ARO la Offroad Spring Fest - Padina Ursului mai 2008

Despre participarile masinii romanesti in competitii interne si internationale

Moderator: costy84

Post Reply
vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

ARO la Offroad Spring Fest - Padina Ursului mai 2008

Post by vstef_is »

Si cum spuneam, 2 echipaje minunate de ARO, plus domnul Semaca pe un IMS au luat parte la Intalnirea de Primavara Club 4x4.

Nu neaparat o competitie, cat o intalnire prieteneasca, a avut insa 2 zile de trasee.

Ziua 1 - Trial. Adica un traseu marcat, pe o sprafata mica, dar intr-o mlastina... Partea rezervata "open" a fost dificila, cea "extrem" a fost doar cu putin mai grea...

Ziua 2 - Raid. Adica plimbare lunga pe drumuri de munte, prin paduri. Partea rezervata "open" a fost banala, un Pathfinder cu gume de strada nu a avut probleme, si la un punct am vazut masini civile intr-un sat. Dar au fost vreo 2-3 treceri mai frumoase.

Cum s-a descurcat ARO?

Incep cu domnul Semaca, la volanul IMSului... S-a descurcat superb, chiar daca vreo 2 abordari la Trial nu au fost optime. A terminat traseul din ziua 1, pe cel din ziua 2, si in ziua 2 s-a dus si la extrem (alt traseu prin paduri, ceva mai greu). IMSul a impresionat pe TOATA lumea, si a luat un premiu special.

Continui cu baietii din Iasi - tudop si alcool online, la volanul 244 Peugeot cu servo / discuri fatza si.... bari stabilizatoare plus carlig de remorcare... astea 2 chestii din urma au cam incurcat baietii, dar s-au descurcat foarte bine. Au trecut lejer de prima groapa (care era groapa la propriu) dar probleme la abordarea numarul 2 - o chestie care era mai mult de extrem si nu de open. Ziua 2 fara mari probleme, si inapoi acasa.

Si eu subsemnatul - pe un 243 cu Brasov (si atat  ;D ). N-am avut probleme la prima groapa, tota lumea a strigat "bine Aroooo", dar la a doua (aia naspa) am zis pas... In mod normal trebuia luat un avant mare, gaz + blana si izbita masina de movila.... ceea ce nu prea am vrut sa fac... M-au troliat, dar cum nu aveam ochetzi pe sasiu si mi se indoise bull-baru... cam asta a fost. Ziua 2 a fost mai speciala (dar revenim)

Ce au facut ceilalti? In prima groapa foarte multi au ramas. La propriu. Ca au trebuit trasi afara si gata... Aici includem - Dom Semaca, care totusi a persistat mult si pana la urma a trecut, Toyota Land Cruiser cu ATuri, nepreparata (a ramas urat de tot, nici nu stiu ce cauta), Jeep Wrangler, Toyota 4 Runner, Nissan Terrano, etc.

Groapa 2? In afara de cei 3 de pe podium la categoria Open, a mai trecut o masina... si atat... in rest, troliati toti. Dar nui bai ca au ramas si mai multi aici, Nissan Terrano, Mitsu, Toyo LJ70 (cu motor benzina care a si refuzat sa mai mearga, cand a ajuns aici) si tot asa. Cei de la extrem au trecut, evident, fara problme. Ca doar era ca pentru ei... obstacolu ala...

Toate peste toate a fost foarte frumos si educativ, am invatat multe, si vazut multe, cunoscut multi, si scos ARO la plimbare. In teren.

Ziua 2 a fost foarte frumoasa, dar cam ghinionista... Mi-a placut enorm ca eram muuuulti in coloana (vreo 40 de masini cred), si mergand pe forestiere, am trecut pe langa un sat... Evident ca toti erau la garduri si se uitau ca la urs... ce m-a uns la suflet a fost ca niste sateni se uitau ca la tenis la masini  (cand la una, cand la cealalta, etc pe masura ce treceau) si cand am ajuns eu (primul ARO din coloana) reactia unanima a fost "Yeeeee!!!! AROOOOOOO!!!!!!" zisa cu un entuziasm greu de descris in cuvinte! Asta ca apoi sa vad in curte la oameni un 10 pickup cu lemne in el...

Stricaciuni la ARO - nimic, nici o cruce, nici un cardan, sau capat de bara. In Ziua 2 la o rapa mare, unde multi au vrut sa demonstreze ce pot masinile lor... au fost multe cardane si planetare rupte - Range Roverul de pe 1 la Open, o mana de Wranglere (toate la cardan), Nissanoyota mega preparat de la BGS (grup ceva? nu stiu exact). Cei cu ARO nu au incercat, insa dom Semaca cu IMSu da! Si nu a rupt nimic, si a urcat foarte onorabil destul de sus. Dar nu tot. De altfel tot nu a urcat nici o masina, insa Range Roverul a fost cel mai aproape!

