Reglare pinion distributie pompa de injectie injectie D127

Tipuri, performante, probleme, reparatii, modificari.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
crstnsavu
Incepator
Incepator
Posts: 14
Joined: 14 Feb 2010, 16:35
Location: Oradea

Reglare pinion distributie pompa de injectie injectie D127

Post by crstnsavu »

Buna ziua tuturor,

Incerc de ceva vreme cu ajutorul mai multor mecanici sa reglez injectia batranului M cu motor D127. Masina a fost oprita din circulatie cand s-au marit impozitele, iar cand s-a incercat pornirea ei tractata dupa mai mult timp s-a rupt capul hidraulic. Cand s-a dat jos pompa de injectie pentru a se repara capul hidraulic, mecanicul nu s-a gandit sa faca un semn pe pinionul pompei deoarece nu a stiut ca pompa are pinion de motor in 3 pistoane si ca semnele sunt decalate.

Pompa de injectie avand pinionul de la motorul in 3 pistoane, cand semnele de la 4 sunt aliniate de fapt distributia nu este "pusa la punct", iar din aceasta cauza masina porneste foarte greu. Pompagistul care a facut schimbarea pinionului nu mai tine minte daca cu 2,3 sau 4 dinti trebuie mutat pinionul pompei si daca in sensul acelor de ceas sau invers. Momentan pompa a fost pusa cu 2 dinti decalati. Cand este tractata porneste in 10-15 metri, iar motorul functioneaza fara probleme toata ziua dupa prima pornire. Acesta poate fi oprit si repornit din electromotor de cate ori se doreste dupa prima pornire.

Totusi este foarte incomod sa trebuiasca sa deranjezi diferite persoane sa te ajute sa tractezi masina pentru a o porni. De aceea as dori sa va intreb cu cati dinti trebuie sa decalez pinionul pompei fata de semnul existent pe pinionul intermediar si in ce sens trebuie decalati acesti dinti?

P.S. In comert nu am reusit sa gasesc nicaieri pinion de Brasov ci doar pentru motorul in 3 pistoane.

Va multumesc anticipat,
Cu stima, Cristian

23cvl
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 888
Joined: 05 Feb 2012, 18:39
Location: MATCA

Re: Reglare pinion distributie pompa de injectie injectie D127

Post by 23cvl »

peste zi cum merge motorul , cum porneste la cald? .poate fi pompa de injectie , ce fum scoate? .Masoara si compresia motorului, asa am patit si eu la motor din asta de bv, daca nu-l pornesti ceva vreme mai indelungata se blocheaza pompa.


P.S. Ate de bv le cam place cravata si festila la "racoare"
Forum Aro Club Romania !
crstnsavu
Incepator
Incepator
Posts: 14
Joined: 14 Feb 2010, 16:35
Location: Oradea

Re: Reglare pinion distributie pompa de injectie injectie D127

Post by crstnsavu »

Motorul a fost refacut complet cu 2-3 ani inainte de a radia masina si functiona impecabil deoarece a fost reparat de un pasionat si nu a facut absolut niciun rabat in materie de piese.

Am dus pompa la facut acum cateva luni deoarece ne-am dat seama ca nu pornea din cauza ca s-a blocat si rupt capul hidraulic din cauza ca nu a fost pornit motorul mai mult timp si am tot incercat sa o pornim tractata. Totodata au fost verificate si injectoarele

Dupa ce o pornesti o data tractata, ulterior masina porneste foarte usor din electromotor. Motorul scoate un fum albastrui care nu tin minte sa il fi facut cand s-a oprit din circulatie masina. Toate filtrele/consumabilele/uleiurile au fost inlocuite inainte de repornirea masinii.

M-ar mira sa isi fi pierdut compresia motorul doar stand. De obicei motorul isi pierde compresia din cauza uzurii segmentilor.

Problema principala este ca nu mai stiu cum trebuie pusa la punct distributia deoarece pinionul pompei de injectie este de motor in 3 pistoane, iar motorul este in 4 pistoane. Din aceasta cauza semnul de pe pompa de injectie nu mai potriveste cu cel de pe pinionul intermediar.
User avatar
razvy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2492
Joined: 07 Feb 2008, 20:49
Location: beius bihor
Contact:

Re: Reglare pinion distributie pompa de injectie injectie D127

Post by razvy »

Daca vii pana in Beius te duc la cineva care are pinionu dorit , dar eu din cate stiu nu e diferenta intre ele , eu am pus pinion luat de pe d 127 pe d 115 cu 4pe 4 si a mers din prima , eu zic ca acolo e alceva , adica meseriasu a montat pinionu intermediar decalat cu 1 dinte

niku111
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1277
Joined: 07 Mar 2011, 20:33
Location: Craiova

Re: Reglare pinion distributie pompa de injectie injectie D127

Post by niku111 »

O mica diferenta exista dar nu mai stiu cit insa cum a spus si colegul mai sus ar trebui sa mearga fara probleme.
crstnsavu
Incepator
Incepator
Posts: 14
Joined: 14 Feb 2010, 16:35
Location: Oradea

Re: Reglare pinion distributie pompa de injectie injectie D127

Post by crstnsavu »

Pinioanele sunt identice ca forma doar ca semnul 4 este decalat cu cativa dinti intr-o parte. Sigur nu este nicio problema cu montarea pinionului intermediar deoarece meseriasul care a facut motorul acum multi ani nu a reusit sa il porneasca nicicum. Atunci l-a sunat pe pompagistul care a facut pompa si i-a spus ca nu porneste din cauza ca pinionul pompei este de D115 si trebuie decalat cu cativa dinti semnul 4. Razvane tu ar trebui sa il stii probabil pe pompagistul Mishi din Oradea care a lucrat la Trameco... El a facut pompa la aceasta masina la momentul respectiv. Din pacate el nu stie sa imi spuna exact cu cati dinti trebuie decalata pompa: cu 2,3 sau 4, el ar sti sa o regleze doar daca ar pune el mana pe pinion.

Ieri mi-a mai promis cineva ca imi aduce joi un pinion de D127. Incerc sa rezolv problema cu acel pinion. Daca nu reusesc nicium o sa te rog sa ma pui in legatura cu persoana din beius si poate voi da o fuga pana acolo.

Va multumesc pentru ajutor.
crstnsavu
Incepator
Incepator
Posts: 14
Joined: 14 Feb 2010, 16:35
Location: Oradea

Re: Reglare pinion distributie pompa de injectie injectie D127

Post by crstnsavu »

Actualizare: Mecanicul a reusit sa gaseasca la cineva un pinion de D127, iar acum motorul porneste la sfert de cheie. Din cauza ca s-a grabit foarte tare nu am apucat sa compar cele doua pinioane pentru a va spune exact diferenta dintre ele, dar aceasta este mai mare de 4 dinti in orice caz.

Post Reply