ARO M461 Garnituri etansare motor
Moderators: mariusjaz, socratee
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: ARO M461 Garnituri etansare motor
Cumpără de fermit !
Referitor la garniturile motorului și în general . In anumite locuri unde sistemul permite tehnologic renunțarea la garnitură eu nu le mai folosesc . Folosesc în schimb sistemul de garnitură semilichidă ,silicon, reinzoseal ,după degresare în prealabil . La sistemul cu garnituri mai mereu apar pierderi în timp din n -motive .Unul dintre ele ar fi faptul că apare miscarea unei componente în raport cu cealaltă,deplasarea .
Referitor la garniturile motorului și în general . In anumite locuri unde sistemul permite tehnologic renunțarea la garnitură eu nu le mai folosesc . Folosesc în schimb sistemul de garnitură semilichidă ,silicon, reinzoseal ,după degresare în prealabil . La sistemul cu garnituri mai mereu apar pierderi în timp din n -motive .Unul dintre ele ar fi faptul că apare miscarea unei componente în raport cu cealaltă,deplasarea .
Last edited by Soryn on 04 Mar 2018, 22:27, edited 1 time in total.
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: ARO M461 Garnituri etansare motor
DECEBAL ajuns pe masa de operatie!
La demontaj s-a constatat ca cilindrii 2+3,din mijloc, au frecari pe suprafata!? La fel si pistoanele.
Poate sa-mi spuna cineva cum se se poate asa ceva ca nu am gasit resturi metalice prin cilindrii?!
O alta problema este si uzura semicuzinetilor de la biela.
Mecanicul spune sa punem semicuzineti noi.
Sper sa gasesc si sa ajunga in timp rapid la mine. Am dat deja telefon la DUEXIM, Campulung, poate am noroc sa gaseasca in magazie saptamana viitoare.
Ar fi si alte variante?
La demontaj s-a constatat ca cilindrii 2+3,din mijloc, au frecari pe suprafata!? La fel si pistoanele.
Poate sa-mi spuna cineva cum se se poate asa ceva ca nu am gasit resturi metalice prin cilindrii?!
O alta problema este si uzura semicuzinetilor de la biela.
Mecanicul spune sa punem semicuzineti noi.
Sper sa gasesc si sa ajunga in timp rapid la mine. Am dat deja telefon la DUEXIM, Campulung, poate am noroc sa gaseasca in magazie saptamana viitoare.
Ar fi si alte variante?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: ARO M461 Garnituri etansare motor
Piston vechi
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- oncioiuo
- Membru legendar
- Posts: 1225
- Joined: 05 Mar 2015, 18:42
- Location: Sector 1, Bucuresti
Re: ARO M461 Garnituri etansare motor
incearca si Pentarom, 0734551111 - Tibi
au distrus scoala profesionala...........au disparut profesionistii !
- ydaniel
- Membru legendar
- Posts: 4674
- Joined: 13 Jun 2007, 11:46
- Location: bucuresti
- Contact:
Re: ARO M461 Garnituri etansare motor
Motorul sigur avea un clămpănit la cum arată pistoanele și cămășile!
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: ARO M461 Garnituri etansare motor
YDANIEL, te asigur ca nu avea niciun clampanit!
Doar compresie slaba si scurgeri de ulei. Asta-i si motivul ptr. care am desfacut motorul.
Am gasit si semicuzinetii la DUEXIM.
Pana acum am gasit la ei tot ce mi-a trebuit!
Doar compresie slaba si scurgeri de ulei. Asta-i si motivul ptr. care am desfacut motorul.
Am gasit si semicuzinetii la DUEXIM.
Pana acum am gasit la ei tot ce mi-a trebuit!
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: ARO M461 Garnituri etansare motor
Incet dar sigur, ne apropiem de incheierea resegmentarii.
Ce spune teoria si practica in legatura cu regimul de lucru dupa segmentarea noua?
Banuiesc ca trebuie luat cu binisorul pentru un numar de km sau ore/funtionare dar nu am idee care sunt valorile indicate.
Stie cineva sa-mi spuna?
