Dezechilibru greutate/franare/aderenta

Suspensii, frane, directie, roti. Tipuri, modificari, reparatii.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3076
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Dezechilibru greutate/franare/aderenta

Post by Soryn » 27 May 2015, 10:27

[/list]In urma cu ceva timp am participat la testarea sistemului de franare al unui aro din seria 24.
Testul a fost facut in urma reparatiilor suferite la sistemul de frane, facut bine de altfel .
Am avut la momentul respectiv unele neclaritati,anume ,masa masini dezechilibrata, stanga dreapta.70-80 de kg diferenta
Dezechilibrul era prezent si in aderenta mai scazuta a rotilor din stanga fata de rotile din dreapta. 5%.
Forta de franare era dezechilibrata cu 15% pe fata,si 5 % pe spate.
Exista posibilitatea ca senzori respectivi ai bancului de testare sa fi fost decalibrati ,insa tot a-m nedumeriri. A mai observat cineva acceste deficiente in dezechilibru?

Eu tind a crede ca se trage din dezaxarea diferentialelor spre dreapta, bateriei/cutie baterie,esapament!

Masinile nu au nici abs sa compenseze chestia asta nici esp nici nimic.

Cei care nu folosesc franarea asistata de motor pot avea probleme la franarea de urgenta, pur si simplu daca masina e mai grea pe dreapta fata,decat pe stanga,aderenta e mai buna,si te trage in dreapta!


Aro 10 are sistemul de propulsie aproape de 100% simetric.


Asta inseamna simetrie https://www.youtube.com/watch?v=3VYhZxuIGaA


niku111
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1220
Joined: 07 Mar 2011, 20:33
Location: Craiova

Re: Dezechilibru greutate/franare/aderenta

Post by niku111 » 27 May 2015, 19:45

De obicei Aro are motorul pozitionat spre dreapta.

Post Reply