Am si eu o intrebare
-
- Incepator
- Posts: 34
- Joined: 21 Sep 2009, 19:20
- Location: Baia Sprie, Maramures
- Contact:
Am si eu o intrebare
Mi-am luat un IMS 461 de la un batranel care il detine de cand o iesit masina din fabrica. zice ca e motorul original in masina, de Brasov. Nedumerirea mea ii urmatoarea: motorul are 3 pistoane si 2400 cmc, disel. Sa ma fi mintit bacicul in legatura cu motorul. Nu am verificat daca coincide seria de pe motor cu cea din carte dar in carte nu vad modificari. Va rog lamuriti-ma. Multumesc
the power of 4x4! you can go fast i can go anywhere!
- Werner
- Aro Club Romania
- Posts: 5229
- Joined: 11 Dec 2006, 19:41
- Location: Enzberg D
- Contact:
Re: Am si eu o intrebare
Nu s-a înrosit Mosu' la fatza când ti-a spus astea? Sa-i fie rusine, din fabrica nu a iesit asa creatura! ARO M461 s-a fabricat cu motorul M207, "jumate Carpati". Altul nu a fost. Motorul în 3 cilindri Diesel, vine de pe tractoras UTB, sau TIH. S-a mai fabricat si M-ul cu motor ARO L25, dar astea erau versiuni pentru Germania si Franta si se numeau ARO M473. Dar în 1964, de când este al tau, NUMAI motorul M207 era.
- Dan CHIRIAC
- Administrator
- Posts: 2676
- Joined: 20 Feb 2007, 10:10
- Location: Bucuresti
Re: Am si eu o intrebare
Ia arunca o privire si spune-ne si noua ce scrie in carte si in talon.
Dupa cate stiu si eu, masina asta nu a fost motorizata decat cu M207 si L25.
Dupa cate stiu si eu, masina asta nu a fost motorizata decat cu M207 si L25.
ARO 244, an 1997, motor L25
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011
- hoaska
- Membru
- Posts: 110
- Joined: 18 Sep 2007, 04:48
- Location: Iasi
- Contact:
Re: Am si eu o intrebare
Sa nu uitam ca M-ul s-a fabricat intr-o serie mica si cu motorizare Perkins diesel, insa doar pentru export.
-
- Incepator
- Posts: 34
- Joined: 21 Sep 2009, 19:20
- Location: Baia Sprie, Maramures
- Contact:
M-am lamurit!
Mosu cand a cumparat masina era dotata cu motor pe benzina,dar din spusel lui consuma prea mult si a montat un motor de, citez din spusele mosului: "motor de Fiat produs de Brasov". Cuvintelele lui, dar motorul este omologat pe masina si tot ce trebuie sa ii fac ii sa-i schimb bucsile de la axul cu came ca pierde presiune si mi-a fost usor sa gasesc ca potrivesc de Aro, Sper ca asta sa fie singura problema la motor.
the power of 4x4! you can go fast i can go anywhere!
- N Alin
- Membru
- Posts: 126
- Joined: 08 Dec 2008, 12:05
- Location: Alba iulia
Re: Am si eu o intrebare
Asa mai vi de acasa, acel motor e D115, fabricat la UTB, sub licenta Fiat.Se potrivesc piesele de D127- Brasovul, cu ii zicem noi.
Pot zice ca aceste motoare(D115) sunt mult mai fiabile decit D127, am tras de un motor din ala citiva ani buni... Problema lui era lipsa presiune de ulei o perioada am folosit valvolina (T125)in loc de ulei de motor...Era de groaza cind vedeai ca cald, la relanti era presiune de ulei sub 0,5 bar si mergea fara sa se gripeze... alt aspect nu mergea cu pierderi de ulei vizibile ,vreau sa zic sa curga pe la simeringuri si la garnituri dar papa ulei in draci si cind chiar a fost sa demontez motorul dupa vreo 5 ani de folosire zilnica , medie de 100Km/zi am gasit doar pistoane,camasi uzate,dar nu am gasit un segment gripat, sau rupt pe piston, deci personal declar acest motor, motor de anduranta nu de peerformanta...
PS Am omis sa mai specific aspectul ca am mers vre-o 15 km drum intins, drept, vara , fara apa in el- imi mirosea mie ceva ars ,nu stiam ce ... mirosea vopseaua de pe chiuloasa si de pe blocul motor... dar am bagat apa incet in el, am vazut pe unde curgea , am schimbat un furtun si am mers mai departe...
Pot zice ca aceste motoare(D115) sunt mult mai fiabile decit D127, am tras de un motor din ala citiva ani buni... Problema lui era lipsa presiune de ulei o perioada am folosit valvolina (T125)in loc de ulei de motor...Era de groaza cind vedeai ca cald, la relanti era presiune de ulei sub 0,5 bar si mergea fara sa se gripeze... alt aspect nu mergea cu pierderi de ulei vizibile ,vreau sa zic sa curga pe la simeringuri si la garnituri dar papa ulei in draci si cind chiar a fost sa demontez motorul dupa vreo 5 ani de folosire zilnica , medie de 100Km/zi am gasit doar pistoane,camasi uzate,dar nu am gasit un segment gripat, sau rupt pe piston, deci personal declar acest motor, motor de anduranta nu de peerformanta...
PS Am omis sa mai specific aspectul ca am mers vre-o 15 km drum intins, drept, vara , fara apa in el- imi mirosea mie ceva ars ,nu stiam ce ... mirosea vopseaua de pe chiuloasa si de pe blocul motor... dar am bagat apa incet in el, am vazut pe unde curgea , am schimbat un furtun si am mers mai departe...
-
- Incepator
- Posts: 34
- Joined: 21 Sep 2009, 19:20
- Location: Baia Sprie, Maramures
- Contact:
iar va bat la cap!
am din nou o intrebare. pe ims meu am motor de brasov in 3 pistoane. vreau sa stiu daca da randament in off road, are vlaga in el sau ma lasa in misjlocul dealului sau al beltii? am 4x4 si cupleaza, dar fara reductor.va multumesc
the power of 4x4! you can go fast i can go anywhere!
-
- Junior
- Posts: 90
- Joined: 14 Oct 2009, 15:54
- Location: Cluj/Baia Mare
- Contact:
Re: iar va bat la cap!
Daca este motor de 2400 folosit pe tractoarele Fiat atunci e un motor fiabil care duce mult si nu cred ca o sa te lase balta, depinde mult si ce grupuri ai... parerea mea...