transmisie Aro 10

Cutii de viteze si transfer, planetare, ambreiaje, diferentiale. Tipuri, reparatii, modificari.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
44dac
Junior
Junior
Posts: 81
Joined: 04 Sep 2010, 19:36
Location: sibiu

transmisie Aro 10

Post by 44dac » 03 Feb 2014, 14:30

Va rog sa ma ajutati cu informatii legate de grupurile care au fost montate pe Aro 10. Eu stiam de 9/41, 7/36.
Vreau sa montez grupuri mai scurte decat 9/41 pe masina, o folosesc foarte mult in teren. Cautand prin gramada de piese am dat de coroane cu 32 de dinti si m-am blocat. Stiu ca grupurile nu sunt la fel la diesel si la benzina, am avut de amandoua. Acum am motor pe benzina, cutie cu 4 trepte. Va multumesc !


User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1724
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: transmisie Aro 10

Post by vercingetorix » 03 Feb 2014, 14:57

La Aro 10 se mai gaseste 8/33 si 11/41.
Iar intermediar 9/40, eu pe masina am 7/36.
Coroane de 32, 33 se gasesc pe M461/TV/Aro 24x.
Trebuie sa ai aceleasi rapoarte fata/spate, altfel fortezi transmisia.
Daca nu Aro, atunci ce ?

User avatar
44dac
Junior
Junior
Posts: 81
Joined: 04 Sep 2010, 19:36
Location: sibiu

Re: transmisie Aro 10

Post by 44dac » 03 Feb 2014, 15:05

Coroana de 32 e intr-un grup fata de Aro 10 cu carcasa de aluminiu si care nu cred ca a fost demontat vreodata. Asta e cauza nedumeririi mele! Carcasa e crapata dar coroana arata bine. Inca nu am demontat tot sa vad ce pinion are.

User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3061
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: transmisie Aro 10

Post by Soryn » 03 Feb 2014, 15:06

11/41 am auzit la 24 .la 10 nu.

la zece cutie in 4 au fost 7/32 primele tipuri ,7/36 ,8 /33 , 41/9
41/9 a fost un tip mai raspandit.

cele in 5 trepte 7 /36 ,8 33 41/9


User avatar
44dac
Junior
Junior
Posts: 81
Joined: 04 Sep 2010, 19:36
Location: sibiu

Re: transmisie Aro 10

Post by 44dac » 03 Feb 2014, 16:26

Am desfacut si carcasa, pinionul e de 7 dinti, deci are 7/32. Nu ma ajuta prea mult. Nu stiam ca a existat si raportul asta. Trebuie sa-mi fac rost de 7/36. Multumesc !

User avatar
alexandrucretu
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 447
Joined: 30 Oct 2012, 16:17
Location: Campulung Muscel- Bughea de Sus

Re: transmisie Aro 10

Post by alexandrucretu » 03 Feb 2014, 20:12

Se mai gasesc si in prezent rapoarte 32/7.
Am cautat eu si am gasit pentru ca asa le am iar carcasa diferentialului fata este intr-adevar din aluminiu.
In schimb de 36/7 nu am mai auzit sa mai fie pe la vreun magazin din cate m-am interesat eu.

User avatar
alexandrucretu
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 447
Joined: 30 Oct 2012, 16:17
Location: Campulung Muscel- Bughea de Sus

Re: transmisie Aro 10

Post by alexandrucretu » 03 Feb 2014, 20:38

44dac wrote:Am desfacut si carcasa, pinionul e de 7 dinti, deci are 7/32. Nu ma ajuta prea mult. Nu stiam ca a existat si raportul asta. Trebuie sa-mi fac rost de 7/36. Multumesc !
Daca nu va faceti rost de 7/36 si aveti 7/32 fata-spate puteti sa le puneti pe acestea din urma fiindca mie unul mi se par mult mai rezistente.

User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4361
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: transmisie Aro 10

Post by ydaniel » 05 May 2017, 22:26

7x36 a fost pt export columbia cu motor 1289 cmc.
7x32 a fost pt restul tarilor cu motor 1289 cmc.
9x41 pt motorul de 1397.
8x33 pt diesele si mai rar pt benzinare.

