reductor spartana

Cutii de viteze si transfer, planetare, ambreiaje, diferentiale. Tipuri, reparatii, modificari.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
niros
Membru
Membru
Posts: 135
Joined: 13 Sep 2011, 15:00
Location: Constanta
Contact:

reductor spartana

Post by niros » 14 May 2012, 16:41

Cine ar putea sa ma ajute sa mi zica si mie ce tip de reductor am pe a mea spartana cu motor daewo(stiu ca e cam jenant sa nu sti nici macar ce ai pe propria ta masina...) si mai ales ce simeringuri se potrivesc la el caci a inceput sa ma cam lase si imi curge ulei. ca sa nu mai zic ca a trebuit sa merg asa cu ea de la bucuresti la constanta. Si daca tot trebuie sa umblu acolo ce ar mai trebuii sa skimb inafara de simeringuri (alte garnituri...consumabile) ca sa nu mai desfac de doua ori. O sa incerc sa pun pozele acum. Va multumesc


User avatar
icXu
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 568
Joined: 28 May 2008, 12:58
Location: Mioveni
Contact:

Re: reductor spartana

Post by icXu » 14 May 2012, 21:35

Uite cum arata cutia in 4 trepte si reductorul de pe spartana cu motor dacia:


Image[/quote]

Image

Image

Poate te ajuta.

User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4376
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: reductor spartana

Post by ydaniel » 14 May 2012, 21:39

Nu mai am nr tau de telefon Sorine,caci am vrut sa ne vedem in weekend.Tu ai reductor normal de aro 10.

User avatar
niros
Membru
Membru
Posts: 135
Joined: 13 Sep 2011, 15:00
Location: Constanta
Contact:

Re: reductor spartana

Post by niros » 15 May 2012, 10:20

multumesc. hai ca o sa pun niste poze cu el cand o sa il desfac. Sper sa nu imi ia mult timp caci de...a venit vara si nu vreau sa ii dau stisfactia lu Dl "primar" mazarica de a fi numai el singurul cu o decapotabila prin mamaia. ;D
CT96ARC Spartana


User avatar
niros
Membru
Membru
Posts: 135
Joined: 13 Sep 2011, 15:00
Location: Constanta
Contact:

Re: reductor spartana

Post by niros » 18 May 2012, 08:40

Cam asa arata reductorul
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
CT96ARC Spartana

User avatar
niros
Membru
Membru
Posts: 135
Joined: 13 Sep 2011, 15:00
Location: Constanta
Contact:

Re: reductor spartana

Post by niros » 18 May 2012, 08:50

Si bineinteles ca au intervenit mici probleme. Piulita care tine axul de cupla nu vrea sa iasa nici moarta. m am uitat dupa o siguranta daca o tine dar nimic. asa ca am decis sa desfacem capacul si sa incercam sa il scoatem cu tpoul dar bineinteles ca nu merge. asa ca mai incercam sa scoatem piulita. desi am observat ca axul pare lovit si umpic bombat nu stiu de ce ar fi asa. dar am o intrebare piulita e pe lfilet normal? macar sa stiu sa trag mai tare in directia potrivita. Si inca una. eu ca sa umblu la reductor, cand i am desfacut capacul i am demontat suportii de sasiu si bineinteles ca cutia de viteze s a lasat in jos. Ea acum se mai tine in ceva? si la ce sa ma astept acuma,ca probleme daca am lasat o sa atarne asa? astazi o sa ma duc sa caut o tubulara mai mare si cu Domnul inainte.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
CT96ARC Spartana

User avatar
razvy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2473
Joined: 07 Feb 2008, 20:49
Location: beius bihor
Contact:

Re: reductor spartana

Post by razvy » 18 May 2012, 11:25

Piuita nare nici o siguranta ,iti trebuie o tubulara sanatoasa de 24 un prelungitor de 10 cm sanatos un teu sanatos si o teava de 1 metru minim ,redjuctoru bagat la mic planetarele fata cuplate si pus ceva la roti si bagata cutia in viteza 1 si fortat u teava trebuie sa se desfaca ,doar daca e bercuita batuta in cap trenu ,ideal ar fi sa si incazlesti cu o lampade gaz piulita ,la mine se tot destragea piulita la 500 1000 km ,vedeam ca patieaza kilometraju ,si am stranso cu teava de 1,5 metri si nu mai am probleme de 10000 km , in legatura cu suportii desfacuti ,cutiae prinsa pe motor ,ce riti e sa rupi tampoanele de sustinere ale motorului

User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3077
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: reductor spartana

Post by Soryn » 18 May 2012, 11:42

merge si fara fortat in pinioanele la reductor, bagi un levier intre 2 suruburil de la flasa aia,. pe urma cu un clichet cu tubulara eventual cu o bucata de teava pe maneru la clichet, se desface greu pentru ca e stransa bine si are si pasta de blocare pe filet.

dupa ce dai piulita jos,.pentru a nu chinui rulmenti la reductor cu ciocanelei lefiere.batai ,si asa mai departe,. trebuie o presa,. pentru rulmenti , sa depresati flansa de pe axu la reductor, are pasta si pe canelurile de la ax si flansa, pentru a nu se slabi /desface piulita de la fibratii

primu capac unde e pinionul de km ,ati desfacut degeaba , axu la flansa e retinut intre carcasele mari , in rulmenti

pozitia la culisanta cardanului nu e de joaca cu ia, trebuie montat in aceasi pozitie cardanul,

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6811
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: reductor spartana

Post by George » 18 May 2012, 11:58

nu folosi clicket cum zice sorin, ci foloseste T-ul, cum zice razvy, daca e asa de strans. asta daca vrei sa mai ai clicket. de aia in trusa de clicket, cand o cumperi, iti vine si T-ul ! ;D
ARO CLUB ROMANIA

User avatar
niros
Membru
Membru
Posts: 135
Joined: 13 Sep 2011, 15:00
Location: Constanta
Contact:

Re: reductor spartana

Post by niros » 19 May 2012, 14:27

Multumesc mult pt sfaturi. Am pus capacul la loc, am avut grija sa intre in cele doua shtifturi de ghidare. Inainte am pus silicon pt etansare,cat ma putut in lipsa de spatiu dar cred ca e destul.Am bagat in viteza intai doar. Nu am avut T dar am facut rost de un soket cu bratul mult mai mare si un levier sanatos pt contra. ne am inarmat, am pus tubulara si dai: foarte lejer a iesit de am ramas uimiti. Se pare pana la urma ca era vorba numai de lungimea bratului. Intr un final am skimbat si simeringul . Am montat la loc si intre timp am mai rugat pe cineva sa imi inlocuiasca bordul takosan caci nu mai mergea. Am pornit motorul totul frumos pana cand sa il opresc. Scot keia din contact, motorul inca merge, opresc pozitiile si intr un final se opreste si motorul(marfa nu?) dar asta e un alt inceput de capitol(topic) o sa va tin la curent . Va multumesc inca o data ca mi ati raspuns la problema asa repede ca niste adevarati colegi
CT96ARC Spartana


Post Reply