Ce spune teoria si practica in legatura cu regimul de lucru dupa segmentarea noua?
Banuiesc ca trebuie luat cu binisorul pentru un numar de km sau ore/funtionare dar nu am idee care sunt valorile indicate.
Stie cineva sa-mi spuna?
- ydaniel
- Membru legendar
- Posts: 4674
- Joined: 13 Jun 2007, 11:46
- Location: bucuresti
- Contact:
Re: ARO M461 Garnituri etansare motor
Ce probleme a avut motorul lui Decebal???
500km rodaj dupa schimbare segmenti.
500km rodaj dupa schimbare segmenti.
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: ARO M461 Garnituri etansare motor
La disectie s-a descoperit DOAR ca pe 2 cilindrii si pistoanele respective erau niste uzuri masive. Mai bine zis, niste zgarieturi urate!
Dupa parerea mea, astfel de uzuri pot aparea doar daca intre cilindrii si pistoane ajung resturi metalice de la ceva repere sparte.
Noi nu am gasit nimic!
Nu am nicio explicatie!
Acum am un set motor nou, camasi cilindrii, pistoane, segmenti, semicuzineti. Sper ca totul este ok.
Mai ne luptam cu inlocuitul garniturilor.
Unele nu stiu de unde sunt, altele nu am ajuns la ele(de ex. la cutia de viteze nu am umblat)
Dupa parerea mea, astfel de uzuri pot aparea doar daca intre cilindrii si pistoane ajung resturi metalice de la ceva repere sparte.
Noi nu am gasit nimic!
Nu am nicio explicatie!
Acum am un set motor nou, camasi cilindrii, pistoane, segmenti, semicuzineti. Sper ca totul este ok.
Mai ne luptam cu inlocuitul garniturilor.
Unele nu stiu de unde sunt, altele nu am ajuns la ele(de ex. la cutia de viteze nu am umblat)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2397
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: ARO M461 Garnituri etansare motor
Daca nu s-a gasit vreun alt corp strain, calamina acumulata incinsa devine dura...
Sau daca segmentii prezinta uzura inegala pe circumferinta este piston "cazut'' in camasa.
Un mecanic batran cu experienta isi da seama imediat.
Unde nu gasesti garnitura pune silicon de etansare Victor Reinz sau similar calitativ.
Daca ti-au ramas garnituri sigur ai uitat ceva undeva.
Da-mi o adresa de mail sa-ti dau manuale pentru L25.
Sau daca segmentii prezinta uzura inegala pe circumferinta este piston "cazut'' in camasa.
Un mecanic batran cu experienta isi da seama imediat.
Unde nu gasesti garnitura pune silicon de etansare Victor Reinz sau similar calitativ.
Daca ti-au ramas garnituri sigur ai uitat ceva undeva.
Da-mi o adresa de mail sa-ti dau manuale pentru L25.
Daca nu Aro, atunci ce ?
- oncioiuo
- Membru legendar
- Posts: 1225
- Joined: 05 Mar 2015, 18:42
- Location: Sector 1, Bucuresti
Re: ARO M461 Garnituri etansare motor
am intalnit acest gen de uzura in urmatoarele situatii :ydaniel wrote:Motorul sigur avea un clămpănit la cum arată pistoanele și cămășile!
- ovalizare pistoane pentru a evita ,,clampanitul" - munca la norma si fara un CTC corect, producea pistoane neconforme, carora li se aplica strangerea/ovalizarea fustei ( de obicei in menghina) si nu mai clampanea; nu rezistau mult segmentii si scapa compresie in baie. cel mai probabil au fost stranse in menghina mai mult decat trebuie . se poate masura ovalitatea fustei pentru a verifica
- utilizare motor dupa ce a tras apa, si se stramba biela; dar nu remarc din foto biela stramba
au distrus scoala profesionala...........au disparut profesionistii !
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: ARO M461 Garnituri etansare motor
Posibil să fi fost luat la polizor setul .Nici în trecut nu se prea punea accent pe calitate,.mai erau și rebuturi .Noroc cu materialele care erau cât de conforme .
