicidecum de opinii pertinente, bag seama.
ce sa zic, ma bucur ca ai ce rupe, insa mi-ar placea sa ne povestesti cum ai ramas in padure, si cate ore, pana ai schimbat vreo planetara, sau chiar pinionul de atac sau coroana...
si daca tot te apuci de modificari din astea, zic sa scoti si uleiul din grup, ca va fi mai usoara...si asa ocupa spatiul degeaba. iar daca tot nu mergi cu viteza, chiar si ala din cutie e de prisos. vaselina din rulmenti, crucile din cardane, aerul din roti...scoate cat mai multe, ca o vei usura si vei consuma si mai putin. nu?!
bafta!
ARO CLUB ROMANIA

lica_lkw
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 520
Joined: 15 Apr 2009, 20:41
Location: Suceava

Re: Blocant permanent pe M?

Post by lica_lkw » 28 Feb 2012, 21:34

Mai bine vinde piesele pe care le ai si cumpara un blocant,ca asa in final vei rupe la planetare,si alte alea si vei ramane si fara piese si fara blocant.Iar pe dealuri in loc sa te distrezi tot stai atent sa nu iei viraje prea nervos sa nu crape ceva sa nu mai zic de comportamentul ciudat al masinii cu diferentialul blocat.

User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1745
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Blocant permanent pe M?

Post by vercingetorix » 28 Feb 2012, 22:27

Daca tot vrei blocant pe spate, pune o punte spate de Aro 24x sau 32x cu blocant pe ea si gata, ti-ai rezolvat problema.
Si nu mai strica sateliti, planetare, altii umbla mult si bine dupa piese d-astea.
Daca nu Aro, atunci ce ?

User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4018
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Blocant permanent pe M?

Post by Constantin » 28 Feb 2012, 22:41

Blocantul permanent-sudat e bun daca mergi tot-inainte(sau inapoi)...in cazul asta se poate scoate si volanul...dar daca ai ceva joc in directie risti sa te dai de'a berbeleacu'...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche

User avatar
alex
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1507
Joined: 12 Mar 2007, 23:16
Location: Bucuresti

Re: Blocant permanent pe M?

Post by alex » 28 Feb 2012, 23:12

Pentru punte de 32 cu blocant ii trebuie planetare cu caneluri mici si sase prezoane la butuc....extrem de rare.
E posibil sa nu schimbi decat diferentialul su planetarele la puntea de ims daca planetarele de 32 au aceeasi lungime.

Mai simplu e de pus punte de 24 cu blocant. Macar se gasesc piesele.
happily mending an Aro 320 D127

User avatar
rpd
Incepator
Incepator
Posts: 12
Joined: 09 Jun 2009, 20:50
Location: Onesti
Contact:

Re: Blocant permanent pe M?

Post by rpd » 29 Feb 2012, 12:11

Ok. Scuze. Nu mai dati cu pietre. Am spus ca totusi as incerca deoarece am citit ca unii au sudat satelitii si se dau destul de grav cu masinile. Sunt cam incapatanat si curios din fire de asta as fi incercat, dar nu ma mai tenteaza. Riscul sa raman in padure cu masina defecta e destul de mare, nu ca nu mi s-ar mai fi intamplat, dar nu as vrea sa se mai repete. Multumesc inca o data pentru raspunsuri si explicatii. Cat despre uleiul din grup si vaselina de la rulmenti cred ca ar trebui sa mai adaug, deoarece mi se pare ca e cam usoara masina de spate ;D

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6811
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Blocant permanent pe M?

Post by George » 29 Feb 2012, 20:10

bingo!
brava, esti recuperabil. ;D
daca unii se arunca in cap de pe bloc, asta nu inseamna ca sunt sanatosi, si tre sa facem si noi ca ei, nu?!
mai aveai sa pui apometre pentru consum, si erai "tiuning". %-(
ARO CLUB ROMANIA


Post Reply