Dupa care urmeaza partea a doua. Ghinonul. La niste treceri mai faine si placute, zguduitoare nitzel, s-a intamplat sa fie ca difuzorul de aer de la paleti au intzepat furtumul care iese din fluierul de apa si intra in radiatoooor. La Brasov. Am avut o coborare lunga si plictisitoare timp in care motorul oscila intre 80 si 95 de grade... in functie de termostat. Ceea ce nu m-a incantat deloc, pentru ca el statea batz in 85 orice era, in mod normal... inclusiv la Trial, sau altminteri oricand. Motiv pentru care oprim. Vad problema. Radiatorul era cam uscat, dar mai era apa in motor. Nu au iesit aburi, nu bolborosea nimic. Repar cu niste banda adeziva cu fibra de nush ce prin ea, foarte buna - Multumesc Max! pun la loc furtumu, trag de difuzor cu patentu, completez cu niste apa de aveam in masina si mai facui rost. plec mai departe. Imediat trece la regim normal de 85 de grade batz. Ajungem la popas, stam vreo ora si ceva, mai pun si niste ulei putin, ca tocmai facusem schimbu proaspat si nu a primit mult. Presiune la ulei brici - la relanti 2 in sarcina 4, dupa completare, la relati 2.5 in sarcina 4. Mai stam, mancam, admiram cu cei de la extrem incearca rapa si rup cardane.... Facem si noi o tura de dealuri, iar mai stam... Plecam. parca nu prea trage... bag reductoru. Merge. Iesim la sosea. Prima serpentina... nu prea trage... bag a doua... merge. A doua serpentina, hai ca trage, nu stiu ce avea, merge cu a treia... se termina serpentina, drum drept. A treia. (fapt divers - toata viata, cu Brasovu pe serpentine a treia trage de numa... si albastreanu si asta... ca deh, e Brasov) Cand incepe un zgomot metalic urat, ca si cum ar atinge ceva paletzii... ma gandesc, mah creca atinge... verific, ma uit trag de difuzoru de aer, nu domle nu atinge, opresc motoru, verific din nou peste tot. Nimic ce ar putea sa atinga. Pornesc din nou, (o ia la sfert) un zgomot metalic demential de urias, cu "bataie"... venind.... dinspre motor... L-am oprit. Si asa a ramas.

Cateva ipoteze - bucsa de la biela, cuzinet... segment sarit din piston?

Am rezistat tentatiei sa il mai pornesc si sa ii dau in nas pana crapa - desi ar fi mers el si asa, ca tot tragea si cu zgomotele alea... Am zis ca mai cuminte e sa stea mort, si vedem noi ce si cum... Masina e in Brasov "abandonata", va fi transportata la Deva, si desfacuta. TOATA. Asa de nervi.

Dincolo de stupizenia asta stupida, pe care o sa mi-o explic dupa ce desfac motorul, a mers excelent. Absolut excelent. Inclusiv motorul. Eu cred ca i se trage de la cacatu ala de difuzor care a intepat cacatu ala de furtum, si cred ca a fi atins el la un punct si temperaturi mai mari, de nu imi indica peste 95... altfel nu stiu... Ca motorul era facut destul de proaspat si mergea impecabil. Si ca zgomot / torset / traset.... etc...

Cam asta e. Una peste alta - o experienta foarte placuta si utila, si in septembrie la urmatoarea intalnire Club 4x4!

User avatar
myke
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1336
Joined: 23 Mar 2007, 09:01
Location: Petrosani
Contact:

Re: ARO la Offroad Spring Fest - Padina Ursului mai 2008

Post by myke »

Stima si respect pentru voi baieti...si m-a uns la suflet si pe mine faza cu "....Mi-a placut enorm ca eram muuuulti in coloana (vreo 40 de masini cred), si mergand pe forestiere, am trecut pe langa un sat... Evident ca toti erau la garduri si se uitau ca la urs... ce m-a uns la suflet a fost ca niste sateni se uitau ca la tenis la masini  (cand la una, cand la cealalta, etc pe masura ce treceau) si cand am ajuns eu (primul ARO din coloana) reactia unanima a fost "Yeeeee!!!! AROOOOOOO!!!!!!" zisa cu un entuziasm greu de descris in cuvinte! Asta ca apoi sa vad in curte la oameni un 10 pickup cu lemne in el... "
Image
vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Re: ARO la Offroad Spring Fest - Padina Ursului mai 2008

