Expeditia africana

Zimbrul Carpatilor - "cine n-are batrani,sa-si cumpere"

Moderators: Werner, mariusjaz

User avatar
asd
Junior
Junior
Posts: 76
Joined: 22 Aug 2010, 11:58
Location: Sannicolau Mare, Timis

Re: Expeditia africana

Post by asd » 31 Mar 2013, 16:18

Norocoasa achizitie!
Mai sunt la anticariat?
Daca nu, ai putea sa scanezi fotorafiile in care apar masinile si sa le postezi?
Cred ca sunt multi colegi de forum care ar dori sa le vada.


User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4430
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Expeditia africana

Post by ydaniel » 31 Mar 2013, 16:57

Am citit undeva ca tirajul cartii a fost de 12700buc,deci theoretic s-ar putea gasi pe la anticariate,diverse tarabe,.

User avatar
niscu
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 735
Joined: 20 Oct 2009, 17:14
Location: Galati-Tulcea

Re: Expeditia africana

Post by niscu » 31 Mar 2013, 19:01

Se gaseste , nu e problema . Eu am cumparat-o vineri de pe okazii cu 20 lei.
Pasiunile ne definesc,ne apropie si ne fac sa nu imbatranim degeaba !

stefan1300
Banat
Banat
Posts: 4
Joined: 22 Aug 2013, 13:10
Location: Pitesti
Contact:

Re: Expeditia africana

Post by stefan1300 » 23 Aug 2013, 17:17

Adaug o poza de la expozitia de la Campulung Muscel .
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


niku111
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1251
Joined: 07 Mar 2011, 20:33
Location: Craiova

Re: Expeditia africana

Post by niku111 » 23 Aug 2013, 17:42

Oare este masina originala sau este o replica?

stefan1300
Banat
Banat
Posts: 4
Joined: 22 Aug 2013, 13:10
Location: Pitesti
Contact:

Re: Expeditia africana

Post by stefan1300 » 23 Aug 2013, 20:43

Am vorbit cu sotia propietarului si mi-a spus ca este o reproducere dupa masina care a fost in africa .Propietarul care detine aceasta reproducere mai are si cateva modele de aro (un ims , un aro 320 kaki ) si un ford V8.
Mi s-a mai spus ca placuta aceasta de langa masina este tot o reproducere facuta de acelasi om care a facut-o pe cea originala . :)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1909
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Expeditia africana

Post by vercingetorix » 23 Aug 2013, 22:08

Primele competitii adevarate avand loc in data de 23 aprilie 1972, cand a fost castigat raliul de la Prato (Florenta) in fata a 66 de competitori si s-a obtinut un loc pe podium intr-o alta competitie organizata de la Roma (55 de echipaje participante).
Un alt M, abia intors dintr-un raid in Himalaya de 25.000 km unde fusese utilizat de o expeditie stiintifica ceha, este inscris de Ion Irimia (cel care se ocupa in Cehoslovacia de garantii) fara nici o alta pregatire suplimentara, la startul autocross-ului de la Pardubice (primul autocross televizat in Cehoslovacia, pe care sa speram ca intr-o zi il vom putem vedea).
A urmat continentul american, in S.U.A., la 4 iulie 1972, ARO M461 C participa la autocross-ul « Fii plajelor », organizat la Seaside Oregon si se impunea in fata a 59 de echipaje, la bordul sau fiind un pilot local, Hans Skacel (reprezentantul Volkswagen in America de Nord – director Riviera Motors, care un an mai tarziu s-a deplasat la Campulung pentru a preda personal trofeul castigat muncitorilor musceleni). Dupa cursa pilotul a declarat sec presei : “Prietenul meu m-a ascultat”.

