Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Suspensii, frane, directie, roti. Tipuri, modificari, reparatii.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
mdany
Junior
Junior
Posts: 74
Joined: 27 May 2009, 21:39

Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by mdany » 11 Jul 2009, 22:37

Deschid aici un nou topic in care sa va spun cam ce modificari am facut eu ARO-ului meu; (nu stiu dak am dreptul sa deschid un nou topic dar ma risc,si imi cer scuze in cazul in care gresesc) Una dintre modificari am facut-o la motorul de bv mai exact la instalatia de admisie adica am schimbat filtrul pe ulei cu unele uscate de hartie, filtre fabricate pentru daciile cu motor diesel. Bineinteles ca am cumparat doar elementul filtrant nu si carcasa... am folosit 2 filtre puse in paralel pentru a marii suprafata de filtrare fapt care duce la o trecere a aerului mai usoara prin ele , si totodata tinand cont ca se foloseste un filtru la un motor diesel de 1.9L. Deci dak facem un mic calcul este numai bine pentru motorul de brasov de 3.1L . Le-am facut o carcasa si am folosit conducte din pvc cu diametrul de 100mm. In consecinta motorul trage aer mai usor lucru care se simte la demaraj. Cutia cu filtre am pozitionat-o in cealalta parte a motorului fata de cum era pozitionat cel pe ulei, pentru a evita incalzirea conductei de aer.( conducta de aer originala trecea peste motor si se incalzea destul de puternic) O sa postez niste poze..
O alta mica modificare am mai facut la semicaseta de directie adica cea de pe partea dreapta a masini.. Din fabricatie boltul acela lucreaza pe o bucse lunga , bucse care se uzeaza cu timpul..fapt care s-a intamplat si la mine. Am cumparat una noua de la un magazin si surpriza mare a fost k nu a tinut mai mult de 1000km si a facut un joc enorm. Asa k am facut-o pe rulmenti. Am folosit rulmenti din modelul care se mai gasesc utilizati la masina cum ar fi la semiaxele planetare de la diferentialul de pe fata, adik rulmentii aceia cu ace. Am dat semicaseta la un strungar mai profesionist si si mi-a bagat 2 rulmenti, cate unul la fiecare capat al semicasetei. a facut si o mica rectificare a axului pentru a intra pe rulmenti. aici a gresit un pic pentru ca a rectificat axul un pic mai mult si avea oleca de joc de la inceput...destul de putin totusi..
Imbunatatirea consta in faptul k directia merge mult mai usor tinand cont k nu am servodirectie.. Pe cea originala trebuia sa o strang k sa nu mai aiba joc si mergea directia greu.. nu reveneau rotile rapid iar la viteza era cam stresant..
Mai am cateva de prezentat dar e tarziu si ma asteapta donsoara... \:D/


User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6905
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by George » 11 Jul 2009, 22:42

vezi ca semicaseta pe rulmenti se gaseste in comert...originala de ARO. s-a montat din fabrica, in ultima vreme. ;D
ARO CLUB ROMANIA

User avatar
Cip
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 415
Joined: 24 Jan 2009, 15:14
Location: Tg-jiu-bucuresti

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by Cip » 11 Jul 2009, 23:57

...si banuies ca nici furtunu ala care vine din blocu motor si intra in filtru nu i l-ai mai pus,nu?ma gandeam daca sa il mai pun si eu sau nu,am vazut ca merge mai bine fara.
E greu pana incepi...pe urma e si ma greu...

vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by vstef_is » 12 Jul 2009, 01:08

furtunu ala nu vine din blocul motor, ci din epuratorul de pe lateralul blocului motor.

Rolul lui era "ecologic", adica un fel de EGR primitiv. Daca il scoti nu mai treci noxele ;D

n.r. - din fabrica, traseul lui e faptu ca intra inapoi in filtru de aer... daca il lasi pe langa, liber, sa numeri gaurile din podea, si din caroserie. Gazele ce ies pe acolo nu sunt din cele mai bune, si s-ar putea sa te doara capu! (Vorbesc serios acu).

Deci ori il bagi in filtru (deh, ecologia), ori pui altu mai lung, sil scoti mai jos, sa prinda curentii de aer de dedesubt... sau etansezi caroseria, sau ma rog. treaba ta. vezi ca daca te doare capu si nu stii de ce, e din cauza asta.