Post by vstef_is »

Sincer... au cam sarit un sus de bucurie si mandrie! Si eu nu imi mai incapeam in pene, ce mai! La fel cum a fost si cand am trecut instant de prima groapa (ascultand sfaturile de la soferul Rangeului, adica locul 1 la Open) si spectatorii strigau "bine arooooooo!!!!"
User avatar
Schumy
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 767
Joined: 04 Jan 2008, 18:04
Location: Bucuresti

Re: ARO la Offroad Spring Fest - Padina Ursului mai 2008

Post by Schumy »

Stefane felicitari ....multumesc de abtipilde....si nasol ca a trebuit sa te intorci fara masina.....totusi imi pare bine ca aro-urile voastre au ajuns mai departe si mai demne in comparatie cu alte masini de p=acolo la care aveam pretentii......BRavo \:/

User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: ARO la Offroad Spring Fest - Padina Ursului mai 2008

Post by Werner »

Bravo Stefan! Bravo Tudor si Andrei! Mi-a placut sa citesc ce-ai scris, Stefane! Ma bucur ca v-a facut placere si au rezistat masinile! Cel putin nu uita lumea de ARO! Dar ma gândesc, daca lumea a fost încântata ca au participat si masini ARO, sunt mândri de ARO, de ce le lasa în paragina pe alea lor?
User avatar
tudop
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 773
Joined: 02 Sep 2007, 15:13
Location: Iasi
Contact:

Re: ARO la Offroad Spring Fest - Padina Ursului mai 2008

Post by tudop »

 Adevarul e ca mare brinza nu am facut, dar macar stiu acum ce ar fi trebuit sa fac la masina sa mearga mai bine...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: ARO la Offroad Spring Fest - Padina Ursului mai 2008

Post by Soryn »

tot respectu-l !!!!!!!!!!!!!..se vede..cine sunt sefiii de colooana..!!!! in poza ""bre"" :-j.. \:/ :)>- [-O-

bravo baietii!!!!


si in completare   ....aro ..a fost si este hulita in continuare....de..multa lume......?..baieti cu bani.(si nu numai)..care isi cumpara Nisane...Porshe...si etc...Suvuri ...nu in special pentru dat prin padure cu ele......vede cate un aro...asa mai prapadit..--.....a ia uite-l si pe asta cu coaja lui......?sincer acuma nu ati auzit dinastea....mai ales cand ne deplasam pe DN-uri si pe  E -uri... :-j...cand...trebuie sa ne depasasca....?... ^:)^ ;))

e ..salvam noi reputatia... ;D..astia putini care am mai ramas... ;D....
Last edited by Soryn on 14 May 2008, 23:35, edited 1 time in total.
User avatar
alex
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1518
Joined: 12 Mar 2007, 23:16
Location: Bucuresti

Re: ARO la Offroad Spring Fest - Padina Ursului mai 2008

Post by alex »

bre, n-a hulit nimeni aro la concurs. cititi cu atentie.
da nici nu a laudat nimeni aro ca nu avea de ce.(ims DA diferenta clara, e drept si alte roti). nici clasa nu au dat, testul de open( sau distanta pe care sa mers pana la inpotmolire) nu a fost relevant pentru a diferentia net masinile, cat SOFERUL. prima groapa nu era de forta bruta ci de indemanare, a doua de forta.
masinile (aro)ca sa faca fata la un astfel de concurs mai au nevoie de modificari si de bagat BANI in ele.
aro stoc nu trecea , nici macar de primul metru, nu va mai faceti iluzii. la a doua groapa ambele arouri au ramas intepenite in bara...ar fi trebuie sa fie mult mai inaltate sau sa aiba roti mai capabile....
baietii stiu acum cam ce ar trebui sa faca sa le imbunatateasca performantele...si mai vedem apoi.
happily mending an Aro 320 D127
vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Re: ARO la Offroad Spring Fest - Padina Ursului mai 2008

Post by vstef_is »

intradevar, am invatat multe, si stiu ce sa mai fac la masina!

Acum iar la mecanica si distractie cu ea iar la urmatoarea intalnire, ne prezentam mai onorabil!  ;D

P.S. Nu eram sefi de coloana, eram cam pe la fix mijlocul coloanei, eu imediat dupa Max si Tudop si Alcool imediat dupa mine. In spate multi altii, inclusiv un grup de masini care au avut o problema... Un Range Rover modificat si taiat probleme la alimentare. Si in fata si mai multi altii...

