I.M.S. I.M.M. Aro Campulung

Zimbrul Carpatilor - "cine n-are batrani,sa-si cumpere"

Moderators: Werner, mariusjaz

Post Reply
User avatar
aztec
Incepator
Incepator
Posts: 27
Joined: 11 Dec 2006, 21:03
Location: Bucuresti

I.M.S. I.M.M. Aro Campulung

Post by aztec »

Inteprinderea IMS Campulung Muscel fabrica autovehicule pentru orice teren, cu unul si doua diferentiale, mult cerute la export.
Tipurile IMS-59 sunt echipate cu motor tip M-59-A si 56 CP la 2800 rpm, iar IMS M461 sunt prevazute cu motoare de patru cilindri M 207 A avand alezajul si cursa de 97x85 mm, capacitatea cilindrica de 2.5l si dezvoltand 77 cp la 3800 rpm. Primele tipuri au fost prevazute cu carburatoare VT 2, iar ultimele cu carburatoare Weber 42-D-SR-1 de productie romaneasca.
Ambele autovehicole au capacitatea de transport de 650 kg sau 8-10 persoane, tarctiunea pe ambele punti, iar viteza de deplasare de 80 km/h, la tipul vechi si de 100km/h la cele noi. In prezent (n.r 1975) fabrica alte ti[uri, mai perfectionate, sub marca ARO(automobilul romanesc) tip 240 si 241 care au fost prezentate la Expozitia internationala din octombrie 1970 de la Bucuresti unde s-au bucurat de deosebita apreciere.
In prezent aceasta fabrica al carui nume s-a schimbat din IMS in IMM (inteprinderea mecanica Muscel), produce incepand din 1964 modelul ARO M461 care este solicitat foarte mult la export.
Automobilul ARO M 461 este fabricat in mai multe variante(?) ARO M461 C, ARO 240, ARO 241, 243, 244 si intr-o varianta speciala ARO 241 S, destinata lucrului la camp, pentru treierat, transportul lemnului in padure, actionarea fierastaielor, actiomarea grupurilor electrogene.
Tipul ARO M461 C este in fabricatie curenta avand tractiunea pe patru roti. El poate transporta opt persoane sau 650 kg, pe terenuri impracticabile pentru automobile obisnuite si poate fi exploatat pe terenuri mlastinoase, alunecoase sau nisipoase, prin noroi, zapada sau polei. Autovehicolul este capabil sa treac prin vaduri de 0.5-0.6 m adincime, peste obstacole de 0.35 m inaltimeurca pante de 32* si merge pe sosea cu 100 km/h. Motorul folosit este de tipul M-27 cu patru cilindri in linie, cu capacitatea cilindrica de 2514 cc si dezvoltand 77 cp(DIN) la 4000 rpm.
Tipul ARO 240 este un automobil de teren pentru opt persoane sau 700 kg marfa. El poate fi utilizat in aceleasi conditi ca si tipul descris mai sus, avand caracteristici si performante superioare. Autovehicolul oate urca pante de 35*, calitate deosebita a sa, tractiunea se fece pe patru roti.
Motorul masini tip ARO L-25, are 4 cilindri in linie raciti cu apa si o cilindree de2512c dezvoltand o putere de 80 cp la 4200 rpm. Raportul de compresie este de 7.2/1. Are carburator webwr cu dublu corp inversat si poate atinge viteza maxima de 110 km/hCAroseria este prevazuta cu doua usi laterale, un oblon mobil in spate si o prelata detasabila care acopera intreaga caroserie.
Tipul ARO 241 este prevazut cu o caroserie cu patru usi si cu geamuri mari pentru a avea o vizibilitate cat mai buna. Partea din fata se deosebeste de cea a tipurilor anterioare prin folosirea unei masti de radiator de forma dreptunghiulara si doua faruri dreptunghiularecare formeaza un tot armonios. Motorul este amplasat in partea din fata, iar tractiunea pe toate rotile. In mod normalla circulatia prin oras sau drumuri obisnuitenu se foloseste decat una dintre cele doua punti motrice. La deplasarea pe camp, in teren greu accesibil se folosesc ambele punti motrice.
Suspensia este buna, fiind prevazute cu arcuri elicoidale in fata si arcuri lamelare in spate si amortizoare hidraulice cu dublu efect, Armstrong, fabricate de Uzina Mecanica Sibiu. Viteza maxiam este de 110 km/h iar consumul de 13 l la 100 km.
Tipul ARO 243 este un automobil tip furgoneta avand geamuri mari si un acoperis tare, acre poate transporta opt persoiane inclusiv soferul.
Tipul ARO 244 foloseste acelasi motor, aceasi transmisie, etc. dar carosria este de tip sedan elegant cu patru usi.
Aceste automobile au fost solicitate in 46 tari ale lumii.
In perspectiva (n.r 1975) aceste masini vor fi dotate si cu motoare diesel.

"Din istoria automobilului" Ing A. Brebenel/Ing D Vochin- 1975
Last edited by MagnuM on 06 Feb 2007, 12:01, edited 1 time in total.

User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: I.M.S. I.M.M. Aro Campulung

Post by ydaniel »

se mai gaseste aceasta carte?este pe net?
cand esti bun nu-si amintesc,
cand esti rau nu te uita
User avatar
oncioiuo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1225
Joined: 05 Mar 2015, 18:42
Location: Sector 1, Bucuresti

Re: I.M.S. I.M.M. Aro Campulung

Post by oncioiuo »

salutare,

gasesc aici o eroare; din cate stiu IMS ( Intreprinderea Mecanica de Stat ) sa transformat in UMM ( Uzina Mecanica Muscel ) si nu in IMM ( inteprinderea mecanica Muscel) cum este mai sus

va rog sa ma corectati daca gresesc
au distrus scoala profesionala...........au disparut profesionistii !

Post Reply