EGR-ul are rolul de a mai scadea din noxele iesite.Dupa cum zice si titlul este o valva care e actionata de mai multi factori turatia motorului,temperatura lui...etc comanda facindu-se la generatia mai noua electronic(vezi motorul de renault diesel montat pe papuc -f8q636)SERGHEI wrote:Pai in cazul asta pot sta linistit ca merge si fara ea si mai ocupa si loc pe acolo.In schimb chestia aia de tabla (dulie) fixata pe turbina esu stiu ca este o este o jucaria care pe baza de vacuum actioneaza ceva in turbina.Si se numeste ,,exhaust gases valve "..ca asa scrie in carte.George wrote: bre,nu va mai agitati asa... exista motoare TD si cu, si fara EGR, care pe romaneste s-ar traduce cam asa: "EXHAUST GAS RECIRCULATION". cu siguranta, Werner are un TD de generatie mai noua, spre deosebire de Serghei.
@CT-03-TVY: nu mai vorbi balarii,cu "blow off" ala... ca nu face ce spui tu! mai cauta, si apoi posteaza, in cunostinta de cauza!
Din pacate unele au probleme cu aceasta valva-uneori curatarea ei dind randamente alteori nu- iar rezolvarea majoritatii(in caz ca e defecta) este anularea ei.
Morala este ca e un fel de "canistra de carbon" a motoarelor dacia pe benzina...care merg foarte bine si fara ea
Jocaria aia de vacum cu tija de pe turbina e "blow off valve" de care vorbea amicul nostru habarnist dar cu gura si sufletul mare .Rolul ei este de a lasa o parte din aerul admisiei comprimat de turbina sa refuleze in galeria de evacuare cind presiunea aerului comprimat depaseste o anumita valoare(in general 1.2bari).Daca n-ar fi asa motorul s-ar "supra-presiona" si ar face poc.