Cum functioneaza repartitorul frana spate???

Suspensii, frane, directie, roti. Tipuri, modificari, reparatii.

Moderators: mariusjaz, socratee

User avatar
daniel31
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 263
Joined: 16 Feb 2011, 23:40
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Cum functioneaza repartitorul frana spate???

Post by daniel31 » 06 Apr 2012, 12:43

repartitorul este orginal Aro, nu este asam.
Aro 324, L25.


User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3077
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Cum functioneaza repartitorul frana spate???

Post by Soryn » 15 Feb 2016, 12:11

Limitatoarele au fost 2 tipuri, 1 pentru aro 24 ,prevazut cu 2 intrari si 1 iesire, 1 pentru aro 10 ,prevazut cu 1 intrare - 1 iesire.
Cel de 24 vine alimentat cu 1 conducta de lucru ,1 de avarie in caz de avarie presiune mica pentru rotile fata .
Valva de presiune diferentiala ( PDWA ) -Instituita prin distribuitorul cu 5 cai + 1(aerisire) . In functie de presiunea din cele 2 circuite ,in acest distribuitor se face selectia in modul de avarie, daca presiunea pentru rotile fata e mica,presiunea rotilor spate este mai mare din N motive.In distribuitor se deschide a 2 cale de lichid pentru circuitul spate,din circuitul de spate al pompei.La aro 24,in acel moment Limitatorul este bypas-at ,presiunea ne mai fiind reglata ,ajunge direct la roti. (poate si asta e cauza blocari rotilor din spate )
La aro 10, a 2a conducta de rezerva ,merge in limitatorul de greutate cu 3 cai, care are cam acelasi rol .

Limitatoarele si sau PDWA-urile in majoritatea cazurilor nu functioneaza cum trebuie. Daca incep sa curga ,au garniturile uzate.

PDWA-urile au fost de 2 tipuri,cu sonda de avertizare, fara sonda, pe aro 10 am cu sonda .24 am vazut ca nu are.
PDWA model cu sonda este prevazut cu aerisire tehnica in partea inferioara . In momentul cand cedeaza garnitura,incepe a curge(o garnitura + 2 oringuri)


Limitatoarele cu 3 cai curg pentru faptul ca au garniturile distruse,si sau nu inchid bine (gaura aceea este probabil aerisire tehnica )


Partea nasoala a aerisiri tehnice o reprezinta faptul ca ruginesc in interior . Mecanismul ala ingenios rugineste,se blocheaza ,nu mai functioneaza deloc.Aer poate patrunde in circuitul de franare prin PDWA si prin limitator .

Cauza pentru acceasta problema grava este una de natura tehnica. Cum sa realizezi si instalezi asa ceva ,daca el se blocheaza intr-o perioada scurta de timp???

Concluzii:
Sistem gandit bine dar realizat prost .
Maruntisurile astea fac din masina caruta si invers.

User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3077
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Cum functioneaza repartitorul frana spate???

Post by Soryn » 16 Feb 2016, 22:21

PDWA. Stanga aro 24 bloc simplificat fara sonda de avertizare,fara gaura tehnica de arisire.
Cel din dreapta aro 10,sonda de avertizare,plus gaura tehnica.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Post Reply