Probleme frânare
Moderators: mariusjaz, socratee
-
- Membru
- Posts: 110
- Joined: 27 Feb 2016, 19:57
- Location: Buzau
Probleme frânare
Salutare! Am o problemă cu frana la aro. In momentul in care actionez pedala de frana, aceasta este foarte moale si ramane jos, nu se ridica decât dacă o ridic eu cu piciorul. Mentionez faptul că masina franeaza cat de cat. Aveti idee ce ar putea sa fie? Pompa de frana sau servofrana? Sistemul de franare este romanesc, cu tamburi fata, spate. Mulțumesc!
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Probleme frânare
În primul rând circuitul pierde presiune pe undeva sau nu este aerisit bine .
Reglajul saboților trebuie să fie în parametrii (la limita frecări ,fără presiune în sistem) .
În cazul în care pompa ar fi bună,în momentul apăsării presiunea exercitată asigură frânarea mașini,iar în timp ce se înlătură forta de apăsare a pedalei, acceași presiune ar trebui să readucă pedala spre poziția normală (50-70%) din cursă (pedala are și arcul ei de revenire până la 100%) .
Poate să fie axul pedalierului cu pedala ruginite (trebuie demontat și unse)
Pompa de frână semiruginită.
Cilindri blocați,saboti nereglați,circuite neaerisite.
Separă pompa de frână față de servofrână,efectuează acceleași manevre de acționare .
Servofrâna poate să aibe și ea probleme ,cele Românești vechi/foarte vechi toate încep să aibe probleme.Mai devreme sau mai târziu se cer schimbate .
Reglajul saboților trebuie să fie în parametrii (la limita frecări ,fără presiune în sistem) .
În cazul în care pompa ar fi bună,în momentul apăsării presiunea exercitată asigură frânarea mașini,iar în timp ce se înlătură forta de apăsare a pedalei, acceași presiune ar trebui să readucă pedala spre poziția normală (50-70%) din cursă (pedala are și arcul ei de revenire până la 100%) .
Poate să fie axul pedalierului cu pedala ruginite (trebuie demontat și unse)
Pompa de frână semiruginită.
Cilindri blocați,saboti nereglați,circuite neaerisite.
Separă pompa de frână față de servofrână,efectuează acceleași manevre de acționare .
Servofrâna poate să aibe și ea probleme ,cele Românești vechi/foarte vechi toate încep să aibe probleme.Mai devreme sau mai târziu se cer schimbate .
-
- Membru
- Posts: 110
- Joined: 27 Feb 2016, 19:57
- Location: Buzau
Re: Probleme frânare
Am înțeles. Cilindrii de frână sunt noi, cu garnituri autofren seinsa, la fel si ferodourile, sunt noi. Cu motorul oprit pedala este tare si revine, in momentul in care il pornesc apare problema. Am aerisit toți cilindrii, curge lichid pe la aerisitor la fiecare, fără întreruperi. Pistonasul la pompa de frana revine, pedalierul are vaselina, nu este ruginit,arcul de la pedalier este nou. O sa schimb servofrana, daca nu merge nici asa, o sa trec pe discuri.
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Probleme frânare
Dacă face doar cu motoru pornit și vacum, înseamnă că are probleme servofrâna . Vezi,dacă nu explici exact care este fenomenu nu își poade da nimeni seama exact ce ar avea .
-
- Membru
- Posts: 110
- Joined: 27 Feb 2016, 19:57
- Location: Buzau
Re: Probleme frânare
Asa este. Am omis prima dată. Important este ca in final ajungem la o concluzie. Mulțumesc pentru raspuns!
- motul
- Membru Devotat
- Posts: 385
- Joined: 21 Jan 2012, 20:04
- Location: Hunedoara
- Contact:
Re: Probleme frânare
Am si eu o problema la sistemul de franare. Problema se manifesta in urmatorul fel: cand actionez pedala de frana, (cu motorul pornit), merge usor, dar masina incetineste putin, iar daca mai fac inca o pedala, se opreste. Se opreste si la prima, dar trebe călcată pana la fund. Sabotii pe spate sunt noi, i-am reglat destul de aproape de saboti, iar pe fata sunt ok. Am aerisit, am schimbat conductele pe spate, toate noi. Nu stiu ce poate sa aiba. Cand am aerisit, este presiune pe conducta. Ma gandesc, poate scapa pompa centrala presiune. Se poate adapta alta pompa, fara sa schimb si servofrana?