User avatar
mdany
Junior
Junior
Posts: 74
Joined: 27 May 2009, 21:39

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by mdany » 12 Jul 2009, 12:55

vstef_is wrote:furtunu ala nu vine din blocul motor, ci din epuratorul de pe lateralul blocului motor.

Rolul lui era "ecologic", adica un fel de EGR primitiv. Daca il scoti nu mai treci noxele ;D

n.r. - din fabrica, traseul lui e faptu ca intra inapoi in filtru de aer... daca il lasi pe langa, liber, sa numeri gaurile din podea, si din caroserie. Gazele ce ies pe acolo nu sunt din cele mai bune, si s-ar putea sa te doara capu! (Vorbesc serios acu).

Deci ori il bagi in filtru (deh, ecologia), ori pui altu mai lung, sil scoti mai jos, sa prinda curentii de aer de dedesubt... sau etansezi caroseria, sau ma rog. treaba ta. vezi ca daca te doare capu si nu stii de ce, e din cauza asta.
Ai dreptate!! si m-am gandit la asta de la inceput asa k am pus un furtun mai lung si un recipient din plastic care sa colecteze uleiul care mai iese p acolo.. e un bidonas de lichid de frana caruia i-am dat 2 gauri diametral opuse in partea superioara iar furtunul care vine de la epurator l-am bagat p o gaura si p cealalta am bagat alta bucata care am dus-o dedesuptul masini ;D

User avatar
mdany
Junior
Junior
Posts: 74
Joined: 27 May 2009, 21:39

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by mdany » 12 Jul 2009, 13:00

George wrote:vezi ca semicaseta pe rulmenti se gaseste in comert...originala de ARO. s-a montat din fabrica, in ultima vreme. ;D
Mi-ar comveni sa gasesc una originala cu rulmenti dar pe aici prin prahova nu prea se mai gasesc piese iar dak intrebi vanzatorul habar nu are cu ce se mananca si ce are pe raft..Daca este cineva care poate gasi as fi interesat de asa ceva ;D

User avatar
mdany
Junior
Junior
Posts: 74
Joined: 27 May 2009, 21:39

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by mdany » 12 Jul 2009, 14:11

Deci ma supar rau pentru ca am scris aici o groaza, am incarcat si niste poze iar cand sa dau trimite s-a blocat forumul si mi-a dat o '' eroare generala'' si s-a sters tot!!! off trebui sa o iau de la capat :'(

User avatar
mdany
Junior
Junior
Posts: 74
Joined: 27 May 2009, 21:39

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by mdany » 12 Jul 2009, 14:27

O iau de la inceput cu scrisul ... Am mai facut o modificare la instalatia de servofrana mai exact la pompa de vacum care la mine nu o mai antreneaza motorul ci o antreneaza acum un motor electric, motoras care este folosit la ventilatorul de radiator de la logan. Nu eram multumit de zgomotul pe care il scotea pompa aia mai ales cand mergeam la drum mai lung si cu turatii mai mari si mai ales faptul k se uza degeaba pt k e folosita doar cand actionez frana. Asa k am facut-o electrica, actionata de doua microintrerupatoare de catre pedala de frana, bineinteles k am folosit si 2 relee pentru ca nu rezistau intrerupatoarele...
Servofrana se comporta satisfacator si sunt multumit de functionare dar am nevoie de o camera de vacum pentru ca a trebuit sa oblojesc membrana care s-a crapat in timp... oricum inca functioneaza. Daca are cineva asa ceva de 243 sau preferabil de 324 pentru ca e mai mare si ma ajuta sa franez si mai usor sunt interesat sa cumpar ;D
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
mdany
Junior
Junior
Posts: 74
Joined: 27 May 2009, 21:39

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by mdany » 12 Jul 2009, 14:38

Dupa cum se vede in poze am schimbat si alternatorul original cu unul frantuzesc -VALEO- de 75A, ca altfel nu ar fi rezistat bateriile cu cel original pentru ca am  multi consumatori pe masina.. proiectoare, muzica , becuri in faruri de 100w halogen, pompa aia electrica...era nevoie de un alternator capabil, iar acesta are releul inclus pe carcasa lui si montajul a fost foarte simplu... ;D Apropo de baterii ;D  am una de 150A sub scaunul soferului si am mai pus una de 55A in paralel aproape noua ;D  O cumparasem eu din magazin pentru ca am vrut sa fac o instalatie eoliana dar am renuntat la proiect din lipsa de timp si ca sa nu stea bateria degeaba am pus-o pe masina ;D  acum am o capacitate de aproximativ 200A ;D 
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
myronutu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2210
Joined: 03 Feb 2008, 13:36
Location: cluj