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: ARO M461 Garnituri etansare motor
Va trimit un raspuns colectiv dar fiecaruia in parte:
-VERCINGETORIX-
segmentii vechi nu i-am studiat cu atentie deci nu stiu daca sunt uzati egal sau inegal. Am sa ma uit!
-mai batran sunt dar experianta in domeniu am foarte putina
-la capacul culbutorilor este o garnitura groasa, parca din cauciuc sau silicon. Nu am avut alata noua si am pus-o pe cea veche.
-mi-a ramas o garnitura care seamana cu flansa de la termostat dar este mai mica decat flansa?!
ONCIOIU
-am sa verific daca pistoanele sunt ovalizate
-nu am inteles cum "trage motorul apa"?
Eram convins ca intre piston si cilindru este o toleranta destul de lejera tocmai ca sa nu apara frecari.
Rolul segmentilor este centrarea si etansarea sistemului deci ar trebuii ca pistonul si cilindru nu are voie sa intre in contact.
Cel putin asa inteleg eu !
PROBLEMA NOUA:
Pe axul culbutorilor, la cilindrul dinspre radiator, exista un orificiu prin care sprituie ulei. Conforn manualului tehnic, in orificiu ar trebui sa fie un nit cu cap, d 6 x 18, care lipseste. O sa facem noi unul. Curios este ca este prevazut doar un nit!
Este corect?
In final va doresc un Paste fericit!
-VERCINGETORIX-
segmentii vechi nu i-am studiat cu atentie deci nu stiu daca sunt uzati egal sau inegal. Am sa ma uit!
-mai batran sunt dar experianta in domeniu am foarte putina
-la capacul culbutorilor este o garnitura groasa, parca din cauciuc sau silicon. Nu am avut alata noua si am pus-o pe cea veche.
-mi-a ramas o garnitura care seamana cu flansa de la termostat dar este mai mica decat flansa?!
ONCIOIU
-am sa verific daca pistoanele sunt ovalizate
-nu am inteles cum "trage motorul apa"?
Eram convins ca intre piston si cilindru este o toleranta destul de lejera tocmai ca sa nu apara frecari.
Rolul segmentilor este centrarea si etansarea sistemului deci ar trebuii ca pistonul si cilindru nu are voie sa intre in contact.
Cel putin asa inteleg eu !
PROBLEMA NOUA:
Pe axul culbutorilor, la cilindrul dinspre radiator, exista un orificiu prin care sprituie ulei. Conforn manualului tehnic, in orificiu ar trebui sa fie un nit cu cap, d 6 x 18, care lipseste. O sa facem noi unul. Curios este ca este prevazut doar un nit!
Este corect?
In final va doresc un Paste fericit!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: ARO M461 Garnituri etansare motor
intrebare de "mecanic amator":
-Exista posbilitatea ca ca pompa de apa sa nu mai funtioneze?
Din cate stiu eu, pompa de apa este antrenata in permanenta dar.....
La fiecare plecare in cursa verific nivelul uleiului si al apei in radioator. Totul pare corect.
Ceasul de bord arata temperatura apei pe la 85°
Intreb asta ca sa ma lamuresc cu "motorul trage apa"
-Exista posbilitatea ca ca pompa de apa sa nu mai funtioneze?
Din cate stiu eu, pompa de apa este antrenata in permanenta dar.....
La fiecare plecare in cursa verific nivelul uleiului si al apei in radioator. Totul pare corect.
Ceasul de bord arata temperatura apei pe la 85°
Intreb asta ca sa ma lamuresc cu "motorul trage apa"
- oncioiuo
- Membru legendar
- Posts: 1225
- Joined: 05 Mar 2015, 18:42
- Location: Sector 1, Bucuresti
Re: ARO M461 Garnituri etansare motor
salutare,
fenomenul este intalnit cand aspira apa din afara( patrundere in locuri inundate) ; nu am intalnit sa traga apa din propriu motor
fenomenul este intalnit cand aspira apa din afara( patrundere in locuri inundate) ; nu am intalnit sa traga apa din propriu motor
au distrus scoala profesionala...........au disparut profesionistii !