Cea mai impresionanta aventura la bordul unui ARO M461 C a avut loc in anul 1971 si a fost efectuata de un grup de cercetatori stiintifici romani.
Organizat sub egida O.N.U. raidul transafrican a fost asistat tehnic din partea firmei ARO de inginerul Ion Cataranciuc, seful atelierului de prototipuri, astazi presedinte de onoare al ARO M461 CLUB ROMANIA. La raid a participat si pilotul de incercari Costica Ludu, fiind utilizate trei vehicule de productie romanesca : un ARO M461 C si doua autoutilitare TV care foloseau aceeasi platforma tehnica. ARO-ul M461 C tracta o remorca construita pe sasiu, plecandu-se de la partea posterioara a unui ARO 240 remorca cantarea impreuna cu incarcatura peste o tona. Protapul scurt si inaltimea mare au facut alaturi de drumurile rele ca remorca (botezate « remorca de tip ARO ») sa se rastoarne si sa se infunde in nisip de cateva ori pe parcursul raidului. Automobilul ARO M461 C, varianta civila, caroserie de culoare alb 40, purta numarul de inmatriculare 1-AG-3907 si a suferit o serie de preparari minore inainte de plecarea in raid : dubla instalatie de filtrare si racire a uleiului, intarirea si modificarea traversei spate a sasiului cat si a carligului de remorcare (cel original permitea tractarea doar a 800 kg), aparatori pentru faruri, suporti suplimentari de canistre. In plus remorca era dotata cu un rezervor de 90 de litri. Expeditia avea ca scop colectarea de date si materiale pentru completarea mostrelor muzeelor romanesti de stiinte ale naturii. Automobilul a fost echipat cu anvelope « Danubiana ».
Traseul a insumat 20.507 km si a strabatut douasprezece state : Senegal, Mali, Burkina Fasso, Niger, Nigeria, Camerun, Ciad, Republica Africana Centrala, Zair, Ruanda, Uganda, Kenya, de la portul Dakar la cel din Mombasa (Oceanul Indian). Masina s-a comportat foarte bine fiind inlocuite urmatoarele repere : set de fise, doua curele de ventilator, sase camere de aer (la un total de 32 de pene de cauciuc). Defectiuni : pierderea lichidului de frana ca urmare a sectionarii unei conducte, ruperea suportului unei oglinzi, exterioare, arderea unui bec de semnalizare.
Dupa acest raid au fost adoptate o serie de modificari la toate modelele din productia de serie fiind imbunatatite scaunele si reproiectat sistemul de prindere a conductelor pe sasiu. Mai trebuie spus ca spre sfarsitul raidului reprezentantii firmei ARO au cedat din piesele de rezerva petrolistilor romani care utilizau in Africa exclusiv automobile ARO M461 C, un gest frumos a caruit « nota de plata » a venit din pacate in tara cand contravaloarea lor a fost imputata celor doi angajati ARO participanti la aceasta extraordinara aventura. ~O)

sursa : http://forum.4tuning.ro/585-raliuri-coa ... e-125.html

p.s. am scris mai sus, masina originala s-a vandut la o licitatie si nu se mai stie nimic de ea.
daca s-ar stii datele de identificare(sasiu, motor) ar putea fi gasita, cu conditia sa mai fie in circulatie.
Daca nu Aro, atunci ce ?

User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1909
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Expeditia africana

Post by vercingetorix » 28 May 2016, 13:35

O poza din Africa...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Daca nu Aro, atunci ce ?

costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5187
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Expeditia africana

Post by costy84 » 28 May 2016, 21:26

Dacă doriţi mai multe, găsiţi 16 aici https://www.facebook.com/groups/1795521 ... ter=photos (nu le-am mai văzut până acum)

User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5134
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: Expeditia africana

Post by Werner » 28 May 2016, 23:09

Zuckerberg lasa numai membri sa intre! b-(

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2805
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Expeditia africana

Post by ardeleanu » 29 May 2016, 10:13

Werner wrote:Zuckerberg lasa numai membri sa intre! b-(
Confirm... b-(
Si nici nu reusesc sa pun mana pe carte. :P


Post Reply