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by myronutu » 12 Jul 2009, 18:46

frumoasa treaba,dar iarna cand pornesti brasovu unde ii ti foc,si de unde isi trage mtoru aer,dedesuptu masini,dar nu intra apa cand intri prin balti?succes in continuare la modificari

User avatar
mdany
Junior
Junior
Posts: 74
Joined: 27 May 2009, 21:39

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by mdany » 12 Jul 2009, 19:19

myronutu wrote:frumoasa treaba,dar iarna cand pornesti brasovu unde ii ti foc,si de unde isi trage mtoru aer,dedesuptu masini,dar nu intra apa cand intri prin balti?succes in continuare la modificari
Eu nu am pornit niciodata cu flacara, daca nu e frig rau dimineata ii dau cu bujia de 2 ori si il invart de 2 ori si porneste, iar dak e frig rau ii dau cu spray, foarte putin si porneste din prima.. am lasat un orificiu pe conducta de admisie care are un capac rosu..se vede in poza ;D
Am electromotor de tractor, parca (U 650) are flansa pentru prindere, si il cam desfac la 2-3 luni si il curat si ii bag vaselina, isi face treaba destul de bine ;D
Aerul il trage de dedesupt mai exact de sub radiator un pic mai jos, mai merg si eu pe teren accidentat dar nu m-am bagat in balti chiar asa de adanci ca sa ajunga apa acolo, iar eu o alerg mult pe asfalt , iar pe aici pe la munte nu prea sunt balti pe unde e drum forestier.. si cand merg prin zone d-astea merg incet cu a 2-a ca nu vreau sa hodorogesc masina, dar pe asfalt ii dau cat duce ;D

User avatar
myronutu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2210
Joined: 03 Feb 2008, 13:36
Location: cluj

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by myronutu » 12 Jul 2009, 20:09

aha,dar spreiu nu e bun la motor mai bine tinei flacara ca e mai santosa pt motor.ma treaba cu filtru e buna dar cu tragerea aerului dedesuptu masini nu e asa buna,nu puteai sa faci din asta parte,pe langa radiator,taiai din masca sau cm asa ceva,darcutia de viteza cu 5 trepte cum se comporta,ce viteza ajungi di ce grupuri ai pe el.

User avatar
mdany
Junior
Junior
Posts: 74
Joined: 27 May 2009, 21:39

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by mdany » 12 Jul 2009, 20:33

Nu am mai complicat cu filtrele pentru ca vreau sa ii pun o turbina si dupa aceea vad cum ramane si pe unde le pun ;D Cutia se comporta bine pana acuma tinand cont k a fost reconditionata si deocamdata nu sare din nici-o viteza, are un zgomot intr-a 3-a la turatie mica dar o sa o dau jos cand am timp si vad ce trebui sa schimb.. rulmentii ii am noi si mai am si niste sincroane, in plus am si cutia originala in 4 trepte asa k vad eu cum o pun la punct... Grupurile sunt de fuga, iar pe DN merg cam cu 100km/h , eram odata cu un prieten cu o dacie si am mers dupa el si a zis k am prins 120 k ma tineam dupa el p DN dar mai aveam pedala ;D mie nu imi indica kilometrajul bine, e batran si el...

User avatar
Ady
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 472
Joined: 07 Feb 2008, 18:25
Location: UK

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by Ady » 12 Jul 2009, 23:59

Bv...vad ca te tii de modificari nu gluma ;D . Bua treaba cu schimbarea pozitiei filtrului si mai ales ca e uscat. Totusi ar fi bine sa-l mai ridici putin ca sa nu iti ia apa pe acolo. Chiar asa de bine se duce Bv cu cv in 5 trepte ?? eu am cu 4 si nu am reusit sa trec de 100Km/h si la blana..saracutul... :-j

User avatar
N Alin
Membru
Membru
Posts: 126
Joined: 08 Dec 2008, 12:05
Location: Alba iulia

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by N Alin » 13 Jul 2009, 08:24

Merge BV lejer cu suta ..daca ai 11/41 in grupuri, roti pe 16" si ..cablu gros la acceleratie :D


Post Reply