User avatar
Dede303
Nou venit
Nou venit
Posts: 9
Joined: 17 Mar 2017, 13:25
Location: București

Re: transmisie Aro 10

Post by Dede303 » 25 Jun 2017, 09:49

Pentru începători vă rog.
Cum pot afla ce tip de rapoarte am pe mașină? Mi se rupe foarte des plantara dreaptă. Cum se poate afla numărul de rapoarte? tehnic vorbind. ce se demontează, unde, cum se procedează? Mulțumesc celui ce va avea timp și răbdare?

User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3061
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: transmisie Aro 10

Post by Soryn » 25 Jun 2017, 11:14

Se poate face în 2 moduri. Unul din ele este mai empiric și nu implică foarte multă muncă . Anume ,este vorba de măsurarea -observarea numărului de rotați la intrarea în diferențial (flanșă cardan.cardan etc) în raportu cu numărul de rotații de la ieșirea din diferential (roată -planetară etc) .În spate se poate ridica o roată în aer ,se fac semne cu o cariocă ,pe roată în raport cu un punc fix așezat pe sol, pe carcasa grupului și pe flanșa cardanului . Este necesar 2 observatori , unul rotește încet de roată până aceasta face o rotație completă față de punctul de referntină, în timp ce al 2lea ,numără câte rotații efectuează flanșa cardanului în raport cu carcasa punti diferentialului . Și afli numărul de rotatii gen 1 cu 4.55 , 1 cu 5.16, 1 cu 4,125 . și în față la fel se procedează . Nu este foarte sigură metoda asta , în cazul diferentialelor 41/9 respectiv 7 32,se va optine aproximativ accelași numer de rotatii , 1 cu 4.556 respectiv 1 cu 4.57 ,deși raportul e aproape egal, diferența datorită numărului diferit de dinti, crează tensiune în transmisie în timp ce este cuplată tratiunea integrală pe teren semi uscat , ducând la suprasolicitarea angrenajelor ,ulterior cauzând defectiuni de genul planeratelor rupte ,reductor,imposibilitatea de a decupla transmisia față deloc etc

Al 2lea mod,este să desfaci capacul grupul spate, are 12-14 suruburi de 8 (după golirea uleiului) , numărarea dintilor coroanei,și a pinionului de atac. În față este mai dificil ,diferentialul are undeva împrimat pe carcasă raportul,dar dacă accesta a fost desfăcut și posibil înlocuite pinioanele,nu mai corespunde . Trebuie demontat,desfăcut capacul superior de vizitare și numărați dinti coroanei și a pinionului. Numărul de dinti al coroanei pinionului de atac ,trebuie să fie identice ,față -spate . Planetara se poate rupe și din alte motive. Dacă ai motor puternic,sau o zmucești, forțezi,tractezi,sau folosesti planetare uzate de pe altă mașină .Barele în general supupse la torsiune se deteriorează în timp (ulterior ,după o anumită perioadă de timp și solicitări se rup )

User avatar
Dede303
Nou venit
Nou venit
Posts: 9
Joined: 17 Mar 2017, 13:25
Location: București

Re: transmisie Aro 10

Post by Dede303 » 27 Jun 2017, 08:41

Vă mulțumesc foarte mult!

Ionuti
Junior
Junior
Posts: 51
Joined: 16 Nov 2017, 20:00

Re: transmisie Aro 10

Post by Ionuti » 21 Nov 2017, 08:23

Buna ziua,in primul rand.Daca imi poate spune cineva cum po identifica o punte spate de 24x ,am gasit una cu diferential blocabil dar ii lipsesc coroana si pinionul.As luauo sa o pun pe 10 meu.Pinion si coroana am gasit noi,dar sunt necunoscator in aro si nu stiu daca puntea este sau nu de24.Nu as vrea sa arunc banii degeaba...Multumesc mult.

User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1724
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: transmisie Aro 10

Post by vercingetorix » 21 Nov 2017, 08:36

Masoara distanta intre suportii arcurilor, daca difera e de 24.
Sau pune o poza si ne lamurim.
Daca nu Aro, atunci ce ?


Post Reply