Astep sfaturi, poate cineva s-a confruntat cu problema asta.
Astep sfaturi, poate cineva s-a confruntat cu problema asta.
ARO= Automobile Romanesti Off-road. Adevarat spus!!!
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Probleme frânare
Ca să fie ok saboții, trebuiesc să rămână apropiați de tamburi în tolerantele admise. Pe spate trebuie reglați până în momentul când se aude și simte o atingere minimală. Pe față probabil că sunt cilindrii cu autoreglare (pistonasele ies din corp progresiv, dar rămân în acceași poziție pentru a menține accea tolerantă care trebuie reglată pe spate). Sistemul åla de autoreglare nu funcțiobează foarte bine, uneori rămân cilindri blocați , sau poate au fost modificati de cineva . Cel mai bun caz este atunci când ai excentrice, dacă nu ai, îi montezi confectionezi. Ce pompa de frana ai?
- motul
- Membru Devotat
- Posts: 385
- Joined: 21 Jan 2012, 20:04
- Location: Hunedoara
- Contact:
Re: Probleme frânare
Am uitat sa specific, este un Aro 320, sabotii pe spate sunt reglati, cat sa nu incalzeasca, excentricie nu are, pompa este romaneasca cu doua circuite.
ARO= Automobile Romanesti Off-road. Adevarat spus!!!
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Probleme frânare
Desfă și gândește o metodă de verificare a distanței saboților față de sabot ,pe față . Simtomele descrise de tine denotă că trebuie un volum mare de lichid până să crească presiunea . Presiunea se crează în instalatie atunci când saboții ating de tambur împinși de fluidul comprimat în pompă . Verifică franele pe față și pe urmă mai stăm de vorbă . Ulterior poti umbla și la pompă ,da atât tim cât ține la fund sau la a 2a pedala nu cred că este momentul . Dacă nu ai excentrice pe față,montează.Cred că este cea mai bună idee de a scurta cursa pedalei de frână și reacția ei .
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4490
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Probleme frânare
Nu vreau sa te speriu, am avut probleme similare si pana ce nu am inlocuit pompa de frana/servo cu pompa/servo Volvo, iar platourile frana spate cu platouri cu excentrice plus cilindrii de frana noi/saboti noi (multe multumiri lui GRMihai si lui Soryn pentru sfaturi, piese si... manopera), am aruncat banii pe fereastra pe pompe/servo romanesti noi, mecanici etc si pierdut timpul (si lichidul de frana) degeaba (basca indoit lejer poarta de la garaj).
Spor la munca!
Spor la munca!
- motul
- Membru Devotat
- Posts: 385
- Joined: 21 Jan 2012, 20:04
- Location: Hunedoara
- Contact:
Re: Probleme frânare
Puneti niste poze cu pompa de frana de Volvo. Vreau si eu sa scap odata de aceasta problema. In fiecare primavara ma confrunt cu aceasta problema. Vreau sa schimb sistemul de franare, dar sa fie legal.
ARO= Automobile Romanesti Off-road. Adevarat spus!!!
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4490
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Probleme frânare
Gasesti detalii in topicul "Zecaru lui ardeleanu".
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Probleme frânare
Nu comparati franele disc -tambur cu tambur -tambur .
Dacă vrei să țină pedala sus la franele cu tambur față spate, trebuie să ai saboții apropiați de tambur cu toleranțe de grosimea unei coli de hârtie ,ori să ai o pompă de frână cu diametru mai generos (peste 23.8mm .
Sistemu cu discuri față are 2 etriere cu pistoane de 54mm .Tamburii spate au 2 cilindri 25,4 sau 30,sau 32mm .
La tamburii față sunt 2 pistonașe mai mici în diametru a căror diametru cumulat îl depășește pe cel al etrierului (depinde ce tip de cilindri sunt ,au fost mai multe mărimi). Jocul tehnologic al reglajului automat de la sistemul cu tamburi ,este mult mai mare decât în cazul etrierului placutelor și discului .De accea la tamburi ai nevoie de mai mult lichid să poți apropia saboții de tamburi .Asta se traduce în cursă moartă a pedalei pe măsură ce se mărește distanța dintre sabot și tambur .