Imaginativa cum e sa treaca Mud Max-ul lui Max... Adica un ditamai autobuzu de Land Cruiser modificat cu super troliu, inaltzata si pe 35"-uri si apoi un ARO! pe 31"... nu cred ca o sa uit prea curand cum li s-au luminat ochii satenilor aceia, cum s-au inseninat si li s-a schimbat fatza si au tipat in culmea fericirii ca "uite si AROOOOO yeee, AROOOOO"!!! A fost sincer sublim!

@Werner - Pai... satenii abandoneaza ARO. Pentru ca nu mai au bani sa le repare. Pentru ca nu mai au piese. In creierul muntilor piesele nu se gasesc ca in oras. Unde si asa se gasesc greu si sunt proaste. Pentru ca un impozit de 4 milioane pe an plus o asigurare de inca 4 si ceva, si alte hartzoage inseamna foarte mult pentru unii dintre ei! Pentru ca dupa multe multe primaveri, tabla stim cu totii ca nu e geniala... iar o lucrare de tinichigerie de amploare e foarte costisitoare... Si nu toate erau abandonate! Erau si in functiune... ce-i drept, foarte putine...
Last edited by vstef_is on 05 May 2008, 13:46, edited 1 time in total.
User avatar
alcool online
Membru
Membru
Posts: 137
Joined: 28 Oct 2007, 18:33
Location: Iasi

Re: ARO la Offroad Spring Fest - Padina Ursului mai 2008

Post by alcool online »

parerea mea succint:
- brasovu nu e facut pentru offroad extrem in niciun caz si nici macar open, bv e motor de pus la carat
- pejou' se poate da la open lejer cu cauciucurile corespunzatoare, diferential blocabil functional si kit de inaltare a caroseriei dar toate aroaiele sunt penalizate de suspensia fata
- respect pentru M, primul pe care il vad si eu in offroad
"Man will be what he was born to be, free and independent!" - JFK
vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Re: ARO la Offroad Spring Fest - Padina Ursului mai 2008

Post by vstef_is »

parerea mea succinta despre parerea ta succinta

- brasovu e pentru forestiere, carat la greu, tras, muncit, smuncit, pante mari... La offroadul asta de se practica in extrem nu are sanse (datorita greutatii prea mari) si la open e "mission impossible 3" dar fara tom cruise. Tot din cauza greutatii prea mari. Adica in mare parte de acord cu tine.
- pejou - de acord cu tine. Dar se poate rezolva cu suspensia fatza cu oleaca de inaltzare. Ai vazut ca Vitara a facut figura faina si era tot pe bascule.
- IMS - de acord cu tine
User avatar
alex
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1518
Joined: 12 Mar 2007, 23:16
Location: Bucuresti

Re: ARO la Offroad Spring Fest - Padina Ursului mai 2008

Post by alex »

m-am scos...320 meu primeste donatie un brasov.
multumesc baieti  ;D :)>-
happily mending an Aro 320 D127
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: ARO la Offroad Spring Fest - Padina Ursului mai 2008

Post by George »

alex wrote: m-am scos...320 meu primeste donatie un brasov.
multumesc baieti  ;D :)>-
creca doo brashoave...mai exact.
sau ii dam unu' si lu' tarzy?! p'ala fiert gata,sa nu se mai chinuie el cu remorca,sa-l fiarba...  :-??


;))
ARO CLUB ROMANIA
vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Re: ARO la Offroad Spring Fest - Padina Ursului mai 2008

Post by vstef_is »

Ultimile stiri constau in faptul ca pare-se ca de fapt nu a fiert saracu... si pare-se ca nici nu ar fi mega-stricat saracu... vom reveni cu detalii pe masura ce acestea vor fi disponibile...

Momentan in timp ce tastez aceste randuri masina se afla pe o platforma in drum spre Atelierul special de ARO  ;D (da, adica la Deva, la colegul nat)
User avatar
tarzy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2646
Joined: 03 Dec 2006, 20:06
Location: Bucuresti
Contact:

Re: ARO la Offroad Spring Fest - Padina Ursului mai 2008

Post by tarzy »

ma bucur

ti-am zis ca BV-ul nu o ia razna asa usor de la un pic apa calaie

bafta mare

da .... iti rup picerile daca il bati pe cap pe Nat sa lucre la masina ta inainte sa-o termine pe-a mea

de fapt .... cred ca pun cateva albine pe tine .... sa te vedem cum te descurci
Eu cred ca o tara care incearca sa prospere prin stabilirea de taxe mari este ca un om care, stind intr-o galeata, incearca sa se ridice tragind de miner.
(Winston Churchill)

Post Reply