Cea mai bună soluție este să verifici cilindrii si saboții pe față, eventual montezi excentrice .(faci unele din niște șuruburi ,găurești taleru, sudezi pe taler o bucsă șau o piuliță mai mare să țină excentricu acolo și mai pui o piuliță pe afară cu care il blochezi și reglezi . ,acceași sistem cum este pe spate doar că artizanal . Dacă schimbi pompa o să rezolvi decat 10-15% din fenomen, dacă pompa româneacă de aro are diametru mai mare decât cea de volvo bendix 23.8 ,atunci o să ai frâne doar cu pedala la fund.
Dacă înțelegi ceva bine,nu iară bine . Vei auzii 100 de păreri , chiar unele în care tu întrebi ce culoare are kiwi și altii îți vor spune ce culoare are portocala , ambele sunt fructe .
Dacă vrei să țină pedala sus la franele cu tambur față spate, trebuie să ai saboții apropiați de tambur cu toleranțe de grosimea unei coli de hârtie ,ori să ai o pompă de frână cu diametru mai generos (peste 23.8mm .
Sistemu cu discuri față are 2 etriere cu pistoane de 54mm .Tamburii spate au 2 cilindri 25,4 sau 30,sau 32mm .
La tamburii față sunt 2 pistonașe mai mici în diametru a căror diametru cumulat îl depășește pe cel al etrierului (depinde ce tip de cilindri sunt ,au fost mai multe mărimi). Jocul tehnologic al reglajului automat de la sistemul cu tamburi ,este mult mai mare decât în cazul etrierului placutelor și discului .De accea la tamburi ai nevoie de mai mult lichid să poți apropia saboții de tamburi .Asta se traduce în cursă moartă a pedalei pe măsură ce se mărește distanța dintre sabot și tambur .
Cea mai bună soluție este să verifici cilindrii si saboții pe față, eventual montezi excentrice .(faci unele din niște șuruburi ,găurești taleru, sudezi pe taler o bucsă șau o piuliță mai mare să țină excentricu acolo și mai pui o piuliță pe afară cu care il blochezi și reglezi . ,acceași sistem cum este pe spate doar că artizanal . Dacă schimbi pompa o să rezolvi decat 10-15% din fenomen, dacă pompa româneacă de aro are diametru mai mare decât cea de volvo bendix 23.8 ,atunci o să ai frâne doar cu pedala la fund.
Dacă înțelegi ceva bine,nu iară bine . Vei auzii 100 de păreri , chiar unele în care tu întrebi ce culoare are kiwi și altii îți vor spune ce culoare are portocala , ambele sunt fructe .
- motul
- Membru Devotat
- Posts: 385
- Joined: 21 Jan 2012, 20:04
- Location: Hunedoara
- Contact:
Re: Probleme frânare
Am reglat sabotii si pe fata. Acum prima pedala se duce pana la fund foarte usor (cu motorul pornit), dar sunt slabe frane, iar la a doua pedala masina franeaza, dar pedala se apasa mai greu. Ce sa fie acum?
Sabotii sunt reglati la perfectie, adica cat sa nu blocheze roata. I-am curatat si degresat, nu am pierderi de lichid, deci totul e la locul lui, dar ....
Sabotii sunt reglati la perfectie, adica cat sa nu blocheze roata. I-am curatat si degresat, nu am pierderi de lichid, deci totul e la locul lui, dar ....
ARO= Automobile Romanesti Off-road. Adevarat spus!!!
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Probleme frânare
Verifică pompa. Apasă pedala pana sinti că opune rezistenta, mentine-o în acceasi pozitie .Daca se înmoaie este pompa de frana defecta .
Ori schimbi pompa tot cu una la fel,ori ganriturile, ori schimb pompa cu servofrana cu tot .Dacă demontezi pompa măsoară diametru cilindrului .
Ori schimbi pompa tot cu una la fel,ori ganriturile, ori schimb pompa cu servofrana cu tot .Dacă demontezi pompa măsoară diametru cilindrului .